Gå till innehåll

kompis åkte fast med poppers


hajen04

Recommended Posts

Kanske ett sätt att uttrycka att min inte tycker det är OK att använda andra droger än de som utestället erbjuder till försäljning.

 

Alldeles för mycket förskönande av droger på detta forum på sista tiden!

 

Ja, typiskt drogförskönande att inte önska att folk åker fast!

 

Tyvärr är många svenskar så sjukt inskränkta i det här ämnet. Man måste inte vara drogromantiker för att inse att den officiella linjen är inkonsekvent och i många delar felaktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, typiskt drogförskönande att inte önska att folk åker fast!

 

Tyvärr är många svenskar så sjukt inskränkta i det här ämnet. Man måste inte vara drogromantiker för att inse att den officiella linjen är inkonsekvent och i många delar felaktig.

 

Ditt andra påstående håller jag med om.

 

Dock har svenskar stora problem med både sprit- och spelberoende. Om vi då kan hjälpas åt att undvika fler beroenden vore väl det lämpligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alldeles för mycket förskönande av droger på detta forum på sista tiden!

Som vanligt anser svenne banan att det är drogromantiserande och förskönande så fort någon ger en mer nyanserad och verklighetsrelaterad bild på droger och brukande.

 

När någon säger att de hade en jävligt skön kväll den gången de testade e, rökte gräs, drog ladd eller whatever så är det inte nåt jävla förskönande eller romantiserande. Det är väl för fan ingen nyhet att folk tycker det är skoj med droger och de som inte kan acceptera att det finns en uppsida med droger, nämligen ruset, lever antingen i sin egen lilla bubbla alternativt är så jävla sönderindoktrinerade att det är sorgligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen hörde jag om en kompis kompis som fick råtta i pizzan också.

 

Ärligt, har du några källor på det där? Att ruset skulle bero på syrebrist i hjärnan är nog lika felaktigt som när folk påstår att det ger ruset från lustgas. Och jag har mycket svårt att se hur man ska bli smittad av att andas ur samma flaska. Du kör knappast upp den i näsan.

 

Jag jobbar med vård/kamratstöd av alkohol-, drog- och spelberoende så jag har nog rätt så bra koll på det mesta inom området och kan lätt få information gällande de flesta droger av de som använt/brukat/missbrukat dem.

 

Har själv andvänd poppers en gång i tiden så i just det har jag hyffsat bra koll.

Det finns mera matnyttigt att läsa på http://www.erowid.org för de som orkar.

 

Sedan att jag kan ha lite fel angående syrebristen kan man se lite genom fingrarna. Den flesta gaser/vätskor man inhalerar och får rus av är syrebristen den vanligaste rusorsaken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv andvänd poppers en gång i tiden så i just det har jag hyffsat bra koll.

Det finns mera matnyttigt att läsa på http://www.erowid.org för de som orkar.

 

Sedan att jag kan ha lite fel angående syrebristen kan man se lite genom fingrarna. Den flesta gaser/vätskor man inhalerar och får rus av är syrebristen den vanligaste rusorsaken.

 

Jag har läst en del om poppers på Erowid tidigare, hittade inget alls som stöder ditt påstående om dem. Sen är jag väldigt skeptisk till ditt allmäna påstående också. Lustgas t ex ges ju just syreblandad för att undvika syrebrist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst en del om poppers på Erowid tidigare, hittade inget alls som stöder ditt påstående om dem. Sen är jag väldigt skeptisk till ditt allmäna påstående också. Lustgas t ex ges ju just syreblandad för att undvika syrebrist.

 

jag är inte 100% men som jag förstått det är det syrebrist i hjärnan som orsakar dom flesta rus. när man sniffar ersätts syret av den sniffade substansen. bla därför är risken för just hjärnskador stor vid sniffning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är inte 100% men som jag förstått det är det syrebrist i hjärnan som orsakar dom flesta rus. när man sniffar ersätts syret av den sniffade substansen. bla därför är risken för just hjärnskador stor vid sniffning.

 

Det stämmer att risken för syrebrist är stor vid användande av många gaser, men därifrån till att det är syrebrist är steget väldigt stort. Som sagt, lustgasanvändning påverkas inget alls av syreinblandning, tvärtom är det att rekommendera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...