Gå till innehåll

Vem vinner allsvenskan?


Verbal__Kint

Recommended Posts

Efter kvällens överkörning av Bajen går man och lägger sig med ett leende på läpparna.

Men hur kommer detta sluta?

 

Vad tror ni?

 

Hörde att Andreas Alm på fotbollsmåndag trodde på kroppkakegänget men de möter ju 2 lag som befinner sig i streckstriden så det tror jag inte. Nä, jag tror det står mellan DIF och Blåvitt där IFK går segrande ur striden på målskillnad och får smaka guldpytt återigen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag hoppas och tror IFK visar vart skåpet skall stå och tar hem guldet till götet men är det några som ser oroväckande starka ut för tillfället så är det Kalmar. IFk har dessutom två riktigt svåra bortamatcher mot malmö och aik kvar och med Alexandersson borta kan det bli svårt.. Förhoppningsvis grejar vi det ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte Malmö iallafall :cry: :cry: :cry:

 

Hoppas bara inte Kalmar tar det så skiter jag i vilket sen.

 

Tänk vad olika man ser på saker! Att Malmö bränner gör mig :lol: :lol: :lol:

Det som räddar säsongen är att Kalmar tar dubbeln och att Bajen tar sig in i UEFA-gruppspelet! Orkar inte se ajk, jyrgårn eller ICA med bulldogs pokal (framförallt inte de två förstnämnda).

Tyvärr tror jag dif fixar det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter derbyt mot bajen så kändes det som om man skulle fixa det här... men nu får man vara glad om det blir europaplats till nästa år :/

 

Jag instämmer, efter derbyt mot bajen trodde även jag på SM-Guld. Sedan efter försäljningen av Wilton blev jag jävligt skeptiskt till vart detta skulle bära. Matchen mot Halmstad visade styrkeprov, vi hämtade även denna gång up en underläge , tråkigt nog blev det bara et kryss. Matchen mot blå ränderna låg i nästa omgång och vinst där och vi kunde knyta ett riktigt farligt grepp om guldet. Irriterande nog så fick blå ränderna ett skitmål och vi lyckades trotts allt vända igen – seger skulle dock har varit mer rättvis till matchen i helhet. Gais matchen vill jag bara spy på – skit.

 

En europaplats ska vi ha och vi håller hummarna att gårdarna inte vinner guldet samt vi får ett trevligt gruppspel i Europa.

 

För AIK i tiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Irriterande nog så fick blå ränderna ett skitmål och vi lyckades trotts allt vända igen – seger skulle dock har varit mer rättvis till matchen i helhet.

 

Skitsnack, för det första var det knappast ett skitmål. Visst, det är jävligt orutinerat av aijk att låta chansen uppstå, men prestationen av Qurre kan ingen klaga på. Och angående matchen i helhet så kan jag hålla med om att aijk var det bättre laget men utan att skapa i princip någon farlig målchans. Och i andra var spelet ganska utjämnat efter att aijk hade haft första halvlek.

 

Angående vart guldet hamnar är jag rädd för att det inte blir 3-poäng i gävle och att det är där det spricker för DIF. Tror guldet går till ifk då de möter ett malmö som verkar ha gett upp för säsongen och sedan ett aijk som har lagt sig förr och kommer göra det igen om det krävs för att DIF inte ska ta guld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte Malmö iallafall :cry: :cry: :cry:

 

Hoppas bara inte Kalmar tar det så skiter jag i vilket sen.

 

Tyvärr har ju MFF spelat riktigt uselt i år, frånsett en match (AIK såklart). Förstår inte hur man inte kan ta tillvara på den potential som finns i laget, helt otroligt. AIK får gärna undvika guld för min del också, Sveriges drygaste bortaklack?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalmar FF tar dubbeln. De körde över Göteborg i torsdags i cupfinalen och har en hysterisk form i laget. Santin är avstängd mot Örebro borta men antagligen lirar Nanne Bergstrand Lasse Johansson istället och han har en fin vänsterfot vilket ger Elm ggr 3 chansen att knoppa in ett par inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitsnack, för det första var det knappast ett skitmål. Visst, det är jävligt orutinerat av aijk att låta chansen uppstå, men prestationen av Qurre kan ingen klaga på.

 

Mmm, att springa snabbt (utan boll till stor del dessutom) är ju en

enorm prestation.

 

Guldet lär väl hamna i götet, men man måste hoppas på gnaget så

länge det finns en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr vinner nog något meningslösa KFF. Dom har ett på papperet väldigt lätt motstånd kvar. Det som talar emot är naturligtvis KFF oförmåga att föra en match samt krigande bottenlag vilket gör att någon poäng kan tappas på vägen.

 

Personligen hoppas jag på Blåvitt. Igår såg det riktigt bra ut men ofta är det riktigt uselt.

 

Allsvenskan håller pinsamt låg klass i år och inget av topplagen har något att komma med i Europa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allsvenskan håller pinsamt låg klass i år och inget av topplagen har något att komma med i Europa.

 

Å andra sidan har det relativt sett gått mkt bra för de svenska lagen i år...

 

Hammarby har tex inte förlorat en match på 9 spelade. Slog tom Braga (Utan S. Eguren!) som stundtals spelade mkt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr vinner nog något meningslösa KFF. Dom har ett på papperet väldigt lätt motstånd kvar. Det som talar emot är naturligtvis KFF oförmåga att föra en match samt krigande bottenlag vilket gör att någon poäng kan tappas på vägen.

 

Personligen hoppas jag på Blåvitt. Igår såg det riktigt bra ut men ofta är det riktigt uselt.

 

Allsvenskan håller pinsamt låg klass i år och inget av topplagen har något att komma med i Europa.

 

Meningslösa KFF? Tycker dom ofta spelar bra sett till deras material och visade också att Ari inte behövdes denna säsong.

 

Allsvenskan har hållit pinsam nivå ett bra tag och kommer göra det ett bra tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...