Gå till innehåll

continuation bets mot 2 spelare


_ante_

Recommended Posts

Jag har fått för mig att jag spelar lite för passivt i potter där jag raisar preflop och blir synad av 2 pers. Jag checkar nästan alltid i såna händer om jag inte har en hand eller ett drag. När det bara är mot en motspelare betar jag däremot nästan alltid floppen även om jag missat. Därför hade jag tänkt fråga hur ofta ni gör en continuation bet i en pot mot 2 spelare.

 

Några exempel:

Vi antar i de här händerna att motståndarna är TAG och har ca 100bb.

 

1. Ni raisar med AQ från knappen och blir synad av båda blindsen. Floppen kommer 973 rainbow och båda blindsen checkar. vad gör ni?

 

2. Vi raisar med KJ från CO och blir synad av button och BB. Floppen kommer 9T5 rainbow och BB ceckar. vad gör vi här?

 

3. Vi raisar från CO med 33 och blir synad av BB och SB. Floppen kommer AQ7 och båda checkar. vad gör vi?

 

4. Vi raisar med AK från UTG i ett sh game med 5 spelare och blir synad av CO och button. FLOP: 995. vad gör vi?

 

så, vad skulle ni göra i de här situationerna? är det väldigt passivt att checka alla? det är ungefär så jag skulle spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Du har inget men Fi har säkert inget heller - CB.

 

2. Du har hålpipa - om du sitter i position checka - annars CB. Det är inget roligt att CB:a och få se någon som återhöjen då man sitter på ett drag.

 

3. CB - representera att du träffat A-et och se om någon annan har ett A. Får du en syn så är du rätt säkert slagen - klonkar du inte triss på turn så är det bara och ge upp handen.

 

4. Check-raisa all-in om vi är korta - annars bara check-syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Bet 1/2 till 3/4 av potten. (båda checkar så du måste betta)

 

2. Check. (en har inte agerat ännu och där finns inget att representera på brädan)

 

3. Bet 3/4 till 4/4 av potten. (lätt att representera esset här)

 

4. Check, ev checkraise. (motståndarna kommer vara ganska säkra på att den floppen inte hjälpte dig och även om det troliga är att du har bästa handen kan de lätt få dig att slänga den om du bettar ut här. Om du gör en checkraise vänder du på hela situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...