Gå till innehåll

Ericssons jätteras?


Dionysos

Recommended Posts

Tjena...

 

Antar att ni hört om ericssons jätteras, 29% pang bom, mkt pga en dålig vinstrapport. Blir själv jävligt sugen på att gå in o köpa lite nu, kan inte tänka mig att aktien verkligen kan vara värd så mycket mindre idag än för en vecka sen. Vad har ni för tankar? Vänta ett par dagar och sen lägga in stöten är nog min.

 

/ Dio

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena...

 

Antar att ni hört om ericssons jätteras, 29% pang bom, mkt pga en dålig vinstrapport. Blir själv jävligt sugen på att gå in o köpa lite nu, kan inte tänka mig att aktien verkligen kan vara värd så mycket mindre idag än för en vecka sen. Vad har ni för tankar? Vänta ett par dagar och sen lägga in stöten är nog min.

 

/ Dio

 

Den var inte värd sitt pris för en vecka sen, det är ju problemet.

 

Det kan säkert bli köpläge men det är sällan rätt att gå in precis i ett jätteras. Vänta till det stabiliserats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena...

 

Antar att ni hört om ericssons jätteras, 29% pang bom, mkt pga en dålig vinstrapport. Blir själv jävligt sugen på att gå in o köpa lite nu, kan inte tänka mig att aktien verkligen kan vara värd så mycket mindre idag än för en vecka sen. Vad har ni för tankar? Vänta ett par dagar och sen lägga in stöten är nog min.

 

/ Dio

 

 

Kanske skita i det och kolla om det är en trend att rapporterna kommer in sämre? SKF rapporterade oxå idag och den nådde inte heller upp till förväntningarna -3 %.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte köpa även om det är tokrea just nu.

Ericsson är en av sveriges sämsta aktier och kommer förbli så för all framtid över.

Varför är den sämst?

Sveriges mest blankade aktie. Det är inte så lätt att tjäna pengar när de stora aktörena ENS, NON, GLi har gett sig fan på att sälja.

Och vad kan man göra med 5000 aktier när GLI säljer 214444720 aktier på en dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte köpa även om det är tokrea just nu.

Ericsson är en av sveriges sämsta aktier och kommer förbli så för all framtid över.

Varför är den sämst?

Sveriges mest blankade aktie. Det är inte så lätt att tjäna pengar när de stora aktörena ENS, NON, GLi har gett sig fan på att sälja.

Och vad kan man göra med 5000 aktier när GLI säljer 214444720 aktier på en dag

 

Jag tror man är fel ute om man pratar om "bra" och "dåliga" aktier. Det finns bara över- och undervärderade.

 

Och om det är många LME blankade idag är det väl bara bra, för de måste ju köpas tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aktier är skumma grejer. Lästa en aktietidning som farsan får hem dagarna innan raset. Den så kallade expert panelen skrev att Ericsson är den bästa aktien du kan köpa på 2 månaders sikt. Dagen efter faller den 30% och drar med sig hela börsen. Hur fan kan den vara den bästa aktien ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte köpa även om det är tokrea just nu.

Ericsson är en av sveriges sämsta aktier och kommer förbli så för all framtid över.

Varför är den sämst?

Sveriges mest blankade aktie. Det är inte så lätt att tjäna pengar när de stora aktörena ENS, NON, GLi har gett sig fan på att sälja.

Och vad kan man göra med 5000 aktier när GLI säljer 214444720 aktier på en dag

Öh?! Du borde nog kolla upp din statistik lite mer.

 

Det är ju nästan bara de utländska aktörerna som vräkt ut aktier.

Rangordning på största säljarna sedan vinstvarningen är: Credit Suisse, Goldman, UBS, JP Morgan, Sundal Collier, Salmon, Lehman. (Enskilda är enda svenska aktör som nettosålt, bland de med omsättning att tala om dagar som denna)

 

På köpsidan hittar vi de svenska husen efter Morgan Stanley som är största nettoköpare. Alla bland, Nordea, Neonet, Swedbank, Handelsbanken, Avanza, Nordnet, Carnegie, HQ, Penser, E*Trade, Skandiabanken har ju nettoköpt sedan vinstvarningen i går morse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...