Gå till innehåll

Säkraste mailen för poker.


slashyboy

Recommended Posts

Nu var det ett tag sedan jag läste på i protokolljungeln, men är inte mailtrafiken mellan servrarna okrypterad? Dvs, om jag hämtar ner mailen krypterad eller inte ifrån servern hem till mig spelar mindre roll, exponeringen har ju redan skett (tänker mest på mail via min ISP nu, inte webbmail).

 

Stämmer att det är okrypterat mellan servrarna men det kan du inte påverka på något sätt. Man kan bara försöka göra de delar i kedjan man själv har kontroll över så säkra som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Så tar vi det från början då. Om man inte är duktig på att sätta upp mailservar och annat som är utanför den genomsnittlige användarens kunskapsnivå, vilken mail skall man då använda för att vara hyfsat säker. Vill gärna ha en web-mail som jag har tillgång till överallt. Använder förstås Hotmail nu som de flesta dumma amatörer gör :oops:

 

Brukar siterna bli misstänksamma om man vill byta mailadress till sitt konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaa, angående webmail och hotmail, många böt till tex gmail osv när det lanserades MEN tänk så här kankse istället: hotmail har lagt ner mest tid och energi för att få sin tjänst säkrare, än att dra till en annan oprövad tjänst(då menar jag ju rena säkerhetshål i systemet, hur användaren beter sig kan ingen tjänst göra nåt åt)

 

det mesta hänger ju ändå på användarens egna lösen / säkerhetsfrågor och internet beteende

 

med detta sagt betyder ju inte att jag anser hotmail som säkrast, men iaf lika bra som vilken annan gratis webmail tjänst i dagens läge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med hushmail. Jag har sett att flera rekomenderar det men vad jag förstod när jag läste på deras hemsida så är mailen enbart krypterade mellan olika hushmialkonton. Är det någon som vet om hushmail är bättre än andra mail när man kommunicerar med mailadresser som inte är hushmail. En liten slant kan jag nog tänka mig betala för en säker mail, jag vill dock kunna använda den från vilken dator som helst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...