Gå till innehåll

STORT TACK - Pokerkryssningen i helgen


Recommended Posts

Hej!

 

Vi på Pokerevent vill tacka alla så mycket för en väldigt trevlig samt i våra ögon lyckad pokerkryssning. Än en gång ett stort grattis till Ola från Team Pokerroom som klonkade hem förstaplatsen efter stort spel vid finalbordet. :-)

 

Vi hoppas att få se er alla igen ombord på nästa kryssning.

 

Mvh

Pokerevent

Niclas, Christer, Niclas, Johanna, Micke mfl.

http://www.pokerevent.se

http://www.pokercruise.eu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var verkligen en rolig kryssning.

 

Jag har dock vissa funderingar som ni säkerligen kan svara på.

 

Undrar varför man har den långa pausen ifrån 4-9(om jag minns rätt)?

Varför inte nyttja tiden till några extra nivåer eller tom längre tid varje nivå?

Finns säkerligen en bra förklaring, bara ge den till mig :). Undrar även varför cashgamet stänger på morgonkvisten? Borde ni inte nyttja de "få" timmarna vi har på internationellt vatten till spel?

 

En annan sak som störde mig var att på 50/50 NL cashgameborden hände vid ett flertal tillfällen att spelare som var berusade och spelade riktigt dålig poker inte fick sitta kvar vid borden. Givetvis ska inte spelare som inte kan stapla upp sina chips, lägga in rätt mängd chips i potten, grovt förolämpar andra spelare få sitta kvar vid borden. Men när så inte är fallet utan personen endast är "överförfriskad" och ALLA spelare vid bordet vill ha kvar honom och verkligen protesterar när personalen vill ta ut honom. Borde han inte då få sitta kvar? Denna spelare ger ju oss andra ett grymt värde. Ni har säkerligen en klockren anledning till att ta dessa beslut. Upplys mig :).

 

Nu låter jag jättegnällig, jag vill även poängtera att jag är jättenöjd med min kryssning och kommer att åka igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men när så inte är fallet utan personen endast är "överförfriskad" och ALLA spelare vid bordet vill ha kvar honom och verkligen protesterar när personalen vill ta ut honom. Borde han inte då få sitta kvar? Denna spelare ger ju oss andra ett grymt värde. Ni har säkerligen en klockren anledning till att ta dessa beslut. Upplys mig :).

 

Tidernas level?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var verkligen en rolig kryssning.

 

Jag har dock vissa funderingar som ni säkerligen kan svara på.

 

Undrar varför man har den långa pausen ifrån 4-9(om jag minns rätt)?

Varför inte nyttja tiden till några extra nivåer eller tom längre tid varje nivå?

Finns säkerligen en bra förklaring, bara ge den till mig :). Undrar även varför cashgamet stänger på morgonkvisten? Borde ni inte nyttja de "få" timmarna vi har på internationellt vatten till spel?

 

En annan sak som störde mig var att på 50/50 NL cashgameborden hände vid ett flertal tillfällen att spelare som var berusade och spelade riktigt dålig poker inte fick sitta kvar vid borden. Givetvis ska inte spelare som inte kan stapla upp sina chips, lägga in rätt mängd chips i potten, grovt förolämpar andra spelare få sitta kvar vid borden. Men när så inte är fallet utan personen endast är "överförfriskad" och ALLA spelare vid bordet vill ha kvar honom och verkligen protesterar när personalen vill ta ut honom. Borde han inte då få sitta kvar? Denna spelare ger ju oss andra ett grymt värde. Ni har säkerligen en klockren anledning till att ta dessa beslut. Upplys mig :).

 

Nu låter jag jättegnällig, jag vill även poängtera att jag är jättenöjd med min kryssning och kommer att åka igen.

 

Hej ,

Att vi tar en paus i turneringen från 4.30 (vi skulle kunna köra 2 timmar till),

är helt enkelt för att spelarna som är kvar i turren ska kunna spela lite cash-game alternativt vila en stund. Körde vi fram till 6.30 är risken stor att många skulle försova sig eller inte sova alls. Vi skulle kunna öka startstacken med 1000 till eller förlänga levlarna från 30 till 40 minuter en viss del av turneringen. Vi har gjort en bedömning att som vi kör nu blir bra för det stora flertalet. Vinsten i turneringsstruktur känns försumbar.

 

När båten ligger i finsk hamn får vi inte spela. Vi får ett break på 2-3 timmar.

 

Vad gällande cashgames och fylleri : Floor gör en bedömning från fall till fall. Anser ansvarig att inte spelsäkerheten kan garanteras vid bordet avhyser han störande spelare, detta oavsett "värde" för andra. Sen skall vi eftersträva trivsel och samkväm vid bordet och vara toleranta, men i vissa fall blir det för mycket.

Kul att du trivts ombord med oss och vi hoppas få se dig igen .

 

mvh

Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra arrangemang. 8-)

Finns det någon officiell resultatlista?

Vill gärna vet vilken plats jag åkte på.... 36-37....

 

//Mikael

 

Här kommer resultatlistan:

 

1. Ola Svensson

2. Ali Peykar

3. Jörgen Nilsson

4. Peter Rosin

5. Michaela Axelsson

6. Jani Rajamäki

7. Niklas Brundin

8. Tibor Udvardy

9. Marcus Åkerblom

10. Joakim Gunnarsson

11. Magnus Sjö

12. Peter Fredriksson

13. Patrik Tång

14. Robin Sjöqvist

15. Birgitta Ländin

16. Tapio Lauri

17. Antero Tarkko

18. Ville Salmia

19. Patrik Stenman

20. Fredrik Sylvander

21. Johan Lindelöf

22. Stefan Dufva

23. Andreas Nyberg

24. Fredrik Andersson

25. Erik Johansson

26. Jonas Hagström

27. Stefan Löfstedt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var riktigt kul! Hade inte direkt förväntat mig någon klonk. Fick iaf dra ut floppat set med en straightflush KF kan nog annars fylla i hur eminent jag spelade :)

 

Inte riktigt lika kul när det är jag som floppat set:cry:. Såg ljust ut ända tills rivern. Nåja, nästa gång är det min tur:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trevligt att jag som blev 27a fått ett helt nytt namn.. najs :) så då antar jag att mitt kvitto på 3960kr är värdelöst och att jag helt enkelt hamnade på bubblan;)

 

Hej!

Du skulle egentligen hamnat på bubblan, men vi gjorde ett räknefel gällande antal spelare när det drog ihop sig till pengarna. Du har fått veta att du vunnit 3.960 och det står vi naturligtvis för :-) .

 

/Pokerevent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för en trevlig resa & att ingen klippte till mig när jag väl la på maniacväxeln både i verbala uttryck & spelmässigt.

 

Skulle vara trevligt om någon kunde upplysa med vilka slags händer jag drog ut vid Omahaha-bordet.

Kommer inte ihåg fler än några tills min första reload.

 

Jodå!

Pusha med 5k på 50/100 med blinds samt 2 limpare! Nötspel! =)

 

Och du gjorde det två gånger med ;)

 

Mvh, KF

 

Men vafan... Pusha med any2/4 anytime är väl det enda säkra tecknet på en bra hand och/eller bra pokerspelare. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en kanon resa....

 

Fick dela hytt med Albert o han var som jag --- sugen på en öl eller två..

 

Får ta revansch i turneringen på nästa resa.. SnG's gick bra,när ölen gick ur kroppen hehe

 

/Skoberg

 

Du var mig en glad rackare i öl :) Får bjuda tillbaks på biran vid nästa tillfälle!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...