Gå till innehåll

När tiden vill ifatt....


iwer

Recommended Posts

Tisdag 2007-10-23

 

 

Droppen är rågad idag. Det är dags att erkänna det för mig själv och min omgivning. Jag är spelberoende. Jag har ett problem som är väldigt jobbigt för mig själv. Jag har antagligen känt så här en längre tid, eller JAG HAR känt så här en längre tid. Spelandet är en enda stor djävuls om inte lämnar min kropp. Jag är säkerligen född gambler men det känns som att eftersom inte ödet finns, existerar över huvud taget, så är det dags för mig att styra mitt eget liv, min egen väg, min egen roll. Jag ska bli en god människa, en ren människa.

 

Spelandet nådde sin djupaste botten igår samt idag. Jag sitter inne på djävulens påfund till pokersajt och lirar bort $5.300 på bara skit. Helt värdelöst. Som om inte detta vore nog, tilten tar vid. Jag är enormt steamad, värre än jag varit i hela mitt liv, någonsin. Det är nog även detta som gör att jag lägger ner.

 

In med €300 för att lira lite black jack. Och väl där är jag kung! Spelar upp det till hör och häpna €18,000. fattar ni det! Det är över 150.000 jävla svenska kronor. Jag är kung känner jag. Sakta men säkert går allting utför, jag tiltar bort – ja allt, som ni säkerligen redan har förstått. Det slutade med att jag satt och spelade 5-handed black jack med maxinsatsen; €500 på varje hand. Sjukt, det är en normal svensk medellön – per giv. Sjukt är ordet. Vad sysslade jag med, vad tänkte jag med?!

 

När väl allt var bort, vid sisådär 3 på natten, efter 4 timmars spelande, nöjde jag mig inte med det. Nejdå! In med allt jag ägde och hade + lite till - €3500 kronor in och lira vidare. Nu är allting såklart borta. Jag känner mig utblottad, jag skäms och inser att jag verkligen behöver hjälp. Jag är en skadad människa i dagens läge. Jag orkar helt enkelt inte med detta mer. Med risk för att låta patetisk grät jag mig till sömns, vem fan hade inte gjort det efter att ha torskat dom astronomiska summorna (åtminstone i min värld).

 

Med dessa ord lämnar jag pokerscenen för gott. Det är färdigt nu, finito. Jag tänker aldrig mer spela varken poker eller black jack. Jag kommer söka hjälp för mitt missbruk och kommer se till att jag klarar mig ur denna situationen. Imorgon ska jag bekänna allting för min flickvän. Hoppas att jag har någon kvar efter imorgon också.

 

Vill även önska alla som nöjesspelar, lever på spelandet och kan hantera det lycka till i sina fortsatta pokerkarriärer. Jag är färdig med min. Detta har blivit tillräckligt för mig nu.

 

Vi syns, nånstans, nån gång.

----

Känner ni för att snacka; håna mig, stödja mig, eller på något sätt vilja komma i kontakt med mig ang. detta finns e-post.Alexander.nilsson@hotmail.com nåbar konstant.

 

EDIT: mailadr är den rätta. uppkollat och klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag läser vad du skriver blir jag enormt ledsen. Jag lider verkligen med dig. Jag har förlorat ganska stora summor på sportsbetting(för en nybliven student i alla fall) och det har verit väldigt tungt men jag vet att det inte går att jämföra med det du går igenom nu. Jag hoppas allt löser sig för dig, det hoppas jag verkligen. Lyckat till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh my. Det är när jag läser sådant här jag verkligen är glad för att jag direkt jag började få för mycket pengar på mina konton alltid förde över det till mitt bankkonto och därifrån vidare till en aktiedepå. Det hjälpte mig de gånger jag började tilta. Man kunde ju ändå inte plocka ut pengar från en aktiedepå och fortfarande vara tiltad efter 2 dagar då pengarna väl kom in på bankkontot.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh my. Det är när jag läser sådant här jag verkligen är glad för att jag direkt jag började få för mycket pengar på mina konton alltid förde över det till mitt bankkonto och därifrån vidare till en aktiedepå. Det hjälpte mig de gånger jag började tilta. Man kunde ju ändå inte plocka ut pengar från en aktiedepå och fortfarande vara tiltad efter 2 dagar då pengarna väl kom in på bankkontot.

 

Lycka till!

 

Det känns väldigt onödigt att skriva sånt där i denna tråden. Vill du inspirera honom till att börja spela igen, eller ville du berätta hur duktig du är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns väldigt onödigt att skriva sånt där i denna tråden. Vill du inspirera honom till att börja spela igen, eller ville du berätta hur duktig du är?

Absolut inte och ber om ursäkt om det uppfattades så. Det är när jag läser det han skrev som jag känner medlidande och lite rädsla eftersom jag tänker "kunde ju lika gärna varit jag". Jag kan alltså se mig själv i den storyn.

 

Jag tycker absolut han gör rätt som slutar. Finns mycket annat roligt att göra. Har ju själv skrivit ett "avskedsbrev" här på PF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...