Gå till innehåll

Hur bra är det här med AA?


matte med slice

Recommended Posts

kalle 45 dollar

nisse 34 dollar

lisa har ungefär 67 dollar

ola har exakt 5 dollar

 

Jag tror att nisse pröjsade SB och lisa bb, själv är jag Hero med ca 50 dollar

 

Det limpas fram till mig (som är Hero) och jag sitter på knappen och tittar ner på AA. jag limpar och SB synar och BB checkar. Floppen kommer 4H, 5H och 6H. SB betar och BB synar och det gör dom andra också, jag funderar en stund (steker lite) o sen synar jag. Turn kommer 7H. SB går AI vilket också BB gör. Ola den vektighta fisken foldar men kalle som är duktig synar. Jag steker ett tag till men bestämmer mig för att syna. På river kommer 8H. Nu börjar jag ana ugglor i mossen eftersom inget av mina A är H. Nån av spelarna har lite pengar kvar och trycker in dom med, jag tror jag har ca 6 dollar kvar eller nåt sånt. Och om jag minns rätt från Dan's Pokerhandboken fanns det något som hette potcommited så jag syna, men som sagt var jag nära fold och det skulle ju varit det bästa eftersom den där niten nisse som jag tror satt i bb visade en färgstege. Sån jälva motrigg asså!! Men nu till frågan vad hade ni gjort om ni var Hero? Skall Hero sluta med poker eller skall Hero använda sig av en handkonverterare så att det blir lättare för de som läser HHs att hjälpa Hero analysera handen? Och skalll Hero posta resultatet?

 

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Offer kan vara ett slags förskottsbetalning eller muta till Gud för att få fördelar eller slippa straff. Offer finns i många religioner som ett sätt att blidka högre makter som Gud/gudarna, förfäder eller andar av olika slag. Inom judendomen i Gamla Testamentet fanns det olika sorters offer som tackoffer o.a. men det viktigaste var nog syndoffret som överskylde människornas synder så att de undvek Guds straff.

 

Inom kristendomen finns offertanken kvar i viss mån men här är det mest ekonomiska medel som "offras", se kollekt. Inom kristendomen offrar Jesus sig själv. Det är den centrala händelsen i kristendomen.

 

Ordet offer kommer från franskan, "att göra heligt". Termen används även metaforiskt för att beskriva osjälviska handlingar, att göra gott för andra utan tanke på sig själv. Eller kort och gott, liten förlust för större vinning.

 

 

Så, sten666, vad har detta med denna tråd att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...