Gå till innehåll

Skatta flera gånger på samma uttag?


13_Outs

Recommended Posts

Hej!

 

Har lite funderingar kring var folk har sina BRs. Själv skulle jag vilja ha mina pengar på ett separat bank konto men problemet jag har är beskattningen då jag spelar på icke skattefri sida. Jag trivs tyvärr bra på sidan och spelar gärna vidare där. iallafall så om jag tar ut mina pengar blir jag skatteskyldig för dom. inga problem har tänkt skatta för allting jag tar ut men problemet är ju om jag vill ha tillbaka pengarna in på pokersiten. då komme jag ju skatta för dom nästa uttag också. Jag kan ju naturligtvis bara rapportera det som ett uttag till skatteverket men om det blir kontroll tänker jag.

Å andra sidan vill jag ju inte har alla mina inköp på pokersidan/moneybookers eller utspridda på olika pokersidor. Hur gör ni andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på en site utanför EU med ...jag har skaffat visa till min iplånbok och tänker inte skatta för min poker.

 

Varför?

- Jo, av den enkla anledningen att det är år h-vetes för krångligt !

Du ska inte skatta för uttgaet utan för alla enskilda VINSTER/POTT.

 

Så innan du ens funderar på att ev. redovisa ngn vinst ska du sätta dej in i skattefrågan.

Jag insåg att det va för krångligt och om jag då får en förfrågan om mina vinster så är jag körd iom att man inte får dra av alla enskilda förlorade spel.

 

Så länge inte skatteverket använder samma regler som med aktier att man drar av vinsten på den insatta summan så kan jag med gott samvete skita i att betala in skatt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan förstå om man vill skatta för att man vill vara ärlig etc... men risken är att om du väljer att skatta så måste du skatta enligt gällande regler. gällande regler gör att du ofta måste skatta för runt 300% av nettovinsten

 

Dvs om du vinner poter värda 100 000 dollar och förlorar poter värda 90 000 dollar så måste du skatta för 100 000 dollar

 

0,3*100 000=33333 trots att du bara vunnit 10 000 måste 33 333 in till staten.

 

Pga detta kan du inte skatta. För om du gör det så måste skatteverket följa lagen som tyvärr är helt fuckkad för cashgamespelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på en site utanför EU med ...jag har skaffat visa till min iplånbok och tänker inte skatta för min poker.

 

Varför?

- Jo, av den enkla anledningen att det är år h-vetes för krångligt !

Du ska inte skatta för uttgaet utan för alla enskilda VINSTER/POTT.

 

Så innan du ens funderar på att ev. redovisa ngn vinst ska du sätta dej in i skattefrågan.

Jag insåg att det va för krångligt och om jag då får en förfrågan om mina vinster så är jag körd iom att man inte får dra av alla enskilda förlorade spel.

 

Så länge inte skatteverket använder samma regler som med aktier att man drar av vinsten på den insatta summan så kan jag med gott samvete skita i att betala in skatt !

 

WORD!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår hur det fungerar i teorin och har läst en hel del om det iom att man vill slippa bekymmer. Jag anser dock att skatta för varje pott är ju inte rimligt i verkligheten och då känns lösningen med skatt på vinsten/uttaget som det rimligaste alternativet för tillfället. Om jag skattar på det viset har jag ju iallafall skattat någonting. Är grymt dålig på skattelagar osv osv men som det ser ut nu blir det inget nytt innan december 2008 iallafall väl???

 

Fan det är för jävligt egentligen. inte ens betala skatt är enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår hur det fungerar i teorin och har läst en hel del om det iom att man vill slippa bekymmer. Jag anser dock att skatta för varje pott är ju inte rimligt i verkligheten och då känns lösningen med skatt på vinsten/uttaget som det rimligaste alternativet för tillfället. Om jag skattar på det viset har jag ju iallafall skattat någonting. Är grymt dålig på skattelagar osv osv men som det ser ut nu blir det inget nytt innan december 2008 iallafall väl???

 

Fan det är för jävligt egentligen. inte ens betala skatt är enkelt.

 

Men problemet är att lagen fungerar inte så att du/skatteverket väljer det rimligaste alternativet, de MÅSTE följa lagen hur orimlig den än är.

 

Vilket gör att om du försöker betala skatt så gör du det på ett väldigt felaktigt sätt, och därför inte på ett skattemässigt gilltigt sätt.

Om du då ska redovisa/bevisa vad det är exakt du ska betala skatt för så kommer det gå åt skogen ändå. Det är helt klart bättre att avvakta tills reglerna ändras eftersom du ändå inte kommer uppfylla skattekraven genom att betala lite granna som känns bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, haha... 13 outs, no offence, men ditt sätt att resonera är rätt så naivt. Spelar ju ingen roll vad du anser.

Dock beskattas ju inte cashgame vinster i praktiken. Turneringen ska det tydligen vara värre med. Men det finns en hel del svenska spelare som vunnit massvis av $ på MTTs/STTs online, men jag är helt övertygad om att ingen av dem betalar in skatt för sina vinster.

Frågan är bara vad dem gör om du skulle redovisa nån storvinst och har mindre vinster sen tidigare i bagaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...