Gå till innehåll

.


Henke-Jo

Har du skattat på FTP  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Har du skattat på FTP

    • Ja det har
      5
    • nej det har jag inte
      57


Recommended Posts

Saxat från Myssions tråd om skattefria sajter:

FTP*

"* Dessa sajterna finns i länder som tillhör de utomeuropeiska länderna och territorierna, vilka har en association med EU som innebär att de ska betraktas som medlemmar när det gäller handel (nätpoker är en tjänst). Detta tolkar jag m.fl. som att vinster därifrån ska betraktas som skattefria, men skatteverket tycker annorlunda. I slutändan är det en domstol som avgör."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte tillräckligt om relationen mellan Aruba och Nederländerna för att kunna bedöma om Full Tilt är en skattefri sajt, men baserat på det lilla vet så måste jag säga att jag tycker att det verkar mycket osannolikt.

 

Regeln för beskattning på de sajter där du "ska" betala skatt är i alla fall glasklar: Du ska betala 30% av varje pott eller turneringspris över 100 kr. Så om det ligger 30 dollar i potten och du går all-in för 970 dollar och motståndaren foldar, så ska du betala 300 dollar i skatt för den handen. De som spelar på de allra högsta nivåerna ska betala över en miljon kr i timmen även för perioder då de går med förlust.

 

Det finns massor av trådar om det här redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från Myssions tråd om skattefria sajter:

FTP*

"* Dessa sajterna finns i länder som tillhör de utomeuropeiska länderna och territorierna, vilka har en association med EU som innebär att de ska betraktas som medlemmar när det gäller handel (nätpoker är en tjänst). Detta tolkar jag m.fl. som att vinster därifrån ska betraktas som skattefria, men skatteverket tycker annorlunda. I slutändan är det en domstol som avgör."

 

Jag tror att man senare i tråden kommit fram till att så inte är fallet (förstasidan är inte uppdaterad på ett tag). Har för mig att det där med fri handel gäller på Nederländska Antillerna och liknande, dock bara för folk som bor där.

 

Ta det här med en nypa salt. Jag minns lite oklart från ett inlägg skrivet av någon som förmodligen inte är tvärsäker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...