Gå till innehåll

Hur ska jag spela in Betways 500% bonus.


floodhorse

Recommended Posts

Hej! Jag har spelat poker som underhållning i några år men aldrig riktigt lyckats bygga upp en bankrulle. Nu har jag bestämt mig för att sätta in $1000 från mitt sparkonto på betway, för att försöka spela in 500% bonusen.

Nån som har några tips om hur jag ska lyckas? Ska jag börja använda PT eller några andra hjälpmedel. Hur ska jag lyckas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du är vinnande på dessa nivåer?

Hur stor risk är du beredd att ta med dina 1000 dollar?

Om du inte är väldigt säker på NL100-nivån så känns det ganska riskabelt att gå in på den med 1000 dollar.

Men om du klarar av denna nivå och spelar mycket så kan du räkna med en bra bonus :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utformade en något okonventionell taktik. Jag tog ett skott på NLH1000 med

2 gånger min.inköp. Efter att ha plussat $500 tog jag ut jag ut de 7000kr jag satte in. Och nu kör jag 2 gånger min.inköp på NLH400 och lägre.

Låter det som en bra taktik?

Nån annan som har haft problem med moneymanagement och att hålla sig på "rätt" nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utformade en något okonventionell taktik. Jag tog ett skott på NLH1000 med

2 gånger min.inköp. Efter att ha plussat $500 tog jag ut jag ut de 7000kr jag satte in. Och nu kör jag 2 gånger min.inköp på NLH400 och lägre.

Låter det som en bra taktik?

Nån annan som har haft problem med moneymanagement och att hålla sig på "rätt" nivå?

 

 

Haha, underbart tänk. Du har tre månader på dig att samla så mkt poäng som möjligt för att få den där bonusen, och du sätter dig direkt på ett nl1000-bord? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du är vinnande på dessa nivåer?

Hur stor risk är du beredd att ta med dina 1000 dollar?

Om du inte är väldigt säker på NL100-nivån så känns det ganska riskabelt att gå in på den med 1000 dollar.

Men om du klarar av denna nivå och spelar mycket så kan du räkna med en bra bonus :)

 

Är man vinnande på nån nivå överhuvudtaget så är man vinnande på NL100 också . NL25 är inte lättare. Jag spelade alltför länge på de låga nivåerna utan att inse att de slänger mycket mer gärna pengar efter en på lite högre nivå :-P (kanske inte riktigt rätt att kalla NL100 högre nivå men ...). Däremot låter väl 1000$ kanske i underkant bankrullemässigt. Men med låga inköp så går det nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja varför är det fel att spela annorlunda. Jag tycker det knappt pratas om alternativet att inte spela med små inköp. Jag plussar på mitt sätt att spela, hur kan det då vara fel?

 

Bra, då kör vi ett experiment. Du sätter dig dag efter dag med hela din bankrulle uppdelad på två bord. Plussar du i början så går du upp i nivå så att du bara har råd att sitta med halvt inköp på två bord. Sen ser vi hur mkt du plussar på två månader? Deal? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja varför är det fel att spela annorlunda. Jag tycker det knappt pratas om alternativet att inte spela med små inköp. Jag plussar på mitt sätt att spela, hur kan det då vara fel?

 

Även om du spelar korrekt poker har min ibland otur, vilket gör att du kommer förr eller senare torska ett eller flera inköp, och då ligger du illa till.

 

Du behöver verkligen läsa på lite moneymanagament.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken nivå tänkte du spela på? Hur mycket tid tänkte du lägga ner? Om du ska lyckas spela in hela bonusen krävs väldigt många händer. Lyckligtvis behöver man ju inte spela in hela bonusen utan kan ta en del av den bara.

 

gjorde en snabb uträkning..fick det till 47k raked hands på 1/2...inte så farligt..

 

multitabla 4bord, 2-3h om dan..saken är biff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om du spelar korrekt poker har min ibland otur, vilket gör att du kommer förr eller senare torska ett eller flera inköp, och då ligger du illa till.

 

Du behöver verkligen läsa på lite moneymanagament.

 

Nån som har bra tips om var man kan läsa på om moneymanagement?

 

Och tips om hur man övar upp disciplinen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja varför är det fel att spela annorlunda. Jag tycker det knappt pratas om alternativet att inte spela med små inköp. Jag plussar på mitt sätt att spela, hur kan det då vara fel?

Det är inget fel i att spela annorlunda. Jag är tveksam om det någonsin är lönsamt att spela med fulla inköp. Jag ser det som så att har man bankrulle att köra med 20$ inköp så har man att välja på NL25, NL50 och NL100. Personligen tycker jag inte om att spela med min. inköp. Ger sällan några implicita odds. NL50 känns perfekt med 20$ inköp. Men redan vid 25$ inköp så skulle jag hoppa till NL100.

Ofta har jag fått kommentarer i chatten när jag vunnit nån all in att tänk hur mycket du skulle vunnit med större inköp. Men en sådan jämförelse är helt tokig. Man måste se vilket inköp man har råd med och sen se på vilken nivå man får ut maximalt.

Speciellt när man jagar bonusar lönar det sig att gå upp i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...