Gå till innehåll

Vad tycker ni om det här? CDPoker


JohAAn1

Recommended Posts

Följande har hänt.

 

Har tidigare spelat lite på CDPoker men tagit ut pengarna för ett tag sen. Fick nu en $10 bonus helt gratis med krav att man måste spela 1200 CDPoints för att ta ut bonusbeloppet($10).

 

Sätter mig på ett 0,10/0,20 bord och börjar slaska duktigt(detta är lite under min normala nivå) typ all in varje hand pre:) När krutröken har lagt sig sitter jag med $114 på kontot.

 

Nästa dag bestämmer jag mig för att ta ut $100 och spela vidare med de $14. Jag gör en uttagsbegäran på $100 och sen börjar jag spela igen för de $14. Går inte lika bra denna gången och jag gular. Aja $100 + tänker jag. Sen får jag detta mail från CDPoker:

 

"Dear Johan,

 

Thank you for playing at our tables.

 

Your account was previously credited with a bonus. Part of the terms and conditions applied to this bonus states that you must play a certain amount of CDPoints in order to be eligible for withdrawal.

 

To date, you have not accumulated the minimum amount of CDPoints that would qualify you for a withdrawal. Therefore, your withdrawal request has been declined and the amount was returned to your account balance.

 

Note that the withdrawal amount was credited back to your account and you are welcome to cash out any balance excluding the bonus. If you wish to forfeit your bonus, please make cash out request once again but leave the bonus amount given to you in your balance.

 

If you wish to cash out the bonus , please accumulate an additional 1157.7 CDPoints. Once you have completed the requirements, you can resubmit your withdrawal request and it will be processed as soon as possible.

 

We are very pleased to inform you that you can view your current CDPoints balance thru the Cashier by clicking on “My Account” option.

 

With any more questions, please do not hesitate to contact the CDPoker Support Team 24 hours a day, 7 days a week.

 

Best regards,

 

CDPoker Support Team"

 

 

Texten i fet stil säger alltså att jag kan ta ut allt utom $10. Jag tog ut allt utom $14.

 

Jag kontaktar live supporten. Efter en haltimme svarar en total jubelidiot som heter Carl. Här är chatten:

 

chatoperator: Carl: I apologize for the long wait. We try to attend to all our players the quickest possible time. My name is Carl from the Online Support Team. I’ll be glad to assist you in your concern now.

JohAAn1: hi

JohAAn1: i had a problem with a withdrawal i tried to make earlier today

JohAAn1: whats the problem?

chatoperator: Carl: Let me check your account.

chatoperator: Carl: Please hold for a few minutes.

JohAAn1: ty

chatoperator: Carl: Thank you for waiting Johan.

JohAAn1: its ok

chatoperator: Carl: You still have pending bonuses in your account.

JohAAn1: yes $ 10 right?

chatoperator: Carl: To be able to withdraw it you need to accumulate the required points.

JohAAn1: to withdraw at all or to withdraw the $10?

chatoperator: Carl: You still have $210 pending bonus.

JohAAn1: these bonuses has status "expired" for me

JohAAn1: i only got $10 from you now

chatoperator: Carl: That's correct.

chatoperator: Carl: The $210 bonus is already expired, all you have to redeem is the $10 bonus.

JohAAn1: so can i withdraw everything on my account except $10?

chatoperator: Carl: You need 1157.7 cdpoints to be able to withdraw it.

chatoperator: Carl: That is correct.

JohAAn1: so whats the problem????

JohAAn1: when i made a withdrawal request earlier today for $100 i had $114 on the account

JohAAn1: and after i made the withdrawal I lost the remaining $14

JohAAn1: can you check the history?

chatoperator: Carl: You only have $100 in your account.

JohAAn1: but look what I wrote

chatoperator: Carl: And I've checked your transactions, you tried to withdraw $100 today september 29.

JohAAn1: earlier today I had about $114 on the accout, then I made a withdrawal request for $100, so then i had $14 on the account and $100 as pending withdrawal...then after the withdrawal request I lost the remaining $14 at poker

JohAAn1: so then I had 0 on the account and $100 as pending withdrawal

chatoperator: Carl: You lost $14 dollars in the games that you played.

JohAAn1: yes

JohAAn1: after the withdrawal request

JohAAn1: maybe the person who was going to approve the request missed this??

chatoperator: Carl: That's right you lost the $14 in the games the you played ( Accelerando and Brooklyn ).

JohAAn1: exactly!

JohAAn1: so then you can approve my request?

chatoperator: Carl: You can leave the bonus $10.

JohAAn1: but i did that before!

JohAAn1: i left $14

JohAAn1: I think you have made a mistake

JohAAn1: dont you agree that I have fullfilled the rulez?

chatoperator: Carl: It's automatic, if you have a pending withdrawal and you lost money in a game.

JohAAn1: I didnt know that

JohAAn1: I just followed the rulez for the bonus as they were presented for me

chatoperator: Carl: Because your withdrawal is still on process.

JohAAn1: I understad that now

JohAAn1: can you help me to withdraw the $100

JohAAn1: ?

chatoperator: Carl: So you can still cancel your withdrawal and leave the $10 bonus.

chatoperator: Carl: You can make a new withrdrawal without the bonus.

JohAAn1: But that's what i did!

JohAAn1: I cant know exactly how your systems work

chatoperator: Carl: You only have $100 in your balance.

chatoperator: Carl: And you still have $10 pending bonus.

JohAAn1: These rules with pending withdrawals has not been presented anywhere

JohAAn1: The info i have is just to leave at least $10 on the account

chatoperator: Carl: That is correct Johan.

JohAAn1: and thats what i did!!!

JohAAn1: or?

chatoperator: Carl: You have to wait until your withdrawal is processed before making any trransactions.

JohAAn1: ok you win I dont have the time for this

JohAAn1: so i can withdraw $90 now

JohAAn1: can u process the withdrawal now?

chatoperator: Carl: Yes, you can do that.

chatoperator: Carl: Please be reminded that you have to wait for your withdrawal to be finished before you can do any transactions.

JohAAn1: i have done the whithdrawal now, can u process it?

chatoperator: Carl: It is still on process.

JohAAn1: ok but can u approve it so i can play again?

chatoperator: Carl: While the withdrawal is on process, please refrain from playing.

JohAAn1: when will it be approved?

chatoperator: Carl: It takes 7 to 14 business days to be processed.

JohAAn1: ?

JohAAn1: what?

chatoperator: Carl: If you really want to play, you can withdraw a smaller amount.

chatoperator: Carl: So you can have money in your balance that you can use to play.

JohAAn1: for me to get the money yes, but not to approve the withdrawal?

JohAAn1: its not that important

JohAAn1: you are the ones losing money when I cant play :)

JohAAn1: or not earning...

chatoperator: Carl: It's part of our procedure Joahan.

JohAAn1: lol

JohAAn1: ok i'll wait 14 days then

chatoperator: Carl: Is there anything else I can help you with?

JohAAn1: play somewhere else meantime

JohAAn1: no thank you

JohAAn1: thanks for your "help" :)

JohAAn1: have a nice day

chatoperator: Carl: You are most welcome.

 

 

För er som har orkat läsa ända hit. Jag tycker inte att det är helt självklart att man borde förstå att man ska vänta 7 - 14 arbetsdagar innan man kan spela igen i denna situationen. Jag förstår att deras uttagsprocess är automatisk men jag tycker att supporten kunde hjälpt mig att processa uttaget på $100 efter att jag hade förklarat situationen.

Men vad tycker ni, bra eller anus. Har jag helt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cdpoker svin de brukar skicka pengar till mig typ varannan månad (50 dollar) och det tycker jag bara är kul att få lite play money så jag brukar losa dem samma dag och sen bryr jag inte mig mer med det.

 

Men sen en dag när jag satte in pengar cirka $100 och spelade upp dem till 450 och tänkte ta ut allt så fick jag inte det för att jag var tvungen att spela in 11kcdpoint för de gratis dollarna jag fick innan jag kunde ta ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cdpoker svin de brukar skicka pengar till mig typ varannan månad (50 dollar) och det tycker jag bara är kul att få lite play money så jag brukar losa dem samma dag och sen bryr jag inte mig mer med det.

 

Men sen en dag när jag satte in pengar cirka $100 och spelade upp dem till 450 och tänkte ta ut allt så fick jag inte det för att jag var tvungen att spela in 11kcdpoint för de gratis dollarna jag fick innan jag kunde ta ut.

 

 

Din totalt tomma människa.

CDpoker är en hyffsat generös klient som ger sina kunder många privilegier som gynnar dig som spelare.

Om du är hög vipkund som jag är och som du också verkar vara så får man mycket cash-bonuses varje månad.

Hur kan du sitta och klaga på det?

 

Och för övrigt OP, jag orkade läsa det första stycket.

Tror ingen kommer orka läsa så långt som du skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bonusregler kan vara bra krångliga. Jag har ofta försökt läsa noga innantill och ändå helt missat klurigheterna. Nu är det väldigt svårt att tjäna ihop bonusar på iPoker-ställen med de mikronivåer jag spelar på. Men som jag ser i ditt inlägg har du inte gjort någon insättning alls, och då kan man normalt vänta sig att det är hopplöst svårt att göra ett uttag.

 

Jag fick ta ut alla pengar på ett ställe - Mermaid poker - förrförra veckan efter att ha reggat mig och kommit först i en frirulle dagen efter. Pengarna kom nästan bums till mitt neteller-konto, och jag har aldrig gjort någon insättning till dem. Glatt förvånad! Detta kan jämföras med t ex Interpoker där jag satte in $50 och fann att jag inte kunde spela vid några bord, för pengarna var bundna till en bonus. Så man måste sätta in mer pengar och inte be om någon bonus, för att ha några pengar att spela på borden för! Ja, sådär fortsätter det, med de mest olika regler och rutiner på olika ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkade!! tycker att snubben verkar lite retarded han vet att du vet att han vet osv

 

Ja visst verkar han! Antingen så låtsas han bara eller så är han verklgen totalt cp.

 

För er som inte pallar läsa så förstår jag. Tänkte egentligen bara illustrera uur det kan gå till när man får lite problem med vissa klienter. Sen tycker jag det är lite konstigt att man postar i en tråd som man inte läst igenom som tex mgps post.

 

Sen ville jag ju inte heller ens ta ut bonusbeloppet, jag lämnade ju kvar mer än $10. Problemet är ju att hela uttagsprocessen måste bli klar innan man kan spela igen.

 

Håller oxå med gazzaflush om att det är generöst att ge bort pengar typ helt gratis att slaska för, inte så många klienter som gör så nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din totalt tomma människa.

CDpoker är en hyffsat generös klient som ger sina kunder många privilegier som gynnar dig som spelare.

Om du är hög vipkund som jag är och som du också verkar vara så får man mycket cash-bonuses varje månad.

Hur kan du sitta och klaga på det?

 

Det är ju självklart jag kan klaga på det tänk om jag vill sätta in en mindre rulle på typ $2k sen kommer en oförutsägbar konstnad irl och jag behöver de pengar igen.

Då kan jag inte ta ut dem när pga att de har gett mig $50.

 

Ett annat exemple är att man har en större rulle och åker på hårda bad beats och börjar tilta och ha sig och vill rädda det som är kvar på kontot men då kan man inte det för att man måste spela ännu mer och då lär där inte vara något kvar efter 11k cdpoint

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte heller läsa igenom hela, men du hade 114$ på kontot, tog ut 100?

Sen fortsatte du spela med sista 14 och torskade det?

Det är självklart att inte cashouten går igenom då.

Du måste ju vänta tills de 100$ är inne på kontot innan du kan fortsätta spela.

 

Varför är det självklart? Var står det skrivet? Inte i de villkor jag fick presenterade för mig av siten iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så på alla sajter som ger ut bonuspengar i förväg. Står säkert någonstans i villkoren.

7-14 dagar däremot är inte standard. Det är ipoker som har extremt sega cashouts.

Antar att du plockar ut 90$ nu och spelar med sista 10 och antagligen torskar, så en grej du får se upp med nu är om du sätter in och lirar där någon gång i framtiden så kommer 10$ av dessa hamna bland de sk bonuspengarna med genomspelskrav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så på alla sajter som ger ut bonuspengar i förväg.

 

Ja så är det på alla sidor, men det är ingen självklarhet att det ska vara så.

 

7-14 dagar däremot är inte standard. Det är ipoker som har extremt sega cashouts.

 

Nej absolut inte. Senast jag tog ut från NoIQ tog det 32h från det att jag tryckte på knappen för att ta ut. Så det är CD-poker som är dåliga snarare än iPoker-skins i allmänhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla glada pokerspelare :)

 

Vilka utbetalnings metoder använder ni?

7 dagar låter ej som neteller eller t.ex moneybookers, snarare låter det som banköverföring.

 

Och som exempelt som nämndes ovan av carlehboy.

 

Han gör en insättning på $2000 och får $50 instant på insättning.

Sedan så visar det sig att han behöver pengarna illa kvikt igen.

 

Då kan han dra ut de $2000 och spela med de $50 han har kvar på kontot, om han har hunnit få pengarna utbetalade innan han börjat spela med de $50.

 

Saken är att, du kan igentligen spela så även om du precis bett om utbetalningen så länge som du har minst $50 kvar på kontot.

 

Riktigt krånglig förklaring ovan men jag hoppas ni förstod :)

 

//CDPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla glada pokerspelare :)

 

Vilka utbetalnings metoder använder ni?

7 dagar låter ej som neteller eller t.ex moneybookers, snarare låter det som banköverföring.

 

Och som exempelt som nämndes ovan av carlehboy.

 

Han gör en insättning på $2000 och får $50 instant på insättning.

Sedan så visar det sig att han behöver pengarna illa kvikt igen.

 

Då kan han dra ut de $2000 och spela med de $50 han har kvar på kontot, om han har hunnit få pengarna utbetalade innan han börjat spela med de $50.

 

Saken är att, du kan igentligen spela så även om du precis bett om utbetalningen så länge som du har minst $50 kvar på kontot.

 

Riktigt krånglig förklaring ovan men jag hoppas ni förstod :)

 

//CDPoker

 

Ja det var till VISA. Ganska lång uttagstid ändå tycker jag. De flesta ligger på max 5 arbetsdagar men det är väl helt ok.

 

Vad är din åsikt om min situation. Jag tycker att din kollega Carl borde ha hjälpt mig efter att jag hade förklarat situationen för honom. Jag tycker att jag har agerat korrekt efter hur villkoren har presenterats för mig i mail osv. Tycker heller inte det är helt självklart att man måste vänta på att man har pengarna på sitt bank-/NETellerkonto.

 

Be Carl göra ett IQ-test, tvivlar på att han når tvåsiffrigt:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips. Jag fick också en sån där gratis 50-dollars bonus och började spela jack pott SnG:s, på grund av eller tack vare den höga avgiften till jackpotten så kommer man ganska snabbt upp i de poäng som krävs för uttag. Nu har jag gott från noll till $ 2500. Tack CD-poker :-P

Visserligen lämnar CD-poker mycket att önska för att det skulle vara en riktig topp-pokerklient men vad det gäller deras bonusar är det få sidor som slår dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var till VISA. Ganska lång uttagstid ändå tycker jag. De flesta ligger på max 5 arbetsdagar men det är väl helt ok.

 

Vad är din åsikt om min situation. Jag tycker att din kollega Carl borde ha hjälpt mig efter att jag hade förklarat situationen för honom. Jag tycker att jag har agerat korrekt efter hur villkoren har presenterats för mig i mail osv. Tycker heller inte det är helt självklart att man måste vänta på att man har pengarna på sitt bank-/NETellerkonto.

 

Be Carl göra ett IQ-test, tvivlar på att han når tvåsiffrigt:lol:

 

Om jag ska svara ärligt så tycker jag att Carl svarade smått förvirrande och kryptiskt i början(när han förklarade varför du var tvungen att lämna $10 i kontot) men sedan löste han det bra och skötte det hela professionellt.

 

Angående bonusarna så håller jag med om att det kan verka klurigt, men tanken är ju att få er (spelarna) att fortsätta spela med CDPoker.

 

 

//CDPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick 20 dollar av CD-poker för en vecka sedan, satte mig o spela HU sit-go, när jag komm upp i 125$ så försökte jag ta ut 100, men fick mail dagen efter att det inte gick igenom. Men nu har jag själv satt in 25$ och spelat lite till och vunnit lite till. Igårkväll gjorde jag en withdraw igen och har lämnat kvar ca 25$. Ska bli intressant att se om jag får ut pengarna.

 

Jag spelade ingenting efter jagh försökte ta ut första gången till dess jag fick mailet om avslag så det låg hela tiden mer pengar på kontot än vad dom gett mig.

edit

Fick svar nu att jag inte kan plocka ut pengar förrän jag har spelat ihop 5500 poäng till. Tydligen har jag 384 dollar i expired bonus som jag inte kan tillskansa mig men som ändå måste spåelas ihop poäng till. Jag frågade i Livechatten om jag iallafall kunde plocka ut mina 25 dollar som jag satte in igår, hon sa att jag skulle prova. Det tar 7-14 arbetsdagar(mån-tors) att få det godkänt. Jag frågade vad som händer med de pengar som jag vunnit från

andra spelare och hon föreslog att jag skulle spela ihop tillräckligt med poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...