Gå till innehåll

Hapoel Tel Aviv -Aik, vart se matchen ?


ponttuss

Recommended Posts

Vad har störst publiksnitt att göra med trogna supportrar?

Kaffedrickande Råsunda-fetton som fyller upp Råsunda vet jag inte om jag kan kalla trogna aikare.

 

När AIK låg i superettan hade dom bättre publiksnitt än 11/14 lag i allsvenskan samma år, och fler åskådare i snitt än tex DIF hade i sin senaste hemmamatch när det är 5 omgångar kvar och dom är serieledare. Men då var det ju hemmamatcher mot publikmagneter som Boden, Falkenberg och Mjällby så det bevisar väl inget heller...

 

Ontopic: Hur kan canal sport bara sända skit? Nån enstaka allsvensk match då och då, men annars är det bara golf, baseball och diverse motorsport. Verkligen nödvändigt att ha 2 sportkanaler, dom kan ju inte ens fylla ut 1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmm, stream online nu ...dock inge fotboll ännu, men israelisk trumpettjötande ala Channel 10 är ju ok till grindande :D

 

Ofan... Stod ju att den skulle sändas på Israel Channel 10... Läste inte igenom posterna ordentligt förut då jag inte såg någon länk. Vilket program använder du för att streama den kanalen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ontopic: Hur kan canal sport bara sända skit? Nån enstaka allsvensk match då och då, men annars är det bara golf, baseball och diverse motorsport. Verkligen nödvändigt att ha 2 sportkanaler, dom kan ju inte ens fylla ut 1.

 

Du menar förutom de 8-9 matcherna per helg de sänder ifrån premier league och serie A, plus fredagsmatchen ifrån portugisiska ligan?

Sen startar ju elitserien snart, och i oktober så tillkommer två-tre matcher per vecka ifrån NHL. Att de har två kanaler spelar väl ingen roll då det inte kostar någonting extra för slutkunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ontopic: Hur kan canal sport bara sända skit? Nån enstaka allsvensk match då och då, men annars är det bara golf, baseball och diverse motorsport. Verkligen nödvändigt att ha 2 sportkanaler, dom kan ju inte ens fylla ut 1.

 

Kolla på Viasat istället, dom har 3 kanaler med bara skit och Champions League tisdag och onsdagar varannan vecka under max halva säsongen. Helt värdelös jävla kanal och ännu sämre kommentatorer och så kallade "experter" man bara vill spy på. Canal + har ju åtminstone underbara helger varje helg utom nån enstaka landskampshelg och nån veckomatch man kan kolla på. Dessutom bra folk som pratar och dessutom kollar på samma match dom visar. Verkar tveksamt om viasat gör det jämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofan... Stod ju att den skulle sändas på Israel Channel 10... Läste inte igenom posterna ordentligt förut då jag inte såg någon länk. Vilket program använder du för att streama den kanalen?

jag streamar den inte, ser på den med VLC(funkar säkert lika bra i winamp, vmp mfl...bara du ser till att ha senaste versioner)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar förutom de 8-9 matcherna per helg de sänder ifrån premier league och serie A, plus fredagsmatchen ifrån portugisiska ligan?

Sen startar ju elitserien snart, och i oktober så tillkommer två-tre matcher per vecka ifrån NHL. Att de har två kanaler spelar väl ingen roll då det inte kostar någonting extra för slutkunden.

 

Ok, är väl jag som är kräsen då. Skulle dock vilja se mer svensk fotboll. Ser hellre matcher med sämre fotboll som berör än bättre fotboll med klubbar jag skiter fullständigt i.

 

Sen tycker jag det är mycket synd att dom visar 0 tennis (förutom ett tennismagasin som är kasst) men tex baseball. Hur många i Sverige utövar/tittar på baseball?

 

Är väl ok kanaler då kanske, men passar inte min kräsna smak. Men bra att dom visar uefacup-kval ikväll, även om det är fel lag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nog de skulle sända fler matcher om de bara fick, men SvFF tror sig tjäna mer pengar på att sälja ppv till de andra matcherna. T.ex. elitserien sänder de väl två eller tre matcher i veckan ifrån.

 

Sen kan jag informera att även om vi inte är många, så finns det några i sverige som intresserar sig för baseball, och är väldigt tacksam att det finns kanaler som sänder sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...