Gå till innehåll

Hur skulle ni spela?


Zorrolina

Recommended Posts

NL 0.50/1 dollar, 6 bord.

Vi båda hade drygt 100.

Jag minns inte korten precis, men ungefär så här.

 

Jag fick sK + hKn

 

Jag satt sist och bettade upp till 3

 

En följde med.

 

- rKn r3 k7

 

Han betta 6 jag höjde till 12 han synade.

 

- s2 = potten ca 30 dollar, jag trodde på min hand och bettade därför 20 tror jag..... han syna

 

- r 2

 

han hade två ruter, 8+4

 

Antagligen spelade jag fel så kommentera inte det, men hjälp mej gärna och tala om VAD jag gjorde för fel och hur jag istället skall göra.....

 

 

 

vänliga hälsningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst så bör du läsa bland övriga handanalyser och ta lärdom av hur man beskriver en hand. Ditt upplägg är svårt att följa vilket gör att en del kan missförstå eller unvika att svara på din fråga.

 

Ett bra exempel: http://pokerforum.nu/forum/texas-limit-cashgame/31674-flt-sh-bb-linje-med-ak.html

 

Frågor:

Vem var det som synade, SB eller BB?

Hur hade han/hon spelat fram till detta?

Hur hade du spelat?

Vad hände på turn? FI check, du bet 20, FI call?

Vad hände på river? FI check du bet XX, FI call?

 

Jag hade nog bettat mer på flop, typ 15-20 för att få färgdrag att betala dyrt.

På turn hade jag bettat 30.

På river (om FI checkade) så hade jag checkat också eftersom 3:e rutern faller och jag är lite tveksam till vilka händer han synar med som vi slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, som sagt skriver jag i nybörjar tråden så jag kan inte "ert" språk så bra!:oops: :oops:

 

Men det ska väl funka ändå.:-P

 

Tyvärr var detta första handen på bordet så jag vet inte hur denna spelare brukar spela....

Jag satt iallafall på knappen och denna spelare som svarade upp var den före mej om jag inte minns fel. (6-bord)

 

Flopp rKn r3 k7 han betta 6 jag höjde till 12, han syna

 

Turn s2 han checka, jag betta 20, han syna

 

River r2 han checka och jag också, han visar färgdrag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man lär sig "språket" så småningom men lägg gärna tid på att vara så tydlig som möjligt så får du bättre svar. Om du lämnar bort/inte vet viktig information som om hur många spelare, stackdjup, image o.s.v. så blir gärna svaren därefter.

 

Alltså, FI (=fienden) hade färgdrag och fick in färgen på river eller? Vänta gärna med "facit" tills du fått några svar och skriv sedan ut vad han hade för kort också.

 

Nästa gång så föreslår jag att du tar ut en HH (Hand History) ur din pokerklient, konverterar den (http://poker-tools.flopturnriver.com/Hand-Converter.php) och skriver så mycket information som möjligt. Skriv gärna även hur du tänkte när du gjorde dina val, du kan ju göra rätt/fel och tänka rätt/fel och då få tips även där. Posta sedan din fråga i delen för handanalys i rätt grupp och du får förhoppningsvis bra hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som du kunde höjt till 4 preflop eller kanske bara synat.

 

på flop skulle jag höjt lite mer, till 18 kanske. Har han exemplevis KQ, el. K10 följer han nog med. har han färgdrag får han betala lite dyrare.

 

På turn kommer ett kort som inte oroar. Jag brukar nog satsa ungefär 90% av potten här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL 0.50/1 dollar, 6 bord.

Antagligen spelade jag fel så kommentera inte det, men hjälp mej gärna och tala om VAD jag gjorde för fel och hur jag istället skall göra.....

Enligt mig spelade du helt rätt (även om jag kan hålla med om att du kunde betat några dollar mer - om vi nu ska anmärka på småsaker). Att motståndaren sedan sätter sina färgdrag då och då är något man får leva med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen spelade jag fel så kommentera inte det, men hjälp mej gärna och tala om VAD jag gjorde för fel och hur jag istället skall göra.....

 

 

 

vänliga hälsningar

 

Din miniraise från 6 till 12 på floppen var för liten. Du bör höja till 3x första höjningen. Dvs till 18.

 

En annan sak är genonsnittshanden som vinner en hand är tvåpar. Så ditt enda par är inte så jättebra. Ställer Fi in på river så bör du inte syna - Fi kan ha triss tvåpar eller färg. Det är inte mycket du slår i detta läget.

 

 

Motståndaren synade din bet på turn med dåliga odds. Han hade tur och drog ut dig. Sånt händer.

 

Nästa gång vet du att motståndaren har färgdrag och om han träffar det på rivern så betalar du inte av

 

PS Det är viktigt att lära sig att identifiera spelare som jagar flushar - så du lär dig att aldrig betala av dem då de klonkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...