Gå till innehåll

Multitabla


Poperick

Recommended Posts

Jag spelar gärna så många bord som möjligt, lirar på Prima just nu så jag har fått "nöja" mig med 9 bord, går ju att få upp det 10e men var ska man ha det? Blir ju helt, ja va ska man säga, jag måste ha ordning på mina bord, allt måste se bra ut, he he..

 

Nä men kör jag shorthanded så runt 9-12 bord, rör det sig om fullring har jag inga problem med att dra upp 20+ bord, fixed slutade jag lira för ett par år sedan men hade man haft skärmar så de räcker till det och de rör sig om fullring så tror jag att det hade varit fullt möjligt, iallafall för min del, att spela runt 40+ bord (detta kan dock vara hybris eftersom jag faktiskt aldrig testat det)

 

Ja, de var väll de hela för min del :)

 

 

(Edit: glömde berätta stakes, det rör sig om NL100$ eller NL200$ ibland blir det väll några skott på NL400$ (NL300$ gör mig förvirrad av någon anledning).)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken nivå spelar du på och vad är din roi?
Tror jag körde $16 turbo sng`s på Stars när jag körde mitt 16-tablande. Fick väl en roi på någon procent under 10%, men var en relativt liten samplesize. Dock kan jag nämna att det hade blivit svårt att hinna med alla bord utan ett jättebra ahk-script jag hade hittat.

 

Nu läser man i tråden om folk som 16-tablar NL SH-bord. Förstår verkligen inte hur man klarar det. 8 st NL SH-bord på halvsega Everest känns nog stressigt till och från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör 2 bord NLH SH, 3 om jag inte har nåt annat på G. Sent i sessionen före avslut kör jag bara ett som en avslappningsåtgärd.

 

Problemet med mig är väl att när jag spelar så måste jag samtidigt kolla på en film i bakgrunden (gärna PAD lr HSP), chatta med polare, checka in facebook, surfa o massa annat. Klarar helt enkelt inte av att bara spela poker.

 

Har gått väldigt bra med 2-3 bord, men jag har självklart undrat över om man ska köra ännu fler bord, men inte riktigt känt suget.

 

Sedan hade jag nog ändå tjänat på att utöka antalet bord pga mina bananer och Primas dealt hands rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör max 4 bord 5 manna. Förstår inte hur man hinner spela upp till 16 bord SH man måste ju vara en robot för att klara det

 

word!

 

Spelade 4 sng:s igår (samtidigt såklart). Hade nog så jobbigt med det. Iof har jag passerat 30. Hoppas att jag vänjer mig. Annars är jag väl seg i huvudet eller bara gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag begränsar mig också till kring 4-6 bord SH. 6 bord är något mycket för mig och då börjar jag lätt att tappa värde.

 

Kör max 4 bord 5 manna. Förstår inte hur man hinner spela upp till 16 bord SH man måste ju vara en robot för att klara det

 

Dock kan jag nämna att det hade blivit svårt att hinna med alla bord utan ett jättebra ahk-script jag hade hittat.

 

Där har du förklaringen. De som spelar riktigt många bord spelar inte så mycket själva, utan ser till att ha program som hjälper dem. Ännu en orsak till att pokersajterna ska jobba stenhårt för att få bort dylika program. Skillnaden mellan en "fullutrustad människa" och en bot är tämligen liten när någon nöter 15 bord och har diverse program som hjälper till.

 

Vad är egentligen skillnaden mellan att ha ett program som slänger alla dåliga kort och ett som slänger dåliga och bettar åt dig på de bra?

 

Vad är sedan skillnaden mellan programmet som slänger iväg en standardbet preflop och det som även gör ett beslut PÅ flop?

 

Tämligen liten. Så har vi lagliga bottar. Wee.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet är program som automatiskt foldar kort åt en förbjudna. Men visst, jag förstår din poäng. Jag är i grunden också för att förbjuda live-trackers för PT osv.

Till försvar för min sng-grinding kan jag säga att det "enda" det scriptet gjorde förutom att blockera stars förbannande popups, var att på en musknapp gick man allin, och på en annan bettade med 2.5xbb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

 

Där har du förklaringen. De som spelar riktigt många bord spelar inte så mycket själva, utan ser till att ha program som hjälper dem. Ännu en orsak till att pokersajterna ska jobba stenhårt för att få bort dylika program. Skillnaden mellan en "fullutrustad människa" och en bot är tämligen liten när någon nöter 15 bord och har diverse program som hjälper till.

 

Vad är egentligen skillnaden mellan att ha ett program som slänger alla dåliga kort och ett som slänger dåliga och bettar åt dig på de bra?

 

Vad är sedan skillnaden mellan programmet som slänger iväg en standardbet preflop och det som även gör ett beslut PÅ flop?

 

Tämligen liten. Så har vi lagliga bottar. Wee.

 

 

Jag har 0 andra program när jag spelar (foobar borträknat, det är ej pokerrelaterat). Inte ens Pokertracker eller Pokeroffice använder jag, även fast jag antagligen skulle tjäna på att göra det.

90% av besluten är standard och det är inte speciellt många händer som går till showdown.

 

 

13-17 bord fullring NLT

9-17 bord shorthanded NLT.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar 16 bord NL SH och är långt ifrån nit. Använder heller inga program för att folda händer, har dock ett betpot-script. Med lite träning tror jag nog man kan komma upp i 20+ bord.

 

Jag förstår inte hur man då hinner se mönstren under en hands gång eller hos andra spelare. Det är svårt nog att se med fyra bord tycker jag.

 

Dessutom, redan vid fyra 10-manna bord, som jag vanligen spelar, händer det ibland att beslut behövs vid alla borden så att man knappt hinner med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...