Gå till innehåll

AK i pos vad göra?


sentenced

Recommended Posts

Spelade nyss en hand jag undrar lite om.

 

Jag hade AK utg och raisar standard 4bb och får syn av sb.

Floppen kommer A69 med 2 klöver.

 

Han checkar jag bettar pot och han synar.

 

Turn kommer en 3:e klöver och han checkar och jag bettar 2/3 pot och blir reraisad till dubbla.

 

Är detta autofold eller ? Måste väl betta på turn så ingen 4:e klöver får komma gratis väl (hade ingen klöver själv).

 

Checka bakom på turn kan väl aldrig vara bra även om jag har position här?

 

Vad är standard en sån här gång egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid check på turn, foldar ni vid bet då eller?

 

Om vi checkar turn, öppnar vi inte för en massa Ax att bluffa bort oss? Som kanske foldar vid bet?

 

Fördelen med att checka turn är ju att du med mycket godare samvete kan syna ett riverbet eftersom inducerade bluffar/värdebet med sämre A kommer slås av dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare betade jag även turn här, men har övergått till att checka bakom just av de anledningar som andra angett. Ofta man blir reraisade eller att Fi foldar för ett bet. Kommer ett klöver till på river och Fi bettar är det ju given fold, men annars slår du många händer som Fi bettar här - sämre ess och bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ängeln, are you on crack:-D ? Varför skulle han bluffa med ett sämre A? Bettar han ett sämre A på river är det för värde.

 

Nop :-( . Ja varför inte om vi visar svaghet på turn. Skulle inte vara första gången jag såg ett sånt spel. Men det är på mina nivåer iofs och jag vet ju inte vad det här var för nivå.

 

Sen har jag funderat lite (eftersom jag håller på att lära mig det här med NL på lägre nivåer) på det där med check på turn och har då en fråga till alla hajar som vill göra det:

Om vi checkar turn och Fi ställer in låt säga 75BB på river. Synar ni verkligen det med färgdraget ute och enbart TPTK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nop :-( . Ja varför inte om vi visar svaghet på turn. Skulle inte vara första gången jag såg ett sånt spel. Men det är på mina nivåer iofs och jag vet ju inte vad det här var för nivå

 

 

Vad snackar du om??

BLUFF = endast händer som slår dig som synar

Värdebet = många händer du slår som synar

 

Alltså, betar han Ax här så vill han ju ha syn av TT-KK, värdebet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

ok följdfråga då, låt säga att man är ur pos istället då, man bettar ut på floppen och får syn, turn kommer den 3:e klövern, är det bara bet/fold som finns i det läget då? Och isåfall räcker det att man bettar typ halvpott? Check/syn eller check/fold känns ju lite kallt men alla synpunkter är uppskattade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...