Gå till innehåll

Hur ska man hålla sig skärpt???


Haddock

Recommended Posts

God kväll.

Jag har spelat i nåt år nu, största delen ett riktigt jävla såll...

 

Men grejen är att jag spelar bra, brukar börja på svenska spels 1/2 eller 2.50/5 bord med ca 300kr gå upp till 1-2k för att sedan alltid sumpa typ allt..

 

Jag kan med andra ord inte ge mig, sen när man spelar bra blir man stursk o torskar:(

 

Detta är alltså inte bara ibland utan typ jämt..

 

Och jag kan absolut inte se när det vänder...

 

Hur löser ni detta, hur länge kan/bör man sitta...

 

MVH/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog delvis svarat på frågan själv.

Att bli "stursk" betyder antagligen att du byter från en vinnande stil till en "fiskstil"

Om det nu inte bara är den vanliga variansen som ställer till det för dig, men skillnaden känner du snart igen när du tänker igenom handen.Ex någon du vet är en solid spelare som hela vägen har en bättre hand än dig själv och du själv tänker efteråt "det där visste jag ju hela tiden" men ändå blev du av med ett inköp. Det är ingen varians, det är dåligt spel.

 

Alternativt handen när du efteråt känner "Jag gjorde rätt hela vägen" men du blir utdragen av en skithand, det är en varians man bara måste lära sig att ta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo bara sluta i tid, funderar om man ska tidsinställa en sån teaser gun o sätta den på nacken.

 

Sitter nu vid ett 2-5krs bord, spelade upp från 200 till 600kr, för att efter en helt onödig skit syn med jjj mot o färg förlora hälften:/

 

Och nu kommer jag som vanligt försöka kriga tillbaks dem utan framgång...

 

Det sura är ju att jag skulle utan att ha dålig självkänsa kunna bli rätt bra om jag slutar i tid.

 

Om jag hittar tecken på att jag borde..

 

MVH/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo bara sluta i tid, funderar om man ska tidsinställa en sån teaser gun o sätta den på nacken.

 

Sitter nu vid ett 2-5krs bord, spelade upp från 200 till 600kr, för att efter en helt onödig skit syn med jjj mot o färg förlora hälften:/

 

Och nu kommer jag som vanligt försöka kriga tillbaks dem utan framgång...

 

Det sura är ju att jag skulle utan att ha dålig självkänsa kunna bli rätt bra om jag slutar i tid.

 

Om jag hittar tecken på att jag borde..

 

MVH/

 

Lägg ner pokern innan du blir spelberoende och få bo i en kartong.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta när du ligger på plus

 

? det där är rätt diffust och stämmer nästan aldrig.

Iaf inte med mig. När jag plussar spelar jag mycket bättre spel.. och sluta då känns rätt så waste. Och sen är nästa fråga. hur mycket plus? så fort han kommer över -+0? Knappast något vinnande spel :/

 

Gör som någon sa. Ta tiden när du spelar. Låt oss säga börja med att spela i max 1h intervaller och se hur det går därifrån. hur bra / dåligt det än går när timmen är slut så sluta spela. Märker du att det går fint kan du prova öka tiden osv.. Det tar tid att hitta hur länge man klarar, men det tar det att bygga en fin rulle också :)

 

Ett annat tips är att göra nåt brevid.. fast det blir inte så mycket reads då.. Ja får ett mycket "solidare grindspel" när jag sitter och pysslar med annat samtidigt iaf.

 

Hoppas det hjälper lite iaf.. Finns säkert många här som har bättre koll än mig.. men man kan ju iaf försöka bidra med något :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående inlägg, att köpa in sig med 60BB och klonka en tredubbling

är inte så svårt lika lite som det säger något om dina pokerskills.

SS har en utmärkt handhistorik, utnyttja den (om du kan pokerteori) och gå ned i nivå eller ta ut vinsten när du har den (det sista är väl liktydigt med att sluta spela antar jag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God kväll.

Jag har spelat i nåt år nu, största delen ett riktigt jävla såll...

 

Men grejen är att jag spelar bra, brukar börja på svenska spels 1/2 eller 2.50/5 bord med ca 300kr gå upp till 1-2k för att sedan alltid sumpa typ allt..

 

Jag kan med andra ord inte ge mig, sen när man spelar bra blir man stursk o torskar:(

 

Detta är alltså inte bara ibland utan typ jämt..

 

Och jag kan absolut inte se när det vänder...

 

Hur löser ni detta, hur länge kan/bör man sitta...

 

MVH/

 

Kan ju vara trötthetssymtom från dig när det börjar svikta i ditt spel ?!

 

Har några "knep" inför större turneringar som jag har börjat använda mig av. för att hålla skärpan - med detta kanske inte det råd du söker - men det hjälper mig att åtminstonde att tilta mindre till att börja med

 

1. Äter inte nära inpå en större turnering - man blir trött och däst

2. Går ut på en promenade för att bli pigg före en turnering som jag vet kan bli lång - frisk luft är aldrig fel - och öppna alla sinnen, en lite uppladdning med andra ord.

3. Laddar upp med ett litet paket druvsocker & Coca-Cola, kaffe emellanåt ( inte speciellt nyttigt - men hjälper mig att behålla skärpa ytterligare ett tag när jag börjar krokna efter kanske 1½ timmes spel

4. Går det helt fel, gråter jag mig till sömns...

( Dessa råd gällde nu bara turneringar - du kanska ska statsa på dessa tillsvidare )

 

Kanske låter dumt - men det har hjälpt mig att bibehålla skärpa längre - och emellanåt har man ...nått åtminstonde finalbordet efter 2 - 3 timmar.

 

Du kanske ska också ha en bestämd tid på hur länge du ska spela - ex. 1 timme - sen lägger du av på sekunden.

 

Men detta kanske inte var det råd du sökte :-)

 

Men har ung. samma problem som du, går bra i början men sen händer något...så några "ritualer" har jag börjat med inför en fight inför pokerspelet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rosenrot och Ekströms blåbärsdryck... motionera innan du sätter dej och sen kan du ladda på med några koppar kaffe efter några timmar.

 

Om du startar dåligt kan det avgöra hela sessionen, gör ngt annat kul... titta på film, hälsa på ngn eller pissa på grannens fönster och sätt dej senare.

 

PS: som nästan alla har sagt så är din BR för liten, spelar inte ngn roll hur duktig man är om man spelar för sin BR... finns bara en väg då.

 

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Det beror inte på naturliga svängningar, jag är riktigt bra på att spela poker tills det vänder.

Jag brukar alltid börja med 2-300kr vid dessa bord och förlorar väldigt sällan större summor innan jag dubblat dem, och jag spelar många tusen händer bara på svenska, och där har jag inte hållit till länge.

 

Jag ska försöka sätta en gräns på 2 speltimmar per dag nu, 1 åt gången tror jag skulle passa mig ganska fint nu från början, och sakta lägga till lite.

 

Det sjuka är att utan att märka det innan det är för sent, tar jag helt värdelösa risker som jag aldrig skulle gjort annars..

 

MVH/ Nicklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Det beror inte på naturliga svängningar, jag är riktigt bra på att spela poker tills det vänder.

Jag brukar alltid börja med 2-300kr vid dessa bord och förlorar väldigt sällan större summor innan jag dubblat dem, och jag spelar många tusen händer bara på svenska, och där har jag inte hållit till länge.

 

Jag ska försöka sätta en gräns på 2 speltimmar per dag nu, 1 åt gången tror jag skulle passa mig ganska fint nu från början, och sakta lägga till lite.

 

Det sjuka är att utan att märka det innan det är för sent, tar jag helt värdelösa risker som jag aldrig skulle gjort annars..

 

MVH/ Nicklas

 

 

 

 

I den övre meningen så skriver du att du är bra på poker tills det svänger, och i den nedre att du inte ens märker när du börjar ta värdelösa risker. Detta betyder i klarspråk att du INTE är särkilt bra på poker, då poker minst lika mycket handlar om att kunna hantera svängningar, och att hela tiden ta kalkylerade risker. Vilket du uppenbarligen inte gör. Börja om på lägsta nivåerna, gör om gör rätt, och spela inte så J* högt i förhållande till din trytande spelkassa! Det är endast vinnande spelare som är bra på poker, alla andra tror bara detta.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...