Gå till innehåll

Öppet stegdrag + Öppet Flushdrag, All in? 0.5/1 SvS


Recommended Posts

Det här är säkert självklart, men jag är noob på handanalysforumet och måste starta nånstans ;)

 

Sitter i BB och får 35s, checkas runt, flop visar öppet stegdrag och flushdrag, är det korrekt att gå all in? Spelat lite grann med Fi, men inte många hands, sätter han på sett.

 

***** Hand History for Game 457470623 *****

$100 NL Texas Hold'em - Friday, Sep 28, 13:54:05 ET 2007

Table Adam Turbo 4 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 9

Seat 2: pokertant ( $95.67 )

Seat 3: SunTzu ( $223.9 )

Seat 4: raza ( $185.85 )

Seat 5: THULE68 ( $13.9 )

Seat 6: M3rda ( $211.36 )

Seat 7: eaws. ( $121.95 )

Seat 8: MCmuffin ( $121.95 )

Seat 9: baltzar 1 ( $135.77 )

Seat 10: jörgen ( $113.65 )

pokertant posts small blind [$0.5].

SunTzu posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to SunTzu [ 3d 5d ]

raza calls [$1].

THULE68 folds.

M3rda calls [$1].

eaws. calls [$1].

MCmuffin folds.

baltzar 1 calls [$1].

jörgen calls [$1].

pokertant folds.

SunTzu checks.

** Dealing Flop ** [ 4d, 6s, Qd ]

SunTzu checks.

raza bets [$4].

M3rda calls [$4].

eaws. folds.

baltzar 1 calls [$4].

jörgen calls [$4].

SunTzu raises [$8].

raza raises [$27].

SunTzu ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte omslaget från 4 till 8 tycker du borde rest mer för att få bort killen som synar i mitten.

 

Du får väl reraisa igen där, antingen en liten raise eller så trycker du in allt. Fördelen med att gå all-in där är att han förmodligen sätter dig endast på flushdrag och kan tro att han leder med TPTK eller överpar. Har han set eller tvåpar har du ju ändå bra chans att vinna.

 

Men släppa... nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han har set så har du bara runt 40% chans att vinna potten om ni hamnar all in nu.

 

Pokerstove:

 

990 games 0.016 secs 61,875 games/sec

 

Board: 4d 6s Qd

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 37.374% 37.37% 00.00% 370 0.00 { 5d3d }

Hand 1: 62.626% 62.63% 00.00% 620 0.00 { 6d6h }

 

så kan du sätta honom på set har du som bäst 40% chans att vinna, men kanske lite snål hd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för kommentarerna, stämmer iaf ungefär efter med vad jag tänkt :P Borde nog statistiskt foldat om jag var stensäker på min read (vilket jag var :P) men vafan, lite wild n crazy får man va ibland ;) Här kommer fortsättningen:

 

M3rda folds.

baltzar 1 folds.

jörgen folds.

SunTzu is all-In.

raza is all-In.

** Dealing Turn ** [ Jd ]

** Dealing River ** [ 7h ]

SunTzu shows [ 3d, 5d ] a flush, queen high.

raza shows [ 4s, 4h ] three of a kind, fours.

SunTzu wins $38.05 from side pot#1 with a flush, queen high.

SunTzu wins $378.5 from the main pot with a flush, queen high.

Game#457472000 starts.

#Game No : 457472000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag varit säker på att han har träffat set på floppen så hade jag bara synat hans reraise. Om turnen hade gjort så att brädan parat sig så hade det varit enkelt att lägga handen där. Skulle brädan inte para sig på turnen så är det bara att lira vidare och invänta riverkortet. Låt han betta och du synar på turn i såfall. Skulle du missa river så är det bara att lägga sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis, du hade jättetur. Du stoppar in 185bb i en situation där du har runt 40 % chans att vinna. OM inte FI är en megasuperdupermaniacfisk.

 

Ställer du och han synar så sitter han endera på set eller färgdrag. Är det färgdrag så är du torsk, är det set så är du minitorsk. Vilket som finns det INGEN hand du har dominerad här, så att hamna AI där är som att skjuta sig själv i foten med en AK4. Det ENDA du slår som är ens lite realistiskt är AA, där har du 56 % chans. Samma med AQ som får ses som avlägset möjlig (väldigt väldigt avlägset).

 

Så, summa summarum:

 

Endera har du runt 25 % chans att vinna, har du tur så har du 40 %. Har du en megafisk emot dig så har du 56 %.

 

 

Samma som i en tidigare tråd: Jag ser absolut inte det förståndiga i att ställa en hand där vi bara blir synad av händer som slår oss. I detta läget är vår FE tämligen fetlåg, vilket gör att ett ställ är dumt. Omöjligt att vi har mer än 50 % mot FIs HD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna flushdrag går inte att vika.

 

:mrgreen:

 

....du får då till det...

 

True... men det finns ju en linje där du synar 27 bucks och hoppas på att sätta, och gör de implecita till din vän. Att släppa känns ju tråkigt. Att ställa känns ju däremot ruggigt negativt i långa loppet med <40 %-ish payback. Iofs viss FE, hmm, frågan är hur stor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

True... men det finns ju en linje där du synar 27 bucks och hoppas på att sätta, och gör de implecita till din vän. Att släppa känns ju tråkigt. Att ställa känns ju däremot ruggigt negativt i långa loppet med <40 %-ish payback. Iofs viss FE, hmm, frågan är hur stor?

 

FE väger lätt upp detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag postade inte handen som nån sorts skrytgrej, jag var faktiskt rätt ställd över hur jag skulle spela den :P

 

Så, det verkar finnas 3 läger: Ett som tycker instafold, det är -EV, ett som tycker "Fold, men jag skulle inte kunna släppt", och en som tycker autopush :P

 

Bra att man fick ett enkelt svar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FE väger lätt upp detta.

 

Jaså? LÄTT?

 

För att FE ska väga upp så ska vi alltså balansera ett underläge, detta underläge bör vara typ 60-40, eventuellt värre. Men om vi då pyttsar in våra 185bb och får syn så förväntas vi vinna 148. Dvs vi förlorar i snitt ~40 bb om vi får syn. Det ligger typ ~40bb i potten.

 

Det innebär alltså att om FI viker där häften av gångerna så går vi jämnt upp.

 

 

Enligt mig finns det inte en chans att FI viker där hälften av gångerna, inte på de här borden. Om han check-raisar så där grovt då har han en hand.

 

Jag kan helt enkelt inte se att det ska vara lönsamt med 200bb-stackar att ställa färg+oesd. Inte ens om du har färgstegsdraget är det lönsamt. OM, det finns ett stort om, inte FI är en meganöt som kommer att syna skit. Men att syna en AI där gör inte särskilt många - inte ens nötter - med annat än set eller färgdrag. Mot :Ad::6d: som är trolig sitter vi på 22 %. Det finns liksom inte tillräckligt med dåliga händer som kan syna där. Och om FI check-raisar sådär kraftigt kan du nästan räkna med att han kommer att syna vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag postade inte handen som nån sorts skrytgrej, jag var faktiskt rätt ställd över hur jag skulle spela den :P

 

Så, det verkar finnas 3 läger: Ett som tycker instafold, det är -EV, ett som tycker "Fold, men jag skulle inte kunna släppt", och en som tycker autopush :P

 

Bra att man fick ett enkelt svar ;)

 

...men som jag skrev, det kan faktiskt vara läge att syna för man kan faktiskt få se en river löjligt billigt ibland på denna nivån. Fi kan vara livrädd för att inte få visa upp "vackra" set :-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, syn kan nog vara ett vettigt alternativ. Visst, kommer färgen sitter du i en prekär sits... Men det är ändå en viss skillnad på att ställa en hand som bara kan få syn av dominerande händer, och fulsyna ett drag med förmodat goda imlicita.

 

Om vi synar de 27$ och hamnar HU så är ju en träffad färg högst oprekär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi synar de 27$ och hamnar HU så är ju en träffad färg högst oprekär.

 

Nej det tror inte jag heller. Jag skrev att vår sits var bra om vi fyllde färgen?

 

Vår sits är askass nu, vi måste fylla NÅGOT för att vara med i handen. Vår sits blir helt klart otroligt mycket bättre, men långt ifrån nöten. Stegen känns bättre att sätta än färgen. Risken att han sitter på färgdraget är nämligen hyffsat stor. SYNAR vi 27 och sätter färgen, tja, då är vi ju så illa tvugna att få in degen, men risken är halvstor att han har en bättre färg.

 

Hur i helaste av fridar har vi 25% här? A6r som han har en gång på hundra, någon mer hand?

 

:Ad::6d:,:Ad::7d:,:Ad::8d:,:Ad::9d:,:Ad::Td:,:Ad::Jd:,:Ad::Kd:,:Kd::6d:,:Kd::7d:,

 

Osv osv osv.

 

Någon gång på hundra? Vad i hela helsifyr tror du att du får syn av här? Vem reraisar dig på den floppen? Tror du att 44 är så mycket troligare än A6s/67s? Visst, du får tro det om du vill, det är sådant jag tjänar pengar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...