Gå till innehåll

NL500 - 88 floppar set


Recommended Posts

"Fi lägger sig preflop. Bra.

Fi synar, vi missar, vi CBar, fi lägger sig. Bra.

Fi synar, vi missar, vi CBar, fi synar eller raisar. Vi viker/checkfoldar missad turn. Dåligt.

Fi 4betar, vi lägger oss. Dåligt.

Fi synar, vi settar, vi CBar, fi lägger sig. Bra.

Fi synar, vi settar, vi CBar, fi stackar av med sin slowade AA lr KK. Jättebra."

 

Du förstår att du kan skriva detta om exakt vilka två kort som helst.

Visst du får byta ut "settar" mot floppar tvåpar stege etc, men hur det får just 88 eller andra mellanpockets att bli bra trebetshänder djupt ur pos tar det inte upp.

 

Anledningen till att 88 är dåligt att trebetta 200bbs djupt ur pos är att du kommer bli floatad och raisebluffad jätteofta och typ ända gångerna du kan göra något annat än att folda är när du floppar set vilket inte är så värst ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Fi lägger sig preflop. Bra.

Fi synar, vi missar, vi CBar, fi lägger sig. Bra.

Fi synar, vi missar, vi CBar, fi synar eller raisar. Vi viker/checkfoldar missad turn. Dåligt.

Fi 4betar, vi lägger oss. Dåligt.

Fi synar, vi settar, vi CBar, fi lägger sig. Bra.

Fi synar, vi settar, vi CBar, fi stackar av med sin slowade AA lr KK. Jättebra."

 

Du förstår att du kan skriva detta om exakt vilka två kort som helst.

Visst du får byta ut "settar" mot floppar tvåpar stege etc, men hur det får just 88 eller andra mellanpockets att bli bra trebetshänder djupt ur pos tar det inte upp.

 

Anledningen till att 88 är dåligt att trebetta 200bbs djupt ur pos är att du kommer bli floatad och raisebluffad jätteofta och typ ända gångerna du kan göra något annat än att folda är när du floppar set vilket inte är så värst ofta.

 

Sitter och läser här, är relativt ny i forumet och vill fråga lite nybörjarfrågor.

Ursäkta om det inte berör ämnet.

Jag tror jag fattar vad det innebär men ge mig en rejäl förklaring på 3bet CB och typ "15/100bb på 0,5/1". Jag tror som sagt jag vet vad det innebär men känns töntigt att sitta och gissa :)

 

Nu efteråt kändes det iofs ännu töntigare att fråga än att sitta och gissa... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör jag inte det så ser jag ju till att kunna stacka av mig själv utan att veta vart jag står.

 

Men fyrbetar du kommer du iaf veta var du står när du stackar av?

 

IMO bättre att ofta hålla potten nere så här djupt och bara syna ett trebet från en grinder och låta honom bluffa en gata.

 

Lilla jag hade nog checkat turn och synat eventuellt bet och sen får vi se vad river kommer med för godsaker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du förstår att du kan skriva detta om exakt vilka två kort som helst.

Visst du får byta ut "settar" mot floppar tvåpar stege etc, men hur det får just 88 eller andra mellanpockets att bli bra trebetshänder djupt ur pos tar det inte upp.

Vad är det du inte förstår? De andra händerna T9s, AQ 64s etc kommer betydligt oftare träffa floppen halvbra vilket ger oss mycket svårare beslut. 88 kommer antingen träffa set, eller så spelar vi inte om stack. Detta är en mycket bra egenskap när man sitter ur position. Visst, det kan komma knepiga floppar även med 88, typ 569, men dessa halvträffar kommer betydligt mer sällan med mellanpar än för övriga icke-monster-händer.

 

Vilka händer ska vi 3beta med menar du, för om du inte gör det med 88 hyfsat ofta så 3betar du antagligen alldeles för sällan.

Anledningen till att 88 är dåligt att trebetta 200bbs djupt ur pos är att du kommer bli floatad och raisebluffad jätteofta och typ ända gångerna du kan göra något annat än att folda är när du floppar set vilket inte är så värst ofta.

Sluta säg att det är dåligt att 3beta 88 som om det vore fakta det du säger. Lägg fram något vettigt argument för din åsikt istället.

Standard-grindern på nl500 floatar inte och bluffraisar särskilt ofta i stora potter nej. Men visst, definierar du fi som LAG så ändras ju förutsättningarna, men då får du ju säga det, tills dess antar jag att vi möter en normal grinder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har lirat med ignorant och han är rätt bra, omgusuck är tillräckligt weird för att övertyga sig om att du är FOS här med lite allt möjligt för K är ett utmärkt kort att bluffa på så jag bettar stort och synar push med tillstymelse till erektion. Har han KK är det jobbigt, men jag fattar inte varför han skulle flatta ett fd på den här boarden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag tycker din RR ur poss pre flop är helt fel här, om han synar så har han förmodligen en stark hand. Du träffar set 1/9 då kan du vara lycklig. 8/9 däremot så måste du bluffa eftersom att du förmodligen är dog. 8/9 gånger spelar du alltså med en hand som svår att förbättra, de flesta gånger kunde du med andra ord egentligen lika gärna göra den här höjningen med 72 off.

 

Syn/fold är bättre här, är det en duktig spelare fold, dålig spelare kan du setmina.

 

Du säger att du gör höjningen för att växla om ditt spel. Isf är det väll bättre att du gör det med en hand som 78s istället? En hand som du oftare träffar med och som framför allt kan utvecklas. Får du färgdrag eller uppenere har du ju ett utmärkt tillfälle att följa upp din bluff, för det är precis vad det här är. En bluff.

 

Och, är det verkligen så viktig att växla om ditt spel på det här sättet? Märker folk det i någon större utsträckning på NL500?. Jag tycker man möter nya spelare hela tiden. Det skulle vara om det här är en grinder som spelar 24/7 och du vill bli "fisknotad".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker din RR ur poss pre flop är helt fel här, om han synar så har han förmodligen en stark hand. Du träffar set 1/9 då kan du vara lycklig. 8/9 däremot så måste du bluffa eftersom att du förmodligen är dog. 8/9 gånger spelar du alltså med en hand som svår att förbättra, de flesta gånger kunde du med andra ord egentligen lika gärna göra den här höjningen med 72 off.

 

Syn/fold är bättre här, är det en duktig spelare fold, dålig spelare kan du setmina.

 

Du säger att du gör höjningen för att växla om ditt spel. Isf är det väll bättre att du gör det med en hand som 78s istället? En hand som du oftare träffar med och som framför allt kan utvecklas. Får du färgdrag eller uppenere har du ju ett utmärkt tillfälle att följa upp din bluff, för det är precis vad det här är. En bluff.

 

Och, är det verkligen så viktig att växla om ditt spel på det här sättet? Märker folk det i någon större utsträckning på NL500?. Jag tycker man möter nya spelare hela tiden. Det skulle vara om det här är en grinder som spelar 24/7 och du vill bli "fisknotad".

 

QFT, helhjärtat.

 

Enda gången du ska 3betta sämre PPs, imho, är om du tror att du är framför hans range samt kan spela därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker din RR ur poss pre flop är helt fel här, om han synar så har han förmodligen en stark hand. Du träffar set 1/9 då kan du vara lycklig. 8/9 däremot så måste du bluffa eftersom att du förmodligen är dog. 8/9 gånger spelar du alltså med en hand som svår att förbättra, de flesta gånger kunde du med andra ord egentligen lika gärna göra den här höjningen med 72 off.

 

För det första gillar jag att göra det när vi är såhär djupa. När man är tillräckligt djup för att själv kunna syna 3 bet med 88 tycker jag är helt ok att 3 betta själv, även om jag oftast väljer synen. För det andra verkar det som att du räknar med att han synar varje gång. Givetvis är höjningen också bra för att plocka hem potten direkt. Dessutom lär han syna och folda flop med alla pp under 8 om han inte träffar, han kanske tom släpper 99-QQ mot cb beroende på flop. Det blir lättare att stacka av om jag träffar (han lär ju inte sätta mig på 88), samtidigt som det blir väldigt lätt att släppa om jag missar.

 

Du säger att du gör höjningen för att växla om ditt spel. Isf är det väll bättre att du gör det med en hand som 78s istället? En hand som du oftare träffar med och som framför allt kan utvecklas. Får du färgdrag eller uppenere har du ju ett utmärkt tillfälle att följa upp din bluff, för det är precis vad det här är. En bluff.

 

Givetvis gör jag likadant med sc, men då vill jag helst squeeza. Träffar de verkligen oftare? Man behöver 20x implicita odds för sc men bara 10x för pp.

 

Och, är det verkligen så viktig att växla om ditt spel på det här sättet? Märker folk det i någon större utsträckning på NL500?. Jag tycker man möter nya spelare hela tiden. Det skulle vara om det här är en grinder som spelar 24/7 och du vill bli "fisknotad".

 

Jag märker det. Många spelare där är grinders, men det varierar. Detta spelet väljer jag också mot bra spelare som jag spelat mycket mot innan, samtidigt som de andra kring bordet ser vad jag kan hitta på. Många av spelarna på NL500 (även jag) spelar också högre nivåer, men kör där när det finns värde. Har spelat lite mot fi på NL1k och har fler händer på honom där när inte jag suttit vid bordet.

 

TY för alla svar

 

=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Fi lägger sig preflop. Bra.

Fi synar, vi missar, vi CBar, fi lägger sig. Bra.

Fi synar, vi missar, vi CBar, fi synar eller raisar. Vi viker/checkfoldar missad turn. Dåligt.

Fi 4betar, vi lägger oss. Dåligt.

Fi synar, vi settar, vi CBar, fi lägger sig. Bra.

Fi synar, vi settar, vi CBar, fi stackar av med sin slowade AA lr KK. Jättebra."

 

Du förstår att du kan skriva detta om exakt vilka två kort som helst.

Visst du får byta ut "settar" mot floppar tvåpar stege etc, men hur det får just 88 eller andra mellanpockets att bli bra trebetshänder djupt ur pos tar det inte upp.

 

Anledningen till att 88 är dåligt att trebetta 200bbs djupt ur pos är att du kommer bli floatad och raisebluffad jätteofta och typ ända gångerna du kan göra något annat än att folda är när du floppar set vilket inte är så värst ofta.

 

Riktigt utförligt och bra skrivet. Fler sådana poster. Även fast du har rätt var du inte sjukt jävla dryg, skrev i caps lock och berättade att personen du svarade var den dummaste idioten av alla apor.

 

GG WP. Skriv mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...