Gå till innehåll

Jakelamotta - Mestadels NL400 och lite NL600


Jakelamotta

Recommended Posts

SNG på Ongame är ondska. Vet inte hur många gånger jag försökt mig på att grinda dem istället för CG men tvingats kravla tillbaka med svåra stjärtsmärtor efter alla hårda kortleks-våldtäkter. Känns som att det bara inte går att gå plus på dem. Trivs bra som fasen med CG på Ongame då det kryllar av fisk men SNG-delen är tamejfan riggad på riktigt. :twisted:

 

Håller med, men grejen är att jag plussade i början, de 1000 första har jag ett rätt så bra resultat på men de senaste 400 har jag backat ca 250$. Känns inte riktigt värt att spela just nu då dessutom CG är roligare, lättare att få bonusar med SNG förstås men..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 401
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelade just 1h CG session på Tower med positivt resultat, +65$. Har en hand som jag vid tillfället var tuff då det var rätt tidigt in i sessionen och inte hade några reads. Efterhand insåg jag att Fi i handen var väldigt väldigt vek och bluffade med små bets så jag tog nog rätt beslut.

 

Jag har AQ.

 

Seat 2: HERO ($53.60 in chips)

Seat 3: Rons xx ($46.50 in chips)

Seat 6: prutten11 ($119.90 in chips)

Seat 7: ahilesblr504 ($65.75 in chips)

Seat 10: Fi ($42.75 in chips)

 

ANTES/BLINDS

ahilesblr504 posts blind ($0.25), Fi posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

HERO bets $2, Rons xx folds, prutten11 calls $2, ahilesblr504 folds, Fi calls $1.50.

 

FLOP [board cards: Ace of Hearts,7 of Diamonds,4 of Spades ]

Fi checks, HERO bets $5, prutten11 folds, Fi calls $5.

 

TURN [board cards: Ace of Hearts,7 of Diamonds,4 of Spades,5 of Diamonds ]

Fi checks, HERO bets $9, Fi calls $9.

 

RIVER [board cards: Ace of Hearts,7 of Diamonds,4 of Spades,5 of Diamonds,6 of Spades ]

Fi bets $26.75 and is all-in, HERO folds.

 

SHOWDOWN

Fi wins $59.50.

 

Viker ni utan read? Jag gör nog det iaf, men är inte säker på att det är rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade just 1h CG session på Tower med positivt resultat, +65$. Har en hand som jag vid tillfället var tuff då det var rätt tidigt in i sessionen och inte hade några reads. Efterhand insåg jag att Fi i handen var väldigt väldigt vek och bluffade med små bets så jag tog nog rätt beslut.

 

Jag har AQ.

 

Seat 2: HERO ($53.60 in chips)

Seat 3: Rons xx ($46.50 in chips)

Seat 6: prutten11 ($119.90 in chips)

Seat 7: ahilesblr504 ($65.75 in chips)

Seat 10: Fi ($42.75 in chips)

 

ANTES/BLINDS

ahilesblr504 posts blind ($0.25), Fi posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

HERO bets $2, Rons xx folds, prutten11 calls $2, ahilesblr504 folds, Fi calls $1.50.

 

FLOP [board cards: Ace of Hearts,7 of Diamonds,4 of Spades ]

Fi checks, HERO bets $5, prutten11 folds, Fi calls $5.

 

TURN [board cards: Ace of Hearts,7 of Diamonds,4 of Spades,5 of Diamonds ]

Fi checks, HERO bets $9, Fi calls $9.

 

RIVER [board cards: Ace of Hearts,7 of Diamonds,4 of Spades,5 of Diamonds,6 of Spades ]

Fi bets $26.75 and is all-in, HERO folds.

 

SHOWDOWN

Fi wins $59.50.

 

Viker ni utan read? Jag gör nog det iaf, men är inte säker på att det är rätt.

 

Du gör nog rätt på alla gator skulle jag vilja säga. Möjligtvis några BB större bet på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär så var man klar med morgonens grind, 1h blev det, nu dags för plugg, yay! Positivt resultat blev det dessutom, +109,65$. Ganska enkla beslut hade jag, och det känns att jag är inne i en upswing backar jag inget innan 500$ bonusen släpps kan jag nog börja skotta på NL100 sen. Rulle just nu: 2445$.

 

Den här handen tycker jag är rätt intressant, är folden för vek? Känner ibland att jag är lite vek men att det inte gör så mycket när man kan stacka fisken med set.

 

Bord 'Split': $0,50-$0,50 No-limit HE (Real)

Plats 0: HERO ($49,85 i marker)

Plats 3: martingore ($34,10 i marker)

Plats 5: putin13 ($46,15 i marker)

Plats 8: geosvenner ($10,65 i marker) (på knappen)

Plats 9: Neytpoh_here ($47 i marker)

*** Blind bet-omgång *** :

Neytpoh_here : Lägger mörk ($0,25)

HERO : Lägger mörk ($0,50)

Gav till HERO: Knh

Gav till HERO: Knr

*** Pre-flopp *** :

martingore : Synar ($0,50)

putin13 : Ligger

geosvenner : Ligger

Neytpoh_here : Satsar ($2,50)

HERO : Synar ($2,25)

martingore : Synar ($2,25)

*** Flopp *** : 2k 3k 8k

Neytpoh_here : Satsar ($7)

HERO : Synar ($7)

martingore : Ligger

*** Turn *** : [ 2k 3k 8k ] 8r

Neytpoh_here : Satsar ($15)

HERO : Ligger

 

Vad ska han ha här liksom? När 8 kommer på turn är jag ju död, det enda jag ligger lite för är ju nötdraget samt TT, 99.

 

Normalt trebetar jag pre med JJ men valde att bara syna för omväxlingens skull, jag har ju trots allt position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här handen tycker jag är rätt intressant, är folden för vek? Känner ibland att jag är lite vek men att det inte gör så mycket när man kan stacka fisken med set.

 

Bord 'Split': $0,50-$0,50 No-limit HE (Real)

Plats 0: HERO ($49,85 i marker)

Plats 3: martingore ($34,10 i marker)

Plats 5: putin13 ($46,15 i marker)

Plats 8: geosvenner ($10,65 i marker) (på knappen)

Plats 9: Neytpoh_here ($47 i marker)

*** Blind bet-omgång *** :

Neytpoh_here : Lägger mörk ($0,25)

HERO : Lägger mörk ($0,50)

Gav till HERO: Knh

Gav till HERO: Knr

*** Pre-flopp *** :

martingore : Synar ($0,50)

putin13 : Ligger

geosvenner : Ligger

Neytpoh_here : Satsar ($2,50)

HERO : Synar ($2,25)

martingore : Synar ($2,25)

*** Flopp *** : 2k 3k 8k

Neytpoh_here : Satsar ($7)

HERO : Synar ($7)

martingore : Ligger

*** Turn *** : [ 2k 3k 8k ] 8r

Neytpoh_here : Satsar ($15)

HERO : Ligger

 

Vad ska han ha här liksom? När 8 kommer på turn är jag ju död, det enda jag ligger lite för är ju nötdraget samt TT, 99.

 

Normalt trebetar jag pre med JJ men valde att bara syna för omväxlingens skull, jag har ju trots allt position.

 

Som spelad tycker jag du gör rätt i att lägga där. Även fast han mycket väl kan skjuta på med luft (vilket jag skulle gjort på turn) så kostar det mer än det smakar i längden när det som du säger finns så otroligt många händer som slår dig. Det enda du kan göra om du starkt misstänker bluff är att ställa men det kräver ju hyfsad read på motståndaren. Tycker lägg är helt rätt om man vill spara pengar i längden. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har då spelat min första session på NL100, redovisade aldrig resultatet från fredagens fortsatta spel, plussade ca 280$ totalt i fredags och det gjorde att jag fick nästan 29 inköp på NL100. Därför beslutade jag nu att prova ett bord på den nivån. Hände inget speciellt lite konstigt kändes det att spela för dubbelt så stora summor. Vet inte riktigt hur man ska göra för att inte spela weaktight..

 

Hsh så blev dagens session ingen höjdare, backade 73$ men man måste ju förlora ibland också, för typ 6:e gången i rad blev mina ess utdragna. Vet inte om jag kunde gjort något annorlunda här:

 

played at "Hayward" for USD RM from 2007-10-07 06:55 until 2007-10-07 06:57

 

Seat 2: hawaiieye ($48.90 in chips)

Seat 4: HERO ($93.25 in chips)

Seat 8: DonLusen ($91.60 in chips)

Seat 9: -- MUNS -- ($36.70 in chips)

Seat 10: topi83 ($38 in chips)

 

ANTES/BLINDS

DonLusen posts blind ($0.25), -- MUNS -- posts blind ($0.50), topi83 posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

topi83 checks, hawaiieye calls $0.50, HERO bets $2.50, DonLusen calls $2.25, -- MUNS -- calls $2, topi83 folds, hawaiieye calls $2.

 

FLOP [board cards: Queen of Clubs,6 of Hearts,10 of Spades ]

DonLusen checks, -- MUNS -- checks, hawaiieye checks, HERO bets $8, DonLusen folds, -- MUNS -- folds, hawaiieye calls $8.

 

TURN [board cards: Queen of Clubs,6 of Hearts,10 of Spades,6 of Diamonds ]

hawaiieye checks, HERO bets $18, hawaiieye bets $38.40 and is all-in, HERO calls $20.40.

 

RIVER [board cards: Queen of Clubs,6 of Hearts,10 of Spades,6 of Diamonds,3 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

hawaiieye shows [ King of Clubs,6 of Clubs ]

HERO shows [ Ace of Hearts,Ace of Clubs ]

hawaiieye wins $101.80.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då slutade iaf dagen med negativt resultat, första gången sen den 1:a denna månad. Hade slutat på plus om mitt skottande på NL100 inte slutat med ett förlorat inköp genom denna hand:

 

Hand P4-51342388-102, startade 2007-10-07 16:07 (EDT)

Bord 'Boulogne': $1-$1 No-limit HE (Real)

Plats 5: Krivedko ($119,10 i marker)

Plats 6: zoe51 ($44,25 i marker)

Plats 7: fr44d ($153,85 i marker)

Plats 9: HERO ($91,95 i marker)

*** Blind bet-omgång *** :

Krivedko : Lägger mörk ($0,50)

zoe51 : Lägger mörk ($1)

Gav till HERO: King of Clubs

Gav till HERO: King of Hearts

*** Pre-flopp *** :

fr44d : Synar ($1)

HERO : Satsar ($4)

Krivedko : Ligger

zoe51 : Synar ($3)

fr44d : Synar ($3)

*** Flopp *** : 7 of Diamonds3 of Clubs9 of Spades

zoe51 : Passar

fr44d : Passar

HERO : Satsar ($9)

zoe51 : Ligger

fr44d : Höjer ($18)

HERO : Synar ($9)

*** Turn *** : [ 7 of Diamonds3 of Clubs9 of Spades ] 4 of Spades

fr44d : Satsar ($20)

HERO : Höjer ($69,95)

HERO : All-in ($69,95)

fr44d : Synar ($49,95)

*** River *** : [ 7 of Diamonds3 of Clubs9 of Spades4 of Spades ] 9 of Clubs

Gav till fr44d: 9 of Hearts

Gav till fr44d: 8 of Hearts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Megatilt!! Spelat 1,5h idag och gjorde allt fel, bara felaktiga beslut, kunde ha slutat värre dock, -100$ blev det tillsist. Har nog lärt mig kontrollera tilten eller framförallt vett att sluta när jag känner trötthet kombinerat med att tilten börjar komma. Har märkt att jag bara tiltar om jag gör dåliga beslut, inte när jag blir utdragen, vilket jag är glad för.

 

Bankrulle: 2685$, efter att ha varit uppe i nästan 2900$ så har jag tappat lite igen men snart är ju 500$ bonusen på Tower clearad så då kan jag nog fortsätta skotta NL100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jaha, då slutade iaf dagen med negativt resultat, första gången sen den 1:a denna månad. Hade slutat på plus om mitt skottande på NL100 inte slutat med ett förlorat inköp genom denna hand:

 

Hand P4-51342388-102, startade 2007-10-07 16:07 (EDT)

Bord 'Boulogne': $1-$1 No-limit HE (Real)

Plats 5: Krivedko ($119,10 i marker)

Plats 6: zoe51 ($44,25 i marker)

Plats 7: fr44d ($153,85 i marker)

Plats 9: HERO ($91,95 i marker)

*** Blind bet-omgång *** :

Krivedko : Lägger mörk ($0,50)

zoe51 : Lägger mörk ($1)

Gav till HERO: King of Clubs

Gav till HERO: King of Hearts

*** Pre-flopp *** :

fr44d : Synar ($1)

HERO : Satsar ($4)

Krivedko : Ligger

zoe51 : Synar ($3)

fr44d : Synar ($3)

*** Flopp *** : 7 of Diamonds3 of Clubs9 of Spades

zoe51 : Passar

fr44d : Passar

HERO : Satsar ($9)

zoe51 : Ligger

fr44d : Höjer ($18)

HERO : Synar ($9)

*** Turn *** : [ 7 of Diamonds3 of Clubs9 of Spades ] 4 of Spades

fr44d : Satsar ($20)

HERO : Höjer ($69,95)

HERO : All-in ($69,95)

fr44d : Synar ($49,95)

*** River *** : [ 7 of Diamonds3 of Clubs9 of Spades4 of Spades ] 9 of Clubs

Gav till fr44d: 9 of Hearts

Gav till fr44d: 8 of Hearts

 

Reraisa på floppen!!! Finns alltför många händer som du slår och inte vill erbjuda gratischanser för att se fler kort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reraisa på floppen!!! Finns alltför många händer som du slår och inte vill erbjuda gratischanser för att se fler kort

 

Sant, men lägger han inte sämsta delen av sin range om jag slår om ytterligare? Har svårt att se honom fortsätta med endast toppar fast o andra sidan är det ju NL50. Jag varierar mig nog endel här dock. Jag har ju position så han måste ju typ betta alla sina händer på turn och därmed comitta sig. Tänker jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte uppdaterat på länge, mest för att jag har haft mycket plugg o inte spelat så mycket men har också varit i en riktigt kall period, och är det fortfarande. I absoluta termer min värsta downswing hittills, antagligen relativt också. Har blivit översettad tre ggr denna vecka! Och då har jag inte spelat särskilt mycket.

 

Morgonens en timmes session toppade dock allt, floppar TPTK med nötfärgsdraget när motståndaren sitter på set och turnar fyrtalet, vi hamnar allin på turn. Turnar nötstegen medan andra killen sitter på tvåpar, vi hamnar allin, han rivrar kåken. Floppar mellanset i trevägspott(typ tre händer efter den föregående), alla tre hamnar allin en sitter på toppset och den andra sitter på nötstegen.

 

Jag är inte den som klagar över bad beats och kalla kort och jag blev faktiskt inte ens tiltad. Men ville skriva av mig bara. Tog ut 300$ från rullen så nu ligger den på ca 2200$. Har ju trots allt gått plus denna månad pga 500$-bonusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi satt vid samma bord för några dagar sedan såg jag, men inte så länge.

har också var inne i en otroligt kall period.. Fått otroligt bra kort hela tiden och lyckas träffa nästbästahanden varje gång känns det som.

översettad, fi träffar set på river osv. Kanske är någon pf.nu rigg på ongame? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intresant. Samma för mig. Fick många väldigt bra händer som dessutom träffade sig ännu bättre men likt förbaskat inte kunde hålla. Många av dem, gång på gång. Slutligen blev ett toppset i kungar utdraget av osettat QQ som träffade färg handen som fick mig att lessna och fördrev mig till billiga SNG tills suget (medriggen) kommer tillbaka.

 

Det ligger en hund begraven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pluggar till ingenjör(System och teknik i samhälle) i Uppsala så ska väl ha lite annat att göra än att spela poker också.

System i teknik och samhälle heter det väl ändå? ;)

Har några kompisar som har pluggat det programmet, verkar rätt soft för att vara civilingenjör efter vad jag har hört. Trivs du bra hittills?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

System i teknik och samhälle heter det väl ändå? ;)

Har några kompisar som har pluggat det programmet, verkar rätt soft för att vara civilingenjör efter vad jag har hört. Trivs du bra hittills?

 

Hehe, jo det stämmer.

 

Jodå, det fungerar bra hittills. Trodde det skulle vara mer att göra. Om det är enklare än de andra ingenjörsprogrammen är jag dock inte säker på, visst, har man problem med matten och fysiken så kan jag förstå att man tycker det. Det är ju lite mindre sånt, eller iaf mindre fysik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag har fått lite slentrian i mitt spel, tänker inte så mycket och det är nog farligt. Spelade nu när jag äntligen är klar med tentaplugget en 2h session just, två bord NL100 och två bord NL50. Och det gick rätt bra.. +403$ varav det mesta på NL100. Plötsligt är man uppe i knappa 3000$ igen och hade varit en bra bit över om det inte varit för månadens uttag.

 

Problemet om man spelar slentrianmässigt är att jag blir lösare och lösare(passivare med) och iaf i småpotter tänker man, äh han bluffar, jag synar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massaker idag igen.. ;) Har helt och hållet lämnat NL50 för NL100 nu då jag känner mig trygg på nivån(inga rädda pengar längre) och att jag inte är fisken. Har visserligen bara 27 inköp men man måste ju leva lite iaf..

 

Hur som helst så blev jag mosad idag, inte av dåligt spel(förutom en hand), men för att jag korten låg någonstans vid absoluta nollpunkten. Så kalla var de idag..

 

Orkar inte dra exakta HH:s då det inte är något jag vill ha kommentarer på men..

 

Mellanset allin på turn

Fi leder ut, jag 2betar och han synar flopp.

Fi checkar turn jag ställer han synar o sätter färgen på river..

 

Mellanset allin på flopp. Blir utdraget av fis öppna stegdrag.

 

Floppar Khögspaderfärg, efter en ickespader på turn hamnar vi allin och fi visar upp nötfärgen. 130BBs stackar för övrigt.

 

Trehandat, fi1 höjer 10BB(!), Fi2 ställer för 95$. Jag sitter på BB med KK, instasynar vilket fi1 gör med. Fi1 sitter på JJ, Fi 2 AQ. A på floppen.

 

Dagens resultat: -158$

 

Trots dagens jobbiga händer känner jag ändå absolut att jag kan besegra nivån. Mycket tightare än NL50(bortsett från dagens situationer så är det svårt att stacka med set) och de TAG-grinders som finns är lite bättre än NL50. Det går ju dessutom mycket, mycket snabbare att cleara bonusarna.

 

Rulle: 2724$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går fortfarande inte speciellt bra, står mest still, har varit inne i en jobbig downswing sen typ 7 oktober. Har aldrig vunnit mer än två dagar i rad vilket skett EN gång sen dess.. Har typ varit varannan dag förlust och varannan dag vinst. Inte så kul.. Idag avgjordes allt då jag tappade 33,5 inköp på att jag förlorade med KKvsAK allin pre två ggr, QQvsK8 allin pre en gång. Och en hand som jag postade i handanalysforumet, JJvsQQ, som jag dock kunde ha undkommit(tror jag). Hsh -278$ idag.. Hoppas det svänger snart, känner verkligen att jag spelar EV+ på NL100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade aldrig igår men hade en rätt bra dag, bonusen på 200$ kom in, efter det bytte jag till FTP igen då jag inte hade fler poäng att köpa nya bonusar för. Gillar verkligen FTP-klienten mycket mer. Gick dessutom bra där, vilket det inte gjort på Ongame den senaste tiden. +340$ utöver bonusen gör att rullen nu är på rekordhöga 3329$. Inget spel på ett par dagar nu dock, ska bli skönt att ladda om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Lägger ner nu, dagboken alltså, inte pokern som går bättre än någonsin. Rullen nådde iom med den, för mig, stora klonken i Sunday Million för första gången 4000$. Och äntligen är jag plus på MTT-spel också, borde väl lägga det bakom mig nu men så lär inte bli fallet då det är så förbaskat kul.

 

Återupptar när jag börjar skotta NL200(6000$) då jag säkerligen kan behöva lite hjälp då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger ner nu, dagboken alltså, inte pokern som går bättre än någonsin. Rullen nådde iom med den, för mig stora, klonken i Sunday Million för första gången 4000$. Och äntligen är jag plus på MTT-spel också, borde väl lägga det bakom mig nu men så lär inte bli fallet då det är så förbaskat kul.

 

Återupptar när jag börjar skotta NL200(6000$) då jag säkerligen kan behöva lite hjälp då.

tjena, upptäckte denna db nu faktiskt. GL när du återupptar, får kika in hit då igen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Okej, tog inte så jättelänge. Nu kommer jag börja skotta NL200 efter att ha överskridit mitt skottningskrav, dvs BR>5000$. Har idag provat spela 1(av 6) bord NL200 bara för att känna på det lite. Verkade inte oöverkommligt, kanske lite grindtätare men NL100 på FTP är nog faktiskt tuffare än NL200 på Ongame.

 

Ska givetvis inte säga något innan jag spelat lite mer än 200 händer men.. Det största problemet tycker jag när man går upp i nivå är att vänja sig med de nya summorna. Jag provade köpa in mig för 80BB istället vilket inte hjälpte särskilt mycket, det är väl bara att nöta antar jag. Kanske någon har något tips?

 

Ska väl försöka posta lite HH:s om jag får någon respons.. Annars lär jag väl lägga ner igen när jag börjar känna mig trygg och vinnande på nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...