Gå till innehåll

Live 20/20 på CC, KK hittar sämsta turnkortet nånsin (?) i bamsepott.


Recommended Posts

No limit 20/20 SEK, 10 handat.

 

Fi är regular, kvinnlig sådan, ca 25 år. Hon är tight preflop, lite synig av sig men ändå halvbra, antagligen lite vinnande/break-even. Hon ser mig som tight men kapabel till det mesta, diskuterade med henne att jag höll på att CRAI tom på turn några händer tidigare då hon floatade mig i position på floppen och bettade hem det på turn.

 

Effektiva stacks 4700 kr.

 

Jag har svarta KK UTG+1, UTG limp, jag lägger 140. Fi synar på knappen, nån mer irrelevant spelare synar.

 

Flop Q73, 2 klöver. Jag bettar 300, fi miniraisar till 600, tredje spelaren foldar. Jag steker ca 1 minut (frågar fi om hon har bra, hon svarar "ganska så") och lägger tot 2000. Fi synar efter lite betänketid.

 

Turn A, klöver. Jag har alltså Kc och därmed nutflushdraget.

 

Plan? drygt 2500 kvar i stacken, pott ca 4500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt jobbig turn ur position. Checkar du finns det en stor chans att hon ställer, och vad gör du då? Du drar, förmodligen, till två kungar och nio klöver, d v s elva outs. Risken finns ju dock att hon redan har flushen, och då har du bara sju outs kvar, alternativt att hon har en klöver och då har du tio outs.

 

Och potten är ju gigantisk, som sagt. Du kan nog inte slinka. Och då är ju det bästa att ställa direkt, för att ev. få henne att lägga sig, och i annat fall gambla. Visst, du kanske leder, men troligen inte.

 

Jag skulle ha ställt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt jobbig turn ur position. Checkar du finns det en stor chans att hon ställer, och vad gör du då? Du drar, förmodligen, till två kungar och nio klöver, d v s elva outs. Risken finns ju dock att hon redan har flushen, och då har du bara sju outs kvar, alternativt att hon har en klöver och då har du tio outs.

 

Och potten är ju gigantisk, som sagt. Du kan nog inte slinka. Och då är ju det bästa att ställa direkt, för att ev. få henne att lägga sig, och i annat fall gambla. Visst, du kanske leder, men troligen inte.

 

Jag skulle ha ställt.

 

Med 11 outs och så mycket i potten får man pottodds och syna om Fi ställer in - så att ställa in själv ger en chansen att man inte behöver dra till outs om Fi lägger sig.

 

Om man inte tror färgdraget är levande så skall man check-folda - om man tror det är levande så ställer man självklart in.

 

Check-syna finns inte med den stack och den pott som redan finns - jag hade nog ställt i detta läget jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 11 outs och så mycket i potten får man pottodds och syna om Fi ställer in - så att ställa in själv ger en chansen att man inte behöver dra till outs om Fi lägger sig.

 

Om man inte tror färgdraget är levande så skall man check-folda - om man tror det är levande så ställer man självklart in.

 

Check-syna finns inte med den stack och den pott som redan finns - jag hade nog ställt i detta läget jag med.

Precis som jag skrev. :) (första stycket).

 

Hur kan färgdraget inte vara levande? :) Han har nötflushdrag och bordet är inte parat.

 

Edit: Eller menar du att sju outs är för lite för dig att ställa på? Då ska man dock ha en jäkla read på sin FI för att VETA att hon fått flushen. I o m att man är OOP är det ju ännu svårare. Jag ställer, helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev något av ett "twiligt-zone moment" på turn när jag ställde utan att riktigt tänka efter bara för att turnkortet var så enormt tiltande, ingen aning vad som är det bästa spelet egentligen faktiskt. Säg att innan vi agerar på turn flippar fi AQ utan klöver, vad gör ni nu? (förutom ropar på brush och får hennes hand dödförklarad...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checka och hoppas hon bettar 500 kr eller nåt =).

 

För det finns väl inte en chans i helvetet att hon foldar sitt tvåpar?

 

mm detta är nog det bästa alternativet oavsett om man vet att hon har AQ eller inte. Har hon QJ/KQ gråt-foldar hon mot pushen här så värdet i att ställa är ganska litet. Finns ingen chans att hon skulle folda AQ trots att jag typ alltid visar ett set i såhär stora potter. Det är precis så att jag inte får potodds mot AQ om hon ställer, potten skulle behöva vara 5000 prick på turn då...

 

Edit: obv kom klöver 2 på river eftersom man är så skillad... Fisk-image på bordet resten av kvällen också sjukt +EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...