Gå till innehåll

att betta 99 istället för 100,psyk eff?


mgps

Recommended Posts

Någon extrapriseffekt tror jag inte ett dugg på.

Det är klart att det inte spelar någon roll om man satsar 99 istället för 100 mot en bra, tänkade spelare, men om man gör det mot en dålig spelare som kanske bara har några få inköp, tror jag absolut att det ger effekten av att man tjänar mer.

 

Varför tror du inte på det? Det kanske beror på att du spelar högre än jag och möter bättre spelare. Men som sagt, mot dåliga spelare tror jag att det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oberoende av om det finns någon effekt med udda satsningar, så måste man ändå balansera sina udda värdebet med udda bluffar för att inte bli sönderläst.

 

Och då tappar hela grejen liksom effekten.

 

Som vår eminenta Hjort skrev en gång, istället för att försöka balansera nya aspekter i sitt spel, kan man istället eliminera dem och därmed slippa balanseringsproblemet.

 

Därför tycker jag att udda bet skall användas med måttlighet, eller att alla bet, inklusive bluffarna, ska vara udda.

 

givetvis funkar det inte mot bra spelare och värdebetta 99 och bluffa 100 är ju uppenbart dumt om motståndaren inte är jättedum.

 

var mest en tanke bara. kan ju användas i turneringar när man inte mött motståndaren tidigare och antagligen itne gör det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att det inte spelar någon roll om man satsar 99 istället för 100 mot en bra, tänkade spelare, men om man gör det mot en dålig spelare som kanske bara har några få inköp, tror jag absolut att det ger effekten av att man tjänar mer.

 

Varför tror du inte på det? Det kanske beror på att du spelar högre än jag och möter bättre spelare. Men som sagt, mot dåliga spelare tror jag att det funkar.

 

Effekten blir bara tvärtom då fi tänker efter en extra gång. I matvarubutiken är (var) detta regel så man tänker inte på det. I poker ickeregel.

 

Det kan dessutom få motsatt effekt då det skrämmer iväg tomtar.

 

Hur som haver är det små effekter i det långa loppet som dessutom är svårbedömda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Effekten blir bara tvärtom då fi tänker efter en extra gång. I matvarubutiken är (var) detta regel så man tänker inte på det. I poker ickeregel.

 

Det kan dessutom få motsatt effekt då det skrämmer iväg tomtar.

 

Hur som haver är det små effekter i det långa loppet som dessutom är svårbedömda.

 

Ja vi kan nog med enkelhet dra slutsatsen att detta inte funkar mot tänkande spelare, men kan det på låga nivåer ,där de flesta spelarna inte tänker efter, ha någon positiv effekt? Som sagt yttest svårbedömt.

 

Jag förstår inte riktigt hur detta kan skrämma iväg tomtar. Kan du utveckla lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden mellan då du handlar i butik och vid ett pokerbord är att 99 i marker ser mer ut än 100 då det blir en större hög (om vi bortser från om du spelar live och väljer att använda småmarker).

Jag har ofta hört folk argumentera att de betar t.ex. 99 istället för 100 för att skrämma bort motståndare p.g.a. just den anledningen.

 

Förmodligen så tycker vissa det ser mer ut och vissa mindre, och för många är det betydelselöst.

Och vissa tror att ett reapris betyder att man vill ha en syn, medan andra tror att man vill att det skall se ut som man vill ha en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får helt seriöst syn oftare när jag bettar saker som:

 

1025, 1505, 1105, 2025, 125, 105

 

jämfört med:

950, 1390, 1000, 2320, 120, 95

 

Ser ni mönstret?

 

Detta gäller mot tomtar/semitomtar då, mot observanta spelare skulle jag aldrig nånsin få för mig att göra ett sånt här "betsizing play".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får helt seriöst syn oftare när jag bettar saker som:

 

1025, 1505, 1105, 2025, 125, 105

 

jämfört med:

950, 1390, 1000, 2320, 120, 95

 

Ser ni mönstret?

 

Detta gäller mot tomtar/semitomtar då, mot observanta spelare skulle jag aldrig nånsin få för mig att göra ett sånt här "betsizing play".

 

Samma här. får ofta syn av tomtar på svs ;-)

 

Brukar använda 555. 666. 333 osv i tuneringar mest för att de är roligt :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...