Gå till innehåll

NLT - Trn, 13/6, Online, post-game snack!


Matteprof

Recommended Posts

Det var en rolig turnering med mycket liv i chatten. ;)

 

Tyvär verkar jag inte få något av alla HH jag begärde, när jag för en gångs skull hade några händer som var intressanta.

 

Är det någon annan som fått hem HHs från turneringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev lite liv när freeman callade all-ins :D

 

Det vet jag inget om, men jag stannade ju inte hela turneringen. Däremot beklagade jag mig över freemans sätt att spela, eftersom syftet med turneringen är att lära sig spela turneringspoker ordentligt. Ingen som har varit med i forumet sedan det startade kan på allvar spela så dåligt som freeman gjorde. Det ska bli mycket intressant att se och höra hans tankesätt (gärna kring så många händer som möjligt) för jag såg inte många beslut som kan räknas som i närheten av korrekta under den tid han och jag spelade vid samma bord.

 

Som jag sa i chatten: Att han slog ut mig med en brutalt felspelad hand skiter jag i, men när han spelar så i nästan varje hand han går med i så gynnar det inte oss på POKERFORUM.nu.

Vi vill lära oss hur man spelar bra turneringspoker mot hyfsat kompetent motstånd. Hur man blir utdragen av en tomte som synar utan odds, varken direkta eller implicita, i en hand där han inte har att göra kan vi redan, det är bara att läsa några av alla bad beat-poster i Pokerresultat...

 

Jag hävdar fortfarande (och kommer fortsätta med det tills turneringen blir det den är tänkt att vara, alternativt slopas helt) att de som inte tar POKERFORUM.nu-turneringen på allvar, dvs använder den som ett verktyg att lära sig spela bättre, ska skita i att ställa upp. Turneringar där tomtar spelar dåligt och ibland har tur så de placerar sig högt går det tretton på dussinet, så vi behöver inte sätta upp en egen sådan genom forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hävdar fortfarande (och kommer fortsätta med det tills turneringen blir det den är tänkt att vara, alternativt slopas helt) att de som inte tar POKERFORUM.nu-turneringen på allvar, dvs använder den som ett verktyg att lära sig spela bättre, ska skita i att ställa upp. Turneringar där tomtar spelar dåligt och ibland har tur så de placerar sig högt går det tretton på dussinet, så vi behöver inte sätta upp en egen sådan genom forumet.

 

Jag håller med Nusseman här, om det hela bara blir en social grej så kommer åtminstone inte jag att vara särskilt intresserad längre eftersom jag har mer lönsamma projekt att lägga min pokertid på då. Det är ok att vara nybörjare, men man ska åtminstone försöka tillägna sig så mycket pokertänkande som man har tid + [vilka andra resurser som nu behövs] till. Det är ju också en av de främsta orsakerna till att vi alls har en privat turnering. Kanske skulle vi börja med en turneringsquizz för att få ut passet? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...