Gå till innehåll

öka speltimmar, resultat?


bigdwarf

Recommended Posts

En annan nackdel är att du efter flera timmars spel lättare gör misstag. Om man spelar mer än säg... två timmar måste man ta en paus för att rensa hjärnan för att kunna behålla sitt Agame.

 

 

Jo också tänkt på det, tror inte man vinner dubbelt så mkt, men verkar absolut va lärorikt att testa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant och jag har märkt om jag sätter tidspress på spelet så ökar förtjänsten av BB per timme när jag medvetet spelar varje hand till full koncentration för att jag har satt en tidsgräns innan jag börjar spela.

Bättre alternativ till att spela längre tid är att spela många korta pass med långa avbrott imellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant och jag har märkt om jag sätter tidspress på spelet så ökar förtjänsten av BB per timme när jag medvetet spelar varje hand till full koncentration för att jag har satt en tidsgräns innan jag börjar spela.

Ok, för mig är det precis tvärtom. Men det gäller ju det mesta du skriver iofs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar för tillfället ca 2-3h per dag men är ganska intresserad av att öka till det dubbla. Någon här som gjort detta? Och vad var nack/fördelarna med mer grind?

 

Syftet med denna fråga är att jag vill ta mitt pokerspelande lite mer seriöst då det är min enda inkomst.

I våras tog jag studieuppehåll och hade då pokern som enda inkomst. Jag märkte då att jag inte klarar av att hålla ett mycket högre snitt än kanske 15 h/vecka, trots att jag hade hur mycket tid som helst. Några gånger satte jag upp för mig själv att jag skulle spela typ 6-7 timmar om dagen, mellan bestämda tider varje kväll. Resultatet blev att jag kräktes på spelet efter en vecka och fick pausa tills suget var tillbaka igen vilket kunde ta både en och två veckor.

 

Slutsatsen jag drog av detta var att det förmodligen aldrig kommer att vara ett bra val för mig att satsa på att spela poker på heltid på någon längre sikt. Om man pluggar eller jobbar kan man ju ändå klämma in ett par timmar spel om dagen.

 

Vad jag vill säga till dig är att det inte är självklart att man kan spela mer bara för att man har tid till det. Det är naturligtvis olika från person till person, men alla har förstås en gräns nånstans för hur många timmar de orkar pumpa in i månaden. Och om du just nu inte spelar mer än 2-3 h om dagen trots att du inte har så mycket annat för dig låter det som att du är mer lik mig än t ex Beachjohan (som kunde (kan?) spela >200 h/månad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har oxå pokern som enda inkomst sedan 1 år tillbaka, och när jag hoppade av skolan så trodde jag att jag skulle börja spela iaf 6 h per dag.

Jag minns att Erik Sagström sa att om man inte kan lägga 7-8 h per dag på pokern så ska man syssla med nåt annat.

Men även fast jag hoppade av skolan så blev det knappt mer spelande. Nu lirar jag kanske 10-15 h veckan, vilket egentligen är alldeles för lite.

Har precis flyttat till Uppsala, och som "inflyttnings-löfte" till mej själv bestämde jag mej för att bli seriös med pokern. Sedan 1 vecka tillbaka har jag stigit upp 10 på morgonen, käkat frukost och lirat ca 2 h efter det. Sen lunch, och 3 timmars grind. Målet var att komma upp i 6 timmars spel varje dag, men det har inte riktigt lyckats än.

 

Jag hoppas dock att jag kan börja komma upp till dessa timnivåer varje dag, eftersom jag hoppade av skolan för att spela poker på "heltid"...

 

Tror inte att du vinner dubbelt så mkt, men jag tror att om du utökar antalet timmar så kan du spela mer tight och försöka undvika 50-50 situationerna, och istället vinna pengar genom att få in värdebets på fisken. Game-selection är också väldigt smart, tidigare brydde jag mej inte om det utan satte mej på första bästa bordet.

Nuförtiden försöker jag hitta fisken, dvs spelare med ca 150 BB stacks som bara spelar 1-2 bord tex.

 

Blev lite långt, men det är en diskussion som jag har funderat på mkt de senaste månaderna, så jag var helt enkelt tvungen att skriva av mej:)

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns att Erik Sagström sa att om man inte kan lägga 7-8 h per dag på pokern så ska man syssla med nåt annat.

 

Tycker Erik har helt rätt i det! I princip alla andra jobb kräver 8 timmar per dag så varför skulle pokern vara så mycket enklare ...

Vidare behöver man inte spela 7 - 8 timmar utan mixen bör kanske var 5 timmars spel, 2 timmars studier och 1 timmes analys vilket innebär att man lägger 8 timmar på poker.

 

Nuförtiden försöker jag hitta fisken, dvs spelare med ca 150 BB stacks som bara spelar 1-2 bord tex.

 

En stilla undran: varför skulle en spelare med 150 BB och som spelar 1 -2 bord vara en fisk? Ser ingen logik i det alls utan snarare tvärtom dvs en spelare som är ett halvt inköp upp och som inte grindar utan försöker spela poker.

Om jag har fel har jag lärt mig något viktigt så vänligen återkom med hur du kom fram till fiskteorin ...

 

GL

 

MVH

Lamby

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan alltid gått sämre för mig när jag bestämt mig för att spela mycket. Sån period nu. SPelade lite i September och skulle grinda mkt i oktober. Drog 10k händer de första 5 dagarna och vips hade man ett snyggt back på 15 inköp. Säkert lika mycket tillfällighet men det sätter sig på psyket. Nu spyr jag på spelet och har inget sug över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att du vinner dubbelt så mkt, men jag tror att om du utökar antalet timmar så kan du spela mer tight och försöka undvika 50-50 situationerna, och istället vinna pengar genom att få in värdebets på fisken.

Varför skulle han ändra spelstil bara för att han spelar lite fler timmar? Jag tar för givet att han redan spelar den stil som han anser ger honom bäst timlön. Det finns ingen anlednign att ändra på det.

 

Om du är en någotsånär stabil grinder så borde du lätt kunna spela 6h om dagen utan att det ska behöva påverka din timlön negativt.

Själv har jag enstaka månader lirat runt 200h och timlönen verkar inte ha påverkats negativt. Dock är 200h på gränsen av vad jag orkar, 150h/månad är mer hållbart för mig i längden

 

Räkna med att pokern blir tråkigare när arbetstiden per månad ökar, men det gäller väl i stort sett alla jobb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan alltid gått sämre för mig när jag bestämt mig för att spela mycket. Sån period nu. SPelade lite i September och skulle grinda mkt i oktober. Drog 10k händer de första 5 dagarna och vips hade man ett snyggt back på 15 inköp. Säkert lika mycket tillfällighet men det sätter sig på psyket. Nu spyr jag på spelet och har inget sug över huvud taget.

 

Förstår dej, tycker också poker börjar bli sjukt trist. Men som sagt så måste man ju göra det för att överleva, och jämför man med ett vanligt kneg är nog poker rena drömmen!

 

Ska försöka gneta en vecka med mkt poker nu får man se vart man hamnar,,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar 6h varje dag måndag-fredag á 9bord, vilket generar runt 5700händer om dagen, dvs 25 000händer+ i veckan.

 

Tidigare spelade jag mindre och oregelbundet, men har på senaste tiden (har bara spelat med detta systemet i drygt 2-3 veckor) märkt att det gått mycket bättre, anledningen för mig är att jag får en rätt stabil harmoni med mitt spel efter drygt en timme (spelar 2x3h) första timmen har jag väldigt lätt för att överanalysera, göra stora bluffar, stora nersyningar, osv osv.. detta funkar skitbra för mig när ja lirar 2/4 eller högre, men är i ärlighetens namn totalt jävla värdelöst på 0.5/1...

 

Fast ja tror det absolut viktigaste om man ska ligga på en 5-8h om dagen är att man gör lite annat också, försöker ta sig ut dagligen, fika springa whatever.. och gärna håller igång med lite gym också för det är ruskigt viktigt att ha både bra mental och fysisk form om man ska orka med så mycket grind, iallafall om man kör många bord.

 

Harmoni med spelet och förlusthantering är rätt viktigt också, har man en dålig dag under 6h så kan det ge en rejäl sväng på rullen, sen har ja alla sitt eget sätt att hantera detta, själv började jag spela på en sida med 40% rakeback med daglig utbetalning, vilket gör att ja oftast inte har några downswings (brukar bli runt 200$ dagligen) visst, man kan ju säkert få 60-80% på någon annan sida men ja orkar inte riktigt bonushora heller.

 

Nä, de va väll allt jag kunde komma på nu antar jag, ska ner och tvätta nu, ha de fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju på hur länge man pallar hålla koncentrationen.

Jag VET att jag inte vinner dubbelt så mycket om jag spelar 6 timmar istället för 3. Förmodligen tvärtom för mig pga jag inte orkar hålla koncentrationen så länge och eventuellt kommer göra ett stort misstag.

 

Klarar man hålla koncentrationen på topp i 6 timmar så kör på, enda nackdelen igentligen är väll att man förlorar mer fritid..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...