Gå till innehåll

MSN skrämmer iväg fisken.


Chillarn7

Recommended Posts

Jag kommer ihåg på den tiden spelfusket ökade inom counter-strike osv. Det slutade med att de flesta fick installera ett program som automatiskt tog en bild på skärmen varje minut och om man misstänkte att någon fuskade kunde man helt enkelt bara titta på bilderna.. vore det någon för pokerindustrin?

 

Nej, jag vill inte ha något program som tar bilder av min skärm när jag spelar, varken ifrån pokerleverantören eller någon annan.

Vad får er att tro att de inte redan gör det? T.ex. så säger Party Pokers användaravtal klart och tydligt att de har rätt att göra det.

 

Fast med tanke på att 2+2-användare verkar vara bättre på att avslöja fusk än sajterna själva, så är det nog mer troligt att de använder den möjligheten för att kopiera den porr ni har laddat hem. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer ihåg på den tiden spelfusket ökade inom counter-strike osv. Det slutade med att de flesta fick installera ett program som automatiskt tog en bild på skärmen varje minut och om man misstänkte att någon fuskade kunde man helt enkelt bara titta på bilderna.. vore det någon för pokerindustrin?

 

Skulle inte en annan spelare på något sätt kunna fixa så att den bilden också hamnar på hans/hennes dator då?

Kanske är något sådant som måste tas i bruk för att fusket skall försvinna men det måste vara ett vattentätt system så att inte fusket ökar lika snabbt igen efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, utan att känna till alltför mycket om säkerheten/programmeringen i varken cs/poker så känns det som en sjukt jäkla lång jämförelse att dra paralleler däremellan ^^. i cs så borde väl alla spelare få konstant information från de andra och därmed behövs endast ett enkelt program som omvandlar denna information till något som ej var menat skulle visas.

 

pokerklienter skickar garanterat (vore synnerligt korkat) ingen information till de andra som spelar utan endast till servern som i sin tur inte skickar det vidare förrens det behövs (vore en så oerhört enkel lösning så borde stämma).

 

att få en pokerklient att förhindra trojaner skulle innebära att den skulle kräva en bra brandvägg+antivirus för att få köras, känns ganska avlägset va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"This software synchronizes to the poker room's RNG (random number genorator). This is how you are capable of viewing extremely accurate card matches (up to 99.9% accurate)"

 

OMG! Jag ska bli riiiiiiik :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

...... :roll:

 

Klart det är lätt att skriva ett program som gör att man kan se alla hålkort på sajten. Och klart att man säljer programmet på ebay isf! :-D Heja heja... Måste finnas en hel del dumma människor på denna jord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Yep, och där är vi väl nu åtminstone om man får tro vad en del av pokersiterna skriver i sina lugnande meddelande angående slumpmässigheten i deras kort!?

 

Jag pratar om slutet av artikeln:

In final analysis, the security of the entire system relies on picking a random seed in a non-predictable manner. The best techniques for choosing such a random number are hardware-based. Hardware-based approaches rely on unpredictably random data gathered directly from the physical environment. Since online poker and other games involving real money are extremely security critical undertakings, it's probably worth investing the necessary resources to ensure that random number generation is done correctly.

 

In concert, a good shuffling algorithm and a 64-bit pseudo-random number generator seeded with a proven hardware device should produce shuffles that are both fair and secure. Implementing a fair system is not overly difficult. Online poker players should demand it.

 

Jag har sett text som beskriver liknande slumptalssystem när jag orkat läsa igenom rappakaljan på en del pokersiter. Om någon som har mer tålamod och tid än jag är hågad kunde det ju vara intressant att se om alla pokersiter kör med sådana system, eller om det verkligen finns några som fortfarande kör med förutsägbar slump...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...