Gå till innehåll

Vilka använder dealt metoden?


sentenced

Recommended Posts

Cakepoker och UB. Betfair använder det inte och jag är oerhört osäker på om ipoker gör det heller. Crypto kör med netrake, dvs 20% avdrag för administrativa avgifter +att nivån på bananerna är baserat på hur mycket man spelar så deras dealt är enbart bra med även månadsbonus i ryggen.

UB drar av för bonusen + att sajten är hortigth så den rakeback jag fått där har alltid varit noll.

 

Så de enda vettiga alternativen är igentligen fulltilt och cakepoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cakepoker och UB. Betfair använder det inte och jag är oerhört osäker på om ipoker gör det heller. Crypto kör med netrake, dvs 20% avdrag för administrativa avgifter +att nivån på bananerna är baserat på hur mycket man spelar så deras dealt är enbart bra med även månadsbonus i ryggen.

UB drar av för bonusen + att sajten är hortigth så den rakeback jag fått där har alltid varit noll.

 

Så de enda vettiga alternativen är igentligen fulltilt och cakepoker.

Stämmer det verkligen att Ultimate Bet kör med dealt, när rakeback räknas? I så fall måste jag ta en titt i PT för då har jag nog fått alldeles för lite.

 

Jag tror att du måste ha satsat pengar för att få rakeback på UB, rätta mig GÄRNA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer det verkligen att Ultimate Bet kör med dealt, när rakeback räknas? I så fall måste jag ta en titt i PT för då har jag nog fått alldeles för lite.

Jag tror att du måste ha satsat pengar för att få rakeback på UB, rätta mig GÄRNA.

 

Nej du har rätt. De har också contributed.

Förmodligen har de ändrat rätt nyligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cakepoker och UB. Betfair använder det inte och jag är oerhört osäker på om ipoker gör det heller. Crypto kör med netrake, dvs 20% avdrag för administrativa avgifter +att nivån på bananerna är baserat på hur mycket man spelar så deras dealt är enbart bra med även månadsbonus i ryggen.

UB drar av för bonusen + att sajten är hortigth så den rakeback jag fått där har alltid varit noll.

 

Så de enda vettiga alternativen är igentligen fulltilt och cakepoker.

 

UB är contributed och ipoker är dealt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

worldpx

 

Håll inte på och skita ner tråden nu. Det står klart och tydligt på hemsidan att de kör med contributed.

 

"Play at the World Poker Exchange tables will be just as it has always been. The only change is that 75% of the money you contribute to the 'rake' will be returned to your account each week."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade en 2+2 tråd som säger att UB visst är dealt (har svårt att tro det själv) och fortune poker har dealt men jag hade för mig att alla boss skin hade contributed, stod även att absolute poker hade dealt vilket jag var säker på att dom inte hade. tråden finns här: http://forumserver.twoplustwo.com/showthreaded.php?Cat=0&Number=5228721&an=0&page=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2+2 tråden är gammal och utdaterad. UB var dealt förut. Inte nu längre.

Betfair var också dealt förut när de tillhörde crypto. När de flyttade till sin egen plattform pokerchamps blev det contributed.

Alla Ipokerskins står dealt på så Dapine har bergis rätt.

 

Absolute och UB är ju numera detsamma så det är ju inte alltför långsökt att även absolute ändrat till contributed.

Fortunepoker är jag osäker på om de ens tillhörde boss då den 2+2 tråden skrevs. Det är iaf contributed idag.

 

Det är ju ingen bra trend att fler och fler sajter går över till contributed då det ger mindre pengar tillbaka till spelarna. Den gruppen som skulle tjäna på contributed, lösa spelare generellt sett och då i synnerhet folk som spelar löst preflop och tigth och/eller passivt efter floppen sällan använder sig av rakeback överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju ingen bra trend att fler och fler sajter går över till contributed då det ger mindre pengar tillbaka till spelarna. Den gruppen som skulle tjäna på contributed, lösa spelare generellt sett och då i synnerhet folk som spelar löst preflop och tigth och/eller passivt efter floppen sällan använder sig av rakeback överhuvudtaget.

 

Det är jättebra att de går över till contributed. Det är precis de spelarna som ska premieras, de spelare som spelar potterna. Varför ska någon annan spelare som bara sitter och foldar premieras på bekostnad av en actiongivare?

 

Svenska Spel anses fiskigare än andra nätverk. Det är säkert inte sant, jag har svårt att se varför medelsvensson skulle vara sämre än exempel Everests fransoer eller Partys tyskar...

 

Men, spelet på SS är helt klart lösare än exempelvis B2B eller prima. Varför det? Men svaret är så enkelt, det finns ingen rakeback på svenska spel, utan raken är sänkt i stället. Det finns inga bonusar man ska grinda in. Raken är sänkt i stället... Att sänka raken ger samma effekt i plånboken på sikt, men de "spelförstörande tajtrövarna" försvinner. Spelet blir överlag lösare, och därmed anses det fiskigare. Men det behöver inte vara sant att lösare spel = fiskigare spel. Men det är roligare spel!

 

En ytterst enkel sak som de flesta sajter borde göra är att ändra beräkningsgrunden för bonusar och rakeback från dealet till contributed. En ytterst liten skillnad egentligen, men helt plötsligt så måste man stoppa in någon slant i potten för att få den där VIP-poängen, och är det något som 24-bordsspelaren hatar så är det att stoppa in slantar i mitten, frivilligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jättebra att de går över till contributed. Det är precis de spelarna som ska premieras, de spelare som spelar potterna. Varför ska någon annan spelare som bara sitter och foldar premieras på bekostnad av en actiongivare?

 

Svenska Spel anses fiskigare än andra nätverk. Det är säkert inte sant, jag har svårt att se varför medelsvensson skulle vara sämre än exempel Everests fransoer eller Partys tyskar...

 

Men, spelet på SS är helt klart lösare än exempelvis B2B eller prima. Varför det? Men svaret är så enkelt, det finns ingen rakeback på svenska spel, utan raken är sänkt i stället. Det finns inga bonusar man ska grinda in. Raken är sänkt i stället... Att sänka raken ger samma effekt i plånboken på sikt, men de "spelförstörande tajtrövarna" försvinner. Spelet blir överlag lösare, och därmed anses det fiskigare. Men det behöver inte vara sant att lösare spel = fiskigare spel. Men det är roligare spel!

 

En ytterst enkel sak som de flesta sajter borde göra är att ändra beräkningsgrunden för bonusar och rakeback från dealet till contributed. En ytterst liten skillnad egentligen, men helt plötsligt så måste man stoppa in någon slant i potten för att få den där VIP-poängen, och är det något som 24-bordsspelaren hatar så är det att stoppa in slantar i mitten, frivilligt.

 

Problemet är ju bara att folk som spelar många potter inte nödvändigtvis är några större actiongivare, i synnerhet i NL spel på lägre bord där det ursprungliga bettet är lågt i förhållande till pottstorleken.

Med contributed får ju spelare som degar in allt i potten lika mycket rakeback som en annan som spelar fler händer, men ytterst sällan är villig att "gå broke" med den. (Spelare som spelar få händer kommer i genomsnitt att stoppa in mer pengar i potterna de spelar än spelare som spelar fler händer, "Spelar man skit så träffar man skit" -Ken Leenaard-.)

Hur ofta en spelare limpar in, småhöjer eller synar höjningar ger bara en indikation på hur mycket pengar han/hon stoppar in i potterna, ingenting annat.

 

Håller med till 100% om att lägre rake är bäst för alla utom kanske just sajten som ordnar spelet, men eftersom det verkligen inte ser ut att att gå åt det hållet så är inte frågeställningen 2,5-3,5% rake eller 5% rake -30% rakeback utan istället:

 

1, 5% rake med cap på 3$ utan rakeback

2, 5% rake med 30% rakeback contributed

3, 5% rake med 30% rakeback dealt

 

Det står rätt klart för mig vilken av de tre alternativen som ger mest tillbaka till spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Bumpar upp den här tråden.

Kört lite på FT sedan igår och rakat 53$ medan jag har fått 57$ i MGR.

Jag får alltså tillbaka ungefär det jag ska ha (+1$!).

 

Omfördelningen är antagligen betydligt värre när det gäller contributed eftersom det gynnar folk som spelar för många händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...