Gå till innehåll

iPhone


Bill&Bull

Recommended Posts

Redan upplåst? Kommer troligen själv be en kompis i USA beställa en åt mig och kommer issåfall få den i slutet av nästa vecka om det blir.

 

Wake the kids, phone the neighbors, the graphical version (we think it has a GUI, it's unclear at the moment) of the iPhone unlocking software is now out, official, automatic (or as much as it can be) and free. Developed by the iPhoneDev team, the new software makes opening up your iPhone to any GSM carrier simple as pie. According to the Dev Team, "This new version needs only be copied over to the phone and executed, it's full automatic. No more needs for fls or extract bin files out of the nordump. It should also cut the time down to max. 3-5 minutes."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 199
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

gah, pallade inte mer. köpte min iPhone nu. $620 för 8GB med 3-5dagar UPS från USA.

 

Det här låter lite smådyrt, hur/varifrån köpte du?

 

Fan jag som trodde jag skulle ha en iPhone vid det här laget, men det sket sig av olika anledningar. Nu funderar jag på att avvakta eventet i paris(?) i slutet av den här månaden. Detta för att jag gissar att en 16gb mkt väl kan dyka upp då. 3g skiter jag högaktningsfullt i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här låter lite smådyrt, hur/varifrån köpte du?

 

Fan jag som trodde jag skulle ha en iPhone vid det här laget, men det sket sig av olika anledningar. Nu funderar jag på att avvakta eventet i paris(?) i slutet av den här månaden. Detta för att jag gissar att en 16gb mkt väl kan dyka upp då. 3g skiter jag högaktningsfullt i.

 

vet inte om det är så dyrt. är ju knappt 4000kr, mindre än jag betalade för min k800i, varav frakten var $130(jag betalade extra för att få jättesnabb frakt då jag ska utomlands snart).

 

köpte från international orders.

 

de priserna jag hittaade i sverige, tyskland, england etc var ännu högre.

 

som jag fattat det kommer ingen ny iphone till europa förrän februari och iPhone 8gb USA-edition kommer till tyskland i slutet av november.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte om det är så dyrt. är ju knappt 4000kr, mindre än jag betalade för min k800i, varav frakten var $130(jag betalade extra för att få jättesnabb frakt då jag ska utomlands snart).

 

köpte från international orders.

 

de priserna jag hittaade i sverige, tyskland, england etc var ännu högre.

 

som jag fattat det kommer ingen ny iphone till europa förrän februari och iPhone 8gb USA-edition kommer till tyskland i slutet av november.

 

Nä, jag tycker inte heller att det är dyrt. Jag menade i jämförelse med vad jag själv sett på nätet, $499 + $40-50 i frakt. Men din högre fraktkostnad förklarar ju skillnaden.

 

En grej jag tror folk glömmer när de funderar på huruvida de ska beställa iPhone från USA eller vänta tills den kommer till Sverige är att när den kommer hit kommer den kosta 4000 (typ) plus att man tvingas teckna ett (dyrt?) abonnemang. Då man i Sverige tecknar abonnemang redan vid köptillfället så har man ju ingen nytta av upplåsningsmöjligheten. Billigare att beställa från USA alltså.

 

...btw, om du har otur åker du på tullavgift va? Och kanske får du också lägga till sales tax på priset? Detta gör att jag lutar åt att köpa via ebay istället för I.O., eftersom man slipper betala tull om sändaren märker försändelsen som gåva. (Tror jag.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gah, hade skrivit in alla detaljer och ska beställa min iPhone. då står det att ägaren inte tar VISA. aja, paypal då. skapar konto och utan förvarning har 15kr dragits från mitt kort och jag måste verifiera det. men får ju inte utdragen förrän måndag.

 

gah. jag blir så tiltad på denna omoderna världen vi lever i. tacka vet jag applestore, där slipper man allt jävla skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh låter intressant. Ska kolla upp det.

 

Här en är länk med ett videoklipp från presskonferansen där Steve Jobs förklarar varför de inte den släpps med 3G.

http://www.myitablet.com/why-is-there-no-3g-on-the-iphone-181531.php

 

Han övertygar mig allifall. 8-)

 

EDIT:

Glömde av, åker till Hong Kong på söndag. Lär ju gå att få tag på en iPhone där. Försöker nog köpa en där istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphone hit och dit. Jag säger bara Eten X800 lär rocka mycket mer...

http://www.winmobile.se/news.php?extend.296

 

 

Finns det någon film liknande denna? Skulle skulle vara intressant att se gränssnittet in action. De som köper sådana här telefoner kommer nog att använda dem mest till att surfa och lyssna på musik förutom telefonfunktionen. Har svårt att tro att Eten X800 har bättre webbläsare och iPod-funktion/MP3-spelare än iPhone.

 

Edit: såg att skärmen var mycket mindre 2,8 vs 3,5 vilket i stort sätt gör den ganska värdelös att använda för att titta på videoklipp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphone hit och dit. Jag säger bara Eten X800 lär rocka mycket mer...

http://www.winmobile.se/news.php?extend.296

 

Tittade bara lite snabbt, men betala 4999 SEK för den!? Alltså, den har ju inte ens minne, 256 MB inbyggt, och du måste köpa ett minneskort.

 

Har du ens sett någon demostration eller film av iPhone? Gå in på http://www.apple.com/iphone är mitt tips.

 

EDIT: 4999 SEK UTAN MOMS! Den lär ju kosta runt 6248:- SEK med moms. De får du ju TVÅ iphones för!

 

EDIT2: Måste ju vara något form av skämt. För deluxpaket med 1GB(!) minneskort och iGO får du alltså punga ut med 6998:- inkl moms.

Jag säger bara LOL.

 

EDIT3: Dessutom använder du en pekpinne. Du kan inte trycka med fingrarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar er inte. :)

Gränssnittet. Det är ju standard Windows Mobile.

Det som är bra med den är att den har VGA-skärm (640x480), GPS, turbo-3G, wlan och dessutom kan den skicka MMS :o

Kort sagt har den då allt jag vill ha i en mobil. Det har tyvärr inte iPhone. Men jo, man får ju punga ut några dollars mer, om det nu var priset som störde (trodde alla pokerspelare var miljonärer).

 

edit: 6kkr kostar den inklusive på Dustin.

edit2: Alltså, pekpinne... jo, men touchscreens funkar ju utan pekpinne också. Den har du ju bara för att få bättre precision. Det går inte få bra precision med fingrarna, inte ens på iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med det sagt, så vill jag även säga att jag gillar verkligen upplägget på iPhone. En stor fet skärm där man gör allt. Det som är dåligt är dock att den inte kommer gå att hobbyprogrammera till, saknar vissa funktioner som GPS, MMS, dålig upplösning på skärmen. En upphottad iPhone skulle jag nog gärna vilja ha, men det lär inte komma inom den närmsta framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar er inte. :)

Gränssnittet. Det är ju standard Windows Mobile.

 

Är ganska allergisk mot allt som har koppling till windows, så jag har inte koll på hur gränssnittet ser ut. Finns det någon video där man kan se där någon använder en Eten X800 för att navigera runt i operativsystemet.

 

GPS, turbo-3G, wlan och dessutom kan den skicka MMS

 

Fungerar GPSen bra och är lättanvänd? Vad jag hört användare av andra mobiler (Nokia) med GPS säga är att tekniken inte är färdigutvecklad. Kollade snabbt igenom tech-specs och hittade ingen taltid på batteriet, hur lång är den med 3G? Har man råd (i batteriavseende) att använda GPSen?

 

såg att tjockleken skiljer sig åt också (15,8 vs 11,6), får man verkligen ner den i fickan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är dåligt är dock att den inte kommer gå att hobbyprogrammera till, saknar vissa funktioner som GPS, MMS, dålig upplösning på skärmen.

 

Kan till viss del hålla med om att det är lite segt att man inte öppnar upp telefonen mer. Det finns dock vissa sätt att göra program inom begränsade ramar. Det verkar dock som anledningen till att man gjort dessa begränsningar är att fastställa driftsäkerheten, som är mycket viktig i en mobiltelefon. Den kritik man kan ge är att man ännu inte funnit ett bra sätt att kombinera driftsäkerhet och öppet system.

 

För de som ändå vill tillverka egna program finns ju alltid hack och det finns rätt många program ute nu som körs direkt på iPhonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, min k700 är tjockare... :)

 

Finns nog ingen officiell film, men kanske om man söker lite kan man hitta nån användarfilmad. Grejen är ju att den är väldigt ny. Jag tror batteritiden kommer vara väldigt lik X500, som enligt http://www.gsmarena.com/eten_glofiish_x500+-1986.php har 6h talk och 170h standby. Inte det bästa direkt. Vettefan varför de inte gör bättre/tjockare batterier :P

 

GPS drar mycket ström av erfarenhet från Motorola A925, men ingen aning om hur det är på X800. Däremot har jag för mit att jag bara läst bra saker om GPS-chippet sirf star III. Men den lär dra minst ilka mycket som när man pratar, så tänka GPS=talk time.

 

Nåja, jag kommer troligen köpa den när den säljs i Sverige, vilket ju skulle vara i början av oktober.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huga, jag ogillar verkligen flashiga grejer som gör att gränssnitt går långsammare, som Windows långsamma utrullning av menyn, eller som iPhone verkar ha, allting ska zoomas från litet till stort, och smooth-scrollas åt sidan osv. Hoppas verkligen man kommer kunna stänga av sånt shit... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar er inte. :)

Gränssnittet. Det är ju standard Windows Mobile.

Det som är bra med den är att den har VGA-skärm (640x480), GPS, turbo-3G, wlan och dessutom kan den skicka MMS :o

 

edit: 6kkr kostar den inklusive på Dustin.

Utan mjukvaran känns väl GPSen lite överflödig?

 

Varför ska man skicka MMS när mailen klarar av det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min amerikanske vän var besök idag och jag spenderade i alla fall tre timmar med iPhonen i högsta hugg. Snabbare menysystem existerar inte. Allt går sinnessjukt snabbt.

 

Det är segare att skriva med den än på en - exempelvis - Blackberry, men det får man ta. Det GÅR inte att inte älska den.

 

Huga, jag ogillar verkligen flashiga grejer som gör att gränssnitt går långsammare, som Windows långsamma utrullning av menyn, eller som iPhone verkar ha, allting ska zoomas från litet till stort, och smooth-scrollas åt sidan osv. Hoppas verkligen man kommer kunna stänga av sånt shit... :P
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...