Gå till innehåll

PF-kollo i Thailand (Seascape Beach Resort, Koh Samui) LÅS TACK


Metaddict

Recommended Posts

  • Svars 558
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var upp 6K$ efter bara några dagar av månaden, nu ett antal dagar efter de är jag upp 4K$, jag som trodde det hade lossnat :-( Orka såhär varje dag typ:

 

orkagx2.jpg

 

 

Skön pott här allafall, spydde på rivern men han var jäääättefisk så hade han prickat färgen så hade han lixom:

 

 

 

Seat 1: Akryll ($402.00)

Seat 2: Gonzzaless ($70.00)

Seat 3: HERO ($908.20)

Seat 4: Legnis ($462.00)

Seat 5: neo_x_hiro ($498.10)

Seat 6: PAPACHARLIE ($556.70)

 

HERO posts the small blind of $2.00

Legnis posts the big blind of $4.00

 

The button is in seat #2

 

:As::Ad:

 

neo_x_hiro folds

PAPACHARLIE calls $4.00

Akryll folds

Gonzzaless folds

HERO raises to $20.00

Legnis folds

PAPACHARLIE calls $16.00

 

:Kc::3d::3c:

 

HERO bets $31.00

PAPACHARLIE calls $31.00

 

:Kc::3d::3c::Td:

 

HERO bets $74.00

PAPACHARLIE calls $74.00

 

:Kc::3d::3c::Td::7d:

 

HERO bets $218.00

PAPACHARLIE raises to $431.70 and is all-in

HERO calls $213.70

 

PAPACHARLIE shows :Kd::Ac:

 

 

HERO collects $1,114.40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bjuda på en liten miniparlör för er som vill lära er förstå "PFs maskot DaPine87 som är patetisk" etc etc etc.

 

Semi-arab: Person som kommer från Kuwait

 

Knullande bra: Riktigt jävla sjukt bra helt enkelt

 

Gaahhh dö din helvetes jävla fitthora: Jag blev nyss trebetad med skräp/Jag förlorade nyss en pott på 30BB.

 

Det knullar i ögonen/öronen/munnen på mig: Just nu är jag väldigt upphetsad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bjuda på en liten miniparlör för er som vill lära er förstå "PFs maskot DaPine87 som är patetisk" etc etc etc.

 

Semi-arab: Person som kommer från Kuwait

 

Knullande bra: Riktigt jävla sjukt bra helt enkelt

 

Gaahhh dö din helvetes jävla fitthora: Jag blev nyss trebetad med skräp/Jag förlorade nyss en pott på 30BB.

 

Det knullar i ögonen/öronen/munnen på mig: Just nu är jag väldigt upphetsad.

 

Hur säger man sista meningen på Helsingborgsparlör?

 

 

Det knyllar i ögonen/öronen/mynnen på mig: Jyst ny är jag väldigt ypphetsad.:twisted:

 

Hoppas ni har det jättegott pojkar!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det, glömde att Pinnen framöver kommer att referas till som Stuey eftersom han är så tiltande likt Stu Ungar.

 

För att inte Stuey ska känna sig helt utmobbad tänkte jag faktiskt bjuda på mig själv litegrann:

 

Jag drog igår kväll ut till Gulliver på Khao San Road för att träffa en brud, när jag kom dit var det även ett gäng andra brudar där som hon kände. Som alla vet (typ alla iaf?) är thaibrudar ofta rätt jävla hårda när det gäller alkohol, så jag blev nog lite fullare än jag hade planerat.

 

Anyway, när jag vaknade imorse var min mobil borta! Förutom att det är en fin mobil (med bra kamera, kul att ha här nere) så har jag alla telefonnummer sparade enbart på den, eftersom listan jag hade försvann när min förra dator kraschade. Det är ju en rätt personlig sak mobilen. Bilder, sms, etc.

Jag letade verkligen ÖVERALLT men den var helt väck. Vi provade att ringa den med men det var självklart ingen som svarade. Kul? NEJ! Tilt deluxe! Köpa ny hade känts tråkigt och onödigt i vanliga fall, men när man dessutom tokbackat sen man kom till Thailand kändes det ännu kallare...

 

Efter lite shopping (rättare sagt ganska mycket shopping) på MBK, och ett besök på deras extremt trevliga food floor, kom vi tillbaka till hotellet för lite chillande. Jag öppnar garderoben i vilken jag brukar lägga undan datorn. Ovanpå den ligger mina mjukisbyxor och när jag ska flytta på dem hör jag ett "klonk". Tankarna då var något i stil med "om det inte var min mobil som trillade fram nu hoppar jag från balkongen på 17de våningen". Eftersom jag skriver här kan ni alla gissa hur det gick :mrgreen: Benknackan undrade vad som pågick när jag framträngde ett väldigt högt glädjetjut på mitt rum.

Jag hade alltså lagt mobilen i mjukisbyxorna samt stängt av ljudet på den när jag gick och lade mig. GGjävlaWP Meta :lol:

 

För att sammanfatta: när ditt thairaggs kompis börjar hetsa med alkoholen - våga vägra 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur säger man sista meningen på Helsingborgsparlör?

 

 

Det knyllar i ögonen/öronen/mynnen på mig: Jyst ny är jag väldigt ypphetsad.:twisted:

 

Hoppas ni har det jättegott pojkar!!!!

 

Pinnen är från Karlskoga. Själv säger jag aldrig såna saker, men när jag gör det så säger jag dem med Karlskoga-dialekt typ. Så ditt hån gick inte fram 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anyway, när jag vaknade imorse var min mobil borta!

 

Samma grej hände mig men med VISA kortet, förutom jag inte hittat mitt. Sista jag gjorde på fyllan var ett uttag så min teori är att jag glömde kvar kortet i ATM:en. Villket förhoppningsvis innebär att ingen filur har det iaf hehe

 

Dom e ju för fan felkonstruerade här i thailand, först kommer pengarna sen kortet, tvärtemot i sv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma grej hände mig men med VISA kortet, förutom jag inte hittat mitt. Sista jag gjorde på fyllan var ett uttag så min teori är att jag glömde kvar kortet i ATM:en. Villket förhoppningsvis innebär att ingen filur har det iaf hehe

 

Dom e ju för fan felkonstruerade här i thailand, först kommer pengarna sen kortet, tvärtemot i sv...

 

Gjort den en gång också, kasst system. Jag hade dock tur, nån hade lämnat in kortet i växelkuren som låg i anslutning ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom e ju för fan felkonstruerade här i thailand, först kommer pengarna sen kortet, tvärtemot i sv...

 

Om pengarna kommer överhuvudtaget. Dom fula små maskinerna kan få för sig att finta bort dina pengar. Vilket hände mig en gång vid en ATM bortanför oak, vid 7eleven. Men va på väg ut på klubb så orka inte bry mig mer om det, va ju bara 10k bhat dessutom..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om pengarna kommer överhuvudtaget. Dom fula små maskinerna kan få för sig att finta bort dina pengar. Vilket hände mig en gång vid en ATM bortanför oak, vid 7eleven. Men va på väg ut på klubb så orka inte bry mig mer om det, va ju bara 10k bhat dessutom..

 

JAJA kanns igen, blev av med 20.000 bath, bbbrrrr lljdet kom precis som nar den raknar up pengar min inga cash, fick springa pa bankkontoret dan efter som lag nanstans, ta med thai tjej som hjalpte fylla i papper o skit, 1 vecka senare ramla pengarna tillbaka lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter ensam uppe i rum 5131 och tänkte ta och täntke ge en liten snabb update.

 

Grinden går bra för vissa (läs dapine, jag och benknackan) och sådär för andra (meta, snaso och incognito). Här med är konceptet "tight is right" bevisat sig stämma (benknackan brukar lira rätt lag, men hittade 9k plusset igår med nit-stats, says it all).

 

Snaso har redan börjat fundera på andra sysselsättningar än pokern. Eftersom snaso föredrar ett yrke där business and pleasure är kombinerat, så känns en karriär som proffesionell guitar hero spelare rätt givet.

 

img0223ci7.jpg

 

Incognito som också försöker rida ut de hårda tiderna har också försökt att hitta andra inkomstkällor, dock verkar planen att bli bowlingproffs inte funka så bra hittills (tror ej han varit över 100 poäng på 4 serier).

 

Metaddict vet att han är kung på poker och att hans downswing vänder närsomhelst, och istället för att lägga fokus på poker så har han inlett ett halvt seriöst förhållande med en thaitjej. Vad som sker just nu i hans rum vet förmodligen bara han och tjejen om, möjligtvis benknacken som bor rum i rum, badbeat. :shock:

 

Dapine laddar febrilt inför hans 5kturre på everest nu på lördag, och har införskaffat lite blingbling i form av ett halsband med ett stort dollartecken på (i plast eller nickel gissar jag då det kostade 250 bhat :shock:, dapine verkar dock övertygad om att det är platina och diamanter). Bild kommer, troligtvis kommer en lakersjersey inhandlas också för maximal klonkeffekt.

 

Benknackan letar och letar efter den omtalade drivingrangen som tydligen skulle finnas på hotellet, samt en puttinggreen också. Dessa hopp kändes förgäves, innan vi så sent som idag såg en kille komma gående med en golfklubba och några bollar i en påse, knackans tripp till bkk verkar räddad. Utforkning på detta område sker imorgon, knackan postar update.

 

Om migsjälv så vet jag inte riktigt vad jag ska säga, har blivit något hjärnskadad av att bo med dapine, men det känns rätt standard. Har skämt ut mig flera gånger när det gäller beställningar och bowlingbanor, men det får någon annan ta upp.

 

Blir utgång imorgon, metas brud lovade oss ett bra uteställe och vi håller tummarna för att det blir något bra. Vegas och ni andra tomtar, hojta till om ni ska med. Dags att sova nu tror jag, gl vid borden alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...