Gå till innehåll

Sköna aktier


Recommended Posts

Nej det är inte så mycket kapital, men bra mycket mer än vad du sa. Ca 360 000 kr ligger i kinafonder. (du tror väl inte jag väljer 20 olika fonder med ett kapital på 2000 kr)

 

Nej du ska inte fråga mig om råd lika lite som du ska fråga någon annan om råd eftersom det inte finns några goda råd att följa. Hela börsen är bara en stor gambling med poistivt väntevärde där du väljer hur stor risk/chans du vill ha att avvika positivt eller negativt från index.

 

Pesonligen tycker jag du resononer väldigt konstigt över det här med börs & aktier, och tror du har mycket att lära dig när det gäller att förstå vilka marknadskrafter som styr.

 

Jovisst kan jag tro att du enbart har investerat för ca 2000 kr - varför ska jag tro annat med det resonemanget du lägger fram, och personligen när jag läser dina rader, får jag inget annat intryck av att du måste bli mer insatt i begreppet " money management" , jag får intrycket att du är lite slarvig

 

Sen tycker jag du har lite fel när du skriver "stor gambling " där har lite fel. Jag anser att man väljer själv om man vill vara en gambler ang investeringar , eller väljer att vara en god placerare. Du kan självklart välja både.

 

Sen det här med index, att man inte kan slå det, eller att det är få som kan det. Jag ljög lite när jag sa att jag inte visste mycket om börs och aktier.

 

Jag är ganska väl insatt i olika värdepapper, och att slå index är hur lätt som helst. Men det som väljer att ex köpa Ericsson och ligga i byrålådan, kan glömma allt med det här att slå index. Däremot, är man aktiv som placerare, slår du indexet flera gånger om per år. Du köper ena vecka, säljer andra, köper på botten av en akties bottenstöd, säljer på toppen - men ligger man på sofflocket, kan man glömma allt vad som heter att slå index

 

Hitills i år har jag ca mellan +300 - 400 % i avkastning på mitt kapital och då pratar jag om en omsättning runt 10/12 miljoner i år , men jag ligger inte heller på sofflocket - utan är aktiv mer eller mindre ett par timmar om dagen på börsen, där börjar redan kl 07.00 för att läsa in nattens och morgonens börsnyheter.

 

Lycka till ialla fall med din 90%-iga placeringar i Kinafonder, det menar jag i all välmening, men var försiktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 167
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för svaret. Detta visste jag dock redan. Frågan är hur Heltok resonerar iom att jag fått för mig att han är långsiktig och således inte borde vilja ha en transaktionsdriven produkt som ju en KF defacto är.

 

Antagligen att den genomsnittliga avkastningen på aktiemarknaden ska vara högre än brytpunkten. Annars finns det inga argument för KF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pesonligen tycker jag du resononer väldigt konstigt över det här med börs & aktier, och tror du har mycket att lära dig när det gäller att förstå vilka marknadskrafter som styr.

 

Jovisst kan jag tro att du enbart har investerat för ca 2000 kr - varför ska jag tro annat med det resonemanget du lägger fram, och personligen när jag läser dina rader, får jag inget annat intryck av att du måste bli mer insatt i begreppet " money management" , jag får intrycket att du är lite slarvig

 

Sen tycker jag du har lite fel när du skriver "stor gambling " där har lite fel. Jag anser att man väljer själv om man vill vara en gambler ang investeringar , eller väljer att vara en god placerare. Du kan självklart välja både.

 

Sen det här med index, att man inte kan slå det, eller att det är få som kan det. Jag ljög lite när jag sa att jag inte visste mycket om börs och aktier.

 

Jag är ganska väl insatt i olika värdepapper, och att slå index är hur lätt som helst. Men det som väljer att ex köpa Ericsson och ligga i byrålådan, kan glömma allt med det här att slå index. Däremot, är man aktiv som placerare, slår du indexet flera gånger om per år. Du köper ena vecka, säljer andra, köper på botten av en akties bottenstöd, säljer på toppen - men ligger man på sofflocket, kan man glömma allt vad som heter att slå index

 

Hitills i år har jag ca mellan +300 - 400 % i avkastning på mitt kapital och då pratar jag om en omsättning runt 10/12 miljoner i år , men jag ligger inte heller på sofflocket - utan är aktiv mer eller mindre ett par timmar om dagen på börsen, där börjar redan kl 07.00 för att läsa in nattens och morgonens börsnyheter.

 

Lycka till ialla fall med din 90%-iga placeringar i Kinafonder, det menar jag i all välmening, men var försiktig.

 

Varför inte starta en hedgefond? Du kan ju bli miljardär med denna fantastiska avkastning! Varför nöja sig med småpotatis, liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pesonligen tycker jag du resononer väldigt konstigt över det här med börs & aktier, och tror du har mycket att lära dig när det gäller att förstå vilka marknadskrafter som styr.

 

Jovisst kan jag tro att du enbart har investerat för ca 2000 kr - varför ska jag tro annat med det resonemanget du lägger fram, och personligen när jag läser dina rader, får jag inget annat intryck av att du måste bli mer insatt i begreppet " money management" , jag får intrycket att du är lite slarvig

 

Sen tycker jag du har lite fel när du skriver "stor gambling " där har lite fel. Jag anser att man väljer själv om man vill vara en gambler ang investeringar , eller väljer att vara en god placerare. Du kan självklart välja både.

 

Sen det här med index, att man inte kan slå det, eller att det är få som kan det. Jag ljög lite när jag sa att jag inte visste mycket om börs och aktier.

 

Jag är ganska väl insatt i olika värdepapper, och att slå index är hur lätt som helst. Men det som väljer att ex köpa Ericsson och ligga i byrålådan, kan glömma allt med det här att slå index. Däremot, är man aktiv som placerare, slår du indexet flera gånger om per år. Du köper ena vecka, säljer andra, köper på botten av en akties bottenstöd, säljer på toppen - men ligger man på sofflocket, kan man glömma allt vad som heter att slå index

 

Hitills i år har jag ca mellan +300 - 400 % i avkastning på mitt kapital och då pratar jag om en omsättning runt 10/12 miljoner i år , men jag ligger inte heller på sofflocket - utan är aktiv mer eller mindre ett par timmar om dagen på börsen, där börjar redan kl 07.00 för att läsa in nattens och morgonens börsnyheter.

 

Lycka till ialla fall med din 90%-iga placeringar i Kinafonder, det menar jag i all välmening, men var försiktig.

 

grattid du är ett geni och/eller har insiderinformation. Detsamma gäller dock inte för oss andra 97-99% av investerare. Tycker också du ska starta en hedgefond. Kan du bara bevisa din kompetens så torde enormt många vilja att du placerar deras pengar åt dom (så länge du inte handlar med insiderinfo)

 

edit: för övrigt så är chansen minimal att man tillhör dom få procenten som kan slå index om man är småsparare/pokerspelare. Man har mindre information att gå på jmf med placerare som spenderar heldagarna att hämta information och analysera. Lägg sedan till att vissa transaktioner man gör kommer att vara med folk som har insiderinformation så ser det inte ljust ut. Sedan har vi förstås courtage/avgifter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grattid du är ett geni och/eller har insiderinformation. Detsamma gäller dock inte för oss andra 97-99% av investerare. Tycker också du ska starta en hedgefond. Kan du bara bevisa din kompetens så torde enormt många vilja att du placerar deras pengar åt dom (så länge du inte handlar med insiderinfo)

 

edit: för övrigt så är chansen minimal att man tillhör dom få procenten som kan slå index om man är småsparare/pokerspelare. Man har mindre information att gå på jmf med placerare som spenderar heldagarna att hämta information och analysera. Lägg sedan till att vissa transaktioner man gör kommer att vara med folk som har insiderinformation så ser det inte ljust ut. Sedan har vi förstås courtage/avgifter...

 

F.ö bör väl tilläggas att proffsförvaltare inte heller slår index by default. Det är ju bara att titta på alla usla förvaltade Sverigefonder som det finns en hel drös av. Det sjuka är att förvaltarna drar in mellan 1,5-4 mkr i lön för att konsekvent gå sämre än jämförelseindex. Det är det verkligt sjuka i den branschen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F.ö bör väl tilläggas att proffsförvaltare inte heller slår index by default. Det är ju bara att titta på alla usla förvaltade Sverigefonder som det finns en hel drös av. Det sjuka är att förvaltarna drar in mellan 1,5-4 mkr i lön för att konsekvent gå sämre än jämförelseindex. Det är det verkligt sjuka i den branschen...

 

ja, svårt att slå index som hobbyplacerare när inte ens dom pro och får rejält betalt för det inte klarar av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grattid du är ett geni och/eller har insiderinformation. Detsamma gäller dock inte för oss andra 97-99% av investerare. Tycker också du ska starta en hedgefond. Kan du bara bevisa din kompetens så torde enormt många vilja att du placerar deras pengar åt dom (så länge du inte handlar med insiderinfo)

 

edit: för övrigt så är chansen minimal att man tillhör dom få procenten som kan slå index om man är småsparare/pokerspelare. Man har mindre information att gå på jmf med placerare som spenderar heldagarna att hämta information och analysera. Lägg sedan till att vissa transaktioner man gör kommer att vara med folk som har insiderinformation så ser det inte ljust ut. Sedan har vi förstås courtage/avgifter...

 

( Kan i alla fall säga att jag inte är pokerspelare på heltid, och jag vill inte heller vara det, utan den delen utgör bara en lite del av mitt intressem, jag lär aldrig heller bli förmögen på poker, som jag inte tar på något större allvar, men relativt kul att utöva emellanåt och satsar gärna en slant, både liten och stor i någon turneringar emellanåt. )

 

 

..och minnsan, kryper det inte fram lite av jantelagen nu?! "Du ska inte tro att osv osv.."

....och en uns av avundsjuka !

Tänk om jag är en kille med sjutusan till näsa för affärer, börs & aktier och har mer än 15 års erfarenhet av handel.

 

Vill ni nå samma framgång, så börjar ni genast med trading, och slutar med misstro och slutar enbart göra placeringar som får ligga i malpåsarna.

 

Håll isär börs och poker framför allt.

 

Du påstår att det enbart 2-3 % som kan slå index - detta är enbart en vild gissning från din sida, det är betydligt fler än så, och du kan ju ta och fråga någon aktiv traders om du känner någon , svarar han att går med förlust, kan han helller inte kalla sig för traders, utan bör då skaffa sig ett jobb med en trygghetslön per månad.

 

 

Sant är, som du säger, att småspararna inte slår index eftersom många är passiva i sina placeringar och kanske inte vill vara specillet aktiva, men vill spara för framtiden, 1000 kr till Ericsson då och då, 800 kr till Nokia då och då osv osv , långsiktig placering är en god investering också och nöjer man sig med en genomsnitt tillväxt på 10 - 15% per år under en längre så kan en småsparare vara nöjd.

 

För övrigt kan jag tala om att du tjänar kapital även när börsen rasar, om du har placerat ex. i säljoptioner mm , men det tror jag du vet......?! Och jag utgick från att du var införstådd att det även handlar om köp- och säljoptioner mm när jag pratar om min avkastning i år.

 

Storförluster händer då och då och drabbar alla , men det gäller att följa sin Money Magenment regel stenhårt, då kan du åtminstonde minimera dina förluster när det inte går som det ska

 

Tack för ordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte starta en hedgefond? Du kan ju bli miljardär med denna fantastiska avkastning! Varför nöja sig med småpotatis, liksom.

 

"Den som gapar för mycket kan mista hela stycket " ..så jag är nöjd med vad jag åstadkommit med det kapital jag äger idag.

 

Men annars jag får väl tacka så mycket för ditt tips.

...men som sagt, jag bygger hela tiden på min "bankrulle", en dag så kanske...för man ska aldrig säga aldrig...heter det ju

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Den som gapar för mycket kan mista hela stycket "

 

Men annars jag får väl tacka så mycket för ditt tips.

...men som sagt, jag bygger hela tiden på min "bankrulle", en dag så kanske...för man ska aldrig säga aldrig...

 

 

Du minskar ju din risk om du spekulerar med andras pengar. Säg att du drar in 50 mill till din hedgefond. Din "cut" blir ju ca 3+30 mill (de vanliga 2 % + 20 % på överavkastningen) om man räknar med att du avkastar 150 mill det första året.

 

Hur kan man öht ens fundera på att inte starta en hedgefond med ditt trackrecord övergår mitt förstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du minskar ju din risk om du spekulerar med andras pengar. Säg att du drar in 50 mill till din hedgefond. Din "cut" blir ju ca 3+30 mill (de vanliga 2 % + 20 % på överavkastningen) om man räknar med att du avkastar 150 mill det första året.

 

Hur kan man öht ens fundera på att inte starta en hedgefond med ditt trackrecord övergår mitt förstånd.

 

 

Det gör nog det....ang., jag citerar Dig : " ..övergår mitt förstånd "

 

Låt oss säga, att det är din...huvudvärk :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt att jag snor din tråd här. Jag har gått i funderingarna att investera själv poker vinster då jag inte vet vad jag ska göra med dem.

 

Funderar på först läsa igenom de böcker som tipsades på sida 3 för att få lite kött på benen.

 

Sen hur rent tankemässigt tänker ni när ni placerar pengar? Jag menar man vill ju spela en selektivt lös aggressiv strategi? ;) Jag är nog väldigt naiv när jag tänker att är det inte bara att kolla på stabila brancher och välja företag som har senaste åren växt 20% vardera och köpa dessa 5-10 bolag.. jag menar då hamnar du väl på 10% i värsta fall??

 

Tacksam för alla dess svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med en genomsnitt tillväxt på 10 - 15% per år under en längre så kan en småsparare vara nöjd.

 

minst sagt.

 

 

Du påstår att det enbart 2-3 % som kan slå index - detta är enbart en vild gissning från din sida, det är betydligt fler än så, och du kan ju ta och fråga någon aktiv traders om du känner någon , svarar han att går med förlust, kan han helller inte kalla sig för traders, utan bör då skaffa sig ett jobb med en trygghetslön per månad.

 

Det är mer eller mindre en gissning från min sida men stämmer bra med var jag har läst mig till. Det är i vart fall mycket nära sanningen. Varför jag skulle fråga någon aktiv trader förstår jag inte alls.

 

Marknaden är extremt effektiv och för att slå den krävs det tid, kunskap och stort risktagande.

 

 

Köp lite böcker och utöka din kunskap vet jag, jag trode och det var lättare att slå index förut även om jag aldrig trott det vart lätt på samma nivå som poker är lätt att slå. så kanske du slipper gula.ett tips i all välmening

. a random walk som tipsats om i tråden verkar läsvärd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nog väldigt naiv när jag tänker att är det inte bara att kolla på stabila brancher och välja företag som har senaste åren växt 20% vardera och köpa dessa 5-10 bolag.. jag menar då hamnar du väl på 10% i värsta fall??

 

Men välj dom som gått upp 50%+ senaste åren då, så landar du på 25%=) Ne, skämt&sido, jag har precis börjat handla aktier&fonder. Kommer lägga 80-90% på fonder till och börja med. Börja för en vecka sedan och har lagt ut mina sista ordrar idag. Har kollat på fonder som gått bra historiskt sett, läst på lite forum, och spridit riskerna lite. Känns kanske lite risky så här i efterhand då det är en bra summa det handlar om, men då det handlar om ca 10 fonder placerade på olika kontinenter så tror jag på det långsiktigt.

 

Bättre att testa sig för, och utveckla en egen approach, än att se helt till hur andra gör. Precis som med poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Den som gapar för mycket kan mista hela stycket " ..så jag är nöjd med vad jag åstadkommit med det kapital jag äger idag.

 

Verkligen patetiskt att sitta och påstå de grejerna du gör och sen kommentera frågor som den om hedgefond sådär.

 

Lätt att snacka skit på internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen patetiskt att sitta och påstå de grejerna du gör och sen kommentera frågor som den om hedgefond sådär.

 

Lätt att snacka skit på internet.

 

Rooney - har du förstått vad hedefonder är ? Uppmaningen var urbotad korkad ställd av Macroman och var ställd som cynisk - mitt förslag är både du och Macroman slår era kloka huven ihop , och samlar ihop stora finasiärer och så de vill vara med, ni kan ju börja fråga "Huskey" och Warren....

 

Är det någon som ska vara patetisk - bör du först titta i en spegel och se vem du ser där.

 

Vi kan väl säga "skit" om du vill det då, det är upp till dig - men ang detta med Hedgefonderna, - Tror ni har fått en liten black om foten - Menar du också att jag ska öppna en hedgefond ?! Läser ni verkligen inläggen ordentligt !?

 

Vad jag säger att att omsättingen hittils är ca 10 miljoner på det ägda kapitalet - dvs jag köper och säljer - men sitter inte på 10 miljoner , men det kapital jag äger har jag förvaltat och erhållit en värdeökning på 300 % 400 % i år

 

 

Vi kan göra det enkelt för dig och andra här och ta ett litet belopp

 

Låt ta ett ex.

 

Låt säga du har 1000 kr - tror du att du har någon chans att få dessa att växa till 5000+ kr - 8000 kr på ca 9 månder ? Eller låt säga , du får 12 månder på dig

 

Ja eller Nej

 

Jag kan på rak arm säga, för mig är det inga problem att få dessa att växa till intervallet runt 500 kr - 800 kr, eller goda chanser, 100 % -iga garantier finns inget som, heter , och vägen kan vara lång och krokig - men med sunt förnuft, kunskaper, erfarenheter, kännedom om olika investeringsobjekt är det inte så svårt - och sist med inte minst, stort intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då säger vi skit då om du vill - men ang detta med Hedgefonderna, vad fasen ska jag spekulera med andras pengar för och riskera ?! Menar du också att jag ska öppna en hedgefond ?! Läser ni verkligen inläggen ordentligt !+

 

Vad jag säger att att omsättingen hittils är ca 10 miljoner på det ägda kapitalet - dvs jag köper och säljer - men sitter inte på 10 miljoner , men det kapital jag äger har jag förvaltat och erhållit en värdeökning på 300 % 400 % i år

 

 

Vi kan göra det enkelt för dig och andra här.

 

Låt säga att du har 100 kr - tror du att du har någon chans att få dessa att växa till 500 kr - 800 kr på ca 9 månder ?

Ja eller Nej

 

Det är väl klart, vad vill du ha sagt med det ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

minst sagt.

 

.... Varför jag skulle fråga någon aktiv trader förstår jag inte alls.

 

Marknaden är extremt effektiv och för att slå den krävs det tid, kunskap och stort risktagande.

 

 

,,,Köp lite böcker och utöka din kunskap vet jag, jag trode och det var lättare att slå index förut ....

 

Därför att jag själv är aktiv traders sedan många år.

 

Med det betyder inte, att jag inte har långa placeringar som ska stå på tillväxt det kan vara allt från ett par månader till många år, allt hänger samman med hur världskonjuktren ser ut, vad som händer i bolaget. Det är både stabila företag, och förhoppningsbolag (ca 10 % av kapitalet ) - i min depå finner du även fonder som ska stå på tillväxt

 

Nej du, kom inte med ett så desperat och nedlåtande försök om att jag behöver bilda mig mer genom att köpa än mer böcker för kunskap :-D Dessa besitter jag reda till fullo

Men kommer det intressant finasböcker framöver. .- så självfallet köper jag dessa för att se om jag kan få nya intressanta investeringsperspektiv.

Däremot, vi vet vi alla , att börsgolvet kan innehålla en och en annan trampmina som vi alla råkar trampa på någon gång och då.

 

 

 

Hmmj, jag tror jag har sagt allt i denna tråd, som ter sig allt löjligare och meninglöst som följs av "eko" .....

 

 

Ni andra får gott fortsätta och ska med nöje läsa era inlägg och resonmang. Vill i alla fall att alla ni ska lyckas, och hoppas att ni ska slå index, trots allt

 

 

 

Avslutningsvis önskar jag Macroman och Roonye , att det lyckas med skapade av Hedgefond:-)

Hör av er, jag kanske blir intresserad att satsa lite kapital i er....hedgefond..men bara pyttelite i så fall :-P

 

Jantelagen som vi alla bär inom oss:

 

Du skall icke tro, att du är något.

Du skall icke tro att du är klokare än vi.

Du skall icke tro att du är bättre än vi.

Du skall icke tro att du vet mer än vi.

Du skall icke tro att du är förmer än vi.

Du skall icke tro att du duger något till.

Du skall icke skratta åt oss.

Du skall icke tro att någon bryr sig om dig.

Du skall icke tro att du kan lära oss något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl klart, vad vill du ha sagt med det ??

 

Ang index mm.

 

Grattis!

Det glädjer mig att du kan det, då utgår jag från att du kan göra det även om vi lägger till både 5 siffrigt och 6 siffriga belopp

 

Det blir många sköna 100%:are under året.

 

Mvh

 

- Punkt och slut för min del i denna tråd -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rooney - har du förstått vad hedefonder är ? Uppmaningen var urbotad korkad ställd av Macroman och var ställd som cynisk - mitt förslag är både du och Macroman slår era kloka huven ihop , och samlar ihop stora finasiärer och så de vill vara med, ni kan ju börja fråga "Huskey" och Warren....

 

Är det någon som ska vara patetisk - bör du först titta i en spegel och se vem du ser där.

 

Vi kan väl säga "skit" om du vill det då, det är upp till dig - men ang detta med Hedgefonderna, - Tror ni har fått en liten black om foten - Menar du också att jag ska öppna en hedgefond ?! Läser ni verkligen inläggen ordentligt !?

 

Vad jag säger att att omsättingen hittils är ca 10 miljoner på det ägda kapitalet - dvs jag köper och säljer - men sitter inte på 10 miljoner , men det kapital jag äger har jag förvaltat och erhållit en värdeökning på 300 % 400 % i år

 

 

Vi kan göra det enkelt för dig och andra här och ta ett litet belopp

 

Låt ta ett ex.

 

Låt säga du har 1000 kr - tror du att du har någon chans att få dessa att växa till 5000+ kr - 8000 kr på ca 9 månder ? Eller låt säga , du får 12 månder på dig

 

Ja eller Nej

 

Jag kan på rak arm säga, för mig är det inga problem att få dessa att växa till intervallet runt 500 kr - 800 kr, eller goda chanser, 100 % -iga garantier finns inget som, heter , och vägen kan vara lång och krokig - men med sunt förnuft, kunskaper, erfarenheter, kännedom om olika investeringsobjekt är det inte så svårt - och sist med inte minst, stort intresse.

 

 

Spelar ju inte jättestor roll hur mkt kapital du har. 5000 kr eller 5 mkr gör ingen skillnad.

 

Varför har du fått för dig att jag och Rooney ska starta hedgefond? Vi har inte sagt att vi kan avkasta 3-400 % per år till skillnad från dig. Det är ju du som kan det. Det är ju inte rationellt att inte starta hedgefond eller bli money manager med externt kapital eftersom uppsidan är så fantastiskt stor och risken för ditt eget kapital förhållandevis liten.

 

Det är ju bara att köra eftersom du verkar vara en grym trader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan göra det enkelt för dig och andra här och ta ett litet belopp

 

Låt ta ett ex.

 

Låt säga du har 1000 kr - tror du att du har någon chans att få dessa att växa till 5000+ kr - 8000 kr på ca 9 månder ? Eller låt säga , du får 12 månder på dig

 

Ja eller Nej

 

Jag kan på rak arm säga, för mig är det inga problem att få dessa att växa till intervallet runt 500 kr - 800 kr, eller goda chanser, 100 % -iga garantier finns inget som, heter , och vägen kan vara lång och krokig - men med sunt förnuft, kunskaper, erfarenheter, kännedom om olika investeringsobjekt är det inte så svårt - och sist med inte minst, stort intresse.

 

:)

 

Finns det någon människa som investerat i aktier de sista fyra-fem åren som inte upplevt en oerhörd värdeökning?? Att man tjänat pengar under denna period betyder ingenting. Kom tillbaka när tillväxten sjunker och börsen likaså.

 

Det här påminner om folk som spelar 5k händer i pokern - vinner - och tror att dom inte kan loosa.

 

Ang. att det "inte är några problem" för dig att få en tusing att växa till "intervallet" 500 - 800. (DU menar nog 1500 - 1800.) Sedan lägger du till att det inte är 100% garanti och att chanserna enbart är "goda" Hur ska du ha det?

 

Hur som helst så måste du vara bättre på att förutspå marknadens utveckling än tusentals investerare som har en stab av folk att jobba med för att kunna slå index. Jag tror det vore nyttigt för dig att minska dina förväntningar lite. Göm dig inte bakom jantelagen nu, det handlar om förstånd.

 

BTW - om du är så bra som du säger så sök dig till en storbank och kamma hem en årslön på 30 miljoner dollar plus en sign on bonus på 10M dollares.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...