Gå till innehåll

The Nordic Freeroll


PokerStars_Johan

Recommended Posts

  • Svars 164
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om man scannar igenom anmälningslistan innan start så ser man ju ganska ofta 2-3 spelare med samma namn fast med en siffra efteråt, typ:

XYZ001

XYZ002

XYZ003

 

Ingen mer än jag som tycker det är väldigt suspekt?

 

Det är såklart väldigt suspekt. Om ni stöter på detta så skicka ett mail till oss, support@pokerstars.com. Tyvärr har vi inte resurserna i nuläget att gå igenom anmälningslistorna inför varje turnering i förväg, men förändringar för att förhindra sådant här är på väg.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mr. Zingo.

 

Någon vettig förklaring till flytten?

 

Förklaringen är två fald;

 

Turneringen var ursprungligen tänkt att börja kl. 21 men laddes trots det till kl. 19. Nu har vi flyttat tillbaks till den 21.

 

Antalet spelare som har möjlighet att delta i turneringen är fler vid 21-tiden.

 

Hälsningar,

 

Karl

PokerStars Support

 

(edit - stavfel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är såklart väldigt suspekt. Om ni stöter på detta så skicka ett mail till oss, support@pokerstars.com. Tyvärr har vi inte resurserna i nuläget att gå igenom anmälningslistorna inför varje turnering i förväg, men förändringar för att förhindra sådant här är på väg.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

 

Jag har också uppmäksammat det, igår , om jag inte minns helt fel

var det någon som kallde sig för

carlo 1111, carlo 2222 t.o.m rill carlo 9999 .

det går bara inte att missa helt enklet, eftersom alla dessa nick låg ovanpå varandra - ok, det kanske var helt i sin ordning, men märkligt ändå. Nu minns jag inte om det var på Aftonbladet eller Nordic - men gav en sån uppmärksamhet att det blev lite misstänksamt - nästa som om någon ville gardera sig iutfall man åkte ut, eller ville spela flera bord samtidigt för att öka chanserna.

 

Men å andra sidan kan det ju vara ett kompisgäng, familj som har beslutat sig för ha en gruppnick ...?!

 

 

Hur som helst, det är mycket "tjyv och rackarspel " i reg. av både behöriga och icket behöriga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man scannar igenom anmälningslistan innan start så ser man ju ganska ofta 2-3 spelare med samma namn fast med en siffra efteråt, typ:

XYZ001

XYZ002

XYZ003

 

Ingen mer än jag som tycker det är väldigt suspekt?

 

 

Om man skulle skapa en lista här på pokerforum.nu , och pilta ner alla misstänkta oberhörigas nick - så kan Martin och Karl från pokerstars gå igen om de nick som man misstänker inget har att göra på b la Aftonbladet :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också uppmäksammat det, igår , om jag inte minns helt fel

var det någon som kallde sig för

carlo 1111, carlo 2222 t.o.m rill carlo 9999 .

det går bara inte att missa helt enklet, eftersom alla dessa nick låg ovanpå varandra - ok, det kanske var helt i sin ordning, men märkligt ändå. Nu minns jag inte om det var på Aftonbladet eller Nordic - men gav en sån uppmärksamhet att det blev lite misstänksamt - nästa som om någon ville gardera sig iutfall man åkte ut, eller ville spela flera bord samtidigt för att öka chanserna.

 

Men å andra sidan kan det ju vara ett kompisgäng, familj som har beslutat sig för ha en gruppnick ...?!

 

 

Hur som helst, det är mycket "tjyv och rackarspel " i reg. av både behöriga och icket behöriga.

 

Han är anmäld till dagens aftonbladet, det är väldigt uppenbart fusk som du säger, 9 st olika konton där alla kommer från "bi", var nu det ligger nånstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mr. Zingo.

 

 

 

Förklaringen är två fald;

 

Turneringen var ursprungen tänkt att börja kl. 21 men laddes trots det till kl. 19. Nu har vi flyttat tillbaks den till 21.

 

Antalet spelare som har möjlighet att delta i turneringen är fler vid 21-tiden.

 

Hälsningar,

 

Karl

PokerStars Support

 

Ok tackar för informationen, då får jag snacka med chefen, så att jag får anpassa arbetstiden efter Nordic Freeroll ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

hej

 

jag kom på 9 plats och vann en biljett till daily fifty grand tunering...

jag lyckades hitta tuneringen och regga mig. men min fråga är...

 

 

om jag åker ut direkt som som första person.. får jag nånting?

annars är det väl bättre att hamna på 10 plats då man vinner 24 $.

 

hittar inget info... vet att biljetten är värt 55 $ men om jag åker ut första omgång och inte får nåt så har jag igentligen torskat dom där 24 $ som jag hade kunnat få på 10 plats.

 

 

så om det visar sig nu att man inte vinner nåt om man åker ut direkt.. kan man sälja biljetten då?

 

är ny på pokerstars men jag tycker den verkar mycket bra ställe att hänga på

tack på förhand

mvh tony

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

jag kom på 9 plats och vann en biljett till daily fifty grand tunering...

jag lyckades hitta tuneringen och regga mig. men min fråga är...

 

 

om jag åker ut direkt som som första person.. får jag nånting?

annars är det väl bättre att hamna på 10 plats då man vinner 24 $.

 

hittar inget info... vet att biljetten är värt 55 $ men om jag åker ut första omgång och inte får nåt så har jag igentligen torskat dom där 24 $ som jag hade kunnat få på 10 plats.

 

 

så om det visar sig nu att man inte vinner nåt om man åker ut direkt.. kan man sälja biljetten då?

 

är ny på pokerstars men jag tycker den verkar mycket bra ställe att hänga på

tack på förhand

mvh tony

 

Hej Tony,

 

Jag ber om ursäkt för det fördröjda svaret.

 

Om du åker ut direkt ur Daily Fifty Grand så vinner du inga pengar. Så det beror på hur du själv värderar de olika vinsterna. Antingen så får du $24 säkra, eller så avancerarar du till finalbordet och får då en chans att vinna ännu mer (segraren i senaste Daily Fifty Grand kammade hem $16,173.92!), men sätter då inköpet på spel.

 

Det går inte att sälja eller föra över biljetten till någon annan.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hej Tony,

 

Jag ber om ursäkt för det fördröjda svaret.

 

Om du åker ut direkt ur Daily Fifty Grand så vinner du inga pengar. Så det beror på hur du själv värderar de olika vinsterna. Antingen så får du $24 säkra, eller så avancerarar du till finalbordet och får då en chans att vinna ännu mer (segraren i senaste Daily Fifty Grand kammade hem $16,173.92!), men sätter då inköpet på spel.

 

Det går inte att sälja eller föra över biljetten till någon annan.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

 

 

 

Har du inte lite fel där?Man kan ju få tournament dollars som man sen kan byta eller sälja emot pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte lite fel där?Man kan ju få tournament dollars som man sen kan byta eller sälja emot pengar.

 

Hej eyeism,

 

Från en annan tråd:

För att förtydliga: Om man kvalificerar sig genom Nordic Freeroll, så vinner man en biljett, som man kan använda sig av för att registrera sig i valfri Daily Fifty Grand-turnering. Denna biljett går inte att sälja eller föra över till en annan spelare, och om man avregistrerar sig igen så får man tillbaka biljetten.

 

Om man däremot vinner inträdet genom att spela en annan satellit, med ett $-inköp, då kan man avregistrera sig och erhålla T$55.

 

Jag hoppas att detta klargör det hela.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Är detta Nordic Freeroll slut?

Jag ser att det fortfarande finns sådana frirullar för andra länder men inte Sverige?

 

 

Hej,

 

Nordic Freeroll som den sett ut tills nu ar slut for denna gang. Vi kommer snart tillbaka med spannande turneringar och frirullar for alla vara svenska spelare! Hall ut!

 

Ursakta min daliga svenska :-)

 

Mvh

Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Nordic Freeroll som den sett ut tills nu ar slut for denna gang. Vi kommer snart tillbaka med spannande turneringar och frirullar for alla vara svenska spelare! Hall ut!

 

Ursakta min daliga svenska :-)

 

Mvh

Johan

Sabbar jag något nu, så får du väl säga till alt, radera min post.

Det är redan 2700 registrerade för dagens 'The Nordic Freeroll' som börjar om 1h.47s. Prisstruktur ser ut att vara densamma som innan.

Iallafall i min klient..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sabbar jag något nu, så får du väl säga till alt, radera min post.

Det är redan 2700 registrerade för dagens 'The Nordic Freeroll' som börjar om 1h.47s. Prisstruktur ser ut att vara densamma som innan.

Iallafall i min klient..

 

Absolut riktigt. En liten kommunikationsmiss gjorde att våra vänner i turneringsgänget la upp turneringen t.o.m den 12:e januari, mycket nöje!

 

Vi kommer snart komma tillbaka med nya spännande turneringar för våra nordiska spelare, så kika in på flikarna Private och Freeroll i PokerStarsklienten så hittar ni snart nya fräscha grejer.

 

Gott nytt år allihopa. Det regnar på Bahamas :-(

 

Mvh

Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hejsan,

 

Sverige såväl som Norden är en viktig marknad för oss; PokerStars_Johan är marknadsansvarig för Sverige, och vi har även en marknadschef för Norden. Jag kan försäkra er om att de är högst måna om de svenska/nordiska spelarna. :)

 

Visst skulle vi mer eller mindre omedelbart kunna lägga upp en turnering för svenska spelare där vi delar ut gratis pengar, men det är inte så vårt marknadsföringsteam arbetar. Tittar ni i klienten så ser ni också att det inte finns några freerolls specifika för andra länder heller, så varken svenskar eller nordbor i allmänhet är åsidosatta till förmån för andra spelare. De turneringar som finns är sådana som på ett eller annat sätt genomförs tillsammans med externa samarbetpartners, t.ex. Ekstrabladet-turneringarna för danska spelare, eller TV Total-eventen för tyska spelare.

 

Det finns flera turneringar som är öppna för alla spelare, inklusive svenskar. Försök gärna kvalificera till vår $2,000 Weekly Round 2 Freeroll (denna går två gånger i veckan) genom de många satelliter som erbjöds. Ni känner igen satelliterna på att deras namn är hämtade ur astronomin (Hubble's, Hawking's, Galileo's Freeroll etc).

 

Det går också FPP-freerolls tre gånger dagligen (12:40, 19:40, 22:40 (ET)), $500 i prispotten med ett inköp på 10 FPPs. Ni hittar dessa listade i grönt under 'Freerolls'-fliken.

 

Har ni lite småslantar liggande på ert konto, eller är sugen på att göra en minimiinsättning, så har vi rakefria turneringar med $0.10 i inköp och $50 added från PokerStars.

 

Jag hoppas att detta besvarar varför det inte finns några freerolls för svenska spelare för närvarande.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...