Gå till innehåll

Hur bra är man?


Tourney

Recommended Posts

Visst resultaten visar hur bra man är men det är också en sanning med modifikation. Speciellt om du är en nät poker spelare där du många gånger spelar på fler ställen.

 

Jag har ingen i min omgivning som spelar poker (på riktigt).

 

Normalt så är jag egen företagare och det gör att man jobbar mycket och kan givetvis se det på resultaten av poker, många gånger är man mentalt trött.

 

Jag har slutat att spela casch game för just den anledningen att jag inte är så fokuserad som jag borde vara och att jag tänker jag ska bara spela en stund då jag har tid över och givetvis så är tankarna på jobbet etc och då blir resultaten oftast minus. Så jag har kommit till insikt att det är inte min grej. (Inte just nu då man jobbar etc också)

 

Däremot så spelar jag turneringar och då vet jag vad jag riskerar i pengar om jag inte är fokuserad men även att jag måste avsätta den tiden som det innebär att spela en turnering.

 

Så till min fråga hur bra är man egentligen?

 

Mina resultat senaste tiden är.

 

Jag ligger mellan 40-60 på OPR rank i ett av nätverken.

Jag har spelat 5 st Wccop NL event och är ”in the money” 3 av dem (Inga finalbord)

Har kvalat in till 3 av dem och jag har även kvalat in till Main event som ska spelas imorgon.

(Tycker dock att det är svårt att vara fokuserad under wcoop då turneringarna startar sent och man har ett jobb som kräver sin närvaro)

 

Som kuriosa så kvalade jag även in till EPT i Barcelona och kom ca 200 plats av totalt ca 560 startande (första gången jag spelar en stor Live turnering). Tycker att jag spelade väldigt bra trots att jag fick så otroligt mycket skit kort.

 

Så min fråga är hur bra är jag?

Borde jag skaffa mig en mentor? (har ju ingen som jag kan prata med)

Alla tips är välkommna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för de positiva svaren och jag hoppas att de inte var ironiska. ;)

Jag kanske ska klargöra varför jag har postat detta och det är som jag försökte förklara jag är inget proffs alltså jag har ett arbete som tar mycket tid. Jag spelar poker för att det är kul och ser det som utmaning. Jag har ingen jag kan prata med eller att jämföra mig med.

Många trådar handlar om cash game och då är bankrulle etc mer viktigt då man tex en dålig dag kan spela bort väldigt mycket pengar. I en turnering ja då åker man ut och losar ”bara” insatsen. (Alltså man kan inte tilta och fylla på mer pengar)

 

Jag vet inte exact hur mycket jag har vunnit men det är över 30K$ och har kanske 15-20K$ i vinst senaste 2 månaderna (ett flertal 1 placeringar)

 

Alltså vart ligger jag i mitt pokerspelande? Ska jag satsa mer på att spela Live turneringar etc

Jag kanske borde ha en mentor som kan vissa vägen till att kunna bli en bättre pokerspelare? Eller jag kanske ska vara mentor till någon? Vem vet... frågan är öppen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte se att matten är så svår... ;)

30-15=15 eller 30-20=10

 

He he… Har jag varit tydlig?! Jag tror att jag har varit det…

Men okej, jag förlorar på cashgame (se ovan men jag har kommit till insikt att det är inte min grej… Alltså jag spelar inte cashgame!) alltså kan jag bara förlora insatsen i turneringar och jag kan inte sitta och redovisa alla vinster etc tex så räknar jag inte med i de 30K$ vinst tex EPT kval vinsten som bara den är värd över 10K$ alltså jag betalde 50$ inköp för den.

 

Ni som inte vet vad OPR ranking är att summan av vad man har spelat in och kostnaden man har haft för den spelar roll för att få en bra ranking. Men som min första rad var så spelar jag på flera nätverk och alla finns inte med som OPR ranking och det är svårt att få en rättvis bedömning av hur bra man är…

 

OBS! Dessa resultat gäller endast 2 månader tillbaka tom nutid så att ni får lite tidsperspektiv. (Har spelat in betydligt mer pengar än 30K innan) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt om jag har missförstått allting… ”Sveriges största pokercommunity” man sitter själv bakom en dator och börjar fundera och man tar sig tid inte för att skryta utan för att få råd om sitt pokerspelande där man är ganska ensam. Finns det några mentorer/råd som ligger på samma nivå? Eller är detta forum helt enkelt en förlängning av Lunarstorm och en sandlåda nivå?

Finns det någon som ligger på samma nivå som jag eller bättre typ mer än 3 ITM i wcoop? Som kanske också söker någon att prata med?

Tack för de fina kommentarerna! Dessa är jag inte otacksam över och är en fin gest!

Men skärp till er! Och kom med konstruktiv kritik om det finns någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj nu gjorde du ett stort misstag genom att säga rakt ut att du var bra lr att du har tur för det är då allt vänder ser du. Detta beror på att slumpen bestäms av en jävel som gillar o jävlas med folk. så fort du får för dig något så ändras allt totalt. Lycka till mot RR färgen den närmaste tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns några dagböcker som handlar om turneringspoker - Psykologen här på forumen(+ några till minns inte namnen just nu) och även min som länkas i min signatur. Det kommer även handhistorier från turneringspoker så det är inte så att det helt tomt på information om turneringar.

 

Noterar att du inte verkar ha bra kunskaper om hur då ligger till resultatmässigt - rekommnderar ett kalkylark där du skriver in alla turneringar och anger dag, inköp, placering ev vinstpengar, totala prispolen antal ITM och hur många som är med i turneringar och använder det för att räkna ut din ROI, ABI samt ITM% totalt spenderat på inköp till turneringar totala prispengarna och totala vinster på turneringarna. Då får du bättre kontroll över hur bra du går. Det kan vara bra att ha skilda kalkylark för online och livepoker.

 

Genom kalkylarket vet du hur mycket du vinner totalt sätt - borträknat alla inköp i turneringar. En riktigt bra spelare bör ha ITM% på 25% och en ROI på 100% och samtidigt spela i nätverkets dyraste turneringar mot de bästa motståndet som går att finna.

 

På 2+2 finns ett speciellt diskussionsforum för turneringar med höga inköp. Det kan vara bra att följa och diskutera i för att lära dig mera om hur de andra bra turneringspelarna spelar.

 

PS Min OPR ger mig en plats bland den översta procentilen av alla ingående nätverken på Official poker ranking.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fråga; wccop, på vilken site spelas det? är det pokerstars? vad nickar du? och när börjar main event svensk tid?

 

grattis med vinsterna för övrigt! Ser ju ut att gå mycket bra för dig! Om du inte är ute efter att hoppa av jobbet och satsa på poker på heltid så tycker jag det låter onödigt med en mentor, du verkar gå riktigt bra och kan säkert utveckla ditt spel ännu mer på egen hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...