Gå till innehåll

Shopping i Europa?


ulaf

Recommended Posts

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tjatade på dem en gång tills de gick med på att leverera från USA. Men då upptäckte jag att det skulle kosta runt $500 att ta emot den dyraste bildskärmen (42.5% av "varans värde + fraktens värde"), utöver de $250 i utebliven rakeback, så jag avstod ändå.

 

När jag frågade dem för några dagar sedan om de inte kunde erbjuda en bättre deal så fick jag ett nej, men de sade också att de redan har skaffat sig en europeisk elektronikleverantör, och kommer att lägga till de "europeiska" produkterna i butiken inom några veckor.

 

Det här innebär inte bara att de kan leverera, utan också att vi slipper skatten eftersom det här görs inom EU.

 

Han ville inte ta emot en förhandsbeställning av två LG L245WP-BN, den jäveln. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tjatade på dem en gång tills de gick med på att leverera från USA. Men då upptäckte jag att det skulle kosta runt $500 att ta emot den dyraste bildskärmen (42.5% av "varans värde + fraktens värde"), utöver de $250 i utebliven rakeback, så jag avstod ändå.

 

När jag frågade dem för några dagar sedan om de inte kunde erbjuda en bättre deal så fick jag ett nej, men de sade också att de redan har skaffat sig en europeisk elektronikleverantör, och kommer att lägga till de "europeiska" produkterna i butiken inom några veckor.

 

Det här innebär inte bara att de kan leverera, utan också att vi slipper skatten eftersom det här görs inom EU.

 

Han ville inte ta emot en förhandsbeställning av två LG L245WP-BN, den jäveln. :-)

 

Jädrigt fin information! tyty

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Det stämmer att shoppen snart (inom ett par veckor) kommer att öppnas upp bredare för europa. Bla kommer det finnas möjlighet att köpa Ipods, digitalkameror mm.

 

mvh

Full Tilt Poker

Det låter väldigt bra. Fast "inom ett par veckor" är vad de sade till mig för två veckor sedan. Hoppas att det inte dröjer länge. Jag har tänkt köpa två 24"-bildskärmar så fort det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer att shoppen snart (inom ett par veckor) kommer att öppnas upp bredare för europa. Bla kommer det finnas möjlighet att köpa Ipods, digitalkameror mm.

 

mvh

Full Tilt Poker

 

Jag beställde en iPod Nano 8 GB (50k poäng) för exakt 2 månader sedan. Har fortfarande inte fått den och supporten har inte svarat på mina 3 senaste mail (över en vecka sedan). Vad händer egentligen?

 

Från början sa de på att de inte hade några iPods på lagret men att de skulle få in i mitten på september (1 månad sen!). Men nu har jag som sagt inte hört något. Kan du kolla upp detta på något sätt? Kan skicka ordernummer och dyl via PM om du behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Riley, 1 oktober: "within the next couple of weeks"

Sajtrepresentanten, 12 oktober: "inom ett par veckor"

Chloe, 17 oktober: "in early November"

Chloe, 1 november: "by the end of next week, if not this week"

 

Det börjar bli väldigt frustrerande att vänta på att de Europeiska varorna ska dyka upp i butiken. Man kanske skulle satsa pengar på att det inte kommer att ske den här veckan heller, bara för att ha något att vara glad över på söndag kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lördag nu och det är väl inte så troligt att de fixar det här under helgen, så man kan säga att även det senaste svaret "by the end of next week" har visat sig vara felaktigt.

 

Kan sajtrepresententen ta reda på vad det är som tar sådan tid?

 

Enligt det svar jag fick den 1 oktober (40 dagar sedan) så hade Full Tilt redan då fixat en Europisk elektronikleverantör. Om det var sant så är det helt obegripligt att de inte har öppnat butiken ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck...jag har fått ett nytt svar, men med tanke på hur likt de tidigare svaren det är så är det inte direkt något att fira. De har sagt "inom ett par veckor" ungefär varannan vecka i en och en halv månad nu.

 

Thank you for your email. We are sorry to say there has been an unexpected delay, however it will be available in the next couple of weeks. We sincerely apologize for the delay and thank you for your patience.

 

Alla svar hittills:

 

Riley, 1 oktober: "within the next couple of weeks"

Sajtrepresentanten på pokerforum.nu, 12 oktober: "inom ett par veckor"

Chloe, 17 oktober: "in early November"

Chloe, 1 november: "by the end of next week, if not this week"

Chloe, 14 november: "in the next couple of weeks"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nej, jag mejlade igen i måndags, men har inte fått något svar. Jag börjar bli rätt irriterad på dem nu, så jag får anstränga mig för att behärska mig när jag mejlar till dem...

 

Hi.

 

The "next couple of weeks" are almost up. (It's been 12 days). Are there any news about this? Let me guess...the store will be open for Europeans in a couple of weeks, right?

 

Previous answers:

 

Riley, October 1: "within the next couple of weeks"

Full Tilt guy at pokerforum.nu, October 12: "within a couple of weeks"

Chloe, October 17: "in early November"

Chloe, November 1: "by the end of next week, if not this week"

Chloe, November 14: "in the next couple of weeks"

 

I have to say that it's very frustrating that this is taking so long, and also that I'm getting the same answer every time.

 

 

Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste svaret (från "Riley" tidigt i morse):

 

We understand your frustration and apologize for the delays. However, we have relayed the same information as was given to us. The coding for the store site was being rewritten and as with all software updates, we want to make sure there aren't any bugs before releasing to our players.

 

Not to sound redundant, but the latest update we've been given is that we're hoping to have the new electronics up on the site by the end of this week.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min brorsa upptäckte idag att det finns ett gäng elektronikprylar i deras butik som är markerade med "EU only". Den senaste tiden har jag bara kollat startsidan eftersom jag trodde att någonting skulle förändras där, så jag hade absolut kunnat missa det. Det skulle vara pinsamt om de har legat där i flera veckor :smile:, men jag tror inte att de har gjort det eftersom Riley svarade som han gjorde senast.

 

Den beställning som jag har försökt göra gick inte igenom. När jag klickade OK på sidan där man anger adress m.m. så blev fönstret vitt, och var det fortfarande 5-10 minuter senare. Inga poäng drogs från mitt konto heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...