Gå till innehåll

Har idioterna rätt är lättmjölk godare än standard??


mrfiskman

Recommended Posts

Jag diskuterade mjölk för ett tag sedan, jag är ju en stor förespråkare för röd standard mjölk. Helt enkelt för att jag tycker den är sjukt mycket godare än all annan mjölk.

 

Nåja nu fanns det en fittgnällig tjej med den här gången, som började tala om att lättmjölk inte bara hade färre kalorier utan var godare också. Jag har testat lättmjölk och det smakar ju fan bara vatten.

 

Ett annat geni försökte inflika med att lättmjölk minsann har en fyllig smak.

 

vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Röd=mjölk

Grön=mjölkersättning (går att dricka i nödfall)

Blå=vettefan, men inte är det mjölk i alla fall

 

Vill man ha lättmjölk kan man lika gärna köpa röd mjölk och spä ut den med vatten. Det blir billigare och man får samma resultat.

 

Edit: Mjölk är livet, utan den skulle jag aldrig ha överlevt. Har druckit typ två liter röd mjölk om dagen hela livet (är 32 år)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket land lever ni i? Lättmjölken är röd och dessutom den enda drickbara sortens mjölk.

 

Nja, ren komjölk innehåller 3,7 procent fett, så det är inte särskilt mycket som har försvunnit i röd mjölk. Att kalla det lättmjölk känns lite väl petigt. Men du kanske är som min farsa, som drack grädde innan hjärtat pajade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, ren komjölk innehåller 3,7 procent fett, så det är inte särskilt mycket som har försvunnit i röd mjölk. Att kalla det lättmjölk känns lite väl petigt. Men du kanske är som min farsa, som drack grädde innan hjärtat pajade.

 

Nej lättmjölken är RÖD och innehåller 0,5% fett. Iaf här i Skåne;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lättmjölken är gul iofs..

 

För övrigt är fett från mejeriprodukter inte speciellt hälsosamt, så att dricka en jäkla massa standardmjölk är inget jag skulle göra. Näringsmässigt är det dessutom i princip bara fettinnehållet som skiljer sorterna åt och därför håller inte resonemanget om att lättmjölk är som utspädd standardmjölk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag bodde hem blev det alltid lättmjölk men numera blir det alltid mellanmjölk. Tycker inte det är någon större smakskillnad, däremot vanlig eller "fett" mjölk på 3% tycker jag smakar grädde :).

 

En sak jag lagt märke till sedan jag flyttade ner söderut i Augusti är klasskillnaderna mellan mejeriprodukterna. I Norrland dricker alla mjölk från Norrmejerier och här är det den äckliga arlamjölk som gäller. Kanske förklarar varför alla riktiga män bor i norrland.. + all incest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som är uppväxta utanför Arlas maktimperium så kan jag berätta följande:

 

Gul mjölk = minimjölk = odrickbart bakterievatten

Blå Mjölk = lättmjölk = kräkmedel med vitt färgämne

Grön Mjölk = Mellanmjölk = mjölk från kossor med näringsbrist

Röd Mjölk = riktig mjölk = drickbart i nyktert tillstånd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...