Gå till innehåll

Punkrock_kid spelar EPT-Baden(WPT Barcelona 12/10 17.00)


-PK-

Recommended Posts

Tillbaka på hotellet efter att 6 nivåer har spelats i turneringen, hör och häpna, JAG ÄR KVAR:-)

 

Hamnade först på ett soft bord och det var inte ett enda stort namn, den enda jag kände igen var primaspelaren BoAndreas, resten var bara randomfolk. Började spela väldigt tight och det var när jag plockade upp AKs i SB som jag spelade min första pot. Blinds 25/50, 15k startstack. CO raisar till 175, knappen synar och jag trebettar till 700, CO säger något typ "ohh, first hand" eller liknande och foldar sedan. Knappen synar. Floppen kommer typ 458 med ett färgdrag(inte mitt), riktigt kall flop men orka börja med en c/f efter trebet. Jag bettar 1100. Han synar och efter check-check på turn så c/f jag river. Ganska dålig start men med tanke på stackdjupen är det såklart ingen fara.

 

Tar tillbaka litegrann genom att höja och få potten pre, alternativt betta hem på flop. Efter matpausen så får jag AA första handen och denna hand blev ganska vidrig får jag säga. Sitter UTG+1, UTG limpar för 200, jag säger 900 med runt 13k i stacken, en fransman i SB synar(han som var CO i första handen) och limparen synar också(förövrigt han som vann potten mot min AK). Floppen kommer J64 regnbåge. check till mig som bettar ut 1600. Utan att blinka så raisar fransmannen till 6100, han täcker mig. UTG foldar. Han hade inte varit extremt tight på något sätt men han kändes från start som en väldigt straightforward spelare och jag var övertygad om att han hade en väldigt stark hand här. Jag kunde inte sätta honom på något annat än ett set och jag valde tillslut att vika(Frågade honom senare på ett annat bord och han sa att hade topset, han blev också förvånad o imponerad över att jag vek AA)

 

Hade verkligen bra kortflyt, t.ex. AA 5 gånger men jag lyckades inte vinna någon stor pot. Fick sedan byta bord till ett möjligen lite tuffare men ändå ett bra bord med tanke på att det är WPT:-) Mtp att det fanns ett bord med John Juanda, ElKy och Thomas Wahlroos samt ett med Annette_15, Allen Cunningham och Juha Helpi. Ska liksom inte klaga8-)

 

Inte jättemånga intressanta händer på de nya bordet, hade någon lyckad tvåbarrel med en hålpipa och såklart ett par AA:-) Hade också en floppad kåk mot 4 pers i raisad pot med 44 på 664-floppen. Valde att betta ut när PFR checkade men alla vek, bah.

 

Känner att jag har spelat relativt stabilt hela dagen och jag befinner mig just under average som var 19700 vid dagens slut, jag har 19450.

 

Bara hoppas att kortflytet fortsätter men att jag kan få betalt för mina händer. Då kan det nog bli bra imorgon.

 

Blindsen kommer förmodligen starta på 200/400 med typ 25 i ante.

 

gogogoggogoogooogogogogo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skoj att det går bra! 40 bb funkar ju att spela med och det kan ju lätt bli mer eftersom antar är smaskiga att stjäla.

 

Vilket hotell bor ni på?

 

Bilder?

Ni?:shock: Jag är ju själv härnere:-) Bor på Hesperia Presidente, nej, har inga bilder tagit;-) Får se om det blir av vid något tillfälle. Jag trivs bra här iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sick, jag står med i liverapporteringen:shock:

 

"Rhynie Campbell, WPT Turks and Caicos Winner, has been eliminated from the tournament. Campbell went all in blind for his last 1,550 from under the gun and seat 4 made the call. It is folded around to the big blind, who moves all in to isolate. Seat 4 folds and the big blind reveals JJ. Campbell shows 94 and the board comes AQ357 eliminating him from the tournament."

 

Seat 4 är jag:-) hade KQ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade verkligen bra kortflyt, t.ex. AA 5 gånger men jag lyckades inte vinna någon stor pot. Fick sedan byta bord till ett möjligen lite tuffare men ändå ett bra bord med tanke på att det är WPT:-) Mtp att det fanns ett bord med John Juanda, ElKy och Thomas Wahlroos samt ett med Annette_15, Allen Cunningham och Juha Helpi. Ska liksom inte klaga8-)

 

 

ohh WPT __ __ ;;

 

gl ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Cardplyaer inte rapporterar om dig så vet man ju inte, men vi hoppas du är kvar!

Bustade tyvärr på 83e plats tror jag det var. Tappade ett par potter nästan direkt och var därefter shortstack hela tiden så länge jag var kvar. Helt misslyckat mao, orkar inte skriva någon utförlig rapport, inte idag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...