Gå till innehåll

Värt att jaga bonus?


Cesc

Recommended Posts

Har efter ett längre uppehåll från pokern, återfått motivationen/lusten att spela.

 

Nu tänkte jag börja nerifrån på 0,10/0,25$, och det jag undrar är helt enkelt om det är värt att jaga någon bonus på den nivån?

Isåfall, någon ni kan rekommendera?

Har kikat runt lite själv, men inte hittat någon som är något vidare. Många kräver ju att man lirar på minst 1/2$, och det är inte aktuellt på ett bra tag.

 

Behöver inte nödvändigtvis spela för bonus, men det är ju alltid lite roligare om man har något att sikta emot!

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nog svårt att cleara bonus på sån låg nivå och kan resultera i att du bara jagar bonusen och spelar dålig poker. Men har du en bra rakebackdeal får du ju tbx oavsett hur mkt du har spelat.

 

Ja, det var lite så jag resonerade också...

Följdfråga blir då alltså, någon rb-deal som kan rekommenderas istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många sajter/nätverk har bonusar som man kan klara av även på 5/10c nivån.

 

Som exempel: Everest, PokerStars, B2B:s 100VIP/€20 bonusar, många Microgaming-sajters $100 bonusar.

Full Tilt & Ultimatebet har också ok lättavklarade bonusar eftersom man har lång tid på sig och inte nödvändigtvis behöver klara av hela bonusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inta hoppa på Pokerhosts bonus, som de just nu erbjuder. Du får där 1 dollar i bonus per 10 rejkade händer. Potten måste upp i ungefär 5 dollar för att den ska räknas som rejkad. B2B:s bonusar går ganska trögt på 0.10/0.20.

Potten måste nämligen upp i 7 euro där för att den ska klassas som rejkad. På Pokerstars måste potten upp i 8 dollar. Sen måste man naturligtvis kolla hur många rejkade händer man måste spela per dollar i bonus. Så själv rekommenderar jag nog Pokerhost bonus om du ska spela på 0.10/0.20.

I andra hand rekommenderas Potraisers bonus (B2B). Det är en 200 euros signupbonus där du måste få ihop 1500 rejkade händer. Alltså får du 1 euro i bonus per 7.5 rejkade händer, och jag tror att man har ett år på sig att cleara bonusen, om jag minns rätt. Men du kanske behöver gå upp en nivå emellanåt till 0.25/0.50, det går lite snabbare då. Men å andra sidan så har du ju gott om tid att cleara bonusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående rakeback. Är det verkligen intressant om man spelar på låga nivåer? Om det nu inte kan kombineras tillsammans med en bonus, naturligtvis. Jag menar, man rejkar ju inte speciellt mycket på 0.10/0.20. När jag körde Potraisers 200 euros bonus så valde jag att spela på nivåerna 0.10/0.20 och 0.25/0.50. När jag hade kört klart bonusen hade jag rejkat 220 euro. Hade jag valt deras 60% rakeback istället för bonusen, så hade jag "bara" fått 132 euro. Nu blev det 200 istället. Hade jag bara spelat på 0.10/0.20 (0.10/0.25), som Cesc är intresserad av, så hade jag säkert rejkat ännu mindre. Är jag "fel ute" eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående rakeback. Är det verkligen intressant om man spelar på låga nivåer? Om det nu inte kan kombineras tillsammans med en bonus, naturligtvis.

Det hänger även lite på om du hinner spela ihop en bonus på den nivån. Många bonusar är ju tidsbegränsade till 30 dagar och betalas ut i en klumpsumma, på NL20/NL25 kan det krävas många händer för att få ihop en bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hänger även lite på om du hinner spela ihop en bonus på den nivån. Många bonusar är ju tidsbegränsade till 30 dagar och betalas ut i en klumpsumma, på NL20/NL25 kan det krävas många händer för att få ihop en bonus.

Visst är det så. Därför kan ju Pokerhost och Potraiser vara intressanta. Där har man ju relativt lång tid på sig att cleara. Åtminstone på Potraiser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som nybörjare och micro-nivå spelare började jag på Svenska Spel men bytte sedan till Ladbrokes och ångrar inte det.

 

Jag spelar NL20 och började med $140 på Ladbrokes. Började 14 Augusti och drog in en rakeback på $65 den månaden. Nu i September, min första fulla månad på Ladbrokes kommer min rakeback landa på runt $160 vilket är mycket i förhållande till min rulle. Sen att det är fiskigare än t.ex. Svenska Spel är ytterligare en fin bonus.

 

Jag är som sagt nybörjare och har inte speciellt bra koll på andra siter men trivs mycket bra med Ladbrokes rakeback.

 

Dessutom har de en välkomstbonus på 100% upp till $500. $500 kan dock vara svår att cleara på NL20 då den kräver att man spelar ihop 15000 player points. Jag spelade i september ihop drygt 12000 player points (90 timmar och 4 bord åt gången) på NL20.

 

Finns det siter med bättre rakeback för oss micro-nivå spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...