Gå till innehåll

Syna med QQ all in pre?


Iceberg80

Recommended Posts

Tjena satt igår och grindade på 0,5/1$. Jag hade ca 100 dollar och redan efter några händer får jag QQ på BB. En snubbe i mellan position betar 4 dollar, två stycken synar innan det är min tur.Jag höjer upp till 12 dollar och den ursprungliga ställer all in med 100 dollar. De två kastar. Jag har ingen tidigare kunskap om spelaren. Vad är rätt här och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl fold även om du tar med AK i hans range (AA, KK, AK). Har inte räknat på det, men tumregeln är väl att folda mot en överbet när du antingen är marginell favorit (mot AK) eller i stort underläge (mot AA, KK).

 

Jag hade behövt maniac-read för att hitta synen.

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

287,667,072 games 0.079 secs 3,641,355,341 games/sec

 

Board:

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 39.857% 39.64% 00.22% 114030168 626394.00 { QQ }

Hand 1: 60.143% 59.92% 00.22% 172384116 626394.00 { KK+, AKs, AKo }

 

 

---

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror givetvis helt på bordet. Jag har synat folk som ställt in med fullt inköp på NL100-bord och haft ATo på handen ... Eller 55. Men har du ingen read på bordet blir det förstås svårare. Jag skulle dock ändå ha gråtsynat med QQ där, lös som jag är. :) Men där går gränsen, JJ-- är bara att slänga.

 

Edit: Jag har även sett folk som SYNAT sig all-in med fullt inköp med AT och 55 och liknande händer. Man upphör aldrig att förvånas ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var AA som snubben hade och jag hade plötsligt 100dollar mindre, men givetvis så var det en ruggigt dålig syn. Även om han hade AK så hade jag ju endast marginel vinstchans och då är det bättre att kasta 12 dollar i havet. Jag tackar för era svar. Sån tur så var övriga kvällen stabil så man kunde lägga sig med ett leende trots sin korkade fisksyn..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror givetvis helt på bordet. Jag har synat folk som ställt in med fullt inköp på NL100-bord och haft ATo på handen ... Eller 55. Men har du ingen read på bordet blir det förstås svårare. Jag skulle dock ändå ha gråtsynat med QQ där, lös som jag är. :) Men där går gränsen, JJ-- är bara att slänga.

 

Edit: Jag har även sett folk som SYNAT sig all-in med fullt inköp med AT och 55 och liknande händer. Man upphör aldrig att förvånas ...

 

 

Snacka om att du talar emot dig själv. Du säger att du gråtsynar med QQ för att de ibland ställer med ATo och ibland 55. Men när du får JJ foldar du?

 

Vill bara påpeka om någon skulle fått en annan uppfattning att jag definitivt slänger QQ här utan monsterlösfiskreaden på fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om att du talar emot dig själv. Du säger att du gråtsynar med QQ för att de ibland ställer med ATo och ibland 55. Men när du får JJ foldar du?

 

Vill bara påpeka om någon skulle fått en annan uppfattning att jag definitivt slänger QQ här utan monsterlösfiskreaden på fi.

Det är ju inte så att de *alltid* ställer med sådana dåliga händer. Men JJ blir slagen av AA/KK/QQ, medan QQ bara blir slagen av AA/KK (om inte brädan förändrar detta). M a o chansar jag med QQ, men inte med lägre pocket-par (även om FI nu skulle råka ha AT eller 55 just då).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju inte på allvar slänga QQ om du VET att han har AK, vilket du antydde. Du är ju favorit och det är CG. Bara att betala av om han träffar. Du kanske spelar på för hög nivå?

 

Hej igen! Om du hade kunnat läsa mellan raderna så menade jag att AK var den sämsta handen som jag borde ha satt honom på. Och om han hade AK så var det som bäst en slantsingling. Gällande om jag spelar för hög nivå så tror jag iaf inte det. Att jag tar upp mitt dåliga spel här med QQ, beror på att jag inser mitt misstag och vill höra andras åsikter. Och min rulle växer iaf stadig, så jag planerar snarare att spela högre än lägre. Men man vet aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marginellt -EV att syna. Du behöver ~42% equity för att syna och tydligen hade du 40 mot AA,KK,AK. Han KANSKE pushar en sämre hand då och då och det blir ju isf en syn istället.

 

Vet inte hur det ser ut högre upp (eller längre ner) i näringskedjan, men på NL50-100 är min erfarenht att sämre händer än AK är extremt osannolika här (hos normala grinders). Snarare är frågan hur stor sannolikhet man ska ge AK, en hand som många av dessa grinders skulle ta synen med istället föra att ställa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad syftar "då" på? Syftar det på denna mening eller hela stycket? Inte lätt att veta ...

 

"Även om han hade AK så hade jag ju endast marginel vinstchans och då är det bättre att kasta 12 dollar i havet".

 

Som du ser skriver jag ÄVEN först, med detta menar jag i bästa fall. Med då men jag bara att, om detta är min bästa chans, så borde jag insett att det var bättre att folda. Hoppas du förstår nu, för jag orkar inte förklara det fler gånger för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena satt igår och grindade på 0,5/1$. Jag hade ca 100 dollar och redan efter några händer får jag QQ på BB. En snubbe i mellan position betar 4 dollar, två stycken synar innan det är min tur.Jag höjer upp till 12 dollar och den ursprungliga ställer all in med 100 dollar. De två kastar. Jag har ingen tidigare kunskap om spelaren. Vad är rätt här och varför?

 

Med read på Fi som maniac kunde jag kanske synat. Utan read eller med read på fi som normal eller tightare är det imho en lätt fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Även om han hade AK så hade jag ju endast marginel vinstchans och då är det bättre att kasta 12 dollar i havet".

 

Som du ser skriver jag ÄVEN först, med detta menar jag i bästa fall. Med då men jag bara att, om detta är min bästa chans, så borde jag insett att det var bättre att folda. Hoppas du förstår nu, för jag orkar inte förklara det fler gånger för dig.

Spänn av och lär dig skriva svenska grammatiskt korrekt istället. Men det är ju bra att du inte ens funderat på att lägga QQ mot AK i ett CG, eftersom det är ett uselt spel. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...