Gå till innehåll

Bra pokerartiklar


pepe82

Recommended Posts

Hej

 

Jag letar efter lite blandade pokerartiklar som är skrivna av duktiga spelare. De ska gärna behandla NLT holdem cashgame, turnering eller generella saker som tilt, bank rullekrav allmänna spelteorier osv. Tycker själv att artiklar är ett väldigt trevligt sätt att studera poker på om de är välskrivna. Vi har ju poker.se som har en del matnyttiga artiklar. Tycker det bara är svårt att hitta guldkorn då internet är så stort.

 

Så om ni vill dela med er med riktigt bra artiklar från bloggar, sidor och forum så vore jag tacksam

 

Bjuder på en länk gammla old school "mad" Mike http://www.poker1.com/mcu/mculib_articles.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Two Plus Two Intenet Magazine har mängder av artiklar vars ämnesbredd spänner över hela pokerspektrumet så att säga. Drar mig dock lite för att peka ut någon artikel som extra bra eftersom jag inte är säker på om jag besitter kompetensen som behövs för detta. Generellt känns det i alla fall som artiklarna där håller hög klass.

 

Om en artikel är bra eller inte beror väl mycket på hur bra man själv är samt vad man är intresserad av. En artikel för nybörjare passar ju inte en som spelat länge och vice versa.

 

Nog med tjat här hittar man artiklarna: http://www.twoplustwo.com/magazine/current/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hur kommer det sig att den här tråden dog så snabbt? Är folk rädda för att dela med sig av dom bästa rönen? Det hade ju varit klockrent om man här kunnat hitta de absolut bästa pokerartiklarna rekomenderade av andra spelare.

 

Själv skulle jag verkligen vilja läsa mer om hur man spelar oexploaterbart, hur man ska tänka i termer av balans och frekvenser (har beställt Mathematics of Poker men inte fått än). Phil Galfonds artikel om G-bucks har ju diskuterats lite, bland annat i Mrdavves dagbok. I min begränsade kunskap så är den förmodligen det bästa jag läst. http://www.bluffmagazine.com/onlinefeature/gbucks.asp.

 

I övrigt känner jag mig inte så där jättekompetent att säga vad som är bra och dåligt. Det hade varit kul att höra vad de riktigt bra spelarna/teoretikerna tar till sig av. Vilka artiklar har gett Hjort mest? Heltok? Gdaily? Othello? osv osv..

 

Det finns ju massor med bra inlägg/trådar på 2+2. Rekomendera de bästa ni läst och länka här så kan detta bli en guldgruva. Eller är folk helt enkelt trötta på att dela med sig till fisken av de bästa kunsapskällorna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...