Gå till innehåll

Akta er för Partypoker


majon96

Recommended Posts

Det som nån skrev att dem tog ut 5 dollar avgift för inaktivt konto... går det inaktivera sitt konto ?

jag måste tanka ner skiten o stänga ner mitt konto. dem giriga asen borde straffas om dem tar ut sånna avgifter.. säg det inte är sant.. !!!!!

 

Det är sant, kontot räknas som inaktivt om du inte spelat en rakad hand på 180 dagar. Då dras det $5 i avgift varje månad, något som jag inte kan acceptera så det blev cashout på hela kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

bah, jag har $10k på party och tänkte ta ut dem för några dagar sen. Pengarna ligger sen fortfaraden kvar på kontot och de meddelar att jag måste grinda ihop typ 1500 VIP för att få ta ut dem..

 

Tänk om jag var spelmissbrukare som bestämt mig för att casha ut allt. Lyckat.

 

också tack för de $1200 ni snodde från mig när ni hade sönder min affe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
bah, jag har $10k på party och tänkte ta ut dem för några dagar sen. Pengarna ligger sen fortfaraden kvar på kontot och de meddelar att jag måste grinda ihop typ 1500 VIP för att få ta ut dem..

 

Tänk om jag var spelmissbrukare som bestämt mig för att casha ut allt. Lyckat.

 

också tack för de $1200 ni snodde från mig när ni hade sönder min affe...

 

Brukar inte vara nåt problem att prata med säkerhetsavdelningen om det. Har vid ett flertal gånger mailat säkerhetsgubbarna och frågat ifall de inte kan släppa fria pengarna, och ger nån anledning. Om du säger att du är spelmissbrukare får du nog garanterat igenom dina pengar utan att behöva omsätta nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PartyPoker är helt klart inte vad det var tidigare. Inte spelat på sajten sen dom hade amerikanare där, men tänkte cleara en $100 reload. Clearade bonusen iförrigår, och har fortfarande inte fått någon bonus krediterad...

Mailade även PartyPoker direkt efter jag clearat bonusen, då jag tyckte det var skummt att bonusen inte betalas ut automatiskt, men han nu på snart 2 dygn ännu inte fått ett svar av supporten...

 

Får hoppas dom lyckas kreditera min bonus snart, och då ska jag omedelbart ta ut allt jag har inne på party och hålla mig långt undan sajten som möjligt i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj kors i taket , fick ett trevligt brev ( ej mejl ) från Partypoker om att jag har erhållit 25 dollar gratis , men ser samtidigt att man har dragit 4 x 5 dollar, av mina kvarlämnade ca 28 dollar sedan i våras, då jag gjorde defentivt "slut" med Partypoker av en jäkla massa goda skäl och tömde kontot mer eller mindre

 

Vad jag vill säga, vad fina & rara Partypoker är, som bara så där plöstligt ger ut 25 dollar till sina kunder , fantastiskt givmilt , men tagit samtidgt -20 dollar :lol: ,,inväntar bara december, så kan de dra ytterligare - 5 dollar, då går Partypoker på -+ 0 dollar....

 

De kvarvarande dollarna och de generösa 25 dollar som PartyPoker gav som "generös bonus" kan de stoppa upp i häcken......jag tror de behöver dessa slantar bättre än mig.......inga mera "musklick" på den pokersiten

 

- Partypoker giver, ,,och Partypoker tager......Amen.!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj kors i taket , fick ett trevligt brev ( ej mejl ) från Partypoker om att jag har erhållit 25 dollar gratis , men ser samtidigt att man har dragit 4 x 5 dollar, av mina kvarlämnade ca 28 dollar sedan i våras, då jag gjorde defentivt "slut" med Partypoker av en jäkla massa goda skäl och tömde kontot mer eller mindre

 

Vad jag vill säga, vad fina & rara Partypoker är, som bara så där plöstligt ger ut 25 dollar till sina kunder , fantastiskt givmilt , men tagit samtidgt -20 dollar :lol: ,,inväntar bara december, så kan de dra ytterligare - 5 dollar, då går Partypoker på -+ 0 dollar....

 

De kvarvarande dollarna och de generösa 25 dollar som PartyPoker gav som "generös bonus" kan de stoppa upp i häcken......jag tror de behöver dessa slantar bättre än mig.......inga mera "musklick" på den pokersiten

 

- Partypoker giver, ,,och Partypoker tager......Amen.!

 

Konstigt jag fick samma brev, hade tagit ut allt sedan innan så hade ca 0,50 USD kvar, och fick mina 25 dollar in på kontot illa kvickt xD

 

peace MFers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt jag fick samma brev, hade tagit ut allt sedan innan så hade ca 0,50 USD kvar, och fick mina 25 dollar in på kontot illa kvickt xD

 

peace MFers

 

Kanske bäst du sätter sprätt på dessa på en gång, innan Partypoker börjar dra av 5 dollar i raskt takt:roll: ..satsa allt på turnerig för 25 dollar, vinn stort, och ta ut vinsten bums?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu när alla har värmt upp och jabbar på Partypoker så ska jag slå en krok.

 

Är nybörjare (på HoldÉm, femkorts mörkpoker förbättrade ekonomin i ungdom och lump) och började men mina allra första markerköp på PartyPoker för en ca två veckor sedan. Hålla sig lite lågt ett tag, köpte SNG a´$3. Åkte på näsan någon gång, men oftare bra plac. Men uj vad långsamt att bilda vad ni tydligen kallar bankrulle.

 

Såg att poker.se kritiserade Ladbrokers för att de höjt raken (från 5 till 6%). Det fick mig att kolla avgifterna Partypoker tar för SNG. Bara totalkostnaden redovisas nämligen. På sajten står inget, men det framgår av handhistoriken hur mycket som går till potten.

 

Alltså-förutom att man inte redovisar avgiften så är den UPP TILL 50%, högst på tredollars.

SNG för $6, där är det 5+1 alltså 20%. LIkadant $1 (0,8+0,2). Någon variant hade 25% (men, det förekommer också 10 och 8%, och mer erfarna spelare hade väl inte låtit en massa slantar försvinna från priskakan på högre nivåer...)

 

Men för de stackare (som jag tills jag upptäckte det) som köpte tredollarsbord betalade 50% avgift inbakad totalen. Aldrig att jag köper fler sådana "billiga" SNG, motsvarande avgift är 10% på Svenska Spel och Nordicbet, dessutom trevligare färgsättning där. Och då går det lite snabbare knapra ihop till nästa nivå. Där jag är förstås, men tror det är lättare spela lite högre upp med mindre vildar och som sagt, större del av insatsen i utdelning..

 

$2+$1 det hade varit öppet och just, men inte vill man skylta med 50%!!! avgift.

Övriga på ungefär samma nivå tar alltså 10%. Nordicbets $2,5+$0,25 eller svenska spels 20 kr+2 kr.

 

Normalt hamnar ca 91% av det du betalar i prispotten, och avgiften redovisas i lobbyn. Hos Partypoker ser man inte avgiftens storlek och de flesta spelare på tjogokronorsnivån är säkert inte medvetna om att endast 67% av pengarna går till potten. PP ´är giriga, 9% av vad spelaren betalat räcker inte. 33% ska det vara. Ugh, jag blir sällan arg, men nu har jag harpat upp mig känner jag.

 

Med mer normala 10% avgift skulle en totalkostnad på $3 se ut så här:

$2,73+$0,27

Priskakan hade ökat från $10 (fem man) till $13,65 dvs ca 37% större pott!!!

(på 10-mannabord motsvarande, från 20 till 27,3 dollar). Det är ju hart omöjligt att växa med Partypoker, även med 1-2-prisplatser så med de vilt synande (som sällan är kvar när potten ska fördelas) så åker man ut även med AA eller KK. Ja, ni känner säker igen er från er tidigare pokerhistoria antar jag. Och inte gitter man lägga toppkorten. Ärligt talat, har det gått ett tag så spelar man även sämre kort ibland och då får man skylla sig själv. Eller sätta upp det på förlustelse- o inte spelkontot som någon skrev. Eller får jag bli duktigare på att deras pengar - men jag gör ju det. Det är det alldeles för låga priserna som förstör, när spelarkollektivet för varje satsat krona eller dollar har en prispott som har devalverats med mer än en fjärdedel. Det går inte i längden, alla spelare på PP:s tredollarsnivå är loosers.... De skickligare kan inte vinna jämnt, kortens stokastiska fördelning, de ökande blindarna och den större slumpfaktorn i spelet mellan de 2-3 sista gör att inte någon kan prenumerera på förstaplatsen...

 

På $6-dollarsnivån blir skillnaden inte lika stor som för $3, men

$5,46+$0,54 ger ju en större prissumma än Partypokers

$5+$1.

 

Avgifterna till Partypoker är för dessa sexdollars SNG det dubbla än vid det för branschen mer normala 10% avgiftstillägg. Vilka vinster!!

 

På $3-borden blir avgiften ungefär 3,7 ggr så stor (dvs 270% intäktsökning för den på Partypoker som kom på detta om de nu nånsin har tagit branschtypiska avgifter tidigare, men tionde till pokervärden....). För de som spelar som ren förströelse, åker ut efter fem minuter, halar upp en selma ur plånboken och så på det igen. Men, för de som placerar sig (inte alltid, någon förlust är ofrånkomlig.Eller?) blir det segare. En för liten del av de satsade pengarna har gått till priserna. Och en alldeles för stor del till Partypokers avgifter och vinst. Där de rimligen för ett stort antal små-SNG skulle ha fått nöja sig med $10.000 en viss tidsperiod har de nu tjänat $37.000.

 

Lämna Partypoker? Tja, det tycks vara vildare och synas "preflop" oftare här än på de två andras (sobrare, blågrått hetsar mindre än rödbrunt?) så jag testar ett hack till upp. Ibland är det vildsinta allinandet och tvånget hos en del att se femte kortet en fördel, stacken växer, men ibland åker jag ut, även med AA+A alla dessa stegar o fluschar på sista kortet... Detta gäller också en del freerolls, och där får jag ge PP en liten poäng, de har en del sådana, visserligen med bara en liten slant att dela ut, men det var bra att först testa menyn och reglagen (som är svåra att dra i förstås)

 

Faktiskt var SM-satelliten jag testade enklare, hade tidigt mångdubblat markerna och var delad chipleader i turneringen. Senare måste jag ha nickat till i fåtöljen efter nattens ominstallationer, väl kommen till sans hade hälften av stapeln blindats bort, och jag tillhörde den fattiga halvan på finalbordet, de andra trashankarna försvann fort och jag missade kanske en plats på att den då bigga bigga chipleadern Pripps fick bra kort. De övriga hade inte vågat göra något ens med KK när de med sina mellanstaplar var nära en stol till SM.

 

Ja man ska vara utsövd som norska Anette skriver, men nu kom jag alldeles från ämnet, ursäkta det.

 

oförskämt höga (och oredovisade) avgifter hos PartyPoker från dem som nyss har börjat spela SNG hos dem på lägsta nivåerna. Och där hamnar nog många nya spelare efter Partypokers omfattande TV-reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså-förutom att man inte redovisar avgiften så är den UPP TILL 50%, högst på tredollars.

SNG för $6, där är det 5+1 alltså 20%. LIkadant $1 (0,8+0,2). Någon variant hade 25% (men, det förekommer också 10 och 8%, och mer erfarna spelare hade väl inte låtit en massa slantar försvinna från priskakan på högre nivåer...)

 

Men för de stackare (som jag tills jag upptäckte det) som köpte tredollarsbord betalade 50% avgift inbakad totalen.

Rake för SNG är sjukt hög på alla sajter. Många SNG-proffs betalar mer än $10K per månad i rake. 10% eller strax under är standard. Party är (ö)kända för sina 5+1. Helt sjukt med 20% rake.

 

Jag kollade upp det du sade om tredollars, och det stämmer inte. De är $2.40+$0.60, alltså 25%, så det är inte så illa som du skrev, men det är självklart ändå åt helvete. Undrar om det ens går att vara vinnande i längden på den nivån. Jag hittade inga endollars, men om du har hittat $0.80+$0.20 någonstans så är det också 25%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skammens rodnad, jag hade lagt ihop mina små vinster från tredollars SNG fel (är så små så de syns knappt...) så det är "bara" 25% på $3-nivån. Tack för din korrigering.

Och visst är även 20-25% alldeles för högt, då andra ligger på 10%.

 

$0,8+$0,2, det tog jag från deras endollarsturneringar/motsv. Är totalavgiften där 1-2 dollar blir det 25%, kostar det $6 blir det 20%, medan det är mer normala 10% när turneringen kostar $22. Man får se på potten, antal anmälda ggr avgiften och räkna. Avgiften redovisas inte seperat - både för turneringar och SNG är det ett totalpris. Jag har bara sett PartyP göra så, de övriga fyra jag prövat visar avgiften klart och tydligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande ingen bonus krediterad, och snart tre dygn sedan jag mailade supporten, och jag har ännu inte fått något svar av dom...

Får vänta några dagar till, men snart får man väl ge upp och helt enkelt erkänna sig blåst av party på bonusen. Får väl hoppas att dom betalar ut de pengar jag har på kontot iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att försvara Partypoker lite så måste jag säga min VIP host har varit en av dom stora anledningarna till att jag är kvar, alltid snabb och BRA hjälp (inga standard svar tillbaka som den vanliga supporten) samt att han har gett mig bonusar när jag gnällt på honom.

 

Men o andra sidan, jag hade ju hellre tagit ~30% RB på party än en trevlig VIP-Host..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Nu tänkte jag kolla om nån vet hur det ligger till med uttag när man inte gjort insättning på ett jävla bra tag.

 

Fick ett mail häromdagen att jag fick 15 dollar att spela för och jag tror det var 120 points som skulle clearas innan man fick göra vad man ville för pengarna. Så jag tänkte så här. Jag spelar upp pengarna en bra bit på deras sportsbetting och sen när jag kommit upp till en hyffsad summa, så kör jag de 120 pointsen så är det klart sen.

 

MEN!! Får jag casha ut ifrån party utan insättning? Det kortet jag använde senast för insättning har jag inte kvar längre. Och kommer jag tvingas till att spela ännu mer points för uttag (eftersom de 120 var för att cleara själva gratis pengarna jag fick)

 

Anledningen till att jag vill veta är ju att det känns onödigt o gå igenom allt, för att sen inte kunna ta ut dom utan flera veckors problem.

 

hoppas nån har koll på läget med deras uttag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...