Gå till innehåll

Dalle82 pokerdagbok från SimbaPoker


Dalle1982

Recommended Posts

Tjena,

 

Hoppas nu detta blir en "ny" dagbok som hamnar på rätt ställe 8-)

 

Syftet med denna dagbok är att skriva av mig och på det sättet hjälpa mig analysera mitt spel och kanske även få lite konstruktiv kritik.

Målsättningen är att uppdatera dagboken åtminstone fem dagar i veckan (eller alla speldagar)

Jag heter A.D och har spelat poker i ca tre år och på hel/halvtid de senaste två åren. Just nu bor jag på Skånes västkust. Jag föredrar att vara anonym till en början ifall man skulle göra bort sig helt hehe.

 

Föredrar livepoker då jag känner att jag har mer edge men jag kommer fokusera på mitt nätspelande eftersom det är det jag vill utveckla.

Fokuserar min livepoker till cosmopol i Malmö då jag har tjänat en rejäl hacka där det senaste året (ca 110K)och fisken packas runt borden som små sillar. Lirar 50/50 NL där.

 

Fram tills i mars höll jag till på PokerStars där jag spelade $0.25/$0.50 och $0.5/$1, 2-3 bord. Månadsresultatet pendlade mellan -$500 till +$1500.

I mars snubblade jag in på SimbaPoker då jag blivit lite bekant med ett par av grabbarna som stod bakom den nya sajten genom livespelet på cosmopol. Och även om jag plussade på Stars så var jag lite trött på sajten och bestämde mig för att testa Simba.

 

Har blivit SimbaPoker trogen fram tills nu och min dagbok tänkte jag börja med från 1:e september för enkelhetens skull :-D

I framtiden har jag inte ambitionen att skriva så här långa inlägg för vem fan orkar läsa det! :mrgreen:

 

Detta får duga som inledning!

Må gott

Dalle82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 212
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I denna dagbok kommer jag redovisa resultat/dag samt rakeback/vecka.

SimbaPoker har en kampanj att om man satte in över $200 (tror jag) fick man 50% rakeback året ut och det nappade jag på så nu kör jag 8-)

 

Jag spelar vad som bjuds (Det behövs lite fler spelare för att man ska kunna välja och vraka närsomhelst på dagen, bäst action är det på kvällar och tidig natt) från $0.15/$0.30 upp till $0.5/$1, dyker även upp på $1/$2 om jag slipper spela HU vilket är min största svaghet.

 

Här kommer resultatet över mitt spel månad för månad så att ni får en uppfattning hur det har gått på Simba hitintills. Resultatet är inkl ev rakeback.

 

Mars: -$62

April: +-$0

Maj: +$1512

Juni: +$51

Juli: +$495

Aug: +$2801

 

Den klara förbättringen från mars tror jag beror på att jag spelar en del mot samma spelare vilket gör att jag har bättre koll på mina motståndare än tex vad jag hade på Stars.

Började med $1000 förste september och har fram till idag den fjärde byggt upp mig till $1044.

 

Fr.o.m imorgon är det skarpt läge och då blir det vanlig rapportering! Mycket nöje.

 

Simma lugnt,

Dalle82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Cab och Dead-Inside.

 

Det finns alltid 0.25/0.50 och för det mesta 0.5/1 också på kvällarna (och några bord lägre med) men som sagt, man får inte vara kräsen och man får försöka spela mest på kvällarna. Det som gör att jag stannat är att det finns alltid bra värde tycker jag och nu att man fick 50% RB.

Tyckte jag var najs.

Har väldigt många märkta som fisk (vilka håller jag för mig själv hehe)

Ibland sitter jag bara på 1-2 bord men ibland finns det 3-4 spelbara bord. Tyvärr är det min gräns, begränsad simultanförmåga antar jag :-(

 

Känner att John Blund kom tidigt idag, jobbigt att ha blivit nyttig och träna en massa igen, men vill man få bort pokermagen gäller det att lida pin! Kanske skulle kombinera pokerdagboken med en viktdagbok haha! :-D

 

Må gott!

Dalle82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vad tråkig min inledning blev ser jag nu, fick ju inte med så mycket om mig, framförallt som pokerspelare och människa så här kommer lite (o)intressanta fakta om mig.

Kan väl tänka mig om att någon nu kommer att läsa denna dagbok regelbundet (det betvivlar jag stark haha!) kan det vara kul att veta lite mer hur jag är.

 

Ålder: 25, om ni inte hade listat ut det redan genom mitt nick.

Intresse: Sport i alla former, både aktivt och från sidan (självklart om man är lite spelsjuk :mrgreen: )

Dinerar/förfriskar mig gärna ute med vänner och/eller frugan (och det syns numera tydligt, tyvärr, men det ska vi ändra på)

Datorspel är jag också mycket svag för, har spelat mycket WoW länge nu men håller på att tröttna (tack och lov)

Annars blir det mycket poker också såklart.

Spelstil: Solid, aggresiv, tålmodig, beräknande.

Styrkor: Tiltar aldrig, tappar jag tålamodet stänger jag hellre ner. Kontantspel. Bra på att undvika att spela när jag inte riktigt känner för det (vid trötthet etc)

Svagheter: Headsup är min största akilleshäl. Lirar gärna HU mot en passiv/dålig/lös fi men inte mot en väldigt agressiv (måste bli bättre på det)

 

Hoppas det blev en lite klarare bild av mig nu, får fylla på mer senare eller om ngn undrar ngt :roll:

 

Känner mig lite småtiltad just nu eftersom jag innan idag fick stryk av min polare för första gången på golfbanan! (Vi har inte ens grönt kort, inga golfjeppar här inte! Men vi kör lite golf på pay n play banor under sommarhalvåret) Han puttade som en gud och jag hittade mest ruffen. USCH!

Bara att glömma och försöka sova.

På återskrivande imorgon.

 

Sov gott!

Dalle82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

 

Då var det dags att redovisa den första "riktiga" sessionen.

Har bara kört lite från kl 20-21:35 änsålänge, hade slutspurt på mitt examensarbete i skolan (Har pluggat en 1-årig projektledarutbildning, slutar nu i september) Satt med det från 10-18 JIPPI! Svintråkigt!

Sedan blev det träning osv. Orkade egentligen inte men nu ska pokermagen ersättas med en helnötig rutbräda 8-) så det fick bli 6 km löpning. Sjukt vad nöjd man är med sig själv när man är klar mest eftersom jag tycker att löpning är den renaste formen av ångest man kan uppleva.

 

Min korta session hade inga direkt intressanta händer, eller utdragningar. Däremot dök denna hand upp när jag tänkte "ok, sista handen" (bra timing, ellerhur hehe)

***** Hand History for Game 000000001999158 *****

Juiz de Flora

Seat 5 is the button

Total number of players: 6

Seat 3: TomtarnasKonung (45.75)

Seat 4: X6Svenne (32.03)

Seat 5: cujo (47.50)

Seat 6: tacokiller (50.17)

Seat 7: Tark (59.77)

Seat 8: Dalle82 (61.97)

tacokiller posts small blind (0.25)

Tark posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to Dalle82 [ Ad Ac ]

Dalle82 calls (0.50)

TomtarnasKonung folds.

X6Svenne folds.

cujo folds.

tacokiller folds.

Tark bets (1.25)

Dalle82 raises (6.50)

Tark raises (19.50)

Dalle82 is All-in (54.97)

Tark is All-in (38.52)

Uncalled bet (2.20) returned to Dalle82

** Dealing flop ** [ Kc 2h 2s ]

** Dealing turn ** [ As ]

** Dealing river ** [ Ts ]

Tark mucks.

Dalle82 wins $116.79 from main pot with full house, aces full of deuces

 

 

Kanske skulle spelat handen lite mer sneaky iom HU och position men hur han hade spelat tidigare under sessionen kändes det troligt att han satt på en nötig hand, därav höjningen till $6.50.

 

Dags för lite konversation med frugan och en bit mat sedan blir det väl ngn timme poker till.

 

Ha det!

Dalle82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22-23:20

Start: $1216

Slut : $1350

Summa: +$134

 

Totalt för ikväll $306

Körde två st NL $50, ett NL $30 och ett NL $100.

Inga jätteintressanta potter eller utdragningar :mrgreen: däremot fick jag bra betalt i dessa två händer nedan. SWEET!

 

Skönt när fi hänger sig själv så man bara behöver dra i spaken för att öppna falluckan :twisted:. Så var fallet i båda händerna.

 

***** Hand History for Game 000000002000545 *****

Juiz de Flora

Seat 4 is the button

Total number of players: 6

Seat 3: TomtarnasKonung (59.05)

Seat 4: MyKey (49.61)

Seat 5: mmm_beer (61.69)

Seat 7: komtepappa (53.26)

Seat 8: Dalle82 (121.08)

mmm_beer posts small blind (0.25)

komtepappa posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to Dalle82 [ Th Jd ]

Dalle82 calls (0.50)

TomtarnasKonung folds.

MyKey folds.

mmm_beer calls (0.25)

komtepappa checks.

** Dealing flop ** [ 9d 8c 7d ]

mmm_beer checks.

komtepappa bets (1.50)

Dalle82 raises (6.00)

mmm_beer folds.

komtepappa calls (4.50)

** Dealing turn ** [ Ks ]

komtepappa checks.

Dalle82 bets (16.00)

komtepappa is All-in (46.76)

Dalle82 calls (30.76)

** Dealing river ** [ 2s ]

komtepappa shows [ 6s 9s ] pair of nines

Dalle82 wins $105.02 from main pot with straight, jack high

 

komtepappa lär nog få fisknotes efter denna handen hehe.....;-)

Hoppas det inte är en pokerforumare hehe.

 

***** Hand History for Game 000000002000584 *****

Bamako

Seat 6 is the button

Total number of players: 10

Seat 1: teca-rj (10.47)

Seat 2: Dalle82 (82.25)

Seat 5: MyKey (29.32)

Seat 6: Vicky622 (89.91)

Seat 7: zjapa (22.75)

Seat 8: Kassoren (49.46)

Kassoren posts big blind (0.30)

** Dealing down cards **

Dealt to Dalle82 [ 8s 8d ]

teca-rj bets (0.60)

Dalle82 calls (0.60)

MyKey calls (0.60)

Vicky622 folds.

Kassoren raises (2.70)

teca-rj folds.

Dalle82 calls (2.40)

MyKey folds.

** Dealing flop ** [ Jc 4d 8c ]

Kassoren bets (7.20)

Dalle82 calls (7.20)

** Dealing turn ** [ Js ]

Kassoren checks.

Dalle82 checks.

** Dealing river ** [ 6d ]

Kassoren bets (21.60)

Dalle82 raises (43.20)

Kassoren is All-in (17.66)

Uncalled bet (3.94) returned to Dalle82

Kassoren mucks.

Dalle82 wins $98.12 from main pot with full house, eights full of jacks

 

Har svårt att sätta fi på en hand här? Vad kan han ha egentligen? Triss i knektar är inte troligt eftersom han checkar turn med ett färgdrag ute, Överpar kanske men mkt fiskigt spelat issåfall....any ideas?

 

På återskrivande.

May the force be with you!

Dalle82

 

Ps. Btw, tackar och bugar Cab. Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt skoj med en simbadagbok, denna ska helt klart följas. Jag spelar där lite av och till och har mött dig flera gånger och du är en av få bra spelare där får jag säga. Blir nog att lira lite imorgon men har chillat med pokern lite senaste tiden eftersom jag har haft min värsta downswing någonsin. Tror medriggen på mitt simbakonto börjar avta ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godmorgon!

 

Vad nickar ni då Arne och Goldwinner? 8-)

Tackar för berömmet också hehe.

Kände också riggen i motvind de första dagarna i september men lyckades trots det gå jämnt, tur att där finns många brassar nu som sponsrar friskt :mrgreen: (hoppas det blir fler haha)

Lossnade lite igår så nu jävlar!

 

Jepps det blir nog ett par event på Stars, några av $215 sedan kör jag nog lite satelliter till mainevent. Ska applicera en taktik i Stars-turrarna som en polare som spelat mkt och högt gör på Stars "Ställ-in-med-sämsta-handen-taktiken" Han har tagit sig långt i Sunday Million med hjälp av det ett par ggr, bl.a ett finalbord för ett tag sedan......får se hur det funkar haha.

Jag nickar "Ucryonthervr" där om ngn vill se mina framtida sköna utdragningar :twisted:

 

Vi ses väl på Simba då, blir några timmar ikväll och kanske lite i eftermiddag om jag inte blir medtvingad av frugan att shoppa :rolleyes: så blir väl dock fallet haha. Nämligen jag som agerar chaffuör......

Får väl köpa en pokertidning och dricka en Latte som vanligt haha.

Nej nu bär det av till gymmet!

 

Vi hörs,

Dalle82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började dagens session för ca 20 minuter sedan.

Tänkte bara redovisa en hand som var väldigt intressant......Aldrig fel att börja med att bli 1-outad :lol:

 

Klandrar inte Vickys spel såklart, hon satt på nästnöten när degen åkte in men ändå, grattis ;-)

 

***** Hand History for Game 000000002012570 *****

Paperville

Seat 6 is the button

Total number of players: 6

Seat 6: Vicky622 (31.90)

Seat 7: Dalle82 (44.90)

Seat 8: 8plusbet (30.40)

Dalle82 posts small blind (0.25)

8plusbet posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to Dalle82 [ Kh Jd 9c 6d ]

Vicky622 calls (0.50)

Dalle82 calls (0.25)

8plusbet checks.

** Dealing flop ** [ Kc Jc Kd ]

Dalle82 checks.

8plusbet checks.

Vicky622 bets (1.50)

Dalle82 calls (1.50)

8plusbet folds.

** Dealing turn ** [ 4d ]

Dalle82 checks.

Vicky622 bets (4.50)

Dalle82 raises (10.90)

Vicky622 is All-in (25.40)

Dalle82 calls (19.00)

** Dealing river ** [ 4h ]

Vicky622 shows [ 4s 4c 3h Ks ] four of a kind, fours

Vicky622 wins $63.30 from main pot with four of a kind, fours

 

 

Vi syns senare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fegis Goldwinner! ;-)

Jag kör $215 NLH 6-Handed och ngn satellite till mainevent. Får se om det blir ngt mer. Inte sugen på att dega in mer på en onlineturre. Finns ju inga fler vanliga Holdem turrar som kostade $215 om mina ögon inte bedrog mig.

 

Hade en kort session som slutade nyss, tappade sugen....

Mest eftersom Omaha är ett smutsigt spel.....blev ett par riggade floppar som kostade mig ca $40 förrutom ovanstående hand.

Jobbade mig upp till nästan dubbelt inköp (Texasbord) när denna hand dök upp.

 

***** Hand History for Game 000000002013685 *****

Juiz de Flora

Seat 4 is the button

Total number of players: 6

Seat 3: Annikalj (167.07)

Seat 4: Dalle82 (90.97)

Seat 5: cujo (0.00)

Seat 7: tokig (53.83)

Seat 8: ANGEL931 (62.40)

tokig posts small blind (0.25)

ANGEL931 posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to Dalle82 [ Jh Jd ]

Annikalj folds.

Dalle82 bets (1.75)

tokig raises (5.50)

ANGEL931 folds.

Dalle82 calls (4.00)

** Dealing flop ** [ Qs 8s 3d ]

tokig checks.

Dalle82 checks.

** Dealing turn ** [ Th ]

tokig checks.

Dalle82 checks.

** Dealing river ** [ 9s ]

tokig checks.

Dalle82 bets (5.50)

tokig is All-in (48.08)

Dalle82 calls (42.58)

tokig shows [ 4s 5s ] flush, queen high

Dalle82 mucks.

tokig wins $106.16 from main pot with flush, queen high

 

Ser inget värde i att återhöja preflop. Floppen är inte helt kass tycker jag med tanke på fi:s check, när han även checkar turn borde jag väl beta, misstag nr 1. Men samtidigt vill jag ge honom chansen att bluffa på rivern så jag safear och checkar.

När han checkar river slänger jag in en värdebet med min riggade stege 8-)

Sen när fi ställer fattar jag ingenting, utesluter färgen faktiskt. Och när jag tycker att något verkar helt galet så brukar det betyda nöt eller bluff. Eftersom jag inte alls sätter honom på färgen synar jag efter en tids betänketid.....

Bra eller anus? Vad hade ni själv gjort?

 

Just denna fi plockade mig på ett inköp till med ytterliggare ett ytterst "konstigt" spel. Vad tycker ni själv med att reraisa ur pos med 22?

 

***** Hand History for Game 000000002013833 *****

Juiz de Flora

Seat 6 is the button

Total number of players: 6

Seat 3: Annikalj (156.57)

Seat 4: Dalle82 (49.00)

Seat 5: cujo (0.00)

Seat 6: MrRu (50.43)

Seat 7: tokig (107.56)

Seat 8: ANGEL931 (71.45)

tokig posts small blind (0.25)

ANGEL931 posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to Dalle82 [ Th Tc ]

Annikalj folds.

Dalle82 bets (2.00)

MrRu folds.

tokig raises (6.25)

ANGEL931 folds.

Dalle82 calls (4.50)

** Dealing flop ** [ 6c 2c 9h ]

tokig bets (13.50)

Dalle82 is All-in (42.50)

tokig calls (29.00)

** Dealing turn ** [ 7s ]

** Dealing river ** [ 4c ]

tokig shows [ 2h 2d ] three of a kind, deuces

tokig wins $96.50 from main pot with three of a kind, deuces

 

Fattar inte spelet alls, eftersom man träffar ett set var 9:onde gång tycker jag att det är väl mkt att investera preflop med 22 ur position.

Eller är jag färgad för jag förlorade 2 inköp på 7 minuter :mrgreen:

Sen vet jag att jag kanske överspelar mitt överpar men var ute efter hämnd!

Men nu har jag värdefull info om hur just denna fi spelar som kommer att hjälpa mig att inte betala av samt att jag kan fånga bättre när jag har bra händer/träffar i framtiden.

 

Start: $1350

Slut : $1210

Res : -$140

 

På återskrivande!

Dalleman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tokig är riktigt jävla tokig! Jag skulle 4-betat JJ i första handen mot just tokig sen är riversynen tveksam tror sällan att han bluffar där visst gör han det ibland men oftast har han färg eller stege där. Han har gjort samma sak mot mig och jag har gått på det varje gång hittills :oops:

Däremot gillar jag att du checkar flopp och turn för jag skulle inte vilja bli checkraisad där.

 

1010 hade jag spelat på samma sätt tror jag, 4-bet pre är inte helt fel heller tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får nog allt hålla med dig Arne i dina kommentarer. Hade inte några notes på "tokig" men nu har jag hyffsad koll på hans spel, dessutom var färg helt uteslutet och det var därför jag hittade synen med min riggade stege. Ibland måste man investera i förluster för att få information :-D (Sjukt vad jag var optimistisk idag då...)

 

Och till dagens andra session....

Blev gott och väl tre timmar på NL $50 X 2, ett NL$30 och spelet flöt på ganska bra på alla bord förrutom mitt NLH $100 där jag tappade ner till ca $45 innan jag laddade om. Detta bord var väldigt aggresivt och bestämde mig för att inte hitta på så många moves utan vänta på en hand istället.

Och rätt läge dök upp ett par händer efter jag hade laddat om :twisted:

 

***** Hand History for Game 000000002017709 *****

Rio

Seat 5 is the button

Total number of players: 6

Seat 3: Dalle82 (98.50)

Seat 5: ANGEL931 (242.30)

Seat 6: eljest (129.96)

Seat 7: elmoant (100.65)

Seat 8: Scryll (135.15)

eljest posts small blind (0.50)

elmoant posts big blind (1.00)

** Dealing down cards **

Dealt to Dalle82 [ 4h 4c ]

Scryll folds.

Dalle82 calls (1.00)

ANGEL931 calls (1.00)

eljest bets (4.50)

elmoant folds.

Dalle82 calls (4.00)

ANGEL931 calls (4.00)

** Dealing flop ** [ 2c 3h 4s ]

eljest bets (16.00)

Dalle82 raises (39.00)

ANGEL931 folds.

eljest is All-in (108.96)

Dalle82 is All-in (54.50)

Uncalled bet (31.46) returned to eljest

** Dealing turn ** [ 2d ]

** Dealing river ** [ 2h ]

eljest shows [ Qh Ah ] three of a kind, deuces

Dalle82 wins $201.00 from main pot with full house, fours full of deuces

 

Det var ju generöst av fi att bjuda på den karamellen med endast AQ. Väluppfostrad som jag är kunde jag inte annat än buga och tacka.

 

Start: $1210

Slut : $1383.90 (0.90 mkt viktigt!)

Res : +$173.90!

Dagen slutade på lillplus $33.90 totalt, är jag nöjd med med tanke på den usla starten.

 

På gensyn! (som de säger på andra sidan sundet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Howdy,

 

Har varit i farten med allsköns aktiviteter hela dagen så det har inte blivit ngt lir ännu, eller jag satte mig ner på ett par SnG och inväntade lite spelare men jag blev otålig och stängde ner nästan omgående 8-)

 

Blir nog en kort session senare under kvällen som uppvärmning inför cosmo, alltid bra värde där på helgerna ;-)

 

Nu ska det lagas middag......

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll ska det vara tjejfest hemma, men jag hann med en snabb Hit n Run innan djuren anländer :-D (Skönt att man ska lämna om ett par timmar....kvinnorna ska nämligen festa och spela/sjunga Singstars....stackars vår hund....)

 

Start: $1384

Slut : $1431

Res : +$47

 

Tjing för idag, på återseende inatt 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då var man hemma tidigt.....jag är en idiot.....

Hade inte tänkt snacka livespel i denna dagbok och det ska jag inte heller ville bara dela med mig till världen att jag är en idiot.

Det måste varit mitt sämsta spel på cosmo på två år......URK!

Mongospel, dåligt timeade moves kryddat med lite passitivitet är inget bra pokerrecept ;-) känns som ett rättvist straff att jag nu får sitta och lyssna på fulla fruntimmer som spelar Singstar i ett par timmar.

 

Men iallafall, inga spår av tilt så det får bli en liten grajnd nu.

 

Hajhaj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då var man hemma tidigt.....jag är en idiot.....

Hade inte tänkt snacka livespel i denna dagbok och det ska jag inte heller ville bara dela med mig till världen att jag är en idiot.

Det måste varit mitt sämsta spel på cosmo på två år......URK!

Mongospel, dåligt timeade moves kryddat med lite passitivitet är inget bra pokerrecept ;-) känns som ett rättvist straff att jag nu får sitta och lyssna på fulla fruntimmer som spelar Singstar i ett par timmar.

 

Men iallafall, inga spår av tilt så det får bli en liten grajnd nu.

 

Hajhaj

 

hehe

 

Vad tycker du om cujo? Han verkar inte så dålig tycker jag. Känner du han?

 

Snygg miniraise mot honom btw :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grajnden blev kanon, hela +$29! Körde Singstar samtidigt!

Satte den bästa scoren på spelet med hela 9060 poäng i Crash test dummies gamla superhit "MMMmmm MMMMmm"

Fruntimmerna bara stod med hakorna i golvet! :lol:

 

Sen gick snacket lite tyst "Hur kan han få så bra" "Varför får vi bara 7500" osv osv.

NJUTBART!

Imorgon blir det mycket grind då det står "riktigt" jobb på agendan. Sitter på kontor och övervakar ett par dataskärmar så det blir mkt tid över.

Söndag är likadan men sedan är det 14 dagar tills nästa jobbdag :mrgreen:

 

"En vit inkomst är bra för då blir skattmasen gla"

Denna versen kom jag på helt själv precis, den hade lätt platsat i ALLERS poesihörna för seniorer.

 

Vi säger så,

Auf wiedersen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...