Gå till innehåll

Bluffar Fi på river?


Hygglo

Recommended Posts

Spelade en $25+2.50 turnering på NordicBet igår. Jag stör mig mycket på att startstackarna är så små, det finns inte mycket utrymme för moves. 1000 i startstack.

 

Edit: Lite info jag glömt: Min stack (Hygglot) 1150 före jag postar BB. Fi har cirka 2500 före handen. 155 startande, 18 kommer ITM, för närvarande är det cirka 75 spelare kvar.

 

vickers1 has the dealer button

Johouni posts small blind (25.00)

Hygglot posts big blind (50.00) < --- HERO har BB

Zygmund folds

ssgreatsimon calls for 50.00

Sofie_01 folds

olliem folds

sliparn folds

Stufur folds

vickers1 calls for 50.00 < --- Fi limpar på knappen med en limpare innan.

Johouni calls for 25.00

Hygglot checks < --- HERO har :8c::5s:, bara att checka här tycker jag.

 

Dealing Flop: :8h::Kd::Qd:

Johouni checks

Hygglot checks < --- Visserligen träffade jag lite grann, men floppen känns jobbig så jag checkar bara.

ssgreatsimon checks

vickers1 checks

 

Dealing Turn: :8h::Kd::Qd::7c:

Johouni checks

Hygglot bets 100.00 < --- Alla checkade, så jag gör ett litet försök att ta potten i alla fall, betar halvpott. Bra eller dåligt?

ssgreatsimon calls for 100.00

vickers1 calls for 100.00

Johouni folds

 

Dealing River: :8h::Kd::Qd::7c::2h:

Hygglot checks < --- River känns ju som det inte hjälper några drag, jag checkar och hoppas de andra också checkar.

ssgreatsimon checks

vickers1 bets 500.00 < --- Jag tycker detta känns som en bluff, vad tror ni? Det ligger 500 i potten och han bettar 500. Känns som missat stegdrag eller färgdrag. Problemet är att jag bara har 1000 kvar i stacken. Kan jag syna?

 

Hygglot ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en $25+2.50 turnering på NordicBet igår. Jag stör mig mycket på att startstackarna är så små, det finns inte mycket utrymme för moves. 1000 i startstack.

 

 

vickers1 has the dealer button

Johouni posts small blind (25.00)

Hygglot posts big blind (50.00) < --- HERO har BB

Zygmund folds

ssgreatsimon calls for 50.00

Sofie_01 folds

olliem folds

sliparn folds

Stufur folds

vickers1 calls for 50.00 < --- Fi limpar på knappen med en limpare innan.

Johouni calls for 25.00

Hygglot checks < --- HERO har :8c::5s:, bara att checka här tycker jag.

 

Dealing Flop: :8h::Kd::Qd:

Johouni checks

Hygglot checks < --- Visserligen träffade jag lite grann, men floppen känns jobbig så jag checkar bara.

ssgreatsimon checks

vickers1 checks

 

Dealing Turn: :8h::Kd::Qd::7c:

Johouni checks

Hygglot bets 100.00 < --- Alla checkade, så jag gör ett litet försök att ta potten i alla fall, betar halvpott. Bra eller dåligt?

ssgreatsimon calls for 100.00

vickers1 calls for 100.00

Johouni folds

 

Dealing River: :8h::Kd::Qd::7c::2h:

Hygglot checks < --- River känns ju som det inte hjälper några drag, jag checkar och hoppas de andra också checkar.

ssgreatsimon checks

vickers1 bets 500.00 < --- Jag tycker detta känns som en bluff, vad tror ni? Det ligger 500 i potten och han bettar 500. Känns som missat stegdrag eller färgdrag.a Problemet är att jag bara har 1000 kvar i stacken. Kan jag syna?

 

Hygglot ?

 

Varför riskera den summan för att det "känns" som en bluff.

Du ska vara 100 procent säker och kunna se hans kort för att syna den här.

Finns ingen anledning att syna, vet iof inte hur långt ni kört, average och liknande.

Fold.

 

Edit: För övrigt, du talar om att det är för liten stack för att göra moves, är inte detta en till mängden av anledningar till varför du ska lägga den här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan gott vara en syn. Med dom startstackarna är man ju shortstackad i vilket fall. Det luktar uppenbarligen bluff så hade man bortsett från stackar och sånt så hade jag synat alla dagar i veckan.

 

*host synstation host* ---> me

 

Det ser ut som en bluff, men varför ska vi syna 500 när vi investerat 150 är frågan.

Hade inte jag gjort åminstone.

Vad var startstacken för övrigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som en bluff, men varför ska vi syna 500 när vi investerat 150 är frågan.

Hade inte jag gjort åminstone.

Vad var startstacken för övrigt?

 

Startstack 1000, jag hade 1000 kvar efter BB och mitt 100 bet på turn. Ungefär hälften av spelarna kvar så medelstack borde vara 2000. Ganska långt kvar tills vi är ITM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: För övrigt, du talar om att det är för liten stack för att göra moves, är inte detta en till mängden av anledningar till varför du ska lägga den här?

 

Jo det var en stor anledning till att jag kände att jag skulle lägga mig här. Hade jag haft till exempel 3000 i stacken här hade jag synat. Det var en anledning till att det blev så svårt beslut tycker jag, att stacken var så liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du lägger upp analysen så antar jag att du synade och att han bluffade..

 

Jag kan faktiskt avslöja med en gång hur det gick eftersom det inte spelar så stor roll för analysen. Jag foldade. Men jag funderar fortfarande på om han bluffade eller inte och vill ha lite input från pokerforum om jag gjorde rätt eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska vara 100 procent säker och kunna se hans kort för att syna den här.

 

eh va?? räcker att vara säker till 33% ju för att gå break-even ^^

iaf, klart det går syna, ganska lätt bluff-läge för honom med ett par olika missade drag och en bräda som inbjuder, och likaklart det går att folda blixtfort. it all depends?

 

edit: istället för att redigera mitt inlägg så kan ju alla skratta åt att ja trodde detta va en CG-disskussion (skummade bara igenom väääldigt fort). skratta på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellre allin än syn.. Säg att du synar å fi visar upp Damen med weak kicker.. En ren bluff och den handen kanske han lägger om du ställer.

 

Iofs så är han väl committad å syna ändå med damen men hade du haft större stack då jävlar!!

 

Hmm intressant tanke, det hade jag inte ens tänkt på! Du har rätt, jag tänkte att har han damen checkar han, men han kanske å andra sidan räknar med att han är slagen med damen och föröker sig på en bluff. Synar jag och förlorar har jag 500 kvar när blindsen är 25/50 och det dröjer ju inte tills de blir 50/100. Intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...