Gå till innehåll

När är ni nöjda?


purplecard

Recommended Posts

Hallå hallå. Spelar uteslutande NL200$SH 6-8 bord och de senaste tre månaderna ligger mitt bb på ca 6. Har för närvarande inget jobb så jag har ju snittat 100 h/månad (140000 händer)dessa månader vilket innebär att jag tjänar långt över 50000SEK i månaden. Slutade jobba (av väldigt många anledningar) efter 10 år i somras.

 

Mår ju för närvarande jävligt gott och trivs med tillvaron än så länge. Vissa tycker att jag ska upp till 400-nivån när man har mina resultat. Är ändå osäker för hoppet mellan 200 och 400 sägs ju vara det högsta. En annan aspekt som gör att jag tvekar är att eftersom jag har pokern som yrke just nu vill man ju få en lång bra start på den tillfälliga pokerkarriären och därmed grinda ett tag till på 200-nivån. Om det börjar gå dåligt när det är ens inkomstkälla tappar man ju självförtroende och allmänt välbehag i allt annat som inte rör poker.

 

Var uppe på 400-nivån i början av sommaren men då med en passivare spelstil och kanske lite stolpe ut och gick marginellt back den tiden. Det var efter det som jag både steg ner till 200 och blev mycket mycket agressivare än vad jag tex innan var på 200 första gången.

 

Min fråga är väl egentligen om det finns "pokerproffs" som ligger stilla på tex 200-nivån och tjänar sina pengar och är nöjda med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker detta är typiskt för de spelare som lyckas bra på en nivå och som därmed blir rädda för att ta steget till nästa. Själv har jag alltid haft som mål att komma så långt som möjligt, och har gått upp i nivå när jag haft chansen.

 

Samtidigt kan jag förstå vad du menar, men skulle ändå råda dig att gå upp om rullen verkligen tillåter det. Dessutom blir det så mycket mer lukrativt/utvecklande i längden som jag ser det. Det är en skillnad mellan nivåerna, men har svårt att se att du inte skulle vara vinnande där om du stabilt plussar på 1/2$.

 

Det är många gånger man sett bra spelare på lägre nivåer och som skulle tjäna mer pengar men som inte tar steget. Man undrar vad det är dom sysslar med - lita på ditt spel och ge det ett försök!

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg undan lite för en liten skottrulle på $400 samt att du ser till att ha lite i ladorna när du gör detta skottet. Vet du att du är trygg ekonomisk oavsett hur testet på $400 går så kanske du kan spela så avslappnat som det krävs för att spelet inte ska knyta sig för dig.

 

Glöm inte att avsätta pengar till pensionssparande och de gånger du kommer behöva ett lån men inte kanske får det då du inte har ett "riktigt" jobb.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker detta är typiskt för de spelare som lyckas bra på en nivå och som därmed blir rädda för att ta steget till nästa. Själv har jag alltid haft som mål att komma så långt som möjligt, och har gått upp i nivå när jag haft chansen.

 

Samtidigt kan jag förstå vad du menar, men skulle ändå råda dig att gå upp om rullen verkligen tillåter det. Dessutom blir det så mycket mer lukrativt/utvecklande i längden som jag ser det. Det är en skillnad mellan nivåerna, men har svårt att se att du inte skulle vara vinnande där om du stabilt plussar på 1/2$.

 

Det är många gånger man sett bra spelare på lägre nivåer och som skulle tjäna mer pengar men som inte tar steget. Man undrar vad det är dom sysslar med - lita på ditt spel och ge det ett försök!

 

GL

 

Ja det får nog bli ett skott i november. Anser mig att ha ett bra psyke så jag kan ta 10 inköp back på 400nivån om det händer första veckan. Det ska mycket till att jag ska gå back på 400 nu som ni skriver. Är dock väldigt försiktig med allt som rör poker och tänker ofta en gång för mycket gällande money management etc.

Det är ju det som tagit mig så långt inom pokern för någon "talang" har jag aldrig varit. Tusentals timmar nötande har nu gett resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg undan lite för en liten skottrulle på $400 samt att du ser till att ha lite i ladorna när du gör detta skottet. Vet du att du är trygg ekonomisk oavsett hur testet på $400 går så kanske du kan spela så avslappnat som det krävs för att spelet inte ska knyta sig för dig.

 

Glöm inte att avsätta pengar till pensionssparande och de gånger du kommer behöva ett lån men inte kanske får det då du inte har ett "riktigt" jobb.

 

Lycka till!

 

Ja pensionssparar gör jag redan och köper fonder för pokervinsterna gör jag. Gällande lån så tänker jag att 1.Antingen har jag pengarna som behövs 2.Mitt kapital är bra så banken ger mig ett lån ändå och om inte någon av de här alternativen finns om exempelvis tre år har jag nog ett "vanligt" jobb då. Men det är klart att man funderar på dessa saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelade pro hadde jag 50x inköpsregel och nötte efter min BR. Tycker iofs att det finns ganska mycket mer fisk på NL 200 ...många som tar skott från NL50 och 100 där.

NL 400 tycker jag är mer solida spelare generellt sett men oas så måste man sträva efter att spela högre för att hålla uppe gnistan och koncentration.

 

Men spelar du efter diciplin och br så varför inte köra på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När är du nöjd?

 

För att du ska kunna svara på den frågan måste du enligt mig enbart gå till dig själv. Det som passar andra, passar nödvändigtvis inte dig.

 

Du har tidigare prövat på NL400 men med en passivare spelstil än normalt. Vad tror du fick dig att inte spela ditt normala spel?

Jag tror du kände en viss respekt inför summorna du spelade om, kanske även motspelarna som generellt sett bör vara bättre desto högre upp man kommer.

Motspelarna lär du dig att hantera efter en stund men det kan vara bra mycket svårare att hantera pengarna du spelar om. Du säger själv att du spelade mer aggressivt när du gick tillbaks till NL200. Vad beror det på? Tappade du kanske respekten för pengarna?

 

Vad jag försöker säga här är att det är många faktorer som spelar in när du väljer att gå upp i nivå. Är du redo? Har du råd med swingsen? Kan du hantera en "dubbelt" så stor omsättning?

 

Förhoppningsvis fick du ut något av mitt svammel :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

steel: varför sluta då? är ju bara att fortsätta att köra på så länge det funkar.

Det är ju inget som är skrivet i sten, jag räknar med att det inte kommer inträffa än på några år. Men jag tror att jag kommer ha svårt att motivera mig till att fortsätta med grinden när en månadslön bara ökar nettot med 1%. Då försöker jag nog hitta något som inte är lika trist att syssla med, även om lönen blir sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

jag är nöjd redan nu, men ett drömmål är ju typ 10-20 miljoner och lägga ner pokern för alltid.. pengar över det gör väl knappt nått för ens livskvalitet, bara skönt o slippa alla jävla swings

 

bostad 5M, prylar 1M, sen stabil säker avkastning utan swings på sitt kapital på 25-30k/ månad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värst vad folk verkar vilja lägga av pga att dom tycker det är tråkigt att spela.

 

Är det bara jag som fortfarande ser pokern som en hobby också?

 

Jag hoppas att jag kommer att göra det majoriteten av livet (är jag lite väl optimistisk här?) finns alltid mer att lära sig som jag ser det o man har ingen åldersgräns heller verkar det som (ta Doyle som exempel).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...