Gå till innehåll

Pastan | vem är bob?


Pastafazool

Recommended Posts

Jag har börjat tänka på hur effektiv jag har varit när det gäller att bygga min rulle och kommit fram till att jag hela tiden pendlat mellan +-0. Det här är tack vare att jag spela för lite sitngoes om dagen vilket gör att jag i sluteändan antigen plussar lite, eller backar lite.

 

Så nu har jag bestämt mig för att utnyttja min tid som "arbetsökande" och dra igång grindet på allvar. Jag kommer att spela fyra sitngoes åt gången med målet att höja min bankrulle rejält. Kommer även att prova på 6 manna games och se hur det fungerar.

 

Så here it goes...8-)

Jag överöser dig med lyckoönskningar och sno pengar från stackars stars spelare nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 709
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fyfan spelar SitNgoes nu och har blivit utdragen i princip alla förutom en som jag åkte A-5 mot A-J. Känns bara skit nu, heads up i en SH spelar jag ut honom och två gånger åker pengarna in som favorit.. så får han två par och triss på river så man slutar tvåa. Fyfan känns så jävla menningslöst. Vet att utdragningar är en del av "the game". Men att sitta i runt 40-50 minuter för att sedan bli utdragen Q-Q mot A-Q. eller A-A mot 3-4, då börjar det kännas.

 

Cashgame kan man snabbt repperara misstaget men tänker inte sitta och grinda NL10. Får antigen klonka en turre eller vinna fler sitngoes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag överöser dig med lyckoönskningar och sno pengar från stackars stars spelare nu :D

 

Tack så mycket för lyckoönskningarna!:-)

 

Lirar två sitngoes nu som går helt okej, höga blinds men flera kvar. Blir även en 5 dollar turnering snart. Runt 300 med så det blir helt okej. Får hoppas att man klonkar den.:roll:

 

EDIT: Ute ur båda mina sitngoes nu. Trevligt värre. Tre manna all in, en har A-9, A-A och jag A-K. På turn ger alla kung, tior och ruter mig bästa handen men ingen klonk blev det där inte. Är nere på 150 dollar nu men det är inget jag oroar mig för. Snart drar 5-dollar buy in turneringar med över 500 personer vilket gör att en klonk kan sitta fint. Drog även igång en 4 dollar 180 manna. Så min turneringsrulle är spräckt. Efter de här två ska jag ta en rast i några minuter sedan återvända till Sitngo lirat. Den här gången ska jag vinna minst tre av dem. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan spelar SitNgoes nu och har blivit utdragen i princip alla förutom en som jag åkte A-5 mot A-J. Känns bara skit nu, heads up i en SH spelar jag ut honom och två gånger åker pengarna in som favorit.. så får han två par och triss på river så man slutar tvåa. Fyfan känns så jävla menningslöst. Vet att utdragningar är en del av "the game". Men att sitta i runt 40-50 minuter för att sedan bli utdragen Q-Q mot A-Q. eller A-A mot 3-4, då börjar det kännas.

 

Cashgame kan man snabbt repperara misstaget men tänker inte sitta och grinda NL10. Får antigen klonka en turre eller vinna fler sitngoes.

take it down!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYjävlaFAN

 

 

Här sitter jag och spelar en perfekt turnering och så förstör jag allt över en dum hand. Jag hade verkligen spelat turneringen perfekt och det kändes verkligen som att jag kunde gå långt. Efter en timmes spel av felfri poker så förstör jag allt över en dum hand där jag VET att jag är slage. Det är inget svårt att lista ut, utan jag VET att jag är slagen.

 

 

Kommentar: Jag visste att jag var slagen. Finns ingen som helst ursäkt, utan det var solklart att han hade 10-10. När han mini slog om på flopp så satte jag honom direkt på 10-10, och jag säger inte bara så med facit i hand utan det var det första jag tänkte på. Sen kom den där dumma sidan fram och sa; "Det är 5 dollar buy in, ingen här kan spela poker ordentligt". Då gör jag något såhär dumt.

PokerStars Game #12412230166: Tournament #62647378, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2007/10/03 - 10:08:31 (ET)

Table '62647378 65' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: Fruegade (1260 in chips)

Seat 2: IfoolU (4685 in chips)

Seat 3: Lassito (4685 in chips)

Seat 4: Sparfuchs (1945 in chips)

Seat 5: ejaka (1832 in chips)

Seat 6: ginger_15601 (2510 in chips)

Seat 7: teschio80 (7727 in chips) is sitting out

Seat 8: TheSwead (1736 in chips)

Seat 9: sako71 (3105 in chips)

ginger_15601: posts small blind 75

teschio80: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Jack of HeartsKing of Clubs

TheSwead: folds

sako71: folds

Fruegade: folds

IfoolU: raises 200 to 350

Lassito: calls 350

Sparfuchs: folds

ejaka: folds

ginger_15601: folds

teschio80: folds

*** FLOP *** Jack of Diamonds10 of Spades2 of Clubs

IfoolU: bets 300

Lassito: raises 300 to 600

IfoolU: calls 300

*** TURN *** Jack of Diamonds10 of Spades2 of Clubs3 of Clubs

IfoolU: checks

Lassito: bets 2000

IfoolU: raises 1735 to 3735 and is all-in

Lassito: calls 1735 and is all-in

*** RIVER *** Jack of Diamonds10 of Spades2 of Clubs3 of ClubsQueen of Hearts

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows Jack of HeartsKing of Clubs (a pair of Jacks)

Lassito: shows 10 of Diamonds10 of Hearts (three of a kind, Tens)

Lassito collected 9595 from pot

TheSwead said, "gg"

 

Ska spela en 180-manna nu. Sista turneringen på länge för jag har fan bestämt mig att det får det vara nog nu. Senare idag ska jag mata på med SitNgoes och jag ska över 300 dollar strecket om tre dagar. Spelar jag bra poker ska det inte vara världens svåraste grej. Kommer att skriva ner alla mina sitngoes nu så att jag själv kan analysera mina händer och se vad jag gjort för fel. Nästa post kommer jag att rapportera om hur det gick i MTTn samt posta alla händer so jag inte postat de senaste dagarna för feedback. :evil:

 

Pastan is pissed och ska slakta lite Pokerstars 10$ sitngosar grinders.:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYjävlaFAN

 

 

Här sitter jag och spelar en perfekt turnering och så förstör jag allt över en dum hand. Jag hade verkligen spelat turneringen perfekt och det kändes verkligen som att jag kunde gå långt. Efter en timmes spel av felfri poker så förstör jag allt över en dum hand där jag VET att jag är slage. Det är inget svårt att lista ut, utan jag VET att jag är slagen.

 

 

Kommentar: Jag visste att jag var slagen. Finns ingen som helst ursäkt, utan det var solklart att han hade 10-10. När han mini slog om på flopp så satte jag honom direkt på 10-10, och jag säger inte bara så med facit i hand utan det var det första jag tänkte på. Sen kom den där dumma sidan fram och sa; "Det är 5 dollar buy in, ingen här kan spela poker ordentligt". Då gör jag något såhär dumt.

 

 

Ska spela en 180-manna nu. Sista turneringen på länge för jag har fan bestämt mig att det får det vara nog nu. Senare idag ska jag mata på med SitNgoes och jag ska över 300 dollar strecket om tre dagar. Spelar jag bra poker ska det inte vara världens svåraste grej. Kommer att skriva ner alla mina sitngoes nu så att jag själv kan analysera mina händer och se vad jag gjort för fel. Nästa post kommer jag att rapportera om hur det gick i MTTn samt posta alla händer so jag inte postat de senaste dagarna för feedback. :evil:

 

Pastan is pissed och ska slakta lite Pokerstars 10$ sitngosar grinders.:evil:

 

 

Hur gick 180-manna?

 

Kör på, flytet kommer! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL - KLONK

 

gladiatorn, om du bara visste...

 

Kan börja med att säga såhär, det gick rakt åt skogen. Inget stämde, jag spelade vidrigt dåligt och rullen var nere på 100 dollar. Jag talade med en bekant som jag är i kontakt med (pokerspelare) och han berättade sin väg och han gav som förslag att jag följde det. Som tur var lyssnade jag på honom (gå in med 20 dollar på NL50 bord| Har alltid haft stor edge på NL50) och det slutade med två utdragningar. Så nu hade jag 60 dollar kvar och allt kändes skit. Tänkte såhär: Torskar jag min rulle nu tänker jag aldrig mer spela poker för jag har brytit det jag lovat mig själv. Jag spelade två sh och gick in med 20 dollar på NL100. Ni kan nog gissa hur det gick; A-A mot K-8 osv osv. Hade nu 24 dollar kvar och jag bara mådde skit. Slutet var här, jag tycker verkligen om poker. Det är min hobby och jag känner att jag kan utvecklas och bli bättre. Så får man en sån här käftsmäll. Jag lovade mig själv och gud(universum) att jag aldrig skulle bryta min money management om jag lyckades skrapa tilllbaka rullen. Jag registrerade mig för 180manna 12 dollar turbo samtidigt som jag reggade mig för 15K daily.

 

Jag gick ner och tog det lungt innan jag kom upp igen och såg att 180n dragit igång. Jag spelade den säkert och bra. Jag hade inga som helst planer på att VERKLIGEN komma långt och när man hade lyckats bygga en stabil rulle och närmade sig ITM så slog det mig; "Jag kommer få dubbla pengar tillbaka. "jippi" 22 dollar". Efter ett tag har jag kommit trea i turneringen och kammat hem 237 dollar. Det kände så jävla skönt och jag kände att jag hade fått en till chans. En extra chans att börja grinda från grunden igen. Jag sitter där helt glad och inser då att jag har registrerat mig för 15K daily. FAN tänker jag och går in för att snabbt avregistrera mig. Tur i oturen så kunde jag inte avregistrera mig då unregister knappen helt helt inte var synlig. Jag letade och letade med tanken att 11 dollar är mycket för min rulle och att jag behöver det. Till slut gav jag upp hoppet, gick ner och åt härlig mat som min mor lagat mig. Jag betalade för mina biljetter till Juventus-Internazionale(åker den 2a november) och fick höra av min nära vän att hans syster ska föda ett barn om några timmar. Fyfan vilken underbar dag kändes det som och jag tänkte; "Lattjar lite i 15K daily och efter det tänker jag bara slappna av". Otroligt nog så spelade jag turneringen PERFEKT. Helt disciplinerad, det här tack vare att CL gick på TV vilket höll mig sysselsatt. 2233 personer var med(om inte fler) och det kändes minst sagt omöjligt. När det var 600 kvar hade jag en stack på 1500 vilket man börjar med. Så det kändes i princip omöjligt, men jag brydde mig inte, jag var så himla glad över mina 200 dollar.

 

1 timma senare...

Nu hade jag lyckats dubbla upp och jag hade stor tur då jag hamnade i en tre manna all in mot A-J, 10-19 medan jag höll 7-7. Jag floppar set men A-J har färgdrag. Jag vinner och lyckas trippla upp. Handen efter får jag 10-10 och jag ställer, får syn med K-Q(wtf?) och min hand håller. Nu hamnade jag i en liten kort rusch och det gick riktigt fint. När jag kom ITM så hade jag en ganska sexig stack och jag kände på mig att det här kunde gå vägen. Jag skojade med min vän Rickard(Majskolven på forumet) om det medan han grindade NL50. Ett tag senare har jag riktigt mycket marker med 60 kvar, sen 50 kvar, sen 40.. sen bara försvann folk och min stack blev bara större och större. Ett tag tapade jag lite då alla mina höjningar eller limps blev raisade till All in och jag höll på att gå koko. När det bara var två bord kvar så hade jag tappat till 75 K och lite tiltad som man var så synade jag en all in och hamnade all in mot J-J och A-Q. Jag hade 10-10 och som tur var hade jag fler marker än han med J-J. Nu hade jag bara 20 K kvar och allt kändes skit igen, även ifall jag hade tjänat en bra slant. Ricky(Majskolven) sa att det inte var över än osv. Jag trodde faktiskt på honom då jag sett sjuka saker under min korta "karriär" och bestämde mig för att kämpa vidare. Jag ställde med A-10 osv och fick såklart syn med skithänder vilket gjorde att jag dubblade upp två gånger om till 100K. När jag hade 100 K insåg jag att jag hade en ärlig chans till final table så jag foldade ALLT. Folk var dumma nog att bluffa och gå all in med 4-4 och jag hade tur att moståndarna ALLTID satt på A-A. A-A slog ut 5 pers på båda borden, sjukt. Väl i finaltable var min plan att dubbla och hålla mig levande. 297 dollar var säkrade och jag kände mig som en kung. Helt plötsligt åker en bigstack ut mot en annan och jag har två som har mindre marker än mig, så nu var jag helt plötsligt back in the game för stora pengar. Folk går all in osv, jag gick all in två gånger och hade turen att ingen synade. Till slut var vi 5 pers kvar, jag hade foldat mig till en vinst på 1K. Till slut åkte jag ut då jag hade 1bb medan resten hade stacks över 1 mille, jag var nöjd och blev tvungen att ställa med 8-6 suited.

 

Så bankrullen ligger nu på :mrgreen:1308 dollar:mrgreen: Kan ni tänka er att jag ville avregistrera mig från turneringen. Nu har jag inte konversationen kvar men jag skrev i chatten till rickard att jag ångrade mig sjukt mycket. Men det blev en klonk... 1K(lite mer) och bland 2322(inte 100% säker) så slutade yours truly på en femte plats.

 

Mer information om rullen, min money management och så kommer snart. Jag känner att jag fått en ny chans och jag vill absolut inte sumpa det. Så kommer jag kommer nog fortsätta lite med 10 dollar sitngoes till jag känner att jag har en STOR edge. Gäller att klara sig förbi samtliga nivåer med bravur.

 

Aja.. vet inte vad jag skriva...mer än... ÄÄÄÄÄÄING. :mrgreen:8-) 8-) :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pastan moves up

 

Ja igår satte man en fin klonk och i dag börjar en ny pokerdag. Mitt mål var att spela sitngoes fram till NL50, vilket jag delvist klarade av. I dag har jag en bra rulle nog att spela på NL50, 26 inköp.

 

Rulle: 1308 dollar [Turneringsrulle: 0 dollar]

Nivå-CG: NL50

Nivå-SitNgo: Mellan 10 dollar buy in till 50 dollar.

 

Det verkar som att Poker Office bestämt sig för att börja fungera, så jag kommer att börja använda den. Håller hela tiden koll på NL50 inlägg här på forumet så att man lär sig så mycket som möjligt.

 

Första sessionen kommer jag att dra igång om någon timma eller två då jag tyvärr har andra saker att göra för tillfället. Jag har tidigare haft en stor edge på NL50 och jag hoppas att det håller sig än idag. Jag bör falla tillbaka till gamla rutiner då allt sitter i ryggmärgan men man vet aldrig, all NL10 och sitngoes har nog gjort att jag blivit lite tajtare. T.ex så kunde jag tidigare gå all in me A-Q om jag fick en stor omslagning och det slutade oftast med att man åkte ut mot A-K, Q-Q, K-K eller A-A. I dag foldar jag A-Q utan problem, utan att blinka. Nu snackar jag om turneringar.

 

När det gäller turneringar så måste jag fundera lite, vill spela en sunday million snart men rullen är alldeles för liten för att jag ska köpa in mig direkt så just för tillfället ser 9manna sitngoes till Sunday Million ut som en bra lösning och vem vet, jag kanske klonkar den. När det gäller SitNgoes så ser det ut som att jag kommer avvakta med dem. Vill absolut inte dra igång 50 dollars Sitngoes nu när jag fått upp rullen. Som jag sagt så vill jag först bemästra tidigare nivåer galant innan jag flyttar upp. En skön grej är att jag tidigare var minus på Sharkscope men nu är plus (t.o.m innan jag kom trea i MTT). :mrgreen:. Nu kan jag stolt var dryg i chatten utan att någon kommer med; "Well U are minus 2 dollars fish" när de själva ligger back 4K :shock:

 

 

Från och med nu kommer alltid att uppdatera efter varje session; allt för att hålla så bra koll som möjligt.

 

Over and out;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan vad skööönt för dig! :D Veryyyy WP!

 

$1K i en rulle du försökte avregga dig i, haha sjukt! :D Ta vara på pengarna nu och bygg en stabil rulle!

 

Jag väntar också på klonken :roll::D hihi

 

Keep going!

 

 

Tack så mycket:mrgreen:!

 

Ja nu i efterhand känns det ju sjukt att jag intensivt letade efter avregistrera knappen. Snacka om en lyckosam badbeat. Spelar nu NL50 där jag trivs och ska snart lägga up en massa händer. Har tyvärr gått +-0 då jag DONKAT mig stor genom att bluffa bort 3 hela inköp på idiothänder jag vet att jag förlorat mot (ibland tänker jag för långt och överskattar mina motståndare vilket är fel då jag får syn med suka kort).

 

Jag väntar också på den:-D. GL, bara kämpa på så kommer den.

 

Ty

 

 

-------

 

Hand 1:

Kommentar: När tian kommer vet jag att jag är slagen, men ändå väljer jag att betta vilket kostar mig pengar. Pre-flop limpar han definitivt inte in med A-Q eller A-K som jag slår. Det jag slår är A-4 suit och A-9 suit. När tian kom var jag redo på att folda till en omslagning. Vad tycker ni?

Table 'Gemma III' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: muki-crni ($55.50 in chips)

Seat 2: mabusus ($25.50 in chips)

Seat 3: DocPower ($68.30 in chips)

Seat 4: COCntryBoy ($45.55 in chips)

Seat 5: Philip_1984 ($69.30 in chips)

Seat 6: IfoolU ($50.45 in chips)

Philip_1984: posts small blind $0.25

IfoolU: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU 5 of HeartsAce of Diamonds

muki-crni: calls $0.50

mabusus: folds

DocPower: folds

COCntryBoy: folds

Philip_1984: folds

IfoolU: checks

*** FLOP *** Jack of Diamonds5 of Clubs4 of Diamonds

IfoolU: checks

muki-crni: checks

*** TURN *** Jack of Diamonds5 of Clubs4 of DiamondsAce of Spades

IfoolU: bets $2

muki-crni: raises $3 to $5

IfoolU: raises $10 to $15

muki-crni: calls $10

*** RIVER *** Jack of Diamonds5 of Clubs4 of DiamondsAce of Spades10 of Hearts

IfoolU: bets $14.50

muki-crni: calls $14.50

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows 5 of HeartsAce of Diamonds (two pair, Aces and Fives)

muki-crni: shows 10 of DiamondsAce of Hearts (two pair, Aces and Tens)

muki-crni collected $57.35 from pot

 

Hand 2

Kommentar: Här spelar jag som en jävla dåre. När han re-raise på det sättet så sätter jag honom på ett högt pocket par. Det betyder att jag att oavsett vad som kommer på floppen så vet jag när och när jag INTE leder. När färgdraget visar sig så har jag ju par och en bluff möjlighet om färgen dyker upp. Nästa kort visar sig färgen och jag bettar ut 15 dollar vilket han synar. Då sätter jag honom på kanske A-K(A i klöver), A-A(A i klöver), K-K(Kung klöver). När den andra kneckten kommer så ser jag ingen återvändå och väljer att låta honom gissa vad jag har. Alltså färg, triss eller kåk. Han väljer att syna mig och ja, donkade bort pengar.

Seat 2: gladbach1337 ($52.30 in chips)

Seat 3: jelijahd ($73.70 in chips)

Seat 5: Rics ($40.40 in chips)

Seat 6: IfoolU ($138 in chips)

Dr. Tom II will be allowed to play after the button

gladbach1337: posts small blind $0.25

jelijahd: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU 7 of Hearts8 of Hearts

Rics: raises $1 to $1.50

IfoolU: calls $1.50

gladbach1337: folds

jelijahd: raises $4 to $5.50

Rics: folds

IfoolU: calls $4

*** FLOP *** 8 of ClubsJack of Clubs2 of Spades

lermy is disconnected

jelijahd: bets $10

IfoolU: calls $10

*** TURN *** 8 of ClubsJack of Clubs2 of Spades3 of Clubs

jelijahd: checks

Rics leaves the table

IfoolU: bets $18.50

jelijahd: calls $18.50

*** RIVER *** 8 of ClubsJack of Clubs2 of Spades3 of ClubsJack of Diamonds

jelijahd: checks

IfoolU: bets $104 and is all-in

jelijahd: calls $39.70 and is all-in

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows 7 of Hearts8 of Hearts (two pair, Jacks and Eights)

jelijahd: shows Ace of SpadesJack of Spades (three of a kind, Jacks)

 

Hand 3

Kommentar: Hur ofta kommer man undan sånna här situationer. Det är läskigt att jag sätter honom på 6-6 samtidigt som jag sätter philip på A-Q. Hur kunde jag göra det? Båda checkar, jag bet den andra re-raise. Sen kommer den tredje over the top och ställer, han har ABSOLUT ingen anledning som helst att riskera alla hans pengar med högsta par då vi är två personer som redan bevisat "signaler" på styrka. Nöjd över min read, men jag utnyttjar nästan aldrig mina reads. Finns två händer längre ner där jag äntligen använder dem, då går det galant.

Table 'Irus IV' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: Philip_1984 ($50.25 in chips)

Seat 2: Genghis17 ($69.75 in chips)

Seat 3: TWilly89 ($39.40 in chips)

Seat 4: IfoolU ($58.55 in chips)

Seat 5: steve5455 ($24.05 in chips)

Seat 6: spiderbyte71 ($65.45 in chips)

Philip_1984: posts small blind $0.25

Genghis17: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU King of SpadesKing of Hearts

TWilly89: calls $0.50

IfoolU: raises $2 to $2.50

steve5455: folds

spiderbyte71: folds

Philip_1984: calls $2.25

Genghis17: folds

TWilly89: calls $2

*** FLOP *** 2 of HeartsQueen of Spades6 of Diamonds

Philip_1984: checks

TWilly89: checks

IfoolU: bets $3.50

Philip_1984: raises $5.50 to $9

TWilly89: raises $27.90 to $36.90 and is all-in

IfoolU: raises $19.15 to $56.05 and is all-in

Philip_1984: folds

*** TURN *** 2 of HeartsQueen of Spades6 of Diamonds3 of Hearts

*** RIVER *** 2 of HeartsQueen of Spades6 of Diamonds3 of Hearts10 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

TWilly89: shows 6 of Spades6 of Hearts (three of a kind, Sixes)

 

 

Hand 4

Kommentar: Jag floppar en väldigt intressant flopp. En till åtta så har jag triss, en sexa och jag har två par och femman ger mig stege. Hans jävla check sen hela vägen ner till river tydde på att han satt med ett pocket par eller något annat skit. På river vet jag att han inte sitter på kungen så jag ställer, han väljer att syna. Vad tycker ni om spelet? Borde kanske checkat på river, eller?

Table 'Mimas' 6-max Seat #5 is the button

Seat 2: <<OSKARBET>> ($100.55 in chips)

Seat 3: misok1 ($49 in chips)

Seat 4: sukoutartist ($49.20 in chips)

Seat 5: IfoolU ($61.25 in chips)

Seat 6: Loyang ($47.75 in chips)

Loyang said, "thought you would bet"

Loyang: posts small blind $0.25

<<OSKARBET>>: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU 6 of Clubs8 of Clubs

misok1: folds

sukoutartist: raises $1.50 to $2

IfoolU: calls $2

Loyang: folds

<<OSKARBET>>: calls $1.50

*** FLOP *** 4 of Diamonds8 of Spades7 of Hearts

<<OSKARBET>>: checks

sukoutartist: bets $3

IfoolU: raises $5 to $8

<<OSKARBET>>: folds

sukoutartist: calls $5

*** TURN *** 4 of Diamonds8 of Spades7 of HeartsJack of Clubs

sukoutartist: checks

IfoolU: bets $10

sukoutartist: calls $10

*** RIVER *** 4 of Diamonds8 of Spades7 of HeartsJack of ClubsKing of Diamonds

sukoutartist: checks

IfoolU: bets $41.25 and is all-in

sukoutartist: calls $29.20 and is all-in

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows 6 of Clubs8 of Clubs (a pair of Eights)

sukoutartist: shows Queen of SpadesQueen of Hearts (a pair of Queens)

sukoutartist collected $98.65 from pot

IfoolU said, "omg"

 

 

Hand 5

Kommentar: Såhär började min dag. Kan jag komma undan från det här?

Table 'Alnath III' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: Teiresias216 ($50.55 in chips)

Seat 2: mastalagga ($63.55 in chips)

Seat 4: <<OSKARBET>> ($49.40 in chips)

Seat 5: LawGuy2CrtU ($21.10 in chips)

Seat 6: IfoolU ($60.30 in chips)

IfoolU: posts small blind $0.25

Teiresias216: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Ace of Clubs2 of Clubs

mastalagga: folds

<<OSKARBET>>: folds

LawGuy2CrtU: folds

IfoolU: calls $0.25

Teiresias216: raises $1.50 to $2

IfoolU: calls $1.50

*** FLOP *** 2 of HeartsAce of HeartsQueen of Hearts

IfoolU: checks

Teiresias216: bets $3

IfoolU: calls $3

*** TURN *** 2 of HeartsAce of HeartsQueen of HeartsAce of Diamonds

IfoolU: checks

Teiresias216: bets $8

IfoolU: calls $8

*** RIVER *** 2 of HeartsAce of HeartsQueen of HeartsAce of Diamonds3 of Diamonds

IfoolU: bets $11

Teiresias216: raises $26.55 to $37.55 and is all-in

IfoolU: calls $26.55

*** SHOW DOWN ***

Teiresias216: shows Queen of DiamondsAce of Spades (a full house, Aces full of Queens)

IfoolU: mucks hand

 

 

Hand 6

Kommentar: En person raise och jag synar i position med en typ av hand jag älskar att spela. Jag floppar en "semi-monster". Om han sitter på hög pocket par så är det i princip en coinflop. Jag har stege, flush t.o.m straight flush drag. Här väljer jag att gambla genom att ställa och får en syn. När färgen kommer så trodde jag att jag hade vunnit när han visar kåken. Vad tycker ni?

Table 'Roka' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: sash41 ($28.25 in chips)

Seat 2: Fnatte ($20.15 in chips)

Seat 3: bwbllc ($52.70 in chips)

Seat 4: jeffstars ($58.15 in chips)

Seat 5: Niegleve ($57.85 in chips)

Seat 6: IfoolU ($48.50 in chips)

sash41: posts small blind $0.25

Fnatte: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU 7 of Hearts9 of Hearts

bwbllc: calls $0.50

jeffstars: folds

Niegleve: raises $2 to $2.50

IfoolU: calls $2.50

sash41: calls $2.25

Fnatte: folds

bwbllc: calls $2

*** FLOP *** 4 of Clubs5 of Hearts6 of Hearts

sash41: checks

bwbllc: checks

Niegleve: bets $8.50

IfoolU: raises $37.50 to $46 and is all-in

sash41: folds

bwbllc: folds

Niegleve: calls $37.50

*** TURN *** 4 of Clubs5 of Hearts6 of Hearts4 of Hearts

*** RIVER *** 4 of Clubs5 of Hearts6 of Hearts4 of HeartsJack of Hearts

*** SHOW DOWN ***

Niegleve: shows 5 of Clubs5 of Diamonds (a full house, Fives full of Fours)

IfoolU: mucks hand

Niegleve collected $99.50 from pot

 

 

Notera! Jag postar oftast händer som jag spelat helt åt skogen. Det här är så att jag kan skriva mitt tankesätt under handen + så att jag själv, medan jag analyserar handen lyckas inse mina egna misstag och vad jag kunde ha gjort annorlunda. Många vill gärna säga "Folda pre-flop", men jag tycker om att vara oförutsägbar och om jag vet vad en spelare håller så ser jag ingen anledning till att folda en potentiell hand som kan rensa honom helt och hållet. Men jag vill gärna höra konstruktiv kritik. Vet att vissa är helt åt skogen, det är bra, för jag måste skämmas så att jag inte vågar upprepa samma misstag.

 

Här kommer istället två händer där jag använder mig av min reads för att spela ut dem. Det här är två bland väldigt många händer som jag spelat på liknande sätt. Vet inte varför och hur jag lyckas med det, men beroende på en persons bet/agerande känns det som man i princip kan se deras händer. Därav mitt spel.

 

Hand 6

Kommentar: Ingen stor pott. Utan sparade mest det här då det var här som mitt spel vände. Efter det här såg de flesta potterna ut på det här sättet och det var riktigt kul då jag till slut satt på något bra.

Table 'Aneas III' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: sandy1s ($51.60 in chips)

Seat 2: MEC2210 ($87.50 in chips)

Seat 3: AntiClock ($44.20 in chips)

Seat 4: Ligeren ($52.75 in chips)

Seat 5: Redwood9 ($173.80 in chips)

Seat 6: IfoolU ($54.35 in chips)

Ligeren: posts small blind $0.25

Redwood9: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Ace of Diamonds6 of Diamonds

IfoolU: raises $1.50 to $2

sandy1s: folds

MEC2210: folds

AntiClock: folds

Ligeren: folds

Redwood9: calls $1.50

*** FLOP *** 9 of ClubsQueen of Spades7 of Clubs

Redwood9: checks

IfoolU: bets $3

Redwood9: calls $3

*** TURN *** 9 of ClubsQueen of Spades7 of ClubsJack of Spades

Redwood9: checks

IfoolU: checks

*** RIVER *** 9 of ClubsQueen of Spades7 of ClubsJack of Spades5 of Clubs

Redwood9: bets $5.50

IfoolU: raises $10.50 to $16

Redwood9: folds

IfoolU collected $20.25 from pot

IfoolU: doesn't show hand

 

 

Sen till dagens absolut sjukaste hand. Det här är den sjukaste synen jag någonsin varit med om någonsin. När han synar är jag redo att göra en refill men ser då att det står "muck" på hans hand. Blir såklart chockad. :rolleyes:

 

Hand 7

Kommentar: Säger bara lol.

Table 'Abetti' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: mumspokermad ($26.75 in chips)

Seat 2: IfoolU ($61.50 in chips)

Seat 3: vicklovesdog ($50 in chips)

Seat 4: xPlatinchenx ($9.50 in chips)

Seat 5: shoosy76 ($92.55 in chips)

Seat 6: boddhisattva ($50 in chips)

xPlatinchenx: posts small blind $0.25

shoosy76: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU 10 of SpadesAce of Spades

boddhisattva: calls $0.50

mumspokermad: raises $1.50 to $2

IfoolU: calls $2

vicklovesdog: calls $2

xPlatinchenx: folds

shoosy76: calls $1.50

boddhisattva: calls $1.50

*** FLOP *** Queen of Spades8 of Clubs9 of Spades

shoosy76: bets $1.50

boddhisattva: folds

mumspokermad: raises $2.50 to $4

IfoolU: calls $4

vicklovesdog: folds

shoosy76: calls $2.50

*** TURN *** Queen of Spades8 of Clubs9 of Spades9 of Diamonds

shoosy76: bets $3

mumspokermad: calls $3

IfoolU: calls $3

*** RIVER *** Queen of Spades8 of Clubs9 of Spades9 of Diamonds5 of Clubs

shoosy76: checks

mumspokermad: checks

IfoolU: bets $25

shoosy76: calls $25

mumspokermad: folds

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows 10 of SpadesAce of Spades (a pair of Nines)

shoosy76: mucks hand

Seat 5: shoosy76 (big blind) mucked 2 of ClubsJack of Clubs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-250

 

Igår och förrigår var två riktigt "snuskiga" dagar. Har aldrig blivit utdragen på värre sätt men jag vet att det vänder. Det jag stör mig på är mitt dåliga spel. T.ex det här; Sessionen igår börjar med att jag hittar årets mest fiskiga bord. Snittpott ligger på 18 dollar och en person på bordet sitter där med 300 dollar. Jag kommer in och får direkt K-K, en person raise och en annan bredivd mig re-raise honom. Jag sätter då honom på J-J, Q-Q eller en hand som A-K. Jag synar bara med tanken att om ett A inte kommer så är han slagen. Två till synar (notera bordets fiskighet) och floppen kommer 4-10-10. Han ställer direkt och jag synar med tanken att han missat A-K eller t.o.m sitter med J-J. Han visar mig J-10 suitefd och jag lärde mig en hård läxa om det bordet.

 

Tidigare har jag haft en stor edge på NL50 och varje gång jag suttit på ett bord så har jag lekt mig igenom det, men nu har det gått ett par månader sedan jag spelade där och det känns inte bra kan jag säga.

 

Har någon tips på hur man ska spela på den nivån? Jag kommer nog hamna tillbaka i gamla rutiner men till dess vill jag gärna ta lite "fusk-hjälp" på vägen dit. 8-)

 

Sen vore det snällt om ni kan kommentera mina händer!

 

Kommer inte att spela till jag pluggat färdigt om nivån! Har föresten förlorat minst 80-90 dollar på MTT. Berättar mer om det sen. Så allt är inte bara CG förluist,.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+200'

 

Nyss kom min stora AHA moment. :mrgreen:

 

Har tidigare bara hoppat in på de borden som varit lediga utan att verkligen bry mig om hur det såg ut. Självklart så kollade jag på snittpotten, men liksom, hur många fiskiga bord finns lediga?

 

Det här är vad jag gjorde förut då jag byggde rullen, jag var alltid noga med att studera borden innan jag hoppade in i något. Det här beror nog på att jag nyligen gått ifrån NL10 till NL50 vilket är en stor skillnad, varit alldeles för ivrig.

 

Dagen började såklart med att jag tappade ett inköp i en tre manna all in där BÅDA satt set på floppen. Det var efter den här handen som jag började tänka i detalj vad jag gör för fel. Jag insåg det, gick ut ur mina bord och klickade bort filtret. Då såg jag att det fanns bord med 20 dollar i pottsnitt vilket är riktigt nice. Så jag ställde mig tålamodigt i de fyra fiskigaste bordens köar vilket gav bra resultat då jag rensade dem en och en. Och nej det var ingen run good, utan tro mig jag förlorade även mycket pga utdragningar. Men jag väntade tålamodigt på bra händer och det lönade sig stort. Så från och med kommer jag att göra samma grej. Leta upp fiskiga bord och sätta mig vid dem och hoppas på att jag blir den som får rensa fisken.:mrgreen:

 

 

Hand 1

Kommentar: Här har jag tur och sätter trissen. Men jag förtjänade fan den. Jag hade nyligen satt mig på bordet så jag vet inte hur det hade sett ut innan men jag kan anta att Harmsnation1 är årets fisk som synar allt och kanske dragit ut orson. Då ställer han direkt och självklart att jag synar med pocket rockets. När kungen visade sig visste jag direkt att jag var slagen, så det var skönt att esset visade sig.

PokerStars Game #12476501337: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2007/10/06 - 18:38:41 (ET)

Table 'China II' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: Harmsnation1 ($219.55 in chips)

Seat 2: ORSON71 ($64.30 in chips)

Seat 3: girbaud715 ($4.75 in chips)

Seat 4: IfoolU ($55.85 in chips)

Seat 5: wiszardman ($89.45 in chips)

Seat 6: xertic ($50 in chips)

IfoolU: posts small blind $0.25

wiszardman: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Ace of DiamondsAce of Clubs

xertic: folds

Harmsnation1: calls $0.50

Harmsnation1 said, "sike"

ORSON71: raises $63.80 to $64.30 and is all-in

girbaud715: folds

IfoolU: calls $55.60 and is all-in

wiszardman: folds

ORSON71 said, "call"

Harmsnation1: folds

*** FLOP *** 8 of ClubsJack of HeartsKing of Hearts

*** TURN *** 8 of ClubsJack of HeartsKing of HeartsAce of Hearts

*** RIVER *** 8 of ClubsJack of HeartsKing of HeartsAce of Hearts6 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows Ace of DiamondsAce of Clubs (three of a kind, Aces)

ORSON71: mucks hand

Harmsnation1 said, "lmfao"

IfoolU collected $109.70 from pot

 

 

Hand 2

Kommentar: En hand vid början. Två personer har synat min höjning och när de synar på det stättet så har de oftast pocket par. Floppen kommer lågt och farligt. När den kommer så säger jag till mig själv; "Checka". Men då tänker, fiskarna kanske har synat med A-K(A i ruter) och den andra kanske 10-10 och tänker att en av oss har A i ruter. Men det är liksom logiskt att minst en sitter på triss. Och att den andra har A, det är ju en mindre chans att de har det då jag håller två E i handen. Det är riktigt dåligt spelat och min all in var bara bortkastade pengar.

PokerStars Game #12475987607: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2007/10/06 - 18:08:36 (ET)

Table 'China II' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: Harmsnation1 ($87.50 in chips)

Seat 2: Joe_K2002 ($25.60 in chips)

Seat 3: proof10198 ($20.35 in chips)

Seat 4: IfoolU ($49.25 in chips)

Seat 5: wiszardman ($43 in chips)

Seat 6: Hilpe24 ($90.95 in chips)

IfoolU: posts small blind $0.25

wiszardman: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Ace of ClubsAce of Spades

Hilpe24: raises $1.50 to $2

Harmsnation1: calls $2

Joe_K2002: folds

proof10198: folds

IfoolU: raises $3 to $5

wiszardman: folds

Hilpe24: calls $3

Harmsnation1: calls $3

*** FLOP *** 4 of Diamonds7 of Diamonds3 of Diamonds

IfoolU: bets $10.50

Hilpe24: raises $26.75 to $37.25

Harmsnation1: calls $37.25

IfoolU: raises $7 to $44.25 and is all-in

Hilpe24: calls $7

Harmsnation1: calls $7

*** TURN *** 4 of Diamonds7 of Diamonds3 of Diamonds3 of Hearts

Hilpe24: bets $41.70 and is all-in

Harmsnation1: calls $38.25 and is all-in

*** RIVER *** 4 of Diamonds7 of Diamonds3 of Diamonds3 of Hearts8 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

Hilpe24: shows 4 of Clubs4 of Spades (a full house, Fours full of Threes)

Harmsnation1: shows 7 of Clubs7 of Hearts (a full house, Sevens full of Threes)

Harmsnation1 collected $76.50 from side pot

IfoolU: mucks hand

Harmsnation1 collected $145.25 from main pot

 

 

Hand 3

Kommentar: Hjärnsläpp? Kåt i handen? Förälskad? You name it. Här fäster jag mig vid handen och det roliga är att jag bara ville syna. Men det rätta är såklart att raise för att se vart man står. Men när han raise all in på det sättet så är fold såklart det rätta valet. Men jag klickar bara med handen utan att tänka igenom.

PokerStars Game #12475868596: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2007/10/06 - 18:01:45 (ET)

Table 'China II' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: Harmsnation1 ($90.25 in chips)

Seat 2: Joe_K2002 ($15.90 in chips)

Seat 3: proof10198 ($19.70 in chips)

Seat 4: IfoolU ($50 in chips)

Seat 5: wiszardman ($36.25 in chips)

Seat 6: Hilpe24 ($91 in chips)

Hilpe24: posts small blind $0.25

Harmsnation1: posts big blind $0.50

IfoolU: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Queen of Clubs6 of Diamonds

Joe_K2002: calls $0.50

proof10198: calls $0.50

IfoolU: checks

wiszardman: calls $0.50

Hilpe24: folds

Harmsnation1: checks

*** FLOP *** Jack of HeartsQueen of DiamondsQueen of Spades

Harmsnation1: checks

Joe_K2002: checks

proof10198: checks

IfoolU: checks

wiszardman: bets $0.50

Harmsnation1: folds

Joe_K2002: calls $0.50

proof10198: folds

IfoolU: raises $1.50 to $2

wiszardman: calls $1.50

Joe_K2002: raises $13.40 to $15.40 and is all-in

IfoolU: raises $34.10 to $49.50 and is all-in

wiszardman: folds

*** TURN *** Jack of HeartsQueen of DiamondsQueen of SpadesKing of Hearts

*** RIVER *** Jack of HeartsQueen of DiamondsQueen of SpadesKing of Hearts10 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

Joe_K2002: shows Queen of Hearts10 of Spades (a full house, Queens full of Tens)

IfoolU: mucks hand

Joe_K2002 collected $33.80 from pot

 

 

Hand 4

Kommentar: Här har jag raisat fyra händer irad och när han synar mig så vet jag att det här kan vara avgörande för hela hans stack. Jag raise 3 dollar, han raise med yttligare 10 dollar. Det är en ofarlig flopp för min del och jag vet att han absolut inte har triss. Varför skulle han då raise så mycket, varför inte försöka locka in mig? Spelarna på den här nivån tänker inte så vidare långt så jag väljer att ställa då jag verkligen känner på mig att han sitter med pockets högre än 6 och inte kan folda. Jag hade rätt och rensade honom.

PokerStars Game #12476724182: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2007/10/06 - 18:51:49 (ET)

Table 'Adriana III' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: ashleydup ($77.15 in chips)

Seat 2: Murblur ($37.15 in chips)

Seat 3: IfoolU ($56.25 in chips)

Seat 4: mike_the_cat ($52.65 in chips)

Seat 5: Papadou23 ($54.05 in chips)

Seat 6: zigoramma ($50.15 in chips)

zigoramma: posts small blind $0.25

ashleydup: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Queen of ClubsQueen of Diamonds

Murblur: folds

IfoolU: raises $1.50 to $2

mike_the_cat: folds

Papadou23: calls $2

zigoramma: folds

ashleydup: folds

*** FLOP *** 2 of Hearts5 of Spades6 of Diamonds

IfoolU: bets $3.75

Papadou23: raises $10.75 to $14.50

IfoolU: raises $39.75 to $54.25 and is all-in

Papadou23: calls $37.55 and is all-in

*** TURN *** 2 of Hearts5 of Spades6 of Diamonds6 of Clubs

*** RIVER *** 2 of Hearts5 of Spades6 of Diamonds6 of ClubsKing of Hearts

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows Queen of ClubsQueen of Diamonds (two pair, Queens and Sixes)

Papadou23: mucks hand

IfoolU collected $105.85 from pot

Seat 5: Papadou23 (button) mucked 9 of Spades9 of Diamonds

 

 

Nu hittar jag inte den sista handen där jag rensar en fisk totalt. Men jag har en riktigt bra read på honom och vet att han limpar med allt skit som finns. Har A-K och höjer. Han synar. När han har par eller två par på flopp (vilket jag gått in i och förlorat pengar på) så bettar han 50 cent. Hur fiskigt det än låter så gör han det. Nu bettar han 5 dollar och det ligger två ruter på ett bord som såg ut ungefär såhär; 7-4-A(7 och fyra i ruter). Han slänger ut 5 dollar från ingenstans och jag tänker i någon sekund innan jag sätter honom på färgdrag. Jag ställer då för att få in alla pengar, han blixt synar och missar färgen med K-4 suited.

 

Spelar även en 10dollar buy in med första pris på 3K. Ligger fyra i turnerings i chipcount efter en drygt en timma så det går helt okej. Får hoppas att man klonkar hem den här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla skitdag. Fyfan vilken äcklig vidrig dag.

 

Kval till warm up, kommit tvåa två gånger. Fyra en gång, sen sunday million kval trea två gånger. Jävla vidriga fucking skit dag. På cashgame foldar jag högsta par tre gånger om pga fucking skit FI sitter triss. Till slut får jag nog och ställer med högsta paret på J-9-3 bord. Såklart har han triss i nior. Irreterad kanske jag är, men dum i jävla huvudet är jag inte. Innan det A-K mot Q-Q. Såklart sätter han fucking triss :)

 

På kvalen -> A-2 stället för att sno blinds, får syn av K-Q suited. flopp a-2-Q. River Q. Sen har det fortsatt på det här sättet hela jävla skit idag. Inte nog med det här jävla fittskitet, Fiorentina får en jävla straff i den 89e minuten och kvitterar.

 

Så jävla typiskt :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

 

Jupp jupp juppidi dupp.

 

Kommer nog att lägga ner den här dagboken, jag menar kan lika gärna skriva i en text fil vad jag gjort. För här får jag ingen respons:shock: :cry::oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni läst i rubriken så ser det ut att bli så på grund av följade anledningar:

 

1. Jag har tappat min edge helt och jävla hållet. Det menas att jag spelar bra, plussar bra sen kan jag göra 2-3 misstag som kostar mig allt. Det här kan jag förbättra och ni får läsa längre ner vad jag tänker göra.

 

2. Utdragningar. Jag har blivit utdragen hela tiden de tre senaste dagarna. Jag vet att det tillhör "the game" och allt annat skitsnack ni vill komma med. Men när jag bygger min förbannade rulle så har jag inte råd med att alltid bli utdragen. Varför? Det får en att känna sig dålig när man ALLTID går in med bästa händerna och blir utdragen. Det inkluderar floppen.

 

Det här kan vara en temporär sak och jag vet att till och med de bästa åker på hårda perioder. Men jag har backat 700!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dollar på tre dagar.

 

Hur förlorade jag så mycket så fort?

Jag tiltade på Sunday Millions kval. 6- och 5-handed. Varför spelade jag dem så ofta för då? Men Pastan du har väl vett i huvudet? Du har väl en hjärna nog att inse att 300 dollar för kvalen kostar MER ÄN ETT INKÖP DIREKT. Tydligen inte. Jo för jag är sjukt tävlingsinriktad och ville vinna en kval dit. AA, KK, AK suited och QQ var fyra kval i rak som jag åkte på och blev beatad varje gång. En kval dit tror jag att jag t.o.m ledde överlägset, får A-K raise han ställer med A-Q jag syn. K-Q-4-5-Q. Ähh tänkte jag och skrattade av det. Sen handen efter får jag Q-Q ställer mot shortis som syn med J-4. Turn J och river fyra. Sen har jag en normal stack där jag ställer med A-A, får syn K-Q som känner på sig att jag är en på en badstreak. K på flopp och Q på river.

 

Ok men resten av 400 dollarna da? Hur torskade du dem? Minst 100 är på turneringar (egentligen inget konstigt men notera att jag enbart i kanske 2 turneringar gått all in där jag legat under, har samtliga gånger varit stor ledare när pengarna gått in men åkt ut på skitiga sätt). Så då är 300 dollar kvar som jag torskade på CG vilket inte är världens konstigaste för NL50, men det ät utdragningarna som är roliga. Det är de som får mig att skratta som ett psyko. Torskade runt 200 dollar innan jag bytte ner till NL25.

 

Har 626 dollar kvar i min rulle. Notera att jag var uppe på 723 idag på CG innan några sick badbeats haglade över en och sänkte en ner till där jag är idag. Lirade även två sitngoes och tre turneringar. Kom trea i en sitngoe(Han sätter två outare på river) och åkte ut ur en helt fair and square. I en turnering satt jag där i 1½ timma och spelat uber tajt, bestämmer mig för att sno en pott. Höjer får en syn. Flopp A-K-3 och jag är 100% säker på att jag är good. Har 9-10 så jag höjer flopp han synar fort vilket är en internettell. Att någon har ett mellan par och synar fort ihopp om att sätta två par eller så att handen fort går genom, de tänker inte med huvudet, utan bara klickar. Turn checkar jag, han check. På river ställer jag och han syn med K-Q. "I put you on J-J". Sådär spelat av mig och jag kommer över det. 12 dollar turbo 180-manna. 4 pers limpar jag ställer med AK för att ta hem potten, 99 synar mig och vinner. Sånna här saker har jag inga problem med så fastna inte.

 

 

Vad jag ska göra nu:

 

Jag tänker; Jag borde läsa tre böcker. Men vad spelar det egentligen för roll om jag hela tiden blir badbeatad? Jag menar jag spelar inte DÅLIGT, utan jag blir hela tiden utdragen. Men aja, får väl prova med att läsa en jävla bok.

 

Läsa minst tre böcker [ ]

Ta minst en hel dag rast ifrån poker [ ]

 

 

 

Den här rullen jag har kvar är det absolut sista jag har kvar inom poker. Kommer inte lägga in mer pengar efter det här. Ska inte behöva göra det. Så jag vill ta vara på det så mycket som möjligt. Om ni har tips så är det bara att säga till. Hur lång tids brejk ska man ta ifrån pokern när sånt skit händer? Hjälper det ens att läsa böcker? Jag menar har ju fan läst så många böcker och känner att jag kan läsa folk bra baserat på deras bets. Det är sånt jag tjänar mina pengar på, det jag förlorar på är sånna här händer->

 

PokerStars Game #12544740737: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/10 - 09:17:21 (ET)

Table 'Hungaria V' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: Assetgasse ($26.75 in chips)

Seat 2: FruitFool ($25.60 in chips)

Seat 3: crulix ($16.40 in chips)

Seat 4: IfoolU ($25.25 in chips)

Seat 5: Tandersson ($43.10 in chips)

Seat 6: andyspumante ($25 in chips)

Tandersson: posts small blind $0.10

andyspumante: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU King of SpadesKing of Hearts

Assetgasse: folds

FruitFool: raises $0.75 to $1

crulix: calls $1

IfoolU: raises $1.50 to $2.50

Tandersson: calls $2.40

andyspumante: folds

FruitFool: calls $1.50

crulix: calls $1.50

*** FLOP *** 9 of Clubs7 of Spades7 of Diamonds

Tandersson: checks

FruitFool: checks

crulix: checks

IfoolU: bets $22.75 and is all-in

Tandersson: raises $17.85 to $40.60 and is all-in

FruitFool: folds

crulix: folds

*** TURN *** 9 of Clubs7 of Spades7 of DiamondsQueen of Diamonds

*** RIVER *** 9 of Clubs7 of Spades7 of DiamondsQueen of Diamonds4 of Spades

*** SHOW DOWN ***

Tandersson: shows Queen of ClubsQueen of Hearts (a full house, Queens full of Sevens)

IfoolU: mucks hand

Tandersson collected $53 from pot

 

 

PokerStars Game #12545415156: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/10 - 10:23:38 (ET)

Table 'Italia' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: ricos894 ($16.10 in chips)

Seat 2: IfoolU ($24.40 in chips)

Seat 4: The Ace of Spades Reg ($9.50 in chips)

Seat 5: EBBD52 ($17.80 in chips)

Seat 6: CaptDrew ($25 in chips)

EBBD52: posts small blind $0.10

CaptDrew: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU King of SpadesAce of Hearts

ricos894: calls $0.25

IfoolU: raises $0.75 to $1

The Ace of Spades Reg: calls $1

EBBD52: folds

CaptDrew: folds

haarbalz joins the table at seat #3

ricos894: raises $0.75 to $1.75

IfoolU: calls $0.75

The Ace of Spades Reg: calls $0.75

*** FLOP *** Queen of DiamondsJack of Diamonds10 of Clubs

ricos894: checks

IfoolU: checks

The Ace of Spades Reg: bets $0.50

ricos894: raises $13.85 to $14.35 and is all-in

IfoolU: raises $8.30 to $22.65 and is all-in

The Ace of Spades Reg: calls $7.25 and is all-in

*** TURN *** Queen of DiamondsJack of Diamonds10 of Clubs5 of Diamonds

*** RIVER *** Queen of DiamondsJack of Diamonds10 of Clubs5 of Diamonds5 of Spades

*** SHOW DOWN ***

ricos894: shows 10 of Spades10 of Hearts (a full house, Tens full of Fives)

IfoolU: mucks hand

ricos894 collected $12.60 from side pot

The Ace of Spades Reg: mucks hand

IfoolU said, "HAHAHA"

ricos894 collected $27.45 from main pot

 

NOTERA! Det här är de två jag har sparade.

 

Det här är bara två av MINST 30-40 utdragningar. Jag lyckade alltid repperera back genom bra spel en det känns som att mitt bra spel och utdragningar jämnar ut sig i längden och att jag alltid går +-0. Nu hoppar jag att den här rasten på två-tre dagar lönar sig och att jag kan komma tillbaka med nya och fräscha tag.

 

Om någon har tips, snälla skriv dem. Jag vet att jag kan bli duktig på poker, ja vet att jag redan är duktig på Poker men att det finns mycket som fattas.

 

Aja får se om jag får svar. Over and out from Pastan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ge dig ett tips ang NL50. Bluffa ALDRIG. Det är inte värt det. Du har sånadär ställ som jag hade i början. Rivern visar kungen, och man bettar mkt i hopp om att den man möter kan spela poker, men dom vägrar å lägga sig. Bluffen kanske funkar en av tre eller nåt, men det är inte värt det.

 

Spela endast händerna där du träffat bra, det brukar hjälpa mig iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ge dig ett tips ang NL50. Bluffa ALDRIG. Det är inte värt det. Du har sånadär ställ som jag hade i början. Rivern visar kungen, och man bettar mkt i hopp om att den man möter kan spela poker, men dom vägrar å lägga sig. Bluffen kanske funkar en av tre eller nåt, men det är inte värt det.

 

Spela endast händerna där du träffat bra, det brukar hjälpa mig iaf...

 

Nu har man ju tyvärr åkt ner till NL25 men ska absolut tänka på det när jag återvänder dit. Man är ju så van med att bli utdragen att jag nästan inte vågar betta mina starka händer.

 

En badstreak på tre dagar?... Inte så mkt att hänga läpp för...

 

Fyra-fem dagar, de här tre dagarna jag backat så mycket. Resten av dagarna har man ju bitit ihop och grindat vidare. Insett nu att Sunday Million kvalen + flera flera turneringar kostat mig mer än 400 dollar. Känns lite skumt eftersom att det betyder att Cashgame inte gått så katastrofalt. Men det är så lättare att hålla statistik när man lirar cashgame, turneringar trycker man bara på buy in och det känns som ingenting när det egentligen försvinner 20 dollar direkt utan att man behöver kämpa för det. Men du har helt rätt, inte mycket att gråta över. Beter mig väldigt barnsligt just nu :roll:

 

Det är inte bad beats - du gav bort potten genom att inte satsa tillräckligt på floppen och stänga ut motståndaren från att få något gratis drag eller ge honom ett svårt beslut.

 

Jag förstår helt och hållet vad du menar och de här som jag postade är bara två av x antal händer IGÅR. 10-10 handen blev jag inte så förvånad över när bordet parade sig. Där checkar jag, en person bett 50 cent och han med trissen STÄLLER. Så hur jag än hade agerat i den situationen så hade jag fått en all in mot mig och förlorat.

 

När det gäller K-K mot Q-Q handen kan du inte säga att jag gjorde något fel. Det stora felet jag gjorde var att jag ställde direkt på floppen, men det gjorde jag liksom pga "perioden" jag haft på sistone. Hade jag bettat mindre så hade han synat och fått kåken på turn. :-(

 

 

 

 

Tack så jättemycket för era svar och jag har nu en fråga till de som läser; Hur lång rast borde jag ta?. Jag ska börja läsa lite "Hold'Em Poker for advanced players by Skalnsky and Malmuth", "Theory of poker by Skalnsky" och "Small stakes Hold'em by Skalnsky, Malmuth and Miller".

 

Blir nog att grinda böcker i två dagar eller något. Sedan så förlorade jag även 80 dollar tack vare Chris Furgesons money mangement grej. 5% av min rulle var 39 dollar så jag gick in med 40 dollar som shortis på 1/2. Först var jag uppe 15 dollar sen förlorade jag onödigt en all in med 8-8 på en 9-10-J bräda. Fi hade 9-9. Jag utnyttjade alltså reglerna för att börja min dag igår med att skotta.

 

Ganska komiskt hur jag nu börjar inse att det mesta jag förlorat är tack vare dumma skit grejer. Jag ska helt seriöst börja skriva ner exakt hur mycket jag lägger ner på vad och hur sessionerna gått. När jag drar igång pokern igen så kommer denna dagbok att dra igång på allvar. Kommer inte att skriva lika mycket eller ha med så många händer (kommer posta dem i hand analys hörnan).

 

Kommer däremot att följa Chris Furgesons plan men att jag alltid måste ha högsta inköp. Alltså 623/25= 25 inköp (24.9 egentligen men liksom 2 dollar). Går jag under 500 dollar alltså så blir det sitngoes för hela slanten. Tyvärr har jag minus igen på Sharkscope tack vare sitngo kvalen till Sunday Million.

 

Här följer några games jag kommer ihåg att jag lagt pengar på;

-300 Sunday million kval

-22 dollar sitgnoe x 3 = 66 dollar

-80 dollar skott på NL200

-66 dollar på 180 manna sitngo

-12 dollar 180 manna sitngox3 = 36 dollar

- 22 dollar(20 k garre

 

Bara det här blir 510 dollar. Helvete vad dum man känner sig. När det gäller sitngoes så har jag inte räknat med de jag vunnit(som täckt andra inköp, så minuset stämmer, kan vara mycket mer). Men kan säga såhär, det är mer än 510 dollar som jag lagt ut på små skitsaker. För ibland har man ju tryckt utan att tänka på det. Så vi kan säga 550 dollar har jag lagt ut på årets jävla skitsaker. På CG har jag trots min stora bad streak lyckats grinda tillbaka pengarna jag förlorat för att senare skita bort dem annanstans. Fyfan, jag inser allt det här medan jag skriver den här texten. helvete:evil: :evil:.

Kommer ändå att ta min rast sen drar jag igång den här dagboken på allvar och skriver ner EXAKT ALLT jag gjort. Inte för någon annans skull. Utan för min egna.

 

Over and out/ Pastan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reggad på cardrunners? Deras filmer skulle nog hjälpa dig en hel del. Har hjälpt mig massor iaf.

 

 

Jag har faktiskt funderat på det. Men hur mycket hjälper det egentligen oss som lirar på lägre nivåer? Jag vill liksom bli så bra som möjligt och om Cardrunners kan hjälpa mig med det så är jag redo att punga ut pengarna för det.

 

Kommer med all sannolikhet att byta klient till antigen Everest Poker eller Ladbrokes. Everest har en 300 dollar bonus som inte verkar vara omöjlig att klara av. Då kan man grinda ihop den som täcker Cardrunners avgift. Eller så bestämmer jag mig för att börja grinda hårt på allvar och sätter in degen på Ladbrokes för att klara av deras 500 dollar bonus. Man behöver 15K fpp för att klara av bonuset och någon här på sidan skrev att han hade klarat av 12K på en månad. Han lirade i snitt 3 timmar om dagen(90 timmar) på fyra NL20 bord. Jag lirar på 6 bord och kan spela lite längre än så vilket kan göra att jag tjänar in bonusen lite fortare.

 

Någon som har en åsikt om man borde stanna kvar på Pokerstars(min tävlingsinriktade sida vill beat Stars)? För jag ser egentligen ingen anledning till att stanna kvar där när jag kan grinda på som vanligt och på köpet få GRATIS pengar? Jag menar 300 dollar och 500 dollar är stora boost för min rulle. Jag vill verkligen ändra på allt den här gången, skriva ner mina resultat noggrant och göra allt för att förbättra min rulle. På stars har jag redan lyckats med det jag ville, nu efter den hårda bad streaken så känner jag att något nytt vore lägligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt funderat på det. Men hur mycket hjälper det egentligen oss som lirar på lägre nivåer? Jag vill liksom bli så bra som möjligt och om Cardrunners kan hjälpa mig med det så är jag redo att punga ut pengarna för det.

 

De hjälper nog flesta mellan NL0 upp till NL1000 skulle jag säga. Själv har jag inte läst någon pokerbok. Spelade NL50/100 utan att direkt vinna massor, sen när jag börja kolla på Brain Ts cr filmer så har jag utvecklats massor och spelar bra mkt högre nu. De är värt varenda krona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De hjälper nog flesta mellan NL0 upp till NL1000 skulle jag säga. Själv har jag inte läst någon pokerbok. Spelade NL50/100 utan att direkt vinna massor, sen när jag börja kolla på Brain Ts cr filmer så har jag utvecklats massor och spelar bra mkt högre nu. De är värt varenda krona.

 

 

 

Jävlar det låter grymt. Ok blir nog så att man fixar Cardrunners:mrgreen:

 

I dag blir det otroligt nog lite poker:oops:. Skulle in för att se hur många poäng jag hade(ska nämligen köpa lite kläder innan jag flytter över rullen) och såg att Aftonbladet har en turre med 2K garranterad. Kostar 1 dollar att lira så jag tänkte att man kunde spela lite för skojs skull. Kanske klonkar. 5050poker hade ju en turre där man vann gratis biljett till Barca, låg överlägset etta men på äckliga sätt åkte jag ut på elfte plats(pajas idiot syn av andra). Blir ingen poker imorgon heller för den delen, ska läsa klart Sklanskys bok för låg limit spelare.

 

När det gäller att flytta över rullen så funderar jag på att köra med NetTeller. Någon som vet hur lång tid det tar innan man får igång allt?

 

Sedan till en viktig fråga: Ladbroke(500 dollar bonus), Everest poker(300 dollar bonus) eller stanna kvar på Pokerstars?

 

Over and out, pastan8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pastan

 

Jag har kollat runt i forumet och letat efter nya poker rum med bra bonus som man kan byta till. Efter någon timma eller två så stod valet mellan Everest Poker och Ladbrokes.

 

Everest Poker:

 

- Har en 300 dollar signup bonus som kan cleara av med 2K points.

- Klienten är fräsch

- Korten vänds direkt när man gått All in. Haleluja inga fler hjärtattacker.

 

Ladbrokes Poker:

 

- Har en 500 dollar bonus som kräver 15K points för att klara av.

- Även här är klienten fräsch.

- Korten vänds inte direkt men borden ser helt okej ut. Hört att det är fiskigt.

 

 

Just nu lutar jag mig mot Ladbrokes. En person på forumet skrev att han spelar fyra bord, 90H i månaden och fick 12K points för det. Alltså 3H om dagen. Det blir 400 points per dag och 133 per timme. Alltså 100 points per bord/dag. Om jag lirar 6 bord(600 points/dag) så kommer jag i slutändan att ha 18K vilket är 3K mer än vad man egentligen behöver. Jag kommer hem ifrån Italien den femte november, och ifall jag börjar grinda den sjunde så har jag 23 dagar på mig innan November är slut. Det blir alltså 13,8K. Då kan jag t.o.m höja med en timma: 798 points på en dag vilket ändå blir 18K. Så om jag grindar full fart i fyra timmar om dagen så kommer jag att ha clearat bonusen på ungefär 19 dagar. Vilket är en stor boost för min rulle. Om allt går enligt planer och jag plussar normalt så kommer jag efter bonusen ha rulle för NL50. 8-):mrgreen:

 

Så vad har ni för erfarenheter av de här två sidorna och till vilken borde man byta?

 

---

 

Jag kommer även att dra igång en CG grind session snart. I morgon ska jag fixa Neteller och min plan är att ha rullen flyttad till den nya sidan "in time" till då jag återvänt från Italien. För då blir det ganska intensiv och lärorik grind fram till dess. Jag kommer även att skaffa Card Runners samma dag som jag börjar grinda på den nya sidan. Allt för att bli en bättre spelare.

 

Kommer med en update sen om hur CG liret gått. Blir inga Sitngoes och inga turneringar. Bara CG.

 

Pastan8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 1 - Cash game

Datum: 11e November-07 (12e november)

Blinds: NL25

Start- och sluttid: 23.42 - 00.31

Antal H: 49 minuter

Antal bord: 4 till 23.51 sen 6 bord

Resultat: 56 dollar plus

Bankrulle: 681 dollar

 

Kommentar: Det började riktigt bra med att jag fick triss första handen på ett bord. Lyckades rensa en shortis och man var direkt upp 10 dollar vilket var otroligt bra för självförtroendet. Sen kom några utdragningar. En tack vare att jag själv spelade för passivt. Har 4-6 suit, en bigstack höjer och jag synar i position. Får in lägsta paret tillsammans med en kung på bordet. Om jag nu får in en fyra eller 6a så kan jag rensa honom ifall han har A-K. När min sexa kommer ligger det även tre ruter och på river drar han ut då en TREA kommer :P. Han satt med K-3 of suit. Jag blev inte ens lite steamad, var bara liten besviken på mitt passiva lir. Sen försökte jag mig på en bluff en gång vilket gick åt helvete, så jag var nere vid 590 tror jag (slutade kolla efter 601 dollar). Då bestämde jag mig för att spela bra och spelade riktigt bra. Är ganska imponerad över mina read då jag trots att jag spelar på sex bord och inte har koll på folk så kan jag genom deras bets förstå vad de håller och inte håller. Hade fel en gång då jag bluffade och då fick jag syn av andra paret vilket var fel av honom då fanns högre kort. Hursomhelst så gav jag mig själv mentala örfilar och började lira mitt A-game. Plussade ganska stabilt, 56 dollar för dagen.

 

Varför fortsätter jag inte för? Jag vara nere på runt 590 (om inte mindre) och lyckades spela mig upp till 650 för att senare klonka fram 680. Jag spelade trots utdragningarna riktigt bra och självförtroendet börjar finna sig igen. Ingen anledning att riskera det. Jag har insett att självförtroende = edge. Edge = bra poker. Bra poker = $$$

 

 

En suckout jag förtjänar efter fyra-fem dagar av helvete.

 

 

Kommentar: Facefirat re-raise pre och jag synar med mina pockets. Floppen kommer riktigt lågt men jag är absolut inte nöjd. Jag är där för att träffa min nia och inget annat. När han raise med bara 1.75 så känner jag mig lite tvungen att syna, kommer inget A eller K kanske jag t.o.m då är good. Nästa kort kommer en sexa och han bettar 3. På river tänker jag ABSOLUT INTE syna om betten blir stor. Då kommer drömkortet, min nia. Jag raise, han re-raise då vet jag att han sitter på A-A eller K-K. Jag tänker till tiden kommer och ställer, han syn :mrgreen:

PokerStars Game #12571707565: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2007/10/11 - 18:24:56 (ET)

Table 'Hormuthia III' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: Schaum1st ($23.90 in chips)

Seat 2: metalspork ($25 in chips)

Seat 3: IfoolU ($58.80 in chips)

Seat 4: AcbPapA ($11.10 in chips)

Seat 5: Unigugu ($65.25 in chips)

Seat 6: facefirat ($44 in chips)

metalspork: posts small blind $0.10

IfoolU: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU 9 of Clubs9 of Hearts

AcbPapA: raises $0.25 to $0.50

Unigugu: folds

facefirat: raises $0.75 to $1.25

Schaum1st: folds

metalspork: folds

IfoolU: calls $1

AcbPapA: calls $0.75

*** FLOP *** 3 of Diamonds3 of Spades5 of Clubs

IfoolU: checks

AcbPapA: checks

facefirat: bets $1.75

IfoolU: calls $1.75

AcbPapA: folds

*** TURN *** 3 of Diamonds3 of Spades5 of Clubs6 of Clubs

IfoolU: checks

facefirat: bets $3

IfoolU: calls $3

*** RIVER *** 3 of Diamonds3 of Spades5 of Clubs6 of Clubs9 of Diamonds

IfoolU: bets $9

facefirat: raises $10.50 to $19.50

IfoolU: raises $33.30 to $52.80 and is all-in

facefirat: calls $18.50 and is all-in

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows 9 of Clubs9 of Hearts (a full house, Nines full of Threes)

facefirat: mucks hand

Seat 6: facefirat mucked Ace of HeartsAce of Diamonds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...