Gå till innehåll

Nationell bojkott av Aftonbladet


scouserandy

Recommended Posts

Nu när Aftonbladet återigen har visat total brist på respekt för en enskild individ/individer, uppmanar vi till total bojkott av Aftonbladet året ut.

 

Vad som ligger bakom vårat beslut är följande:

 

Följande text är citerad från fotbolls sidan Bara ben på Glenn Hysén( http://www.baraben.com)

 

”Efter att familjen Mild tydligen haft kontakt med Aftonbladet igår, för att försöka hålla sitt namn utanför medierna i samband med det tragiska dödsfallet av en familjemedlem, så beslutade Aftonbladets ansvariga utgivare att trots detta gå ut med namn och göra det till sin huvudnyhet under måndagen (4 September 2007)”

 

Många med oss har idag varit bestörta över Aftonbladets publicering. Hela fotbolls Sverige berörs av denna oerhört tragiska incident. När man som Aftonbladet försöker sälja lösnummer genom att skriva om händelser som denna tycker vi det har gått för långt. Man ska inte tjäna pengar på folks lidande helt enkelt.

 

När vi skrev ett mail till Aftonbladet där vi skrev vad vi tyckte om det hela. Fick vi följande svar, vilket verkar vara ett standard svar:

 

"Hej!

Jag förstår din reaktion och jag kan bara säga att detta är inget som jag är stolt över och i dag är en mörk dag.

Jag framförde i går familjen Milds synpunkter till cheferna på tidningen i går, men beslutet att publicera fattades ändå.

Mvh Petra Thorén"

 

Det finns i dagsläget ett antal sidor på Internet som uppmanar till bojkott mot Aftonbladet.

Men för att detta inte ska upprepas igen vill vi markera tydligt!

 

Markera du med. Så vi får ett stopp på dessa kalla okänsliga publiceringar i tidningen Aftonbladet.

 

Det måste få ett stopp!

Sätt ditt namn på listan för att visa att du stödjer bojkotten mot Aftonbladet året ut.

 

Bojkotten omfattar så väl Internetsidan som papperstidningen!

 

Namninsamlingen kommer att skickas till:

 

Ansvarig utgivare för Aftonbladet

Karl Ljungkvist

 

 

 

Med vänliga hälsningar Anders, Erik och Per

 

 

Tryck här för att komma till sidan och skriva på!

 

 

 

-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

rent allmänt tycker jag man kan bojkotta alla svenska tidningar i tidningsutgåva. de har lågt innehåll, finns samma på nätet och på nätet är det miljövänligt.

 

enda tidningen jag läser är Time. den har vettiga artiklar. så säg upp er prenumeration på aftonbladet, gp, sydsvenska dagbladet eller vad ni nu läser och beställ Time istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bojkottat skiten i ett par år redan på egen hand. En särskriven text som handlar om Håkan Milds lidande kommer dock inte att få mig att skriva på nån lista.

 

Folk som läser Aftonbladet är idioter.

Om du inte vill skriva på någon lista pga texten är särskriven är väl mest ditt eget problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rent allmänt tycker jag man kan bojkotta alla svenska tidningar i tidningsutgåva. de har lågt innehåll, finns samma på nätet och på nätet är det miljövänligt.

 

enda tidningen jag läser är Time. den har vettiga artiklar. så säg upp er prenumeration på aftonbladet, gp, sydsvenska dagbladet eller vad ni nu läser och beställ Time istället.

 

Inte i Aftonbladets fall, de tar betalt för sina plus-artiklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aftonbladet är en skittidning, mildt sagt, men detta var väl inte särskilt farligt?

Efter ha försökt hålla sitt namn utanför medierna i kontakt med Aftonbladet ändå bli utnyttjad för AB´s lösnummerförsäljning. Är inte det särskilt farligt?

 

Nu får han tillbaka för att han missade straffen. Karma.

Något av det vidrigaste jag läst på detta forum. Fy fan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aftonbladet rapporterar en nyhet. Åh nej!

Jag tycker det var ett ganska ballt sammanträffande.

Inget tvingar tidningarna att publicera uppgifterna rätt upp och ner. SvT valde en annan väg. Pressmeddelandet nämner att det är Håkans syster. Grejen är att pressmeddelandet aldrig överhuvudtaget behövts om inte Aftonbladet börjat rota i att den mördade studentskan var släkt med Håkan.

 

Men jag vet, du är redighetsminister på detta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ha försökt hålla sitt namn utanför medierna i kontakt med Aftonbladet ändå bli utnyttjad för AB´s lösnummerförsäljning. Är inte det särskilt farligt?

 

Är det här verkligen första gången det händer?

 

enda tidningen jag läser är Time. den har vettiga artiklar. så säg upp er prenumeration på aftonbladet, gp, sydsvenska dagbladet eller vad ni nu läser och beställ Time istället.

 

Hörrö! Det där känns inte speciellt miljövänligt. :D

 

 

Mitt egna tips är att bojkotta nyheter öht (att se Real Time är okej), lätt att låta alla andra titta/läsa och sen fungerar dom utmärkt som filter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...