Gå till innehåll

Spela cashgame fredag&lördag natt, mest vinstgivande?


jja1975

Recommended Posts

Spelar cashgame cirka 25 timmar i veckan. Nykter. Ett tag spelade jag endast mellan 01-06 på fredag- o lördagkvällarna, detta för att testa teorin: att folk är fulla, trötta eller kanske har spelat sen kl 17..Denna teori fungerar absolut. Mycket lättare att göra pengar vid dessa tidpunkter än att sitta t.ex. direkt efter jobbet en måndag. Händer ofta att man lägger sig på kvällen, för att gå upp kl.01 för att maximera sina chanser. Sitter man fre o lördag från kl.20-08, så brukar utfallet bli ungefär såhär: Mellan 20-01, ungefär jämnt upp, efter 01 gör man oftast 5-6 ggr inköpet. Ibland mycket mer. Näst intill omöjligt att gå back sent på natten, (om man är nykter) Vet ju själv hur många gånger man torskat 10k efter krogen, på fyllan. Någon annan som har synpunkter på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar cashgame cirka 25 timmar i veckan. Nykter. Ett tag spelade jag endast mellan 01-06 på fredag- o lördagkvällarna, detta för att testa teorin: att folk är fulla, trötta eller kanske har spelat sen kl 17..Denna teori fungerar absolut. Mycket lättare att göra pengar vid dessa tidpunkter än att sitta t.ex. direkt efter jobbet en måndag. Händer ofta att man lägger sig på kvällen, för att gå upp kl.01 för att maximera sina chanser. Sitter man fre o lördag från kl.20-08, så brukar utfallet bli ungefär såhär: Mellan 20-01, ungefär jämnt upp, efter 01 gör man oftast 5-6 ggr inköpet. Ibland mycket mer. Näst intill omöjligt att gå back sent på natten, (om man är nykter) Vet ju själv hur många gånger man torskat 10k efter krogen, på fyllan. Någon annan som har synpunkter på detta?

 

Frågan är bara om man orkar lägga ner just de timmarna på poker istället för att gå ut och roa sig!

 

Att det finns mest pengar att hämta under de tiderna är dock 100% sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst vill man roa sig också, självklart. Men har man tröttnat på kroglivet och har barn, då är det lite annorlunda. Bättre att få betalt, än att betala för att må dåligt dagen efter. Är egen företagare, så jag kan gå ut mitt i veckan ist och få tillbaka pengarna på fre- och lördagnätterna..haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det är bra värde på fre och lör kväll typ 22->04

Helt sjuka bluffar man får syna ner dessa dagar.

 

Söndag känns rätt grind-tätt dock. Tror det är minst värde i veckan på söndag dag.

 

Kollade i mina PT-stats också och där stod precis vad jag trodde... Att jag inte har tillräckligt med spelare händer för att verifiera min teori.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gav Er inte tillräcklig information ang. "fyllepoker". Sitter alltså på svs, självklart finns det tidsförskjutningar i andra nätverk, men jag tyckte det var ganska uppenbart. Klart att det finns många nätverk och alla behöver ju inte sitta på svs bara för att detta är Svenskt pokercommunity. Ska vara mer precis i min formulering nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det är bra värde på fre och lör kväll typ 22->04

 

Söndag känns rätt grind-tätt dock. Tror det är minst värde i veckan på söndag dag.

 

Precis så tycker jag att det brukar vara också. (Spelar mest på B2B)

På söndagkväll har jag dock upplevt det ganska grindigt, varför är jag inte säker på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lördagnatt här betyder inte lördagnatt i USA..

Så du vill att jag ska berätta när det är natt i USA? Tror nog du kan räkna ut det själv...eller missförstår jag dig? ;-)

 

Först börjar SvS fylletomtar härja, sedan partys europeiska helgsupare, sist men inte minst börjar alla häftiga amerikanare fyllna till på Full Tilt.

 

Det jag ville få fram var att det blir slaskigare på ALLA nätverk när väl helgen kommer, och i många fall är det flaskans tjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...