Gå till innehåll

HerrDaniel och Djens säger adjö! =)


Djens

Recommended Posts

  • Svars 357
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ingen utgång i helgen! :shock:

 

Dock inte mitt val.. ingen hade tid/lust att följa me ut bara.. sorgligt.

 

Satt hemma för mig själv och pimpla whisky och grinda istället. Datorn muckade och koppla ner mig mitt i en stor pot => Daniel får spelet och går in o beställer ny! =)

 

Den här måste va rätt prisvärd va?

http://www.dustinhome.se/pd_5010103190.aspx

 

Kvällen resulterade i fina pengar dock.. sluta ~2k upp! 8-)

 

Kanske ska sluta klaga på riggen...

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $3.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

Button ($441.68)

SB ($137.68)

BB ($422.43)

UTG ($399.69)

MP ($296.11)

Hero ($883.41)

 

Preflop: Hero is CO with A[:diamond:], K[:spade:].

2 folds, Hero raises to $11, 2 folds, BB raises to $45, Hero raises to $147, BB raises to $425.43 (All-In), Hero calls $278.43.

 

Flop: ($852.36) A[:club:], T[:spade:], 2[:heart:] (2 players, 1 all-in)

 

Turn: ($852.36) 8[:diamond:] (2 players, 1 all-in)

 

River: ($852.36) 2[:diamond:] (2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $852.36

 

Results in white below:

BB has Kc Kh (two pair, kings and twos).

Hero has Ad Ks (two pair, aces and twos).

Outcome: Hero wins $852.36.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som är bra på PT(O) som kan förklara för mig varför det i "General info" taben är två fönster.

 

sammanfattningtextraden neders i fönster 1 är:

 

x levels total hands Vpip vpipbb W$SF Amnt Won bb/100

 

Men vunna pengar stämmer inte med fönstret nedanför.

I fönstret nedan "Starting hands" är antalet händer desamma men vinsten är ca 1/3 mindre.

 

Min gissning är att anledningen är att jag har vunnit absolut mest på b2b denna månad och att jag ställt in autokonvertering av valutan så att den konverterar i det översta fönstret men inte i det undre. En snabb huvudräkning ger att det skulle kunna vara en förklaring. Någon som kan förneka/bekräfta att detta är fallet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det med träningen Djens?

-Hur mycket väger du?/målvikt? Hur tänker du uppnå målet?

-Pers benk/ben/mark och mål?

 

Väger nu 105 kg 115 för en dryg månad sedan målet är 95. Vet nu att jag kommer att komma dit om jag fortsätter såhär. Och nu är det inte ansträngande längre.

 

Pers 165kg/200kg/250kg, nu ca 140/140/210. Målet är 140/180/210 vid vikt 95kg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det med träningen Djens?

-Hur mycket väger du?/målvikt? Hur tänker du uppnå målet?

-Pers benk/ben/mark och mål?

 

Väger nu 105 kg 115 för en dryg månad sedan målet är 95. Vet nu att jag kommer att komma dit om jag fortsätter såhär. Och nu är det ansträngande längre.

 

Pers 165kg/200kg/250kg, nu ca 140/140/210. Målet är 140/180/210 vid vikt 95kg.

 

Träningen har haft ganska dåligt prioritet på sistone, men målen innan har gått ganska bra.

 

Väger runt 65-70, Bänkade 6-4-4 på (60-65-65) kg senast. Vann en tävling med HerrD om pullups efter en helkroppsession på gymet där jag körde 14 pullups på raken. (Efter passet kan inte emfaseras nog, eller att danne klarade mindre :mrgreen: )

 

Om man tittar väldigtnoga så syns magmusklerna utanpå en T-shirt också, dock inte tillräckligt. BF% mässigt ligger jag hyggligt lågt men börjar ta emot då jag har en rätt hög setpoint. Varje Hg är en utmaning :-)

 

Så just nu är jag inte direkt stark eller jättedeffad men rätt fit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar ju inte vara någon fara med övervikt i alla fall (om du inte är dvärg vill säga). Av någon anledning trodde jag att du var överviktig.

Bra att ni är 2 som kör. Det blir ju så att man piskar upp kroppen mer när man är 2 och kan tävla lite:). Sedan så vill man ju ha någon som passar när man kör tunga vikter. Sedan hoppar man ju inte över ett pass när man vet att polaren står och väntar på gymet.

14 chins är bra ju. Du borde nog köra fler set i bänk ca 5-6 st exklusive warmup, om du är något sånär vältränad vill säga( annars blir du kanske förlamad i armarna :))

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar ju inte vara någon fara med övervikt i alla fall (om du inte är dvärg vill säga). Av någon anledning trodde jag att du var överviktig.

Bra att ni är 2 som kör. Det blir ju så att man piskar upp kroppen mer när man är 2 och kan tävla lite:). Sedan så vill man ju ha någon som passar när man kör tunga vikter. Sedan hoppar man ju inte över ett pass när man vet att polaren står och väntar på gymet.

14 chins är bra ju. Du borde nog köra fler set i bänk ca 5-6 st exklusive warmup, om du är något sånär vältränad vill säga( annars blir du kanske förlamad i armarna :))

GL

 

 

Då måste du missat bilden på mig och hatab2b några sidor tillbaka! Jag är till vänster med ett snyggt leende och bra skärpa. Men man ser nåt om nåt.

200711070127100.jpg

 

Ja, tyvärr är danne lika slö som jag är så det blir inte riktigt den önskade effekten men lite blir det ju. Jag har emst ångest för att det är så kallt just nu, gymmet ligger så nära så orkar inte byta om, men det är en sjujäkla kall 5minuterspromenad!

 

Fler set? Bättre effekt? risk att skada mig som det är nu? Kört max 3 på alla övningar innan men jag har pluggat mycket mer näringslära än hur man ska träna. Vilket säkert är bra om man ska vara smal men inte så bra för att bli bitig.

 

Långsiktigt mål är nog att kunna ta 100 i bänk nångång (Och då ska jag väga under 100), kunna pumpa ett 6-6-6 pass på den vikten jag ligger på och kunna köra ett 10*3 pass på chinsen. Att gå ner till den bf% jag haft en gång när jag hade halvanorexia vore skoj med fast då utan att vara sjuk och ha mkt mer muskler. Det var inte sådär jättekul att va 179 lång och väga 58 kg som kille.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vad fan håller han på med?"

Var tydligen min kusins intuitiva reaktion när hon googlat mig.

 

Men jaja, nog om detta, jag tänkte börja handla lite i aktier fonder etc och eftersom en del här säkert dabblar inom det så tänkte jag fråga vad ni tror om en portfölj med:

 

Cephalon & Celegene --> 2 amerikanska bioteknikföretag jag tror på.

H&M & Kappahl känns som säkra kort.

Active Biotech och Getinge på medicin/bioteknikartan i sverige.

Ett verkstadsföretag typ SKF.

Bankaktier när bolånekrisen i Usa är över, de kommer vara undervärderade då.

 

Astrazeneca har gått neråt mkt på senaste och när de börjar visa uppgående trend igen tror jag på de.

24hpoker tror jag på nuförtiden efter att de nya sportsbettingaktörerna kommer in samt att b2b börjar leva upp igen.

Råvarufonder inom guld samt tillväxtfonder i indien/kina.

 

Vad tror ni om en sådan portfölj?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.Opps. Var visst ute och cyklade där.

Du har ju en kropp som en kenyansk maratonlöpare;-) . Kan även ana rutorna under T-shirten.

Rent medicinskt så ser det ju ut som om du har en perfekt kropp. Alla förutsättningar för ett långt liv. Dessutom är min erfarenhet att tjejer brukar gilla att man är smal ungefär som du. Fast visst du skulle säkert också kunna gå upp 5-10 kg utan att du får en lägre raggningspotential. Själv var jag som mest framgångsrik i min raggar karriär i slutet på 80 talet då jag vägde 84 kg (deffat). Fick i stort sett vilken tjej jag ville känns det som. Nu är det betydligt svårare. Om man tex flurtar med någon på tunnelbanan eller i en affär är det tyvärr allt för sällan man får respons. Antagligen helt ekvivalent med bortamatch efter krogbesöket.

Inbillar mig i alla fall att det har lite med bukfettma att göra. Kanske att åldern spelar in också:)

Vad gäller setantal. Kroppen svarar som bekant på yttrebelastning(träning) och så länge du blir starkare så finns egentligen ingen anledning att ändra så mycket i träningen eller kosten.

Förr eller senare så kommer man ju in i en stagneringfas och då behöver man öka belastningen för att kroppen ska bli starkare/större. Det bästa sättet att göra det på är att piska på kroppen hårdare både i intensitet/set och antal set.

Om ditt primära mål är att bli stark så ska du fokusera på tunga vikter och köra ca 1-6 st reps sista lyftet i varje set ska du knappt klara/missa. Se till att vila ordentligt mellan setten. Undvik generellt att köra på dig för mycket syra(det är inte 400m löpare du vill bli antar jag). Se även till att kroppen får tillräckligt med näring. Detta sätt att träna på räcker väldigt långt.

 

Sedan när man börjar att stagnera även här så kan man ju börja att fundera på att optimera. Med hälsokostpreparat och liknande. Det är ofta inte värt det anser jag. Vinsterna är ju så pass små trotts allt. För en hobbytränare borde det ju (om han inte är helt sjukligt kroppsfixerad) inte spela någon roll om han tar 120 eller 125 i bänk.

Har träffat massor som käkar kyckling (dopar sig alltså) och i mina ögon sett så har det inte varit värt det för någon. De flesta har bara varit hobbytränare och allmänt kroppsfixerade. OK för Ben Jonsson, flo-jo, lance armstrong och liknande kan man ju förstå. Både B.J och flo-jo har säkert tjänat en miljard på sin doping. Flo-jo ex om jag inte minns fel låg under ca 4 års tid på tider kring 22 blankt på 200m. Det var ungefär där hennes gräns låg och hon hade stagnerat. Sedan kommer hon ut med skäggstubb och jätteklitta och sätter överlägsna värdsrekord på 100 och 200. Skäggen och klittan var väl ett pris hon var villig att betala. Därimot så dog hon några år senare, sannolikt till följd av dopningen.

Ben Johnson hade en liknande utveckling att han låg på tider kring 10.10 i flera år. Sedan ut som en bodybuilder även gulögd och krossade.

Men som sagt skulle kanske själv gjort detsamma i deras fall pga pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vad fan håller han på med?"

Var tydligen min kusins intuitiva reaktion när hon googlat mig.

 

Men jaja, nog om detta, jag tänkte börja handla lite i aktier fonder etc och eftersom en del här säkert dabblar inom det så tänkte jag fråga vad ni tror om en portfölj med:

 

Cephalon & Celegene --> 2 amerikanska bioteknikföretag jag tror på.

H&M & Kappahl känns som säkra kort.

Active Biotech och Getinge på medicin/bioteknikartan i sverige.

Ett verkstadsföretag typ SKF.

Bankaktier när bolånekrisen i Usa är över, de kommer vara undervärderade då.

 

Astrazeneca har gått neråt mkt på senaste och när de börjar visa uppgående trend igen tror jag på de.

24hpoker tror jag på nuförtiden efter att de nya sportsbettingaktörerna kommer in samt att b2b börjar leva upp igen.

Råvarufonder inom guld samt tillväxtfonder i indien/kina.

 

Vad tror ni om en sådan portfölj?

 

 

När det gäller banker vill jag bara påpeka att majoriteten av Subprimelånen inte är omsatta än. Om jag inte är helt fel på det så omsätts bulken av dom lånen till nästa sommar så där skulle jag nog lugna mig. AstraZeneca bör ha en botten runt 260-270 kr så där håller jag med dig.

 

mvh

 

G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bankaktier när bolånekrisen i Usa är över, de kommer vara undervärderade då.
Men hur fan tänker du här?

 

Det räcker med att en, visserligen väldigt likvid, investerare tänker på samma sak som dig för att en sådan eventuell edge ska försvinna.

 

Fattar inte varför folk som fattar att de blir totalkrossade av de bästa spelarna i poker plötsligt tror att de har en edge mot mycket smartare människor med mycket mer pengar, mycket mer datorkraft och mycket mer allt.

 

Inser ni inte att det sitter en massa människor som är mycket smartare än någon i pokerbranschen med en hel hög superdatorer och jobbar på att hitta sådana här edges 24/7?

 

Att tro att man ska kunna slå marknaden genom att bläddra lite i tidningen, tänka tio minuter och slänga ur sig en gissning är som att tro att man har en edge mot TLK backad av ett par hundra fysiker och matematiker, hela pokereliten och mer superdatorer än NSA i kvadrat för att man slöläst tre kapitel i Pokerhandboken.

 

Om man nu ska försöka exploatera marknaden så bör man ju åtminstone ha en anledning till varför alla stora förvaltare skulle felvärdera. Typ att försöka exploatera att hedgefunds belöningsstruktur gör att de inte tar tillräckligt stor hänsyn till katastrofala nedsidor och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur fan tänker du här?

 

Det räcker med att en, visserligen väldigt likvid, investerare tänker på samma sak som dig för att en sådan eventuell edge ska försvinna.

 

Fattar inte varför folk som fattar att de blir totalkrossade av de bästa spelarna i poker plötsligt tror att de har en edge mot mycket smartare människor med mycket mer pengar, mycket mer datorkraft och mycket mer allt.

 

Inser ni inte att det sitter en massa människor som är mycket smartare än någon i pokerbranschen med en hel hög superdatorer och jobbar på att hitta sådana här edges 24/7?

 

Att tro att man ska kunna slå marknaden genom att bläddra lite i tidningen, tänka tio minuter och slänga ur sig en gissning är som att tro att man har en edge mot TLK backad av ett par hundra fysiker och matematiker, hela pokereliten och mer superdatorer än NSA i kvadrat för att man slöläst tre kapitel i Pokerhandboken.

 

Om man nu ska försöka exploatera marknaden så bör man ju åtminstone ha en anledning till varför alla stora förvaltare skulle felvärdera. Typ att försöka exploatera att hedgefunds belöningsstruktur gör att de inte tar tillräckligt stor hänsyn till katastrofala nedsidor och liknande.

Detta ska memoreras.

Allt för ofta kommer man i verbal klinch med folk om detta.

Tyvärr verkar det ju så att 99% av alla är fanatiskt övertygade om att de har kan så mycket mer än alla andra om aktier mm.

Det gäller ju fö pokern också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur fan tänker du här?

 

Det räcker med att en, visserligen väldigt likvid, investerare tänker på samma sak som dig för att en sådan eventuell edge ska försvinna.

 

Fattar inte varför folk som fattar att de blir totalkrossade av de bästa spelarna i poker plötsligt tror att de har en edge mot mycket smartare människor med mycket mer pengar, mycket mer datorkraft och mycket mer allt.

 

Inser ni inte att det sitter en massa människor som är mycket smartare än någon i pokerbranschen med en hel hög superdatorer och jobbar på att hitta sådana här edges 24/7?

 

Att tro att man ska kunna slå marknaden genom att bläddra lite i tidningen, tänka tio minuter och slänga ur sig en gissning är som att tro att man har en edge mot TLK backad av ett par hundra fysiker och matematiker, hela pokereliten och mer superdatorer än NSA i kvadrat för att man slöläst tre kapitel i Pokerhandboken.

 

Jag är Vääääldigt okunnig när det gäller ekonomi, men:

 

Haltar inte din jämförelse ganska kraftigt? Den globala ekonomin består väl av en ohygglig mängd aktörer (även ur ett perspektiv där storleken på investerbara pengar beaktas). En mer korrekt jämförelse torde väl vara att TLK sitter bland 8 stycken spelare av varierande styrka?

 

Sedan tycker jag du glömmer en faktor: det är just faktorn att en storhandlare upptäcker samma sak som gör att det är möjligt att tjäna stora summor i aktiespelet. Lyckas bara Djens köpa in sig innan de stora aktörernas upphandling är klar påverkas han väl positivt av att aktierna stiger i takt med att efterfrågan ökar, eller har jag missuppfattat allt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En massa bra text.

 

Okejokej, jag insåg helt enkelt inte genomslaget som mitt uttalande skulle få ;-) Jag skulle ha skrivit: "Jag TROR att bankaktierna kommer gå upp då" :-D

Samt: Hur ofta har proffsen rätt när det gäller aktier? finns en hel analytikerkår som får betalt för att ge felaktiga råd! Jag baserade det på att en banks affärsidé i grunden är genial för att tjäna pengar.

 

Jag kan lika mkt om aktier som Carl henric svanberg om bordtennis, men det är kul att spekulera.

Obs! Jag säger meningen ovan utan att faktiskt veta något om CHS skickligheter inom bordtennis och jag tror inte han kan jättemycket om det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du har missuppfattat något.

 

Större delen av alla pengar investeras av aktörer som dels är jävligt smarta, dels är väldigt välinformerade och dels är ohyggligt snabba*. Det är fullt möjligt att de gör systematiska fel som går att utnyttja, men det är inte alls möjligt att de felen är att de läser tidningen mindre än Djens och inte är med på att värderingarna av bankaktier kommer förändras.

 

Om en fond värderar en aktie till 10 kr och Djens värderar den till 12 kr, baserat på att han tror att den kommer gå upp, så är det extremt osannolikt att han har gjort en bättre värdering.

 

Och just nu så är värderingen på, metaforiskt, 10 kr vs Djens 12 kronor. Skulle det vara så att de stora kanonerna i branschen trodde det var 12 kr så skulle de helt enkelt köpa tills aktien hamnade på 12 kr.

 

När man säger att en aktie som handlas mycket är felvärderad så säger man att man vet bättre än ett par tusen quants, ett par sekels sammanlagd erfarenhet av trading och ohyggliga mängder datorkraft. Det är nämligen resurserna som säger att aktien är värd vad den är värderad till just nu; trodde de annorlunda skulle priset redan vara flyttat.

 

Att det går att tjäna pengar på att marknaden går upp eller ned säger inte särskilt mycket alls. Det går att tjäna pengar på att vara rungood mot TLK också.

 

Dessutom så förstod jag Djens rekommendation som att det var bra att köpa bankaktier nu eftersom de kommer stiga om det ordnar sig för dem. Vilket helt diskonterar möjligheten att det inte ordnar sig för dem. Not so good tänkt värdemässigt.

 

Om man nu ska överlista marknaden så kan man åtminstone hålla sig till aktier som inte så många håller stenkoll på.

 

* Minns jag rätt så är börsen den bransch som bränner mest pengar på datorkraft i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du har missuppfattat något.

 

Större delen av alla pengar investeras av aktörer som dels är jävligt smarta, dels är väldigt välinformerade och dels är ohyggligt snabba*. Det är fullt möjligt att de gör systematiska fel som går att utnyttja, men det är inte alls möjligt att de felen är att de läser tidningen mindre än Djens och inte är med på att värderingarna av bankaktier kommer förändras.

 

Om en fond värderar en aktie till 10 kr och Djens värderar den till 12 kr, baserat på att han tror att den kommer gå upp, så är det extremt osannolikt att han har gjort en bättre värdering.

 

Och just nu så är värderingen på, metaforiskt, 10 kr vs Djens 12 kronor. Skulle det vara så att de stora kanonerna i branschen trodde det var 12 kr så skulle de helt enkelt köpa tills aktien hamnade på 12 kr.

 

När man säger att en aktie som handlas mycket är felvärderad så säger man att man vet bättre än ett par tusen quants, ett par sekels sammanlagd erfarenhet av trading och ohyggliga mängder datorkraft. Det är nämligen resurserna som säger att aktien är värd vad den är värderad till just nu; trodde de annorlunda skulle priset redan vara flyttat.

 

Att det går att tjäna pengar på att marknaden går upp eller ned säger inte särskilt mycket alls. Det går att tjäna pengar på att vara rungood mot TLK också.

 

Dessutom så förstod jag Djens rekommendation som att det var bra att köpa bankaktier nu eftersom de kommer stiga om det ordnar sig för dem. Vilket helt diskonterar möjligheten att det inte ordnar sig för dem. Not so good tänkt värdemässigt.

 

Om man nu ska överlista marknaden så kan man åtminstone hålla sig till aktier som inte så många håller stenkoll på.

 

* Minns jag rätt så är börsen den bransch som bränner mest pengar på datorkraft i världen.

 

Min fråga är mer:

Hur kan du veta så mycket om så mycket? :)

 

Och ja, det jag baserade mitt tankesätt på var som sagt att en bank har en bra affärsidé och efter bankerna rett ut sina kriser så Borde de vara övervärderade en stund.

 

Själv är jag inne på aktier som vinner på naturkatastrofer eftersom alla förnekar effekterna av växthuseffekten. Eftersom katastrofer kommer bli allt våldsammare och mer så kommer sådana bolag rusa om ett obestämt antal år (tror jag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du har missuppfattat något.

 

Större delen av alla pengar investeras av aktörer som dels är jävligt smarta, dels är väldigt välinformerade och dels är ohyggligt snabba*

 

Om jag inte fullständigt missminner mig så påstod en av nobelpristagarna i ekonomi (nåja priset till Alfred Nobels minne) att psykologiska faktorer var betydligt viktigare än matematiska när det kommer till förståelse av aktiemarknaden...

 

Därmed inte sagt att Djens är en större kännare av psykolgiska faktorer än experterna på området :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte fullständigt missminner mig så påstod en av nobelpristagarna i ekonomi (nåja priset till Alfred Nobels minne) att psykologiska faktorer var betydligt viktigare än matematiska när det kommer till förståelse av aktiemarknaden...

 

Därmed inte sagt att Djens är en större kännare av psykolgiska faktorer än experterna på området :-D

 

Du har rätt någorlunda.

Det som var det stora. Var att modellerna inte tar med förändringar som orsakas av förväntningarnas förändring.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucas_critique

 

Hjorts resonemang är vida känt i "lärda" kretsar. Det låter intelligent till och med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...