Gå till innehåll

Hjälp av nivåer och turneringar.


LuckyStar5.1

Recommended Posts

Hoppas att det finns seriösa turneringsspelare som kan svara på lite frågor här.

Jag är vinnande spelare på CG TNL 2/4 och på SH 50$ sng´s. Nu ska jag ge mej på turneringar och vet inte vad man ska välja med tanke på min pokernivå i CG och i sng.

 

Snackas om undervärde oc övervärde i turneringar, antar att det handlar oftast om garanterade prissummor i turneringar, men en guarantied 200k$ turnering är nog inte något val för mej med min erfarenhet samtidigt som jag inte har tålamodet att sätta mej på 10$ turneringar, chansen till att vinna kanske är större men prissumman måste vara tillräkligt lockande ....jaja, tror ni förstår nu !

 

Så vilken nivå/turneringar bör vara lämplig för mej?

Ca 20k$ i br, om det finns sådana krav...

 

Några nätverk/tider eller specifika turneringar som brukar ha bra "värde"?

 

Tacksam för svar !

 

 

EDIT: spelat i ca 4 år men helt ny på turneringsspel.

EDIT2: Kanske skulle postat i Nybörgar avd. - Ok att flytta dit ISF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Det är ingen lätt fråga då det är ganska många parametrar som spelar in.

Du måste titta på hur många ITM (in the money) du har det kommer att avgöra vilken nivå du kan spela på i längden.

 

Men två turneringar som ger lite mer pengar och kan vara prisvärda är.

Betway kör varje kväll en rebuy turnering 25$ inköp med 40K garanterad. Samt pokerstar kör sin 50K garanterad med inköp på 55$ (ingen rebuy)

 

Vill du börja tidigare så kör Ongame nätverket 10K och 18K garanterade kl 5 och 6 på kvällen.

 

På söndagar så kör Betway 175K rebuy turnering 60$

Och så har vi Pokerstar 400K eller sunday million (dessa kanske är för dyra för dig just nu)

 

Tänk på att det skiljer sig ganska mycket med att spela turnering kontra cash game. (som ex jag foldade QQ 6 gånger både före flop och efter flopp för att sedan placera mig på finalbordet, alltså QQ är bara ett par...och det gäller att läsa spelare och hålla ut i en turnering du kan inte bara sluta och casha hem)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mansion har väldigt många bra turneringar, och det är övervärde i dom alla.

 

20 rebuys nästan varje dag, 13:00 eller 22:00 (eller båda), 18:00 på söndagar.

 

50 rebuy på torsdagar 22:00

 

100 freeze på tisdagar 22:00 med 110k garanterat värde, runt 600 deltagare.

100 freeze på söndagar 22:00 med 150k garanterat, runt 900 deltagare tror jag.

 

På lördagar har dom också en 30 rebuy 13:00, med 20k garaterat och bara ca 110 deltagare, vilket blir ett övervärde på mer än 10k säkerligen. Dom har också en 25 rebuy 22:00 med 20k garanterat, runt 180 deltagare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina rekar blir dessa

 

Vardagar:

 

Stars 18:00 22$ med 20 000$G

Prima rebuy 21:00 25$ med 45 000$G

Stars 21:00 50$ med 50 000$

 

Söndagar

Everest 100K

Boss 100K

Prima 175K

 

Mansion är ju bra värde men jag har aldrig gillat klienten och får inget grepp kring spelarna (fisk samlat med haj)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Tänk på att det skiljer sig ganska mycket med att spela turnering kontra cash game. (som ex jag foldade QQ 6 gånger både före flop och efter flopp för att sedan placera mig på finalbordet, alltså QQ är bara ett par...och det gäller att läsa spelare och hålla ut i en turnering du kan inte bara sluta och casha hem)

 

Lycka till!

 

God Dam!

 

Du måste ha mycket skill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...