Gå till innehåll

Bet365 bytt till Ipoker


Espen

Recommended Posts

Nu har Bet365 byt till Ipoker. Laddade ner nya klienten och loggade in och upptäcker:

 

1000 Rounders tokens på mitt konto värt 1000$ har försvunnuit utan förvarning och ersatts med 3 fortnox tokens värda 177$.

 

Mina 870$ på kontot förvandlats till 550€, va ä detta för jävla växlings kurs eller?

 

 

 

Tycker det här liknar ett dåligt skämt, vilket det tyvärr inte lär vara. Nån som har liknande problem efter nätverks bytet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

Jag har också blivit rippad av Bet365 efter övergång till iPoker. Hade som tur var bara token värda 25$ innestående men som Bet365 vägrar konvertera till dollar. (För lågt belopp enligt Bet365)

Dessa har konverteras till "merit-points" vilket jag inte är intresserad av.

Dom tycker att jag ska spela de "merit-turneringar" som erbjuds och som i mitt fall inte Rounders som dom slutat med.

 

Bet365 påstår att information om detta skickats via mail till deras kunder. Någon som kan verifiera detta, jag känner inte till att jag fått det?

(Isåfall tacksam om någon lägger ut texten här i forumet.)

 

En annan irriterande sak är att notes försvunnit och pokeralias måste skapas nytt!

 

 

/Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett konto på Bet365 som jag bara spelade Rounders på. Kul att samla Tokens, och jag var väl uppe i 1300-1400 dollares. Skulle logga in i helgen och köra en och upptäckte att de bytt nätverk.

 

Blev då förbannad på mig själv för att jag missat det och började gå igenom alla mail jag fått av dem. Det visade sig att de informerat sina kunder om nätverksbytet EFTER att de gått över till det nya.

 

Det innebar att jag således var chanslös att spela mina tokens på nivå 5 innan bytet, och att de nu överförts till nya nätverket (nåja de har inte kommit in där men enligt den fantastiska supporten skulle de göra det), och där har de inte Rounders alls.

 

Det innbär att jag nu måste spendera mina surt förvärvade rounderstokens på skitturneringar jag inte är intresserad av att spela.

 

Vad sa då supporten?

 

Jo att de tyvärr inget kan göra.

 

mvh

Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet 365 suger. Dem såg en bra chans i att tjäna massa extra pengar genom att göra ett helt oannonserat nätverksbyte och blåste på så sätt sina kunder medvetet enligt min mening. Inga mail ingentig, helt plötsligt så hade dem bara byt nätverk!

 

Efter många mail framåt och tillbaka med både engelska och svenska suporten och deras poker manager kom dem fram till att 3 fortnox tokens värda 150$ va fullt rättvis kompensation.

 

Jaha jätte schyst att dem kompencera mig med hela 150$ tokens. Mailade dem igen, men dem stod fast vid beslutet, fanns inget mer dem kunde göra för mig sa dem.

 

Ska kontakta IBAS och se om dem kan hjälpa mig, men är väll ingen större chans.

 

Tilllägas bör att dem blåste mig på nästan 100$ på konverteringen från $ till €, så rena bluff företaget det där, aldrig mer bet365!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen måste jag säga att jag har ruggigt bra erfarenheter av Bet365. Fram tills nätverksbytet iaf.

 

Tycker att deras support alltid har varit snabb, trevlig och hjälpsam och jag gillar deras leaderboards och liknande. Hade även rakeback via dem när det låg under prima.

 

Är dock också missnöjd över hur nätverksbytet skedde och de har ju absolut skött dina rounders-tokens på ett katastrofalt sätt. Själv stötte jag inte på de problemen, min dollar blev omvandlad till SEK (tydligen till den valutakurs man använde när man skapade kontot eller något) och de verkar inte ha blåst mig på omvandlingen.

 

Bet365 har bytt ner sig i mina ögon; sämre programvara, ingen rakeback för mig och mitt alias var upptaget på iPoker... men men, inget ont som inte för något gott med sig, det verkar vara desto fiskigare på iPoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet365 agerar väldigt lustigt NU!

Dem har blåst mig oxå på mina rounders tokens!

har mailat supporten fram och tebax. Frågan om dem har någon koll på hur de skall ersätta spelarna med tokens. Till mig skrev dem att de inte särbehandlar kunder och det är helt fel ser jag nu för jag har fått mindre ersättning av mina tokens!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man säga att man inte särbehandlar sina kunder när vissa får meritpoäng och andra får fort knox tokens?

När kundera heller inte får lika ersättning för sin kvantitet av tokens...att vissa kunders tokens är mer värda!!

 

Haft erfarenhet av detta bytte förut när Expekt bytte ifrån microgaming till ipoker. Inga problem då, fick ut pengar den gången!

 

har inte sett till något mail här heller att dem skulle byta klient.

Frågade supporten och dem sade att de gick ut med att de skulle byta klient samma dag som de gjorde det.

Svaren från supporten skiljer en del här...inte sant!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu skrivit till supporten 4 ggr och efter över en vecka fått till svar att mina 1300 dollar rounderstokens inte har något värde för dem i nya nätverket men för att vara schysst ska jag få tokens för ett värde av totalt 150 dollar. De säger också att de gör bytet för kundernas skull. Faan så förnedrande. Det som retar mig mest är att de gör ett nätverksbyte och meddelar kunderna SAMMA dag som det görs. Det är för i helvete kriminellt.

 

Jag kommer fanimej aldrig att sätta min fot på Bet365 igen och jag kommer göra allt jag kan för att ingen annan ska göra det heller.

 

Kommer att kontakta IBAS men har väl inga större förhoppningar. Någon annan som ska eller har kontaktat dem?

 

Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde, som jag sa, en skrivelse till IBAS i ärendet och det tog skruv kan jag säga. Igår fm skickade jag in formuläret och redan på eftermiddagen ringde de upp mig från BET365:

 

- Hej, vi har beslutat att du ska få alla intjänade turneringstokens.

 

Tack för kaffet, turneringstokens för $1225 isället för utlovade $150. Trodde aldrig på detta men det känns förbannat skönt att sajterna inte kan göra hur de vill när de vill.

 

Det lönar sig alltså att skriva några rader till IBAS för dig som är drabbad för jag antar att de inte kommer att ringa upp dem som inte ställer till ett helvete.

 

Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt! Men för en okunnig, vad är IBAS om man skulle få liknande problem i framtiden?

 

Jag gjorde, som jag sa, en skrivelse till IBAS i ärendet och det tog skruv kan jag säga. Igår fm skickade jag in formuläret och redan på eftermiddagen ringde de upp mig från BET365:

 

- Hej, vi har beslutat att du ska få alla intjänade turneringstokens.

 

Tack för kaffet, turneringstokens för $1225 isället för utlovade $150. Trodde aldrig på detta men det känns förbannat skönt att sajterna inte kan göra hur de vill när de vill.

 

Det lönar sig alltså att skriva några rader till IBAS för dig som är drabbad för jag antar att de inte kommer att ringa upp dem som inte ställer till ett helvete.

 

Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde, som jag sa, en skrivelse till IBAS i ärendet och det tog skruv kan jag säga. Igår fm skickade jag in formuläret och redan på eftermiddagen ringde de upp mig från BET365:

 

- Hej, vi har beslutat att du ska få alla intjänade turneringstokens.

 

Tack för kaffet, turneringstokens för $1225 isället för utlovade $150. Trodde aldrig på detta men det känns förbannat skönt att sajterna inte kan göra hur de vill när de vill.

 

Det lönar sig alltså att skriva några rader till IBAS för dig som är drabbad för jag antar att de inte kommer att ringa upp dem som inte ställer till ett helvete.

 

Fredrik

 

Du menar den här gruppen eller? http://www.ibas-uk.com/

Väldigt intressant! Jag hade ingen aning om deras existens. Hur visste du att du skulle vända dig till dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Deras vipprogram,poängsystem,belöningsgrad m.m verkar likvärdigt med noiq när jag skummar på ytan eller kan nån mer insatt bedömma vilken sajt som skulle löna sig bäst för en midstakes regular?

Jag har aldrig spelat på ipoker o tänkte mig noiq men eftersom jag redan har konto hos bet365 från primatiden kanske det är lika bra fortsätta här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde, som jag sa, en skrivelse till IBAS i ärendet och det tog skruv kan jag säga. Igår fm skickade jag in formuläret och redan på eftermiddagen ringde de upp mig från BET365:

 

- Hej, vi har beslutat att du ska få alla intjänade turneringstokens.

 

Tack för kaffet, turneringstokens för $1225 isället för utlovade $150. Trodde aldrig på detta men det känns förbannat skönt att sajterna inte kan göra hur de vill när de vill.

 

Det lönar sig alltså att skriva några rader till IBAS för dig som är drabbad för jag antar att de inte kommer att ringa upp dem som inte ställer till ett helvete.

 

Fredrik

 

Oj där ser man. Mailade dem innan du gjorde det, men fick inget svar. Men funkade det för dig så ska jag maila dem igen och hoppas på det bästa.

 

Såg att du skrev du fyllt i formulär. Vart hitta du detta formulär? Själv hittar jag bara mail adressen och ett formulär som ska fyllas i skriftligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har Bet365 byt till Ipoker. Laddade ner nya klienten och loggade in och upptäcker:

 

1000 Rounders tokens på mitt konto värt 1000$ har försvunnuit utan förvarning och ersatts med 3 fortnox tokens värda 177$.

 

Mina 870$ på kontot förvandlats till 550€, va ä detta för jävla växlings kurs eller?

 

 

 

Tycker det här liknar ett dåligt skämt, vilket det tyvärr inte lär vara. Nån som har liknande problem efter nätverks bytet?

 

Har bet365 Euro som valuta inne på iPoker klienten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det beror på vilken valuta du har valt när du registrerade dig på sidan, iaf. som jag fick förklarat för mig. Har själv svenska kronor på mitt konto.

 

Jo men du spelar väl i USD? svenska kronor är väl bara vad du har på ditt sportbetting konto, sen får du föra över till USD när du ska använda det i pokerklienten på iPoker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deras vipprogram,poängsystem,belöningsgrad m.m verkar likvärdigt med noiq när jag skummar på ytan eller kan nån mer insatt bedömma vilken sajt som skulle löna sig bäst för en midstakes regular?

Jag har aldrig spelat på ipoker o tänkte mig noiq men eftersom jag redan har konto hos bet365 från primatiden kanske det är lika bra fortsätta här?

 

Är ju bara tjafs med bet365. NoIQ är det självklara valet mellan de två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men du spelar väl i USD? svenska kronor är väl bara vad du har på ditt sportbetting konto, sen får du föra över till USD när du ska använda det i pokerklienten på iPoker?
Nej, det är lite knäppare än så faktiskt. På borden står det givetvis i dollar (dock när man köper in står det hur många SEK det är också), men mitt pokerkonto har svenska kronor, dvs min kontobalans står i SEK exempelvis (på pokerkontot, inte på sportbetting då jag inte använder det).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...