Gå till innehåll

Bli kvitt lukten av ruttet kött


jon123

Recommended Posts

Jag kom hem till min lgh igår efter att ha varit borta 4dagar. Det visade sig nämligen att det blev strömavbrott i bara min lägenhet dagen jag åkte, så allt i min frys och kyl har blivit förstört. Jag slängde allt och torkade ur kyl och frys riktigt noga. Dock vägrar lukten av typ dött kött försvinna.

 

Just nu kör jag kyl och frys för fullt med öppna dörrar för att försöka rensa ut lukten från luftkanalerna utan något nämnvärt resultat.

 

Någon som har tips på hur man åtgärda detta? Finns det medel, spray osv

som kan göra mig kvitt med lukten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sry för detta, men måste bara säga att jag läste enoooormt fel på rubriken.

Kom fram till detta när jag ögnade igenom topicsen lite snabbt;

"Bli kvitt lukten av rutten kuk"

 

:lol:

Det har jag faktiskt problem med. Jag har duschat och bytt kläder, även städat ordentligt på rummet, men stanken sitter fortfarande kvar. Kan det vara min stol kanske? Har provat med sån doftspray på flaska, men stanken kommer tillbaka efter ett par dagar. =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 dar, vilken amatör... Själv trodde jag att jag stängde av enbart kylen innan jag åkte hem förra sommaren. Fick en liten chock när jag efter tio veckors högsommar kom hem och upptäckte att det var samma strömbrytare till både kyl och frys :rolleyes:

 

Frysen var full med kött av alla sorter, fisk samt glass. Vädrade i en vecka med ättika och rengjorde den massor gånger med rengöringsmedel, till slut blev det i alla fall uthärdligt. Lukten inne i frysen försvann aldrig helt, men den kändes knappt när man hade frysen på. Dock kom den tillbaka när jag stängde av frysen igen i våras under flytt. Stackars den hyresgästen som kom efter mig säger jag bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag faktiskt problem med. Jag har duschat och bytt kläder, även städat ordentligt på rummet, men stanken sitter fortfarande kvar. Kan det vara min stol kanske? Har provat med sån doftspray på flaska, men stanken kommer tillbaka efter ett par dagar. =(

 

Haha hilarious! :-D

 

Antar att han inte blev avstängd för det här inlägget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...