Gå till innehåll

SvS 0.5/1SEK Högt par vs. eventuell stege


Recommended Posts

Jag har spelat ganska tight på det här bordet ett par händer, och har fått känslan av att fi är väldigt tight också. Resten av bordet har jag ingen direkt read på, inte spelat så länge på det, men det är skitsamma ändå.

 

 

***** Hand 455716093 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 26 september 2007 20:22:48

Anna 51 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: HotLava (50.55)

Plats 2: Torpet (22.65)

Plats 3: shearer1 (130.95)

Plats 4: Duchard (457.45)

Plats 5: PokerJocke (117.71)

PokerJocke lägg LM 0.50

HotLava lägg SM 1.00

 

** Giv **

HotLava

Torpet

shearer1

Duchard

PokerJocke [Eh, Kk]

 

(Har börjat lira försiktigt på AK nu för tiden)

*** Bet Runda 1 ***

Torpet Syna 1.00

shearer1 Höj till 2.00

Duchard Syna 2.00

PokerJocke Syna 2.00

HotLava Lägg

Torpet Syna 2.00

 

(Träffar kungen, känner mig ganska säker)

*** Flop(Board): *** : [3k, 5r, Kr]

*** Bet Runda 2 ***

PokerJocke Satsa 3.00

Torpet Lägg

shearer1 Syna 3.00

Duchard Syna 3.00

 

(Knekten ingen fara, höjer lite)

*** Turn(Board): *** : [3k, 5r, Kr, Knk]

*** Bet Runda 3 ***

PokerJocke Satsa 5.00

shearer1 Lägg

Duchard Syna 5.00

 

(Är nu vädigt osäker, eftersom han har spelat tight som fan, och gått med hela vägen, så jag börjar tänka på alla möjliga möjligheter, tvåpar, stege osv, vetifan hur jag ska betta på rivern)

*** River(Board): *** : [3k, 5r, Kr, Knk, Ds]

*** Bet Runda 4 ***

 

 

Inser nu efteråt att hotet kanske inte var så stort, men just då kunde jag inte tänka snabbt, och inbillade mig säkert alla möjliga kombinationer.

Så hur ska jag alltså betta på rivern, och skulle jag kanske spelat annorlunda redan innan?

 

Aja, hoppas infon räcker, försökte städa upp lite iaf, om nåt saknas så säg till. (Första posten, så ha lite överseende :P)

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat ganska tight på det här bordet ett par händer, och har fått känslan av att fi är väldigt tight också. Resten av bordet har jag ingen direkt read på, inte spelat så länge på det, men det är skitsamma ändå.

 

 

***** Hand 455716093 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 26 september 2007 20:22:48

Anna 51 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: HotLava (50.55)

Plats 2: Torpet (22.65)

Plats 3: shearer1 (130.95)

Plats 4: Duchard (457.45)

Plats 5: PokerJocke (117.71)

PokerJocke lägg LM 0.50

HotLava lägg SM 1.00

 

** Giv **

HotLava

Torpet

shearer1

Duchard

PokerJocke [Eh, Kk]

 

(Har börjat lira försiktigt på AK nu för tiden)

*** Bet Runda 1 ***

Torpet Syna 1.00

shearer1 Höj till 2.00

Duchard Syna 2.00

PokerJocke Syna 2.00

HotLava Lägg

Torpet Syna 2.00

 

(Träffar kungen, känner mig ganska säker)

*** Flop(Board): *** : [3k, 5r, Kr]

*** Bet Runda 2 ***

PokerJocke Satsa 3.00

Torpet Lägg

shearer1 Syna 3.00

Duchard Syna 3.00

 

(Knekten ingen fara, höjer lite)

*** Turn(Board): *** : [3k, 5r, Kr, Knk]

*** Bet Runda 3 ***

PokerJocke Satsa 5.00

shearer1 Lägg

Duchard Syna 5.00

 

(Är nu vädigt osäker, eftersom han har spelat tight som fan, och gått med hela vägen, så jag börjar tänka på alla möjliga möjligheter, tvåpar, stege osv, vetifan hur jag ska betta på rivern)

*** River(Board): *** : [3k, 5r, Kr, Knk, Ds]

*** Bet Runda 4 ***

 

 

Inser nu efteråt att hotet kanske inte var så stort, men just då kunde jag inte tänka snabbt, och inbillade mig säkert alla möjliga kombinationer.

Så hur ska jag alltså betta på rivern, och skulle jag kanske spelat annorlunda redan innan?

 

Aja, hoppas infon räcker, försökte städa upp lite iaf, om nåt saknas så säg till. (Första posten, så ha lite överseende :P)

 

Tack på förhand

 

Så här hade jag spelat i alla fall:

 

HÖJ pre. 12, minst.

 

Som spelat, beta hårdare på flopp.

 

Som spelat, beta hårdare på turn.

 

Checksyna river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, man ska spela på chansen att om man träffar nåt, så är det oftast väldigt bra? Har slutat spela högt på AK, för allt som oftast blir jag utdragen och kolar stort.

 

Men har lirat lite nu och fått ett par AK på hand, och visst, hellre skrämmer jag iväg alla preflop, eller om man får syn, skrämma bort dem på floppen (om man träffar vill säga).

Men tack för svaren, väldigt hjälpsamma.

(Har precis börjat få in det här med EV, pottodds och sån strunt i huvet, så klanka inte för mycket på spelstilen :P)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat ganska tight på det här bordet ett par händer, och har fått känslan av att fi är väldigt tight också. Resten av bordet har jag ingen direkt read på, inte spelat så länge på det, men det är skitsamma ändå.

 

 

***** Hand 455716093 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 26 september 2007 20:22:48

Anna 51 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: HotLava (50.55)

Plats 2: Torpet (22.65)

Plats 3: shearer1 (130.95)

Plats 4: Duchard (457.45)

Plats 5: PokerJocke (117.71)

PokerJocke lägg LM 0.50

HotLava lägg SM 1.00

 

** Giv **

HotLava

Torpet

shearer1

Duchard

PokerJocke [Eh, Kk]

 

(Har börjat lira försiktigt på AK nu för tiden)

*** Bet Runda 1 ***

Torpet Syna 1.00

shearer1 Höj till 2.00

Duchard Syna 2.00

PokerJocke Syna 2.00 SYNA? Höj till 12, minst!

HotLava Lägg

Torpet Syna 2.00

 

(Träffar kungen, känner mig ganska säker)

*** Flop(Board): *** : [3k, 5r, Kr]

*** Bet Runda 2 ***

PokerJocke Satsa 3.00 ALLDELES för lite. Du vill att färg och stegdrag ska betala för att se fler kort, inte ge dem gemütliga odds! Betta 10kr här

Torpet Lägg

shearer1 Syna 3.00

Duchard Syna 3.00

 

(Knekten ingen fara, höjer lite) Ingen fara? Ligger ju två färgdrag massa stegdrag ute!

*** Turn(Board): *** : [3k, 5r, Kr, Knk]

*** Bet Runda 3 ***

PokerJocke Satsa 5.00 IGEN alldeles för lite. Minst tre gånger så mycket!

shearer1 Lägg

Duchard Syna 5.00

 

(Är nu vädigt osäker, eftersom han har spelat tight som fan, och gått med hela vägen, så jag börjar tänka på alla möjliga möjligheter, tvåpar, stege osv, vetifan hur jag ska betta på rivern)

*** River(Board): *** : [3k, 5r, Kr, Knk, Ds]

*** Bet Runda 4 ***

 

 

Inser nu efteråt att hotet kanske inte var så stort, men just då kunde jag inte tänka snabbt, och inbillade mig säkert alla möjliga kombinationer.

Så hur ska jag alltså betta på rivern, och skulle jag kanske spelat annorlunda redan innan?

 

Aja, hoppas infon räcker, försökte städa upp lite iaf, om nåt saknas så säg till. (Första posten, så ha lite överseende :P)

 

Tack på förhand

 

Som spelat checka river och syna bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, man ska spela på chansen att om man träffar nåt, så är det oftast väldigt bra? Har slutat spela högt på AK, för allt som oftast blir jag utdragen och kolar stort.

 

Men har lirat lite nu och fått ett par AK på hand, och visst, hellre skrämmer jag iväg alla preflop, eller om man får syn, skrämma bort dem på floppen (om man träffar vill säga).

Men tack för svaren, väldigt hjälpsamma.

(Har precis börjat få in det här med EV, pottodds och sån strunt i huvet, så klanka inte för mycket på spelstilen :P)

 

Du blir utdragen mycket oftare om du får med dig ett helt gäng spelare till flopp. Med AK, liksom med övriga premiumhänder som t.ex. höga par, vill du därför helst hamna HU mot bara en fi. Många spelare till flopp vill du däremot att det ska vara när du sitter med en renodlad draghand som en SC eller ett litet PP, där du kastar på floppen om du inte träffar monster eller drag till monster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som skrivet tidigare i tråden. Du vill rensa och bli HU med din AK på floppen. Du skall betta så alla drag och tvåparsjägare gör fel när dom synar ditt preflopbet och lämpligen ha samma bet på floppen som bordet har sett dig göra när du har typ AA/KK eller träffat set så att motståndaren inte har en aning om du sitter och drar på en AK eller om du har ett monster på floppen.

Får du syn får du omvärdera turn och inte bara maniskt betta bort stacken.

 

Clueless

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du blir utdragen mycket oftare om du får med dig ett helt gäng spelare till flopp. Med AK, liksom med övriga premiumhänder som t.ex. höga par, vill du därför helst hamna HU mot bara en fi. Många spelare till flopp vill du däremot att det ska vara när du sitter med en renodlad draghand som en SC eller ett litet PP, där du kastar på floppen om du inte träffar monster eller drag till monster.

 

Ok, börjar fatta nu tror jag. Låter iaf jäkligt vettigt det du säger, tack för svaren. Är glad att jag posta just den här handen, har haft enorma probs med hur jag ska spela den.

 

Nu ska jag återgå till mina experimentationer. Återkommer om det är nåt jag undrar över :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...