Gå till innehåll

Olagligt, överföring till nån annan?


LilleKatt

Recommended Posts

Nix... Kan inte se varför det skulle vara det...

 

prova läsa lite innan du svarar:

Tog mig tid och öppna en sajt på måfå och hittade detta:

We will only accept deposits from your personal credit card / debit card (with your name). We do not accept any deposits if your registered name differs from your credit card / debit card name and it is strictly forbidden for you to use another persons’ credit card / debit card as a means of depositing funds into your account.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prova läsa lite innan du svarar:

Tog mig tid och öppna en sajt på måfå och hittade detta:

 

föra över = transfer

 

sätta in = deposit

 

Japp, prova läs LITE innan du svarar. Vad har insättning via kreditkort med saken att göra? Möjligt att det är detta trådskaparen syftar på men inte det han/hon har skrivit.

 

För övrigt erbjuder neteller funktionen att föra över mellan två personers netellerkonton. Däremot insättning med någon annans kreditkort är nog inte så populärt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, vet inte riktigt vad han menar. Avses neteller p2p-transfers(eller liknande) behöver man knappast fråga? Dom är ju avsedda för det.

 

Men sedan ser jag ingen skillnad på överföring med andras kort/neteller/internet-bank till tex pokersajt. Precis samma som handla irl på andras kort.

 

Edit: Olagligt kankse är att ta i, men mot många bolags policy är det säkert, bara att läsa avtal/fråga supporten om man inte vill ha strul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tar neteller någon avgift för överföring mellan personer

 

Saxat från netellers infosida

 

"Peer-to-peer-överföringar är alltid gratis för avsändaren. Mottagaren till varje peer-to-peer-överföring via NETELLER kommer att debiteras för överföringen. Avgiftsbeloppet beror på vilket land du bor i."

 

Det senare verkar ju ganska skumt tycker jag för om kontona är i samma valuta känns det rimligast om avgiften är densamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olagligt och olagligt. Klart det inte är olagligt.

 

Men din fråga kanske snarare är "Får man ta ut pengar från pokersajter till andras konton?". Detta gör ju pengatvätt lättare så skulle gissa på att det inte är så vanligt att det accepteras.

 

PS. Jag skulle inte klaga om du tog ut pengar till mitt konto utan mitt medgivande... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från netellers infosida

 

"Peer-to-peer-överföringar är alltid gratis för avsändaren. Mottagaren till varje peer-to-peer-överföring via NETELLER kommer att debiteras för överföringen. Avgiftsbeloppet beror på vilket land du bor i."

 

Det senare verkar ju ganska skumt tycker jag för om kontona är i samma valuta känns det rimligast om avgiften är densamma.

 

Tidigare har de ialla fall tagit någon procent. Kommer inte ihåg exakt, men jag antar att det fortfarande gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...